Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Diesel bij de DA geweest
Moderator: moderatorteam
- Silvia
- Zeer actief
- Contacteer:
Diesel bij de DA geweest
Gisteren is hij voor zijn grote cocktail (zoals hij dat noemt) geweest.
Heel zielig, eerst schiet die naald uit zijn vel dus nog een keer prikken. De assistente pakte hem bij zijn nekvel en Diesel jankte als een speenvarken. Maar niet door die spuit maar door dat vasthouden.
Oke toen de Chip. als ik had geweten dat die naald zo dik was nou dan had ik gewacht tot hij meer spek had hoor.
Het bloedde als een rund want ook hier verzette het kleine mormeltje zich hevig.
ik gaf aan dat zijn nagels misschien wel te lang waren en ik het zelf niet durfte. zo aardig al hij was zou hij het ff doen.
kassa 7 euro extra dokken dus.
ik vind het zo zielig voor hem en hoop niet dat hij nu bang wordt voor de DA want sommige honden die daar binnen komen nou nou die gaan erop.
Heel zielig, eerst schiet die naald uit zijn vel dus nog een keer prikken. De assistente pakte hem bij zijn nekvel en Diesel jankte als een speenvarken. Maar niet door die spuit maar door dat vasthouden.
Oke toen de Chip. als ik had geweten dat die naald zo dik was nou dan had ik gewacht tot hij meer spek had hoor.
Het bloedde als een rund want ook hier verzette het kleine mormeltje zich hevig.
ik gaf aan dat zijn nagels misschien wel te lang waren en ik het zelf niet durfte. zo aardig al hij was zou hij het ff doen.
kassa 7 euro extra dokken dus.
ik vind het zo zielig voor hem en hoop niet dat hij nu bang wordt voor de DA want sommige honden die daar binnen komen nou nou die gaan erop.
Groetjes Silvia en Diesel
- Sennaruby
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Arm Dieseltje.... Misschien is het wel een beetje teveel, én de cocktail én de chip, maar aan de andere kant, nu heeft ie alles maar achter de rug. Misschien kun je over een tijdje eens 'gewoon' naar de dierenarts gaan zonder dat er iets hoeft te gebeuren. Dat heb ik ook een paar keer gedaan. Dan krijgen ze een brokje, een aai en dan weer weg.
Groetjes,
Fieke
Groetjes,
Fieke

- Silvia
- Zeer actief
- Contacteer:
hij moest eigenlijk ook dew kennelhoest prik (ivm puppycursus) maar dat heb ik maar ff gelaten ik vond het zo wel zat voor hem in eens.Sennaruby schreef:Arm Dieseltje.... Misschien is het wel een beetje teveel, én de cocktail én de chip, maar aan de andere kant, nu heeft ie alles maar achter de rug. Misschien kun je over een tijdje eens 'gewoon' naar de dierenarts gaan zonder dat er iets hoeft te gebeuren. Dat heb ik ook een paar keer gedaan. Dan krijgen ze een brokje, een aai en dan weer weg.
Groetjes,
Fieke
- Sennaruby
- Zeer actief
- Contacteer:
- Silvia
- Zeer actief
- Contacteer:
- Silvia
- Zeer actief
- Contacteer:
- Sennaruby
- Zeer actief
- Contacteer:
Kennelhoest kan inderdaad via de neus of via een injectie gegeven worden. Toen mijn honden nog de cocktail kregen, zal het daar wel gewoon bij in: Vanguard-7 is een 'vaccin voor de immunisatie van honden tegen hondenziekte, infectieuze hepatitis, leptospirose, parvovirose, para-influenza (kennelhoest) en infecties met canine adenovirus type 2'
Bron: Fidin repertorium
Maar misschien heeft jouw dierenarts een andere grote cocktail gegeven. Laat jij Diesel via de neus of via een injectie vaccineren?
Bron: Fidin repertorium
Maar misschien heeft jouw dierenarts een andere grote cocktail gegeven. Laat jij Diesel via de neus of via een injectie vaccineren?

- Silvia
- Zeer actief
- Contacteer:
- Sennaruby
- Zeer actief
- Contacteer:
- Silvia
- Zeer actief
- Contacteer:
ik moet nog gaan beginnen met de puppy training maar daar eisen ze het niet geloof ik.Sennaruby schreef:Geen idee, als een injectie een jaar werkt, lijkt mij dat fijner. Ik weet niet hoeveel cursussen je nog wilt doen? Ik ent mijn honden helemaal niet meer tegen kennelhoest, maar ik weet dat bepaalde hondenscholen en pensions het verplicht stellen.
- Sennaruby
- Zeer actief
- Contacteer:
- Silvia
- Zeer actief
- Contacteer:
ik weethet ook niet zeker hoor, ben nog niet zo ervaren hahaSennaruby schreef:Oh, ik dacht dat je zei dat je het moest enten ivm de puppytraining. Ik weet het niet zo goed, ik heb nooit laten enten voor kennelhoest, maar dat moet ieder voor zich natuurlijk bepalen. Maar misschien weet je dierenarts wel wat het beste is?
- Sennaruby
- Zeer actief
- Contacteer:
-
ekennel
- Vaste gebruiker
Voor die kennelhoest injectie een jaar werkt is eerst nog een tweede na een half jaar ofzoiets nodig. Tenminste toen Quincy hem enkele jaren geleden voor het eerst kreeg. Dus dat zijn de eerste keer ook twee prikken. Rocky heb ik een keer laten snuiven voor kennelhoest omdat ik daar toch niet mee door zou trainen.

- Lysette
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik heb Benno een keer laten enten via de neusspray. Vreselijk vond ie het. Nu doe ik het dus gewoon via de enting in de bil.
Het is bij ons op de hondenschool niet verplicht maar ik doe het de laatste jaren wel omdat ik ze overal mee naartoe sjouw. Het is nog geen garantie maar toch...
Het is bij ons op de hondenschool niet verplicht maar ik doe het de laatste jaren wel omdat ik ze overal mee naartoe sjouw. Het is nog geen garantie maar toch...
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto
In liefdevolle herinnering; Job & Floor
In liefdevolle herinnering; Job & Floor
- Sennaruby
- Zeer actief
- Contacteer:
Het is zeker geen garantie, helaas! Ik heb van meerdere mensen gehoord dat hun hond van de vaccinatie tegen kennelhoest het juist gekregen heeft!! Het beschermt niet goed genoeg en het is geen dodelijke ziekte, dus dan vind ik het niet nodig om ertegen te enten. Ik zie geen voordelen. Kennelhoest is te vergelijken met de griep bij mensen. Daar laat je je kind toch ook niet tegen enten.....

- Silvia
- Zeer actief
- Contacteer:
nee kennelhoest is vergelijkbaar als kinkhoest en daar worden kids wel degelijk tegen geent. mijn twins hebben het allebij gehad ondanks de enting en dat heeft 4 maanden geduurd die ziekte.Sennaruby schreef:Het is zeker geen garantie, helaas! Ik heb van meerdere mensen gehoord dat hun hond van de vaccinatie tegen kennelhoest het juist gekregen heeft!! Het beschermt niet goed genoeg en het is geen dodelijke ziekte, dus dan vind ik het niet nodig om ertegen te enten. Ik zie geen voordelen. Kennelhoest is te vergelijken met de griep bij mensen. Daar laat je je kind toch ook niet tegen enten.....
- Sennaruby
- Zeer actief
- Contacteer:
Ok, dat wist ik niet. Wat erg voor je kids!!
Maar zoals je bij je kinderen ook ziet, die enting helpt dus niet (voldoende). De honden waren inderdaad goed ziek van de kennelhoest, maar de enting helpt daar dus helaas ook niet tegen... Maar voor de zekerheid kun je natuurlijk enten, ik ben soms nogal spastisch met niet-enten denk ik....
Maar zoals je bij je kinderen ook ziet, die enting helpt dus niet (voldoende). De honden waren inderdaad goed ziek van de kennelhoest, maar de enting helpt daar dus helaas ook niet tegen... Maar voor de zekerheid kun je natuurlijk enten, ik ben soms nogal spastisch met niet-enten denk ik....

- Silvia
- Zeer actief
- Contacteer:
ik ga nu (in het begin) vooral af op de adviezen van de DA want ik zou me zelf voor me kop kunnen slaan als hij ziek wordt door mijn toedoen door hem niet te enten.Sennaruby schreef:Ok, dat wist ik niet. Wat erg voor je kids!!
eerst maar wat meer lezen en leren en dan kan ik altijd nog beslissen om niet te enten.
ik zelf kan me mijn laatste spuit niet eens herrinneren en ben noooooit ziek geweest. muv de waterpokken haha toen ik 4 was ofzo
- Sennaruby
- Zeer actief
- Contacteer:
- *Anita*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): het Markiesje en border collie
- Aantal honden: 1
Pardoes heeft als pup ook kennelhoest gehad ondanks de inenting.
Maar waarschijnlijk door de inenting in lichte mate en was hij er zo vanaf.
Bij de hondenclub waar ik train en les geef is het trouwens verplicht.
Zeker waar veel honden bij elkaar zijn heb je een verhoogd risico.
En op een hondenclub zijn nu eenmaal veel honden bij elkaar.
Daarnaast vind ik het toch wel prettig dat stel ik kan onverwachts niet voor hem zorgen (bv ziekte) ik hem zonder problemen naar een kennel kan doen. (zal waarschijnlijk nooit gebeuren)
Maar waarschijnlijk door de inenting in lichte mate en was hij er zo vanaf.
Bij de hondenclub waar ik train en les geef is het trouwens verplicht.
Zeker waar veel honden bij elkaar zijn heb je een verhoogd risico.
En op een hondenclub zijn nu eenmaal veel honden bij elkaar.
Daarnaast vind ik het toch wel prettig dat stel ik kan onverwachts niet voor hem zorgen (bv ziekte) ik hem zonder problemen naar een kennel kan doen. (zal waarschijnlijk nooit gebeuren)
Voor altijd in mijn gedachte Pardoes en Harley

- Miranda*
- Actief
- Mijn ras(sen): Mezclar de Basura
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Onze heren zijn allergisch voor de kennelhoestspuit.
Althans ze krijgen er allebei dikke schijven van op de plaats waar er geent is en die blijft 4 weken lang zitten. (haren staan op die plek recht overeind)
Dit heeft ons doen besluiten om C&D via de neus te laten enten.
Gewoon ff in elk neusgat een pufje en klaar.
Althans ze krijgen er allebei dikke schijven van op de plaats waar er geent is en die blijft 4 weken lang zitten. (haren staan op die plek recht overeind)
Dit heeft ons doen besluiten om C&D via de neus te laten enten.
Gewoon ff in elk neusgat een pufje en klaar.
Un buen día, atentamente y una pierna de nuestros perros;

- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
t nadeel van de neusenting (heeft zowel mijn DA als de DA van een vriend van ons ons verteld) is dat als ze dan toch kennelhoest krijgen je ze niet meer kan behandelen en ze dus uit moeten zieken, terwijl je bij de "gewone" enting of niet enten gewoon kan behandelen bij kennelhoest
verder vind mijn DA de kennelhoest enting geldklopperij en zet hem dus alleen op uitdrukkelijk verzoek van de eigenaar (bij bv nodig voor een pension of zo) maar zal bij een verzoek je altijd eerst aanraden t niet te doen.........en zeker niet bij puppen tegelijk met de cocktail/rabies, zo heeft rabies gelijk met de cocktail ook geen nut........dat zie je terug als je een titer bepaling nodig hebt voor bv de UK of Zweden, als je rabies gelijk met de cocktail zet heb je vaak geen titer die hoog genoeg is omdat ie dus niet goed opgepakt wordt........(zeker niet voor Zweden omdat ze dan pas na 4 mnd mogen bloed prikken, bij de UK is t al na een maand......, veel DAsen adviseren dan ook om een maand voor de bloedtest nogmaals te enten, die van mij zegt gewoon niet tegelijk enten, dan hoeft t geen 2 keer, dan is 1 keer voldoende......)
overigens kost t 2 keer enten me geen 2x consult............omdat hij t zelf zo adviseert.....
verder vind mijn DA de kennelhoest enting geldklopperij en zet hem dus alleen op uitdrukkelijk verzoek van de eigenaar (bij bv nodig voor een pension of zo) maar zal bij een verzoek je altijd eerst aanraden t niet te doen.........en zeker niet bij puppen tegelijk met de cocktail/rabies, zo heeft rabies gelijk met de cocktail ook geen nut........dat zie je terug als je een titer bepaling nodig hebt voor bv de UK of Zweden, als je rabies gelijk met de cocktail zet heb je vaak geen titer die hoog genoeg is omdat ie dus niet goed opgepakt wordt........(zeker niet voor Zweden omdat ze dan pas na 4 mnd mogen bloed prikken, bij de UK is t al na een maand......, veel DAsen adviseren dan ook om een maand voor de bloedtest nogmaals te enten, die van mij zegt gewoon niet tegelijk enten, dan hoeft t geen 2 keer, dan is 1 keer voldoende......)
overigens kost t 2 keer enten me geen 2x consult............omdat hij t zelf zo adviseert.....
- Sennaruby
- Zeer actief
- Contacteer:
Doe mij zo'n dierenarts!! Eindelijk eens eentje die niet alleen voor het geld, maar voor het welzijn van de dieren gaat en wel op de hoogte van de nieuwe ontwikkelingen!!!crutz schreef:verder vind mijn DA de kennelhoest enting geldklopperij en zet hem dus alleen op uitdrukkelijk verzoek van de eigenaar (bij bv nodig voor een pension of zo) maar zal bij een verzoek je altijd eerst aanraden t niet te doen.........en zeker niet bij puppen tegelijk met de cocktail/rabies, zo heeft rabies gelijk met de cocktail ook geen nut........dat zie je terug als je een titer bepaling nodig hebt voor bv de UK of Zweden, als je rabies gelijk met de cocktail zet heb je vaak geen titer die hoog genoeg is omdat ie dus niet goed opgepakt wordt........(zeker niet voor Zweden omdat ze dan pas na 4 mnd mogen bloed prikken, bij de UK is t al na een maand......, veel DAsen adviseren dan ook om een maand voor de bloedtest nogmaals te enten, die van mij zegt gewoon niet tegelijk enten, dan hoeft t geen 2 keer, dan is 1 keer voldoende......)
Ik wist helemaal niet dat een rabiesenting samen met de cocktail niet 'goed pakt'... Dat zal ik mijn dierenarts ook eens onder de neus wrijven als ik toch volgende week haar vaccinatieschema aan ga vallen... Ik wil ook zo'n dierenarts

- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
is een vee arts die de huisdieren "erbij" doet, (hebben overigens wel een aparte huisdieren DA in dienst)Sennaruby schreef:Doe mij zo'n dierenarts!! Eindelijk eens eentje die niet alleen voor het geld, maar voor het welzijn van de dieren gaat en wel op de hoogte van de nieuwe ontwikkelingen!!!crutz schreef:verder vind mijn DA de kennelhoest enting geldklopperij en zet hem dus alleen op uitdrukkelijk verzoek van de eigenaar (bij bv nodig voor een pension of zo) maar zal bij een verzoek je altijd eerst aanraden t niet te doen.........en zeker niet bij puppen tegelijk met de cocktail/rabies, zo heeft rabies gelijk met de cocktail ook geen nut........dat zie je terug als je een titer bepaling nodig hebt voor bv de UK of Zweden, als je rabies gelijk met de cocktail zet heb je vaak geen titer die hoog genoeg is omdat ie dus niet goed opgepakt wordt........(zeker niet voor Zweden omdat ze dan pas na 4 mnd mogen bloed prikken, bij de UK is t al na een maand......, veel DAsen adviseren dan ook om een maand voor de bloedtest nogmaals te enten, die van mij zegt gewoon niet tegelijk enten, dan hoeft t geen 2 keer, dan is 1 keer voldoende......)
Ik wist helemaal niet dat een rabiesenting samen met de cocktail niet 'goed pakt'... Dat zal ik mijn dierenarts ook eens onder de neus wrijven als ik toch volgende week haar vaccinatieschema aan ga vallen... Ik wil ook zo'n dierenarts
lekker duidelijk, recht door zee en geen gemuts (moet je overigens wel tegen kunnen, want bij moeilijke beslissingen zal hij er ook niet omheen draaien zoals anderhalf jaar geleden toen mn kat heel ziek was, bij t eerste onderzoek zei hij gelijk al waar t op stond, 2 dagen later heb ik hem ook in laten slapen, nieren waren kapot