Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Nevenwerkingen rimadyl pijnstillers
Moderator: moderatorteam
- Simbake
- Vaste gebruiker
Nevenwerkingen rimadyl pijnstillers
Simba heeft enkele weken geleden 10 dagen rimadyl gekregen tegen de onstekingen in haar oren. Ik zat op internet te zoeken naar alles wat met evenwichtsproblemen te maken heeft, en ik kwam uit op een website (engelstalig) waarin rimadyl als gevaarlijk wordt omschreven. In Amerika is hierrond al een hele vereniging ontstaan, want er zijn vele gevallen van sterfte na gebruik van deze pijnstiller. Zijn er mensen die dit herkennen?
http://www.srdogs.com/Pages/rimadylfr.html/
http://www.srdogs.com/Pages/rimadylfr.html/
- *Linda*
- Zeer actief
Nee, absoluut geen herkenning hier, heb het echt járen gebruikt bij mijn oude hond. Eerst zat ze aan de Metacam maar omdat dat bij langdurig gebruik maagbloedingen kan veroorzaken (en dat gebeurd dus echt regelmatig) zijn wij op advies van de dierenarts over gegaan op Rimadyl. Geen enkele bijwerking gehad en het hielp geweldig! (atroseklachten).

- jip007
- Erelid
- Mijn ras(sen): naakthonden .
- Aantal honden: 4
ik heb inky op de rimadyl staan , kan niets vreemds merken aan haar. En lancelot heeft met zijn hernia een tijd lang onwijs veel gekregen , dat ik zelf nog dacht dat kost hem straks zijn maag, maar ook dat is goed gegaan.
Laatst gewijzigd door jip007 op 07 jan 2006 12:47, 1 keer totaal gewijzigd.

Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
- Sennaruby
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
De meeste hondenbezitters kennen inmiddels middelen als Metacam® en Rimadyl® als pijnstiller bij gewrichtsproblemen. De meeste honden verdragen deze middelen goed, sommige gaan er op braken of krijgen er diarree door. Soms werken de middelen onvoldoende. Previcox® zou een goed alternatief kunnen zijn als de andere middelen bijwerkingen hebben of onvoldoende effect hebben.
Lees verder op www.uwdierenkliniek.nl
Lees verder op www.uwdierenkliniek.nl

-
Natas.
- Zeer actief
- Contacteer:
- Carmen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog en een Kretaans meisje
-
boxersien
-
Brigitte
- Zeer actief
- Lysette
- Zeer actief
- Contacteer:
Job staat al ruim een jaar op rymadil en heb nog geen rare dingen gemerkt. Hij kan ook niet zonder dus ja, klinkt misschien een beetje raar, maar als hij eraan zou sterven zou dat natuurlijk behoorlijk kl*te zijn maar het is niet anders. Zonder dat kan ik hem meteen in laten slapen 
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto
In liefdevolle herinnering; Job & Floor
In liefdevolle herinnering; Job & Floor
- Scooby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse dog
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Hoi,
Lana krijgt inmiddels de laatste 3,5 jaar permanente pijnstilling door middel van Rimadyl (in verband met de zware arthrose in haar ellebogen). Ze krijgt wel een hele lage dosering. Bij Lana heb ik (gelukkig!) ook nooit iets van bijwerkingen gemerkt, maar ik ken de verhalen wel inderdaad.
Lana krijgt inmiddels de laatste 3,5 jaar permanente pijnstilling door middel van Rimadyl (in verband met de zware arthrose in haar ellebogen). Ze krijgt wel een hele lage dosering. Bij Lana heb ik (gelukkig!) ook nooit iets van bijwerkingen gemerkt, maar ik ken de verhalen wel inderdaad.
Groetjes, Karen
Duitse doggen 'Uut Sutfene'
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Zouden Lana's maagtorsies niets met de Rimadyl te maken kunnen hebben dan ? Dat de maagwand slechter wordt en daardoor eerder gassen gaat vormen ?Scooby schreef:Hoi,
Of is dat erg ver gedacht ?
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Hoi Sonja,sirene schreef:Zouden Lana's maagtorsies niets met de Rimadyl te maken kunnen hebben dan ? Dat de maagwand slechter wordt en daardoor eerder gassen gaat vormen ?
Geen idee. De dierenarts zag in elk geval geen link tussen de Rimadyl en de maagtorsies, daar had ik nog naar gevraagd.
Groetjes, Karen
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik weet het ook niet, maar misschien wel iets om in de gaten te houden. Of dat bij anderen ook meer voorkomt in combinatie met de Rimadyl.Scooby schreef:Hoi Sonja,sirene schreef:Zouden Lana's maagtorsies niets met de Rimadyl te maken kunnen hebben dan ? Dat de maagwand slechter wordt en daardoor eerder gassen gaat vormen ?
Geen idee. De dierenarts zag in elk geval geen link tussen de Rimadyl en de maagtorsies, daar had ik nog naar gevraagd.
-
Bianca_1
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Hoi,
Ik denk dat de bijwerkingen waarop gedoeld wordt ook pas naar voren kunnen komen bij langdurig gebruik van Rimdayl?
Ik denk dat de bijwerkingen waarop gedoeld wordt ook pas naar voren kunnen komen bij langdurig gebruik van Rimdayl?
Groetjes, Karen
- Branka
- moderator
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
-
sabrinasj
- Vaste gebruiker
- Sennaruby
- Zeer actief
- Contacteer:
-
Sassie
- Zeer actief
- cora
- Zeer actief
Onze Conan hebben we moeten laten inslapen,zijn maag was kapot gebrandt door de Rimadyl die hij moest slikken na een TPLO(knie) operatie,hij slikte het zo'n 6 weken in totaal
3 jaar daar voor had hij ook al maagbloedingen gehad van Metacam .
Niet iedere hond reageert hetzelfde en kan dus wel degelijk last krijgen van de bijwerkingen.
3 jaar daar voor had hij ook al maagbloedingen gehad van Metacam .
Niet iedere hond reageert hetzelfde en kan dus wel degelijk last krijgen van de bijwerkingen.
Groetjes Nel,
lebbers van Danger en Freja