maar ik geloof dat alleen weil 1 jaar volhoudt en de rest langer toch?
of is het verstandig om alle prikken te halen omdat minyo nog maar 1 is?
of.... alleen weil en de rest een jaar later ofzo?
Bedankt alvast
Moderator: moderatorteam

Dan ent je niet iedere jaar een cocktail, maar om het jaar toch?ekennel schreef:Wij enten ieder jaar een cocktail.
Elk jaar Parvo, Weil en eventueel hondsdolheid, om het jaar hondeziekte, leverziekte en kennelhoest. Dit wordt ook wel de "cocktailprik" genoemd.
Ik ent niet tegen kennelhoest omdat sommige honden kennelhoest krijgen van de enting, het niet voldoende beschermt, het geen dodelijke ziekte is (het is te vergelijken met griep bij de mens). Een enting tegen kennelhoest is absoluut geen garantie dat je hond geen kennelhoest krijgt...Sennaruby schreef:Kennelhoest moet indien nodig trouwens ook elk jaar gegeven worden. Ik ent daar nooit tegen omdat ik het onzin vindt, maar sommige pensions en hondenclubs verplichten die enting!

Hoi Joline,joline schreef:Hoe zit het eigenlijk met de kennelhoest inenting? Wij willen dit jaar naar verschillende shows met onze keeshond en vraag me af of ik hem moeten laten enten tegen kennelhoest, ik heb het vorig jaar wel gedaan, omdat hij dat jaar daarvoor kennelhoest heeft opgelopen op een show. Vorig jaar heeft hij dus geen last van kennelhoest gehad.
mjah dat bedoelde ik ookSennaruby schreef:Meestal wordt een pup met 12 weken 'voor het laatst' geent en dan hoeft het pas weer na een jaar, dus je hond is dan inderdaad 1 jaar en 3 maanden ongeveer. Maar het staat wel in je paspoort wanneer het weer zover is