Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

tea tree shampoo: net gewassen

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

rianneke
Zeer actief

tea tree shampoo: net gewassen

Ongelezen bericht door rianneke »

ik heb layka net met tea tree shampoo gewassen ... ik ben heel benieuwd of het gaat helpen tegen de jeuk....wat wel grappig(nou ja grappig) was is dat ze net na het bad meteen als een gek begint te krabben.

Na hoeveel dagen/uren zagen jullie effect?
Afbeelding

Groetjes,
Rianne en Layka
danja
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door danja »

Hoi, zelf gebruik ik teetrea druppels, dan doe een paar druppels in de shampoo, volgens mij komt het op hetzelfde zo'n beetje neer. Volgens mij ligt het effect aan wat voor jeuk ze hebben. Benji heeft ook zo'n jeuk en krabt ook, geen vlo te zien, dus weet niet waarvan het is. Hij krabt wel minder als eerst en is nu 5 dagen geleden gewassen, maar heeft nog steed rode plekken en bultjes van het bijten en krabben.

Groetjes Anneke :wink:
Afbeelding
rianneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door rianneke »

danja schreef:Hoi, zelf gebruik ik teetrea druppels, dan doe een paar druppels in de shampoo, volgens mij komt het op hetzelfde zo'n beetje neer. Volgens mij ligt het effect aan wat voor jeuk ze hebben. Benji heeft ook zo'n jeuk en krabt ook, geen vlo te zien, dus weet niet waarvan het is. Hij krabt wel minder als eerst en is nu 5 dagen geleden gewassen, maar heeft nog steed rode plekken en bultjes van het bijten en krabben.

Groetjes Anneke :wink:

ik heb van iemand anders gehoord dat het slim is om er een kuur van te maken.. dus even 6 weken, 1 keer per week wassen met die shampoo. Dus dat gaan we dan maar doen.. want die jeuk is ook niet alles. Verder geven we haar sinds vandaag een knoflookpilletje per dag en een half theelepeltje zonnebloemolie door haar brokken. Hopen dat dit de jeuk en het bijten aanpakt! Als mensen nog meer tips hebben hoor ik die graag!

Rianne
Afbeelding

Groetjes,
Rianne en Layka
Djinny
Zeer actief

Ongelezen bericht door Djinny »

Ik weet niet welk merk shampoo je gebruikt, maar vaak is het beter om de shampoo wat te verdunnen.
Zeker als je nu vaak gaat wassen lijkt me dat beter.
Een laagje shampoo in een plantenspuit en ongeveer 500 ml water erbij en dan gebruik je gewoon wat je nodig hebt.
Afbeelding
Masli73
geregistreerd lid
Contacteer:

Ongelezen bericht door Masli73 »

Verdunnen is een hele goede optie.
Het kan ook zijn dat de hond niet tegen de parfum kan die in de meeste shampoos zit. Je kan ook een keer proberen met puppy shampoo, daar zit geen parfum in.
Bij een droge schilferige huid moet je berkenteershampoo gebruiken.
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”