Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Niet willen eten

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Reini
Zeer actief

Niet willen eten

Ongelezen bericht door Reini »

Vegas wilde gisterochtend maar moeilijk zijn maaltijd eten. Uiteindelijk heeft hij toch gegeten. 's Middags had hij weer erge spuitdiarree dus ik denk dat hij niet zo lekker is. Gister was een hele drukke dag op het werk en heeft hij weinig geslapen. Hij heeft wat stress gehad wat de diarree ook heeft kunnen veroorzaken.

Vanmorgen wilde hij niet eten. Ik dacht er gister al aan om hem een dag te laten vasten maar vanmorgen heb ik toch de CB gekookt. Ik heb het meegenomen naar mijn werk.

Moet ik hem nu straks weer proberen te laten eten of zal ik hem toch een dag laten vasten (wat hij zelf ook eigenlijk al aangeeft te willen)? Ik weet het even niet :19:
Nero, het dappere Yorkie; 14/09/02 - 19/06/07
Afbeelding
Selena
Zeer actief
Mijn ras(sen): x HH
Aantal honden: 9

Ongelezen bericht door Selena »

Zou m een dagje laten vasten. Evt. vanavond wat rijste nat geven als hij wil.
Een mens is nooit te oud om te leren.. en een wijs mens is nooit uitgeleerd!

http://www.vanleeuwen-hollandseherders.nl
Reini
Zeer actief

Selena schreef:Zou m een dagje laten vasten. Evt. vanavond wat rijste nat geven als hij wil.
Ik heb zijn CB gisteravond al gekookt. Het was gelukkig al weer een hele tijd geleden dat hij zo erge spuitdiarree had. We kampen er nu al een tijdje mee :wink:

Ik zal hem vandaag in ieder geval laten vasten :ok:
Afbeelding
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Als hij niet gretig op zijn eten afgaat, zou ik hem laten vasten of maar een heel klein beetje geven van zijn normale voer.

Anne
Reini
Zeer actief

starfleet schreef:Als hij niet gretig op zijn eten afgaat, zou ik hem laten vasten of maar een heel klein beetje geven van zijn normale voer.

Anne
Normaal valt hij aan op zijn voer :N: :wink: , hij is dus duidelijk niet lekker :wink:
Ik heb de gekookte CB meegenomen maar ik denk dat ik hem een dag laat vasten. Dat was ik gister eigenlijk al van plan voor vandaag dus daar hou ik me maar aan. Zijn darmen moeten weer een beetje tot rust komen. Als hij straks goede ontlasting heeft (en de diarree dus waarschijnlijk door de stress van gister kwam) dan bied ik hem alsnog de gekookte CB aan.
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Als ze hier aangeven niet te willen eten dan geef ik ze ook even niks. Ik heb bij Moos 1 keer er wel met veel moeite wat ingepropt en dat kwam er van achteren net zo hard weer uit; dat doen we dus niet meer :wink:
Afbeelding
Reini
Zeer actief

Moos schreef:Als ze hier aangeven niet te willen eten dan geef ik ze ook even niks. Ik heb bij Moos 1 keer er wel met veel moeite wat ingepropt en dat kwam er van achteren net zo hard weer uit; dat doen we dus niet meer :wink:
Ik wilde hem ook niet dwingen :wink: maar het eventueel wel weer aanbieden. Dat doe ik pas als ik zijn eerste ontlasting van vandaag heb gezien.
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Reini schreef:
Moos schreef:Als ze hier aangeven niet te willen eten dan geef ik ze ook even niks. Ik heb bij Moos 1 keer er wel met veel moeite wat ingepropt en dat kwam er van achteren net zo hard weer uit; dat doen we dus niet meer :wink:
Ik wilde hem ook niet dwingen :wink: maar het eventueel wel weer aanbieden. Dat doe ik pas als ik zijn eerste ontlasting van vandaag heb gezien.
Dwingen lukt bij Moos ook niet hoor. Ik had toen gewoon heeeeel erg mjn best gedaan om iets superlekkers klaar te maken, en dat kon hij toch niet weerstaan. Ik heb het er niet in zitten schuiven :mrgreen:

Hopenlijk gaat het vandaag weer beter met Vegas!
Afbeelding
Reini
Zeer actief

Moos schreef: Dwingen lukt bij Moos ook niet hoor. Ik had toen gewoon heeeeel erg mjn best gedaan om iets superlekkers klaar te maken, en dat kon hij toch niet weerstaan. Ik heb het er niet in zitten schuiven :mrgreen:

Hopenlijk gaat het vandaag weer beter met Vegas!
Het klonk zo alsof je het met bruut geweld naar binnen had zitten werken :N: :mrgreen: :wink:

Ik hoop ook dat het straks beter gaat, op het moment is nu nog al lusteloos maar normaal gesproken slaapt hij ook de hele ochtend op de zaak dus ik zal vanmiddag pas echt goed kunnen zien hoe het met hem gaat :wink:
Afbeelding
Sennaruby
Zeer actief
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sennaruby »

Senna is ook al twee dagen niet lekker. Ze wilde de eerste dag ook haar CB niet eten. Nou ja, dan niet, toch? Ik heb haar bijna twee dagen laten vasten en nu krijgt ze weer wat eetlust terug. Ik geef haar rijst met wat runderbouillon en okugest van VSM tegen de diaree. Helpt al heel goed!! CB koken maakt het niet beter verteerbaar of zo voor je hond hoor. Ik weet niet wat de reden is dat je de cb kookt, maar dat lijkt me niet zinvol. Ik zou eerst minstens een dag laten vasten, dan wat rijst proberen en later weer een beetje cb. volgens mij heerst er een virusje of zo, want ik heb al van meer mensen gehoord dat hun honden braken en/of diarree hebben...

Groetjes,

Fieke
Afbeelding
Reini
Zeer actief

Sennaruby schreef:Senna is ook al twee dagen niet lekker. Ze wilde de eerste dag ook haar CB niet eten. Nou ja, dan niet, toch? Ik heb haar bijna twee dagen laten vasten en nu krijgt ze weer wat eetlust terug. Ik geef haar rijst met wat runderbouillon en okugest van VSM tegen de diaree. Helpt al heel goed!! CB koken maakt het niet beter verteerbaar of zo voor je hond hoor. Ik weet niet wat de reden is dat je de cb kookt, maar dat lijkt me niet zinvol. Ik zou eerst minstens een dag laten vasten, dan wat rijst proberen en later weer een beetje cb. volgens mij heerst er een virusje of zo, want ik heb al van meer mensen gehoord dat hun honden braken en/of diarree hebben...

Groetjes,

Fieke
Vegas heeft een verleden met veel diarree en het advies wat ik eens heb gekregen om de CB lichtelijk te koken als hij weer spuitdiarree heeft dat helpt bij hem altijd goed om de diarree te remmen, vandaar :wink:

Hij heeft zelf gekozen om te vasten door zijn eten niet op te eten dus ga ik met hem mee daarin en krijgt hij morgen weer wat te eten :wink:
Afbeelding
Reini
Zeer actief

Inge O schreef:als hij liever niet wil, dan maar beter niet. een klein beetje van de voeding die hij anders ook altijd krijgt, dat is eigenlijk het beste.
was hij bij zijn vorige diarree-problemen ook ziek(jes), of was het toen alleen de diarree op zich?
Nee, bij de vorige diarree-aanvallen (om het zo maar even te noemen) was hij niet ziekjes. Vandaag is hij erg lui en slaapt heel veel, ik denk zelf dat dat ook nog wel met gisteren te maken heeft. Deze zeer drukke start na de vakantie zal niet alleen op mij invloed hebben gehad :wink:

Ik ben net met hem buiten geweest en hij heeft weer vaste ontlasting gelukkig :ok:
Afbeelding
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Ongelezen bericht door Rami »

Gelukkig gaat het al weer wat beter met Vegas.
Heb wel het idee dat er iets van een virus rond gaat. Hoor het heel veel om me heen dat honden een á twee dagen ziek zijn.
Ook Billy had gisteren last; inderdaad lusteloos, niet willen eten en diarree. Gisteren laten vasten, vandaag weer voorzichtig begonnen met wat Carnibest dat ik even heb overgoten met gekookt water.
Overigens heeft Billy met veel verschillende honden gespeeld afgelopen weekend in het 'hondenbos', misschien heeft 'ie het daar wel opgelopen :19: .
Afbeelding
Reini
Zeer actief

Rami schreef:Gelukkig gaat het al weer wat beter met Vegas.
Heb wel het idee dat er iets van een virus rond gaat. Hoor het heel veel om me heen dat honden een á twee dagen ziek zijn.
Ook Billy had gisteren last; inderdaad lusteloos, niet willen eten en diarree. Gisteren laten vasten, vandaag weer voorzichtig begonnen met wat Carnibest dat ik even heb overgoten met gekookt water.
Overigens heeft Billy met veel verschillende honden gespeeld afgelopen weekend in het 'hondenbos', misschien heeft 'ie het daar wel opgelopen :19: .
Hier in de buurt heb ik er eigenlijk nog niks over gehoord maar er zal dan toch wel wat heersen :wink:

Jij doet dat dus ook met de CB. Ik geef eerst altijd de CB uit een pan water waar ik de kook heel even overheen heb laten gaan. De maaltijd erna giet ik er dan wat gekookt water overheen en daarna geef ik het (afhankelijk van de ontlasting) weer rauw. Bij Vegas helpt dat altijd wel.

Als hij twee dagen erge spuitdiarree heeft laat ik hem sowieso een dag vasten :wink: maar gelukkig had hij net weer vaste ontlasting :ok:
Afbeelding
Sennaruby
Zeer actief
Contacteer:

Wie weet werkt dat bij Senna ook wel... De rijst gaat nu goed, haar ontlasting is nog wel dun, maar als het dadelijk weer wat vaster is, zal ik eens wat kokend water over de cb doen om 'te wennen'...
Afbeelding
Reini
Zeer actief

Sennaruby schreef:Wie weet werkt dat bij Senna ook wel... De rijst gaat nu goed, haar ontlasting is nog wel dun, maar als het dadelijk weer wat vaster is, zal ik eens wat kokend water over de cb doen om 'te wennen'...
Bij Vegas gaat dat helemaal goed. Ik kreeg de tip van de assistente van de holistisch DA waar ik kom. Door de CB lichtelijk te koken hoef ik bij een dag diarree ook niet meteen alleen maar rijstnat te geven maar gewoon zijn eigen voer.

Vegas heeft heel veel diarree gehad en ik liep maar te rommelen met rijstnat etc. Nu geef ik gewoon de CB maar dan even de kook eroverheen (maar niet als de diarree dagen aanhoudt :wink: ) en dat gaat goed bij hem :ok:
Afbeelding
Sennaruby
Zeer actief
Contacteer:

Senna heeft nu twee/drie dagen diarree en wil sinds gisteren weer wat eten. Ik probeer nog even rijst en dan eventueel over op gekookte cb...
Afbeelding
Reini
Zeer actief

Sennaruby schreef:Senna heeft nu twee/drie dagen diarree en wil sinds gisteren weer wat eten. Ik probeer nog even rijst en dan eventueel over op gekookte cb...
Hè jakkie, zo lang al diarree. Ik heb met Vegas heel erg getobt tot een paar maanden geleden. Bij hem is het afkomstig van voedselintolerantie (die term heb ik er zelf maar even aangekoppeld). Hij verdraagt heel weinig op zijn maag/darmen.

Zijn eigen voer gaat goed, gedroogde lamspens en eén soort beloningskoekjes. Alles wat ik nieuw introduceer komt er heel akelig weer uit.

Toen bij Vegas de problemen begonnen heeft hij uiteindelijk bijna twee weken geheel op gekookte kip/rijstnat gezeten totdat ik hier het advies kreeg hem een dag te laten vasten en dan de volgende dag rijstnat, gevolgd door rijstant met liga, gevolgd door rijstnat met gekookte kip (alles in kleine porties verspreid over 1 dag) en zo weer terug op gekookte kip en uiteindelijk de CB (met gekookt water eroverheen) een dag erna.

Maar als Senna iets onder de leden heeft werkt deze methode misschien wel helemaal niet :wink:

Beterschap in ieder geval :wink:
Afbeelding
Sennaruby
Zeer actief
Contacteer:

Dank je!
Ze heeft een virusje of zo denk ik. Ze is niet ziek, gewoon vrolijk en speels, maar ze heeft wel diaree. Ik blijf nog even op de rijst met runderbouillon en okugest. Het knapt al een beetje op gelukkig.
Afbeelding
Reini
Zeer actief

Sennaruby schreef:Dank je!
Ze heeft een virusje of zo denk ik. Ze is niet ziek, gewoon vrolijk en speels, maar ze heeft wel diaree. Ik blijf nog even op de rijst met runderbouillon en okugest. Het knapt al een beetje op gelukkig.
Oh ja, dat was ik nog vergeten. Bij de rijstnat deed ik dan ook nog bouillon :wink:

Fijn dat ze verder niet ziek aandoet :ok:
Afbeelding
Sennaruby
Zeer actief
Contacteer:

Ben ik ook blij om! Maak me best ongerust over haar, maar ze eet wel iets, hoeft maar 3x per dag/nacht te poepen, ze is vrolijk, drinkt wel en heeft geen koorts. Ik ben iemand die nogal snel naar de dierenarts gaat, maar die kan ook niets doen. Gewoon geduld is het beste...
Afbeelding
Reini
Zeer actief

Sennaruby schreef:Ben ik ook blij om! Maak me best ongerust over haar, maar ze eet wel iets, hoeft maar 3x per dag/nacht te poepen, ze is vrolijk, drinkt wel en heeft geen koorts. Ik ben iemand die nogal snel naar de dierenarts gaat, maar die kan ook niets doen. Gewoon geduld is het beste...
Toen Vegas zo'n spuitdiarree had ging dat de hele dag een beetje door (en soms 's nachts ook). Ik ga ook snel naar de DA hoewel dat iets minder is geworden omdat ik nu ook wel op mijn eigen beoordeling af ga in sommige situaties. Vegas wordt behandeld door een holistisch DA en daar ben ik erg tevreden over. Vaak kan het af met een telefonisch consult (dan moet er niet iets heel ernstigs zijn natuurlijk :wink: ) en een homeopathische behandeling die effectief is.

Als Senna geen verhoging heeft, vrolijk is en drinkt dan zal het vast snel over zijn :ok:
Afbeelding
Sennaruby
Zeer actief
Contacteer:

Ik hoop het!! Ik heb er wel goede hoop op. De dierenarts kan in dit geval niet veel doen, denk ik. Antibiotica wil ik niet als ze diarree heeft en dat schrijft mijn dierenarts toch al om het minste of geringste voor, dus ik kijk het gewoon nog even aan en duim dat het snel over is!
Afbeelding
Reini
Zeer actief

Sennaruby schreef:Ik hoop het!! Ik heb er wel goede hoop op. De dierenarts kan in dit geval niet veel doen, denk ik. Antibiotica wil ik niet als ze diarree heeft en dat schrijft mijn dierenarts toch al om het minste of geringste voor, dus ik kijk het gewoon nog even aan en duim dat het snel over is!
Om die antibiotica ben ik naar een holistisch DA gegaan. Mijn reguliere DA kwakt dat er ook bij het minste geringste in (nog nooit bij Vegas gedaan maar het advies komt altijd al snel)

Je kan ook naar de dierenspeciaalzaak gaan waar ze spullen van de 'groene os' verkopen. Als het goed is kunnen de verkopers je dan adviseren wat je Senna kan geven voor de diarree :wink:

Vegas krijgt iedere dag 'probio forte' van de Groene Os, dit helpt voor de darmen en tegen diarree, om de hele boel wat weerbaarder te maken.

Bij erge diarree kan je ook groene leem (van de groene os) geven, dat mag alleen niet in combinatie met medicijnen :wink:

Vraag anders even aan de dierenspeciaalzaak advies. Deze homeopatische middelen helpen om de boel weer in balans te brengen na erge diarree :wink:
Afbeelding
Sennaruby
Zeer actief
Contacteer:

Ik geef nu okugest van VSM dat is ook tegen diarree en spijsverteringsproblemen en dergelijke. Van De Groene Os heb ik ook wel gehoord... Senna slikt wel medicijnen voor haar epilepsie, daarom wil ik haar ook zo min mogelijk troep geven... Er zitten hier in het hoge noorden jammer genoeg niet veel holistische dierenartsen, geloof ik... Anders zou ik dat zeker overwegen!
Afbeelding
Rami
Zeer actief

Reini schreef:
Jij doet dat dus ook met de CB. Ik geef eerst altijd de CB uit een pan water waar ik de kook heel even overheen heb laten gaan. De maaltijd erna giet ik er dan wat gekookt water overheen en daarna geef ik het (afhankelijk van de ontlasting) weer rauw. Bij Vegas helpt dat altijd wel.

Als hij twee dagen erge spuitdiarree heeft laat ik hem sowieso een dag vasten :wink: maar gelukkig had hij net weer vaste ontlasting :ok:

Ja, Carnibest (of soms heb ik ook Duck of Bibi) overgieten met kokend water doe ik idd altijd als Billy niet helemaal 'lekker' is geweest. Ik stel ook een aantal dagen zelf samen, maar na diarree durf ik toch niet meteen met sardines of kippennekken aan de gang te gaan :wink:
Afbeelding
Rami
Zeer actief

Sennaruby schreef:Ik geef nu okugest van VSM dat is ook tegen diarree en spijsverteringsproblemen en dergelijke. Van De Groene Os heb ik ook wel gehoord... Senna slikt wel medicijnen voor haar epilepsie, daarom wil ik haar ook zo min mogelijk troep geven... Er zitten hier in het hoge noorden jammer genoeg niet veel holistische dierenartsen, geloof ik... Anders zou ik dat zeker overwegen!
Ja, ik 'zweer' ook bij Okugest! Helpt idd heel goed.
Hoop dat bij jouw Senna de diarree snel over is. Zolang er geen bloed bij de ontlasting zit en ze zich verder goed voelt, zou ik het nog even volhouden met Okugest en rijstnat. Eventueel zou je voorzichtig met wat gekookte kip (of witvis) kunnen beginnen.

O ja, nog even over homeopatische en natuurlijke geneesmiddelen: op de site van Puur Natuur (volgens mij gewoon www.puurnatuur.nl) kun je informatie inwinnen en ook allerlei middelen bestellen. Volgens mij ook producten van De Groene Os.
Afbeelding
Sennaruby
Zeer actief
Contacteer:

Nee, geen bloed. In het begin een klein beetje, maar dat heb ik daarna niet meer gezien. Het is alleen een beetje feloranje van kleur, maar het is in ieder geval geen water meer, gelukkig.

Groetjes,

Fieke
Afbeelding
Rami
Zeer actief

Sennaruby schreef:Nee, geen bloed. In het begin een klein beetje, maar dat heb ik daarna niet meer gezien. Het is alleen een beetje feloranje van kleur, maar het is in ieder geval geen water meer, gelukkig.

Groetjes,

Fieke
Gelukkig maar. Vreselijk vind ik het als het echt water is, ben dan ook bang voor uitdroging. Bij Billy's was het trouwens felgeel wat er uit kwam :19:

Geef je trouwens wel iets van probiotica? Denk het haast wel, aangezien je vers geeft. Maar zo niet, dan wil dat, zeker in combinatie met Okugest, ook nog wel een hoop goed doen voor de darmflora.
Afbeelding
Sennaruby
Zeer actief
Contacteer:

Nee, ik heb nog geen probiotica. Ben een beginnende barfer, geef nu nog alleen carnibest. Zal me er eens in gaan verdiepen! Heb je suggesties?
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”