Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Teef en Reu
Moderator: moderatorteam
- Mir@n
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Podenco, Galgo.
- Contacteer:
Teef en Reu
Wij hebben feest in huis !!!!
Maar niet heus.......
Ashley is loops en Pancho is nu zo volwassen dat zn hormonen door zn lijf heenrazen. Nou heb ik 'm een chemische castratie laten geven in de hoop dat het gegier wat minder wordt, want hij loopt zichzelf in de weg.
(en wij willen ook wel een uurtje slapen 'snachts)
Nou ben ik geen voorstander van 'zomaar' operaties, opdat het leven voor mij makkelijker wordt. Maar we zitten hier nu toch wel over castratie/sterilistatie na te denken.
Vooral ook omdat ik ook Gaia nog heb, die binnen nu en een paar maanden voor de eerste keer loops gaat worden.
Wat ik me dus afvraag is wat ik het beste zou kunnen doen en ik hoop hiermee een betere mening te kunnen vormen.
Ashley laten steriliseren (of alleen de eierstokken eruit)?
Pancho castreren?
Ik vind wel dat Gaia net als Ashley zowiezo recht heeft op een x aantal malen loopsheid, om volwassen te worden.
Maar niet heus.......
Ashley is loops en Pancho is nu zo volwassen dat zn hormonen door zn lijf heenrazen. Nou heb ik 'm een chemische castratie laten geven in de hoop dat het gegier wat minder wordt, want hij loopt zichzelf in de weg.
(en wij willen ook wel een uurtje slapen 'snachts)
Nou ben ik geen voorstander van 'zomaar' operaties, opdat het leven voor mij makkelijker wordt. Maar we zitten hier nu toch wel over castratie/sterilistatie na te denken.
Vooral ook omdat ik ook Gaia nog heb, die binnen nu en een paar maanden voor de eerste keer loops gaat worden.
Wat ik me dus afvraag is wat ik het beste zou kunnen doen en ik hoop hiermee een betere mening te kunnen vormen.
Ashley laten steriliseren (of alleen de eierstokken eruit)?
Pancho castreren?
Ik vind wel dat Gaia net als Ashley zowiezo recht heeft op een x aantal malen loopsheid, om volwassen te worden.
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Kun je Pancho niet tijdelijk uit logeren sturen als een van je dames loops is? Gewoon een ideetje hoor, misschien is het helemaal niet mogelijk. Maar ik lees wel eens van andere forummers die ook intacte teven en reuen hebben dat ze het op die manier oplossen, hoeft er niet in een gezonde hond gesneden te worden ook.
- Mir@n
- Zeer actief
- Contacteer:
Als het een andere hond als Pancho was geweest ja, maar Pancho is erg onzeker en in zijn geval durf ik het niet aan om hem te verplaatsen.LongFields schreef:Kun je Pancho niet tijdelijk uit logeren sturen als een van je dames loops is? Gewoon een ideetje hoor, misschien is het helemaal niet mogelijk. Maar ik lees wel eens van andere forummers die ook intacte teven en reuen hebben dat ze het op die manier oplossen, hoeft er niet in een gezonde hond gesneden te worden ook.
Ik had de aanbieding al liggen
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Als het geen optie is vanwege zijn onzekerheid kan ik me dat heel goed voorstellen. Wie weet hebben anderen nuttige tips voor je!Eukalipta schreef:Als het een andere hond als Pancho was geweest ja, maar Pancho is erg onzeker en in zijn geval durf ik het niet aan om hem te verplaatsen.LongFields schreef:Kun je Pancho niet tijdelijk uit logeren sturen als een van je dames loops is? Gewoon een ideetje hoor, misschien is het helemaal niet mogelijk. Maar ik lees wel eens van andere forummers die ook intacte teven en reuen hebben dat ze het op die manier oplossen, hoeft er niet in een gezonde hond gesneden te worden ook.
Ik had de aanbieding al liggenmaar helaas.
-
miekmiek
Ik zou kijken naar het karakter van mijn honden. Zijn het erg felle teven, dan zou ik me eerst even achter mijn oren krabben voordat ik overga op castratie/sterelisatie. Het voordeel van een teef laten helpen is dat ze niet meer loops word en je dus helemaal geen last meer hebt.
Kies je ervoor je reu te laten castreren, dan blijf je te maken hebben met een loopse teef. Ook gecastreerde reuen willen daar nog graag wel op rijden en kunnen dus ook koppelen. Als je dit geen probleem vind, dan is dat misschien een optie. Maar je reu is al onzeker schrijf je, en door hem te laten castreren kunnen andere reuen weer heel dominant op hem gaan reageren.
Kortom; het is een lastig probleem waar ik zelf ook mee zit. Ik ben dan in de luxe positie dat ik mijn reu uit logeren kan sturen, maar uiteindelijk zal de teef bij ons geholpen worden. Nu nog niet, omdat ook ik vind dat ze eerst goed uitgegroeid moet zijn.
Kies je ervoor je reu te laten castreren, dan blijf je te maken hebben met een loopse teef. Ook gecastreerde reuen willen daar nog graag wel op rijden en kunnen dus ook koppelen. Als je dit geen probleem vind, dan is dat misschien een optie. Maar je reu is al onzeker schrijf je, en door hem te laten castreren kunnen andere reuen weer heel dominant op hem gaan reageren.
Kortom; het is een lastig probleem waar ik zelf ook mee zit. Ik ben dan in de luxe positie dat ik mijn reu uit logeren kan sturen, maar uiteindelijk zal de teef bij ons geholpen worden. Nu nog niet, omdat ook ik vind dat ze eerst goed uitgegroeid moet zijn.
- starfleet
- Erelid
- Dibbes
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Als Pancho zo onzeker is, zou ik er zelf eerder voor kiezen om de dames te castreren. Maar ik wet natuurlijk niet hoe die van karakter zijn. En persoonlijk zou ik het dan na de eerste loopsheid laten doen, omdat je dan het voordeel hebt dat ze minder kans hebben op die mammatumoren. Het zou voor mij geen reden zijn om een teef te laten castreren, maar als ik het toch zou laten doen dan zou ik het wel meenemen in mijn beslissing.
- Mir@n
- Zeer actief
- Contacteer:
Als ik een populair ras zou hebben zou ik bij de teven dat zeker in mijn overweging meenemen, echter daar het podenco's zijn, ben ik (en anderen met mij) niet echt van mening dat Ashley en Gaia flinke kans hebben op mammatumoren e.d.
Bovendien is Ashley totaal niet onzeker en al helemaal niet onderdanig, dus de kans op een bitchy teef neemt bij haar wel toe.
Dat ik Gaia niet laat steriliseren is omdat haar karakter nog helemaal niet uitontwikkeld is. Qua gedrag is ze echt nog pups al pubert ze nu wel.
Of ik moet het allemaal mis hebben en het verkeerd zien.
Maar dat was ook immers de vraag. Meedenken, zodat ik mijn mening beter kan vormen.
Bovendien is Ashley totaal niet onzeker en al helemaal niet onderdanig, dus de kans op een bitchy teef neemt bij haar wel toe.
Dat ik Gaia niet laat steriliseren is omdat haar karakter nog helemaal niet uitontwikkeld is. Qua gedrag is ze echt nog pups al pubert ze nu wel.
Of ik moet het allemaal mis hebben en het verkeerd zien.
Maar dat was ook immers de vraag. Meedenken, zodat ik mijn mening beter kan vormen.
- Scooby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse dog
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Re: Teef en Reu
Hoi,Eukalipta schreef:Ik vind wel dat Gaia net als Ashley zowiezo recht heeft op een x aantal malen loopsheid, om volwassen te worden.
Waarom? Hoe vaker je een teef loops laat worden, hoe groter de kans op mammatumoren en baarmoedertumoren.
Groetjes, Karen
Duitse doggen 'Uut Sutfene'
Duitse doggen 'Uut Sutfene'