Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Vers voer pup

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hutsje »

Hier 3 Bullmastiffs en een Basset. Ze krijgen AHV, Duck, slachtvlees, kip, en wat ik maar kan krijgen. Als ik uitga van een goede brok (Farmfood) ben ik met vers echt veel goedkoper uit. Ze krijgen kvv als basis, en dan kipkarkassen, kippennekken, pens, rundernekken, schapenvlees, gehakt, vis, eieren ed. Ik betaal voor pens 5 euro voor 17 kilo, voor de kipkarkassen 1 euro per 10 kilo. Kippennekken zijn een euro per kilo, botten ed gratis.
Afbeelding
Cindy de Wolf
Zeer actief

Ongelezen bericht door Cindy de Wolf »

Ook ik heb honden zien opleven op vers. Ook voor mijn honden geen brok meer. Alleen maar vers vlees of Carnibest of barf. Onze jongste hond (Golden retriever) nu 20 maanden is op vers opgegroeid en nooit geen groeipijnen. Mijn Munstelander was krap 22 kg en graatmager na de overstap op vers nu ruim 26 kg en mooi op gewicht. Kan vers dan ook alleen maar van harte aanbevelen :ok: :ok: :ok: :ok: :ok: :ok: :ok:

Cindy
Marije87
geregistreerd lid
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marije87 »

Onze pup van 5 maand zit ook op vers, ze doet het heel goed!
Van brok waren haar darmen gauw geirriteerd, 2x er voor naar de da geweest, ze was loom, en had bloed bij de ontlasting, nu aan het vers, en ze is totaal opgeleefd :wink:
Scooby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Scooby »

Natas. schreef:
Waarom hebben DA's brokken geadviseerd aan de pupeigenaren? :denken:
Hoi Natas,

Omdat bijna alle dierenartsen dat doen. Ze zijn vaak niet bekend met complete vers vleesmerken en ze worden vaak gesponsord door diverse brokkenfabrikanten.
Natas.
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Natas. »

Thnx Stefanie en Karen.

Zo zonde vind ik dat hè! Onlangs merkte ik het ook bij mijn DA toen ik daar was voor Raisa's achterpoot. We hadden het even over supplementen en dat speciale Hills voer voor honden met arthrose.
Toen ik vertelde dat Rais half FarmFood kreeg en half kvv trok ze haar wenkbrauwen op bij de woorden vers vlees. Ik ben er verder maar niet op ingegaan....... pffff.
Afbeelding
joline
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door joline »

Wij hadden eerst ook een dierenarts die zweerde bij haar brokken. 1 van onze honden die had een te hoog nier gehalte gehad door een zenuw beknelling, volgens de dierenarts kon ik beter geen Rodi geven omdat dat slecht was voor zijn nieren :roll: Maar haar brokken waren heel goed voor onze hond.
Ik heb dus mooi die brokken niet gegeven, onze hond wou het trouwens niet eens eten. Hij staat nu gewoon op kvv en er is niks aan de hand :mrgreen:
truusje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel
Contacteer:

Ongelezen bericht door truusje »

Ook ik geef mijn honden alleen vers........ook de pups gaan hier de deur uit met alleen vers in hun buikjes.......alleen zooooo jammer dat ik niet alle nieuwe eigenaren kan overhalen dit door te zetten, nee hoor , onze pup krijgt alleen het beste van het beste, zeggen ze dan......eukanuba!!
Ik krijg me dan toch de kriebels.....

Waar ik wel eens over struikel......waarom zou de voeding van onze honden elke dag precies uitgebalanceerd moeten zijn? Dat doen we bij zelf toch ook niet?
Mijn motto is dan ook.......varieer zo veel mogelijk en stop maar met het precies uitrekenen van alle ingredienten. Bij voldoende variatie krijgen ze alles binnen wat ze nodig hebben.....is mijn mening dan.
amiwoods
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door amiwoods »

truusje schreef:Ook ik geef mijn honden alleen vers........ook de pups gaan hier de deur uit met alleen vers in hun buikjes.......alleen zooooo jammer dat ik niet alle nieuwe eigenaren kan overhalen dit door te zetten, nee hoor , onze pup krijgt alleen het beste van het beste, zeggen ze dan......eukanuba!!
Ik krijg me dan toch de kriebels.....

Waar ik wel eens over struikel......waarom zou de voeding van onze honden elke dag precies uitgebalanceerd moeten zijn? Dat doen we bij zelf toch ook niet?
Mijn motto is dan ook.......varieer zo veel mogelijk en stop maar met het precies uitrekenen van alle ingredienten. Bij voldoende variatie krijgen ze alles binnen wat ze nodig hebben.....is mijn mening dan.
ik geef ook alleen maar vers.
ik geef aan mijn pupkopers een stuk mee over voeding en waarom vers en rauw voer, dat stop ik in het info mapje.
heel vaak krijg ik dan als reactie , goh dat heb ik nooit geweten, het is me nu duidelijk.
stuur me je mailadres per PB en ik mail het je door. :ok:
groetjes Karen en de doggies
Afbeelding
www.nudos.nl
truusje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel
Contacteer:

Ongelezen bericht door truusje »

Als het goed is heb je een PB van mij ontvangen [?]
amiwoods
Zeer actief