Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
niet jaarlijks inenten
Moderator: moderatorteam
- Takkie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ierse Wolfshond
- Aantal honden: 1
niet jaarlijks inenten
Wie kan mij in het kort uitleggen waarom het niet goed is om je hond jaarlijks te enten?

- Sennaruby
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
kort gezegt: een cocktailenting is een zware aanslag op het immuunsysteem van je hond en het is gewoonweg niet nodig om elk jaar tegen alle mogelijke ziektes te enten!!
Er wordt jaarlijks tegen 5 ziektes tegelijk geent, hoewel sommige dierenartsen het ene jaar de volledige enting geven en het andere jaar alleen parvo en weil. Naast dat dit een aanslag is op het immuunsysteem (je hond kan er ziek van worden, er een autoimmuunziekte van krijgen enz.), is het jaarlijks enten niet nodig voor de meeste ziektes. Veel vaccins bieden veel langer bescherming dan één jaar!! Alleen Weil moet jaarlijks gegeven worden, voor de andere ziektes duurt de immuniteit 2 tot soms wel 7 jaar of levenslang... Helaas werken veel dierenartsen nog steeds volgens een 'ouderwets' vaccinatieschema in plaats dat zij op maat gaan vaccineren en de recente ontwikkelingen volgen. Het is voor hen een grote bron van inkomsten en sommige denken te economisch helaas...
Groetjes,
Fieke
Er wordt jaarlijks tegen 5 ziektes tegelijk geent, hoewel sommige dierenartsen het ene jaar de volledige enting geven en het andere jaar alleen parvo en weil. Naast dat dit een aanslag is op het immuunsysteem (je hond kan er ziek van worden, er een autoimmuunziekte van krijgen enz.), is het jaarlijks enten niet nodig voor de meeste ziektes. Veel vaccins bieden veel langer bescherming dan één jaar!! Alleen Weil moet jaarlijks gegeven worden, voor de andere ziektes duurt de immuniteit 2 tot soms wel 7 jaar of levenslang... Helaas werken veel dierenartsen nog steeds volgens een 'ouderwets' vaccinatieschema in plaats dat zij op maat gaan vaccineren en de recente ontwikkelingen volgen. Het is voor hen een grote bron van inkomsten en sommige denken te economisch helaas...
Groetjes,
Fieke

- Takkie
- Zeer actief
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): waterhonden
- Contacteer:
- Sennaruby
- Zeer actief
- Contacteer:
-
Natas.
- Zeer actief
- Contacteer:
- Takkie
- Zeer actief
- Sennaruby
- Zeer actief
- Contacteer:
- Takkie
- Zeer actief
- Sennaruby
- Zeer actief
- Contacteer:
Dat is niet zo'n nieuw en baanbrekend schema... jammer....Dat is gewoon afwisselend de kleine en de grote cocktail. Alleen kennelhoest is wel opmerkelijk, omdat veel pensions, hondenscholen en uitlaatservices dat wel eisen. Mijns inziens dus nog teveel, maar in ieder geval beter dan jaarlijks de hele reutemeteut.
Groetjes,
Fieke
Groetjes,
Fieke

-
Natas.
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik zal het er met de mijne nog es over hebben, thnx voor de info, maar in hun 'regeltjes' staat nog steeds elk jaar volledige inenting.Takkie schreef:nou...de belangenvereniging van hondenuitlaatservices in Nederland, heeft dus de regels veranderd en er mag nu ingeent worden volgens de nieuwe richtlijnen.

- Takkie
- Zeer actief
- Sennaruby
- Zeer actief
- Contacteer: