Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Tommie heeft een vreemde rode bult op zijn poot. Iemand enig idee wat dit is? Ik zag het omdat hij eraan zat te bijten met zijn tanden, waarschijnlijk jeukt het. Ik heb het nog niet eerder gezien, maar denk dat hij het al wel eerder had omdat ik me nu herinner dat ik hem daar vaker heb zien bijten. (eigenlijk is het meer krabben met zijn voortanden)
Iemand enig idee?
Laatst gewijzigd door miekmiek op 04 jan 2006 11:51, 1 keer totaal gewijzigd.
is het een bultje wat op- de huid zit? of echt een ondehuids bultje? vast of los? zie je misschien ergens een "puntje" ( wat kan duiden op een beet oid) is het hard? of pus achtig?
yamie schreef:is het een bultje wat op- de huid zit? of echt een ondehuids bultje? vast of los? zie je misschien ergens een "puntje" ( wat kan duiden op een beet oid) is het hard? of pus achtig?
Ik heb de foto wat duidelijker gemaakt. Het voelt aan als een soort van zweer, alsof er vocht inzit. Het zit los, want ik kan het heen en weer bewegen. Het is niet pijnlijk. Ik heb geen puntje gezien, maar ga zo nog eventjes speuren.
yamie schreef:is het een bultje wat op- de huid zit? of echt een ondehuids bultje? vast of los? zie je misschien ergens een "puntje" ( wat kan duiden op een beet oid) is het hard? of pus achtig?
Ik heb de foto wat duidelijker gemaakt. Het voelt aan als een soort van zweer, alsof er vocht inzit. Het zit los, want ik kan het heen en weer bewegen. Het is niet pijnlijk. Ik heb geen puntje gezien, maar ga zo nog eventjes speuren.
oke, dan zou het een abcesje kunnen zijn, dat het zo rood is, kan komen doordat tommie eraan zit te krabben bijten..
maar ja .. ik kan natuurlijk niks met zeker heid zeggen..
miekmiek schreef:Ik denk dat ik wel even langs de DA ga.
king had dit laatst ook een keer en toen bleek er een grasaar in te zitten, die schieten er dan buiten in en je ziet er daarna alleen maar dat bultje van een opening is bijna niet te zien want de huid sluit zich snel weer.
daarna gaat de boel ontsteken en krijg je dus een abces.
Succes is niet hoever je gekomen bent, maar vanaf waar je begonnen bent www.bleekerzonwering.nl
Ik vind dat je bultje altijd na moet laten kijken bij de DA.Het lijkt ook wel een beetje op dat bultje wat Harrie heeft gehad in oktober.
Met 2 weken antibiotica was het weg. Door het krabben en bijten wordt het inderdaad rood.
Vanmiddag moeten we terugkomen, dan gaat de DA wat cellen eruit halen met een naald. Hij probeerde dat net al te doen, maar tommie vond dat geen goed idee. Hij moet dus onder een roesje, maar we moeten daar even mee wachten omdat hij vanmorgen gewoon gegeten heeft. Vanmiddag om half vijf moeten we dus terugkomen en dan horen we na ongeveer vier werkdagen wat de uitslag is.
Willen jullie heel hard duimen voor mijn lieve mannetje???
Vanmiddag moeten we terugkomen, dan gaat de DA wat cellen eruit halen met een naald. Hij probeerde dat net al te doen, maar tommie vond dat geen goed idee. Hij moet dus onder een roesje, maar we moeten daar even mee wachten omdat hij vanmorgen gewoon gegeten heeft. Vanmiddag om half vijf moeten we dus terugkomen en dan horen we na ongeveer vier werkdagen wat de uitslag is.
Willen jullie heel hard duimen voor mijn lieve mannetje???
he bah joh , dat is niet het nieuw waar je op "gehoopt" had...
tuurlijk duim ik, sterkte meid... niet leuk.. helemaal niet leuk
Ik weet hoe bang je bent nu. Heel veel sterkte met het wachten op de uitslag en Tommie sterkte voor zo meteen.
Geef hem maar veel knuffels van mij.
Mijn duimen draaien
He jakkes, dat is niet wat je direct verwacht!
Sterkte voor zo en ik duim voor goed nieuws voor wat betreft het gezwelletje. Hopelijk blijkt het gewoon goedaardig te zijn!
Mijn Joey had ook heel vaak van die gezwellen.
Het was altijd goedaardig,tot ineens zijn hele hals en buik volzaten met bulten.Toen was er geen houden meer aan...
Maar ook ik duim voor je dat het een goedaardig bultje is!!
Groetjes Petra