Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hoeveel keer per dag eten geven?

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Hoeveel keer per dag eten geven?

Ongelezen bericht door Tamara. »

Bowie is nu 7 maanden en eet sinds ( schat ik ) 2 maanden 3 maaltijden per dag, voorheen waren het er 4.

Is het goed voor een hond om nu over te gaan om 2x per dag eten te geven, of zal ik voorlopig nog 3x per dag voeren?

Wat is beter voor haar?
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Marouck was al eerder over op 2 maaltijden, Biène krijgt er nu meestal nog 3 maar soms 2 (zij is 5 maanden)
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
pooh
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwiterse witte herder

Ongelezen bericht door pooh »

Qua leeftijd kan het wel hoor om Bowie over te zetten naar 2 maaltijden. Maar je merkt vanzelf als het niet goed gaat.
Ameno is inmiddels bijna 2 jaar en krijgt nog steeds 3 maaltijden per dag omdat ze anders gal spuugt aan het einde van de middag

Gewoon proberen hoe het gaat.
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Inge schreef:Marouck was al eerder over op 2 maaltijden, Biène krijgt er nu meestal nog 3 maar soms 2 (zij is 5 maanden)
ehmmm.... de puppen krijgen hier nu al 2 maal per dag (ze zijn 9 wk)........de 3de keer lieten ze nl steeds staan, dus die heb ik er maar af gehaald.....
Tamara.
Zeer actief

Lastig.. Die van mij is een ontzettende veelvraat, en kan de hele dag door wel eten. Het maakt niet uit wat je voor haar neus zet :roll:

Ik ga het gewoon proberen 2x per dag, en kijken hoe dat gaat, en anders ga ik gewoon weer over op 3x.

Moet eerlijk zeggen dat het voor mij alleen maar om het stukje gemak gaat hoor dat 2x per dag eten geven. Soms vergeet ik het gewoon en dan krijgt ze veel later 's middags eten waardoor ze of te snel haar vond eten krijgt of te laat, waardoor ze misschien 's nachts wel naar buiten moet ofzo.

Geven jullie dan 2 gelijke hoeveelheden per keer of is het 's morgens meer dan 's avonds of andersom?
moeli
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door moeli »

zelf voer ik mijn pups tot ze weggaan vier maal , tot ong een half jaar dan drie maal tot ze een jaar zijn en dan nog tweemaal. Als pup krijgen ze best veel en ik verdeel dat liever over de dag heen i.v.m de belasting voor de maag ook. groetjes annemieke
BeëlzeBubble
Zeer actief

Ongelezen bericht door BeëlzeBubble »

Smek stond met een maand of 7-8 op 2 keer per dag eten. En toen kreeg hij gewoon de hoeveelheid voor een volwassen hond en allebei de keren dezelfde hoeveelheid.

Ik ben de derde keer eten per dag weg gaan laten omdat hij zijn bakje niet meer leegat. Hij gaf het zelf aan dus.
Groetjes van Bianca en een slobber van Casper en Smekkie.

Afbeelding
Tamara.
Zeer actief

BeëlzeBubble schreef:Smek stond met een maand of 7-8 op 2 keer per dag eten. En toen kreeg hij gewoon de hoeveelheid voor een volwassen hond en allebei de keren dezelfde hoeveelheid.

Ik ben de derde keer eten per dag weg gaan laten omdat hij zijn bakje niet meer leegat. Hij gaf het zelf aan dus.

Ik geef nu dus nog de puppyhoeveelheid, en zo langzamerhand zal ik daar wel wat minder in moeten gaan geven. Ze is niet dik, maar ik heb het idee dat deze hoeveelheden nu toch iets meer gaan aanzetten.

Van Carnibest heb ik sowieso het idee dat ik daar minder van moet geven.

Bij Bowie maakt het dus niet uit hoeveel ik in haar bak doe, binnen 30 seconden is alles schoon op en gaat ze nog 3x terug om te kijken of echt alles wel op is :roll:
BeëlzeBubble
Zeer actief

Ongelezen bericht door BeëlzeBubble »

Ik zou het gewoon proberen. Als ze afvalt of echt gierende honger lijkt te hebben is dat makkelijk weer te fixen.
Groetjes van Bianca en een slobber van Casper en Smekkie.

Afbeelding
Tamara.
Zeer actief

BeëlzeBubble schreef:Als ze afvalt of echt gierende honger lijkt te hebben is dat makkelijk weer te fixen.
Van dat laatste heeft mevrouw lijkt het wel sowieso wel last van hoor :mrgreen:
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

crutz schreef:
Inge schreef:Marouck was al eerder over op 2 maaltijden, Biène krijgt er nu meestal nog 3 maar soms 2 (zij is 5 maanden)
ehmmm.... de puppen krijgen hier nu al 2 maal per dag (ze zijn 9 wk)........de 3de keer lieten ze nl steeds staan, dus die heb ik er maar af gehaald.....
Biène laat niks staan :mrgreen: Eten, eten, eten..... :boos:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Scooby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Scooby »

Hoi Tamara,

Hier krijgen onze doggen altijd drie keer per dag te eten. Met het oog op de kans op eventuele maagtorsies is het beter om meerdere kleinere maaltijden per dag te geven.
MastiffStorm
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door MastiffStorm »

Storm krijg 2 maal per dag voer maar laat s'mogens altijd wat staan voor de middag :denken:
Ik laat hem maar lekker smikkelen en eten hoe hij dat wil.
Sávonds gaat zijn hele bak meteen leeg.

Storm eet de ene week beter als de anderen :mrgreen:
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Ik heb tot zes maanden drie keer per dag gegeven, maar heb maar een klein ras. Als je haar na het eten een uur laat "uitbuiken" zal het niet uitmaken, maar als ik zelf zo'n groterd zou hebben zou ik wat langer door gaan met iets vaker per dag kleinere hoeveelheden, omdat ze best nog heel flinke hoeveelheden moeten hebben per maaltijd als ze nog in de groei zijn.

Maar van mij is boekenwijheid, ik heb zelf geen ervaring met grote rassen, ben alleen heel erg geschrokken van de verhalen over maagtorsie.

Anne
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Ik had Saar met een maand of 4-5 op twee maaltijden per dag. Maar dat is ook een (heel) klein ras natuurlijk. Bij een groot ras zou ik denk ik ook wat langer 3 maaltijden aanhouden.

Ze krijgen hier de ene keer wat meer dan de andere keer, maar dat is meer omdat de hoeveelheid lastig in twee keer opdeelt. Ze eten samen 2 plakken Rodi per dag (da's 200 gram). Alleen Moos krijgt daarvan 1 1/4 plak, en Saar 3/4 plak. Dat komt hier neer op 's ochtends allebei een halve, en 's middags/'s avonds Moos 3/4 en Saar 1/4.

Soms krijgen ze dan 1 of 2 dagen in de week allebei twee keer een hele plak. Afhankelijk van het weer (nu met die kou merkte ik dat met name Saar wel erg magertjes werd), en de beweging die ze die week gehad hebben.
Afbeelding
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

Moos schreef:Ik had Saar met een maand of 4-5 op twee maaltijden per dag. Maar dat is ook een (heel) klein ras natuurlijk. Bij een groot ras zou ik denk ik ook wat langer 3 maaltijden aanhouden.

Ze krijgen hier de ene keer wat meer dan de andere keer, maar dat is meer omdat de hoeveelheid lastig in twee keer opdeelt. Ze eten samen 2 plakken Rodi per dag (da's 200 gram). Alleen Moos krijgt daarvan 1 1/4 plak, en Saar 3/4 plak. Dat komt hier neer op 's ochtends allebei een halve, en 's middags/'s avonds Moos 3/4 en Saar 1/4.

Soms krijgen ze dan 1 of 2 dagen in de week allebei twee keer een hele plak. Afhankelijk van het weer (nu met die kou merkte ik dat met name Saar wel erg magertjes werd), en de beweging die ze die week gehad hebben.
Dat is ook eigenlijk net nix wat je ze geeft he.(niet dat je ze meer moet geven hoor, dikke maltezers...brrrr.... :N: )
Is het niet een erg hap-slik-weg gebeuren?
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

miekmiek schreef:
Moos schreef:Ik had Saar met een maand of 4-5 op twee maaltijden per dag. Maar dat is ook een (heel) klein ras natuurlijk. Bij een groot ras zou ik denk ik ook wat langer 3 maaltijden aanhouden.

Dat is ook eigenlijk net nix wat je ze geeft he.(niet dat je ze meer moet geven hoor, dikke maltezers...brrrr.... :N: )
Is het niet een erg hap-slik-weg gebeuren?
Ja, het is hap slik weg. Die 1/4 plak is echt maar een eetlepel die Saar dan krijgt. Tja, moet ze ook maar niet zo klein blijven :roll: :mrgreen:
Afbeelding
MastiffStorm
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door MastiffStorm »

Ik vind goed voeren het moeilijkste aan een hond.
Ik heb mijn eigen plan maar getrokken .
Storm vind eten wanneer het hem uitkomt het fijnste.
Dan heb ik er ook een fijn gevoel bij,
Ik wil hem niet vol proppen.

Maagtorsie dat wil ook nooit meemaken :neenee:
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

de mijne krijgt 1 maaltijd per dag, 's avonds. het is niet echt een eter, eten interessant haar eigenlijk niet. als ik haar 's morgens een pot geef, laat ze die gewoon staan. zelfs 's avonds eet ze niet altijd alles op.
wel is het zo dat als ik 's morgens ga speuren, ze ongeveer een maaltijd gegeten heeft (afhankelijk van hoeveel voorwerpen er op het speur liggen)
Reini
Zeer actief

Ongelezen bericht door Reini »

Vegas krijgt vanaf ong. 7 maanden twee keer per dag. 's Morgens krijgt hij 300 gram CB en 's avonds 400 gram CB.

Bowie is natuurlijk een veel groter ras dus ik weet niet of er dan andere normen gelden :wink: (ik las net ook het stukje al van Scooby, maar de doggen zijn natuurlijk nóg veel groter)

Vegas is ook een veelvraat. Zou ik hem drie kilo per dag voeren dan gaat het nog allemaal op :mrgreen: Omdat ik, toen ik overstapte op 2 maal per dag, ook een beetje bang was voor gal spugen, geef ik Vegas tussen de middag een gedroogde pensstaaf (of 2) en hij doet het goed op deze methode :ok:
Nero, het dappere Yorkie; 14/09/02 - 19/06/07
Afbeelding
Tamara.
Zeer actief

Lastig hoor...

Maar ik ben er wel over uit dat ik haar voorlopig nog 3x per dag eten blijf geven.

Lijkt me toch wel wat beter voor haar :wink:

Maar iedereen bedankt voor de reacties :ok:
Liesbeth
Zeer actief

Ongelezen bericht door Liesbeth »

Ik geef Kevin 2x per dag te eten, 's morgens minder dan 's avonds.
Toch denk ik dat ik een hond van de grootte van jouw honden idd 3x per dag zou geven, ivm het vergrote risico op maagtorsies.
Kevin weegt nog geen 20 kilo (17,8 op het moment) en dat is toch wel anders dan bij een Berner Sennen :wink: .
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Hondengek
Actief

Ongelezen bericht door Hondengek »

Hmm ik geef de mijne 2 a 3 porties per dag, maar soms ook maar 1 want dan laat ze die gewoon staan! het ligt er natuurlijk ook aan hoeveel je hond verbrand of ze veel beweegd enzo! Als ik de hele dag actief met de hond bezig ben lust ze wel 3 bakken voer!! Maar met oud en nieuw durfde ze der niet uit en heeft ze de hele tijd in een hoekje gelegen, toen at ze helemaal niks!!
Tayro
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door Tayro »

Tayro krijgt 2 x per dag sinds 2 maanden ongeveer. Hij is nu 7,5 maand ;)
Max krijgt maar 1 x, hij is een hele slechte eter en eet dan ook niet eens alles op.
Afbeelding
Afbeelding
Scooby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Contacteer:

Ongelezen bericht door Scooby »

MastiffStorm schreef:Maagtorsie dat wil ook nooit meemaken :neenee:
Hoi,

Ik denk dat niemand dat wil...
snakelady33
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door snakelady33 »

voor brutus staat er een hele dag bak met brokken, omdat hij slechte brokken eter is, maar savonds krijgt hij wel als ik ga eten een beetje blikvoer of een plak vlees gemengd met brokken of ik doe jus over de brokken en dan wordt er wel gegeten, maar overdag eet hij bijna niks af en toe een brokje en that's it. maar die is bijna 3,5 jaar.
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Ik geef ook nog steeds 3 x per dag hoor Tamara, en Bram is al bijna 11 maanden :N: En het wordt nog erger: misschien blijf ik wel 3 x per dag voeren. Bram doet het er prima op, dus waarom zou ik het veranderen?
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”