Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Staart couperen
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
-
- Actief
- Mijn ras(sen): Labrador
Nee dat zie je echt verkeerd hoor, dat is niet het gestoorde gedrag van de jagers. Pure passie van de voorjagers om hun werkhond te laten werkenen te zien werken!@idoo schreef:Met jachtpassie bedoel je dan zeker dat gestoorde gedrag dat jagers van honden verlangen?gerritte schreef:@idoo schreef:gerritte schreef:ik denk het laatste ja!!
Nou dat zal dan wel, maar ook voor Labradors is agility een uitstekende bezigheidstherapie.
Zie je naar mijn smaak ook veel te weinig op wedstrijdnivo, terwijl ze er echt wel goed in kunnen presteren!Nee agility is geen goeie bezigheidstherapie voor de labrador, dan gaat de jachtpassie eruit!!
Dat hoort helemaal niet bij honden thuis, is een moderniteit van nauwelijks een paar duizend jaar geleden, dus daar is niks mee verloren, vind ik.

- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
-
- Zeer actief
- marian*
- Erelid
- Contacteer:
Dat wachten hebben ze thuis al gedaan.@idoo schreef:marian* schreef:Die moeten zeker ook 10 uur per dag op een kleedje liggen wachten eer ze iets voor hun baas mogen doen?@idoo schreef: Met jachtpassie bedoel je dan zeker dat gestoorde gedrag dat jagers van honden verlangen?
Volgens mij doen ze dat buitenshuis hoor, dat jagen!
Wat ik er van zie is dat die honden dan echt niet lang hoeven te wachten, dat heeft geloof ik ook weinig nut bij jachttraining!
Op een kleedje

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
omdat jij dat vind is het dus zo....@idoo schreef:
Nou, dan zijn ze daar nog stommer dan ik verwachtte.
Een hond ziet een schaap echt niet als familie, zelfs niet als ie door een schaap i.p.v. zijn eigen moeder gezoogd zou worden.

even een quote:
Anatoliërs worden grootgebracht bij schapen of andere dieren zodat ze zich daarmee gaan vereenzelvigen. Op deze manier ontstaat er zo’n hechte band tussen de hond en de kudde dat hij deze behandelt als zijn eigen pups. (bron: http://www.barf-natuurlijk.nl/forum/php ... 1884c573e5)
nee lezen... als ik balletje GOOI kan ik dat 100 x doen en dan doen ze dat die 100 x nog met net zoveel plezier als de 1e x...Oké, maar dan heb je het dus niet over Flyball, want daar moeten ze het balletje vangen en niet zoeken
als ik na tig x gooien het balletje in m'n zak doe gaan ze lekker struinen dus niks geen hysterisch gedoe om het balletje te houden....
dus toch gestoord want ze willen apporteren blijkbaar...

Laatst gewijzigd door malinois op 02 jan 2006 18:27, 2 keer totaal gewijzigd.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
ja die ken ik ook... herders worden ook luisterend geborengerritte schreef:Met andere honden moet je nog tijd investeren in het krijgen van een band ermee, maar bij Schapendoezen is dat aangeboren, dus je hoeft eigenlijk alleen maar de toestelbeheersing te trainen.Tuurlijk!!! Labradors worden gehoorzaam geboren, hoef je ook niks meer aan te doen
. Ideaal gewoon, je hoef ze alleen nog maar ff een nijntje voor dr neus te hangen en gaan met die banaan!!!

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
gelukkig dat jij niet beslist wat honden wel en niet leuk vinden dan... ik kijk naar m'n hond, waar hij voor gefokt is en of hij dat daadwerkelijk leuk vind. Zo niet zoek ik iets anders maar ja, heb ook gestoorde honden want die vinden apporteren geweldig....@idoo schreef:Met jachtpassie bedoel je dan zeker dat gestoorde gedrag dat jagers van honden verlangen?
Dat hoort helemaal niet bij honden thuis, is een moderniteit van nauwelijks een paar duizend jaar geleden, dus daar is niks mee verloren, vind ik.

-
- Zeer actief
- Contacteer:
@idoo schreef:Met jachtpassie bedoel je dan zeker dat gestoorde gedrag dat jagers van honden verlangen?gerritte schreef:@idoo schreef:gerritte schreef:ik denk het laatste ja!!
Nou dat zal dan wel, maar ook voor Labradors is agility een uitstekende bezigheidstherapie.
Zie je naar mijn smaak ook veel te weinig op wedstrijdnivo, terwijl ze er echt wel goed in kunnen presteren!Nee agility is geen goeie bezigheidstherapie voor de labrador, dan gaat de jachtpassie eruit!!

- marian*
- Erelid
- Contacteer:
-
- Zeer actief
-
- Vaste gebruiker
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
mooi, net als wij jou hier kunnen missen als kiespijn met die rare ideeen van je@idoo schreef: Daarvoor kon de mens honden bij de jacht missen als kiespijn![/color]

-
- Zeer actief
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
ik vind de mens helemaal niet de beste jager. hij kan alleen jagen omdat hij intelligent is, zodat hij hulpstukken kan maken. zonder pijl en boog/geweer/strop... is de mens een grote nietsnut en kan hij niks vangen.@idoo schreef:ashanti schreef:![]()
![]()
![]()
wat een wijsheid waar haal je het vandaan
maar goed dat hier niemand is die ook maar iets gelooft van wat je shrijf anders komt het echt niet goed met onze honden
![]()
![]()
De mens is zelf de allerbeste jager aller tijden!
Honden zijn van nature helemaal geen jagers op hetzelfde wild als waar mensen op jagen!
Pas toen de jacht een sport werd gingen ze er honden bij gebruiken!
nee, geef mij maar de roofdieren, waarvan hun overleving afhangt van pure fysieke inspanning. een jacht waarbij de prooi evenveel kans maakt op een ontsnapping als de jager een kans op succes. dat is tenminste een eerlijke, natuurlijke jacht.
- marian*
- Erelid
- Contacteer:
U zegt?????????????????@idoo schreef: De mens is zelf de allerbeste jager aller tijden!
Zonder op zijn minst een pijl en boog of werpspeer is de mens nergens!
Waar jagen honden van nature dan op?Toch ook op alles dat eetbaar is?Honden zijn van nature helemaal geen jagers op hetzelfde wild als waar mensen op jagen!
Pas toen de jacht een sport werd gingen ze er honden bij gebruiken![/color]

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
tuurlijk zonder hulpmiddelen is de mens helemaal niks!@idoo schreef:De mens is zelf de allerbeste jager aller tijden!
waarom jagen wolven dan? gewoon voor de lol?Honden zijn van nature helemaal geen jagers
maar die kunnen het natuurlijk helemaal niet goed, jij kan dat natuurlijk veel beter met je @doezen

-
- Zeer actief
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
tuurlijk alleen met hulpmiddelen anders zijn ze nutteloos en sterven ze van de honger in tegenstelling tot dieren@idoo schreef:maart schreef:ik vind de mens helemaal niet de beste jager. hij kan alleen jagen omdat hij intelligent is, zodat hij hulpstukken kan maken. zonder pijl en boog/geweer/strop... is de mens een grote nietsnut en kan hij niks vangen.@idoo schreef:ashanti schreef:![]()
![]()
![]()
wat een wijsheid waar haal je het vandaan
maar goed dat hier niemand is die ook maar iets gelooft van wat je shrijf anders komt het echt niet goed met onze honden
![]()
![]()
De mens is zelf de allerbeste jager aller tijden!
Honden zijn van nature helemaal geen jagers op hetzelfde wild als waar mensen op jagen!
Pas toen de jacht een sport werd gingen ze er honden bij gebruiken!
nee, geef mij maar de roofdieren, waarvan hun overleving afhangt van pure fysieke inspanning. een jacht waarbij de prooi evenveel kans maakt op een ontsnapping als de jager een kans op succes. dat is tenminste een eerlijke, natuurlijke jacht.
De beste jager is degene die het meest weet te vangen en de meeste verschillende soorten kan vangen.
De mens kan alles vangen wat ie wil!

-
- Zeer actief
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
vind ik niet. Zet de mens zonder hulpmiddelen in de natuur en hij komt of om van de honger of wordt opgevreten door wilde dieren.@idoo schreef:Ook zonder hulpmiddelen is de mens nog steeds een klasse beter dan welke andere jager dan ook!
daar heb je weinig aan als het om kracht en snelheid gaat.Omdat de mens vooruit kan denken!
ze stammen ook niet van wolven af en die moesten ook niet jagen om in leven te blijven. die kregen hun eten netjes in hun bakje voorgeschoteldHonden zijn van nature helemaal geen jagers

-
- Zeer actief
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
walla... dus een dier is een betere jager@idoo schreef:Jawel,

een wolf was al eerder aan het jagen voordat er uberhaupt een mensachtig persoon op deze aardkloof verscheen... dus dat zijn de betere jagers en niet de mens daar ging het om.maar in die zin is de hond voor de mens dus ook een hulpmiddel bij de jacht. Mijn punt is dus dat ze geen honden nodig hadden omdat ze al over veel betere hulpmiddelen beschikten, al honderdduizend jaar voordat de mens honden om zich heen ging tolereren

-
- Zeer actief
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
nou ik denk dat ik toch als enige weet wat ik echt denk en wat ik zeg...@idoo schreef:Nee hoor, dan weet je niet waar je over praat.
ik weet 100% zeker dat ik met het iq van einstein het nog zou afleggen in de natuur....Juist als het om kracht en snelheid gaat win je het altijd met vooruit denken.
ik heb er weinig aan als ik oog in oog met een hongerige leeuw of olifant sta... die ga ik op dat moment niet ff een wiskundig rekensommetje voorkauwen.
Je kunt je zeker voorbereiden op bepaalde dingen maar de mens legt het toch af.
Daar zijn verschillende meningen over....Honden stammen niet van wolven af, het zijn wolven!
Maar dan wolven die van afval en uitwerpselen leven, plus hele kleine prooidieren, zeg maar alles wat beweegt tussen muisen en mieren![/color]

-
- Zeer actief
-
- Zeer actief
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
ja da's mooi voor die mens maar qua kracht komt hij simpelweg te kort. dan kun je 101 valkuilen graven en stenen gaan gooien.@idoo schreef:Neenee, want een mens zonder hulpmiddelen maakt die ter plekke, door bijv. een valkuil te graven of een paar grote stenen op te rapen!
dat vind jij. gelukkig verschillen meningen hierinNee, mensen jagen op dezelfde dieren als waar wolven op jagen en ze jagen ook nog op wolven zelf.
Uiteraard moeten de prooien eerder op aarde rondlopen als de jagers, andersom kan nu eenmaal niet!
De laatsten zijn de besten

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
maar niet zonder hun speertje want ze redden het gewoon niet met hun dunne tere huidje, geen tanden om mee te bijten en te scheuren, geen klauwen....@idoo schreef:Je hebt hier gewoon niet goed over nagedacht.
De mens was veel gevaarlijker voor leeuwen en olifanten dan andersom. Omdat de eerste mensen niet in hun eentje over de savanne liepen, maar in enorme groepen. Die lieten van een leeuw niks over als ze hem te pakken kregen, hongerig of niet!
zou jou er graag voorzetten met je geweldige ideeen hoor om het ff uit te testen.Maar ook in je eentje heb je als mens weinig of niks te vrezen van een hongerige leeuw of olifant, mits je niet in paniek raakt maar gewoon je verstand gebruikt. Juist omdat je kunt vooruitzien kun je je overal op voorbereiden.
jouw inzicht maar dat is gelukkig niet iedereens inzichtJa, op romantische gedachtengangen gestoelde versus op wetenschappelijk inzicht gebaseerde!