Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
vlooien
Moderator: moderatorteam
- Silvia
- Zeer actief
- Contacteer:
vlooien
we hebben zatedag bezoek gehad en nu heb ik een vlo gevonden bij diezel.
ik kreeg eerts van de DA allerlij dure rommels (a 47,50) spray voor mijn huis ( ik heb geen eens tapijt)
poeder voor de mand, spray voor op de hond.
nu ben ik uiteindelijk naar huis gegaan met alleen de poeder want die kan je ook overal voor gebruiken.
Diesel weegt 500 gram te weinig voor de pipetjes in de nek.
Maar wat doen jullie eraan???
ik kreeg eerts van de DA allerlij dure rommels (a 47,50) spray voor mijn huis ( ik heb geen eens tapijt)
nu ben ik uiteindelijk naar huis gegaan met alleen de poeder want die kan je ook overal voor gebruiken.
Groetjes Silvia en Diesel
- diana25
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitseherder
- Aantal honden: 1
vlooien leggen niet alleen eitjes in tapijt hoor ook in naden van een houten vloer en andere kiertjes in je huis.
over 1 vlo zou ik me niet zo druk maken. ik zou je hondje even dagelijks na kijken of het idd maar een enkele vlo is.
ik spray mijn honden altijd uit voorzorg een paar keer per jaar. en als ik op vakantie ga (haast nooit hahah) dan spay ik heel het huis (plavuizen) ook uit voor zorg.
als je hondje echt helemaal onder de vlooien zit dan zou ik hem wassen met vlooien schampoo en daarna sprayen want vlooienschampoo werkt niet beschermend.
meeste spray's zijn duur ja maar werken wel vaak goed.
over 1 vlo zou ik me niet zo druk maken. ik zou je hondje even dagelijks na kijken of het idd maar een enkele vlo is.
ik spray mijn honden altijd uit voorzorg een paar keer per jaar. en als ik op vakantie ga (haast nooit hahah) dan spay ik heel het huis (plavuizen) ook uit voor zorg.
als je hondje echt helemaal onder de vlooien zit dan zou ik hem wassen met vlooien schampoo en daarna sprayen want vlooienschampoo werkt niet beschermend.
meeste spray's zijn duur ja maar werken wel vaak goed.
-
- Actief
- starfleet
- Erelid
Re: vlooien
Frontline spray kan je gebruiken voor jonge pups en kittens en is een goed werkend middel (aantal keer sprayen is gebaseerd op lichaamsgewicht) . Als hij wat zwaarder en ouder is kan je dan overgaan op pipetten. Die poeder werkt bepaald niet geweldig en daar moet je bij blijven kammen en vangen.twinmamasilvia schreef:
Ik heb sinds die moderne middelen er zijn nooit meer omgevings- of mandspray gebruikt. Vroeger met het poeder moest dat wel.
Anne
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Kijk hier even voor voorlichting over vlooien:
http://www.dierenkliniekwilhelminapark.nl/vlooien.html
http://www.dierenkliniekwilhelminapark.nl/vlooien.html

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
wat is het nou? je hebt een vlo gevonden nadat je met hem op pad bent geweest of nadat jullie visite hebben gehad? of zijn het twee verschillende vlooien?twinmamasilvia schreef:we hebben zatedag bezoek gehad en nu heb ik een vlo gevonden bij diezel.

- Silvia
- Zeer actief
- Contacteer:
uh ik heb hem zicht laten legitimeren (de vlo) en het was niet dezelfde. ze lijken ook zo op elkaar.yamie schreef:wat is het nou? je hebt een vlo gevonden nadat je met hem op pad bent geweest of nadat jullie visite hebben gehad? of zijn het twee verschillende vlooien?twinmamasilvia schreef:we hebben zatedag bezoek gehad en nu heb ik een vlo gevonden bij diezel.
Groetjes Silvia en Diesel
-
- Zeer actief
- Contacteer:
-
- Zeer actief
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): schapendoes
- Aantal honden: 5
- Contacteer:
Inderdaad, ik wist niet eens dat poeder nog gebruikt en verkocht werd door dierenartsen.starfleet schreef:Frontline spray kan je gebruiken voor jonge pups en kittens en is een goed werkend middel (aantal keer sprayen is gebaseerd op lichaamsgewicht) . Als hij wat zwaarder en ouder is kan je dan overgaan op pipetten. Die poeder werkt bepaald niet geweldig en daar moet je bij blijven kammen en vangen.twinmamasilvia schreef:
Ik heb sinds die moderne middelen er zijn nooit meer omgevings- of mandspray gebruikt. Vroeger met het poeder moest dat wel.
Anne
Een frontline spray moet afdoende zijn.
- Silvia
- Zeer actief
- Contacteer:
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 2