Wat vinden jullie van deze honden?
Moderator: moderatorteam
De Alaskan Klee Kai heeft met zijn bloedverwant de Alaskan Husky een gereserveerde houding gemeen. Dit actieve alerte ras heeft een fantastische lichamelijk uithoudingsvermogen en is qua karakter typisch 'noords'. Fokkers weten welke medische risico's het miniaturiseren van een ras met zich meebrengt en zijn erop gebrand gezondheidsproblemen te vermijden. Ze zijn net zo gebrand op een vriendelijk karakter. 'Gemene' en 'zeer verlegen' honden worden gediskwalificeer bij shows en worden niet gebruikt voor de fok. Contrasterende haarkleuren produceren een mooi gemaskerd gezicht, geaccentueerd door de verschillende kleuren of kleuren combinatie van de ogen. Dit ras bewaakt van nature zijn territorium en is een uitstekende waakhond
Ik vind de site er anders niet echt proffesioneel uitzien. :N:Jonette schreef:Schattig, miniature honden voor mensen die van kleine honden houden. (Mijn eigen voorkeur is voor erggrote honden, maar elke hond heeft iets.)
Hier is de site van de oorspronkelijk fokster: http://www.alaskankleekai.com/spurlin/
Ze lijkt een voorantwoordelijk houding te hebben.
Groetjes,
Jonette
Marianne, ik ben het met je eens. Maar ze was de oprichter en is zelf opgehouden en de honden overgedragen aan een andere fokster, dus haar site hoeft niet 'professioneel' te zijnM@ri@nne schreef:Ik vind de site er anders niet echt proffesioneel uitzien. :N:Jonette schreef:Schattig, miniature honden voor mensen die van kleine honden houden. (Mijn eigen voorkeur is voor erggrote honden, maar elke hond heeft iets.)
Hier is de site van de oorspronkelijk fokster: http://www.alaskankleekai.com/spurlin/
Ze lijkt een voorantwoordelijk houding te hebben.
Groetjes,
Jonette
Hoezo gewoon een kruising. Is de Eurasier dan ook gewoon een kruising.De fokkerij begon in de jaren zeventig; pas in 1988 was het nieuwe ras een feit. Omdat het ras nog steeds zeldzaam is, eigenlijk nog in opbouw, wordt veel nadruk gelegd op de rasstandaard. Oorspronkelijk was de benaming 'Klee Kai of Alaska', maar in 1995 werd dit gewijzigd in 'Alaskan Klee Kai'. In januari 1997 werd dit ras officieel erkend.
Alleen op uiterlijk gefokt en dus nutteloos.Martijn schreef:Niet voor werk. Puur als liliputter-husky.Roelfien schreef:Tis net een kruising tussen een husky en een poolvosje. Moet je dat snuitje ziet, echt een vossebekkie.
Nee, geef mij dan maar gewoon de husky.
Is er nog een reden dat dit gefokt is, voor wat voor werk?