Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

stamboomloze staffies

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

britty
Zeer actief
Mijn ras(sen): KruisingEngelse Bulldog
Aantal honden: 1

stamboomloze staffies

Ongelezen bericht door britty »

afgezien van het feit dat je daar beter helemaal niet aan kunt beginnen, vraag ik me toch af, wat je zo iemand kunt adviseren die er eentje heeft en er vanaf wil.
ik reageer nl weleens op adv op een bekende site waar geregeld stamboomloze staffs worden aangeboden. vaak weten emnsen niet eens van de RAd weetgeving :idea:
mijn advies is dan altijd om ze in belgie te plaatsen, maar hoe pak je zoets eigenlijk aan?
weet iemand dat?
Life is not about the amount of breaths you take...its about the moments that take your breath away.
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

uh? ze de rad wet onder hun snufferd douwen en dat belgie de enige veilige plaatst is?
kanche
Zeer actief
Locatie: Baasje van Gijs en twee stralende sterretjes ** over de regenboogbrug
Contacteer:

Ongelezen bericht door kanche »

Ja daar ben ik met eens :ok:
Afbeelding
dragonsstarr
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door dragonsstarr »

yamie schreef:uh? ze de rad wet onder hun snufferd douwen en dat belgie de enige veilige plaatst is?
Totdat wij hier in Belgie de problemen krijgen :roll:
Groetjes Priscilla

Mis je lieve luna.......
8-11-2002 - 8-8-2004

Legend Of The Starr DayDream

Afbeelding Afbeelding
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

dat is idd de pest.

belgie is nu idd nog bijna geheel regelloos, maar als ik zo een beetje op staffordforum lees kwam ik al tegen dat ze bezig zijn in wallonie regels te maken voor boomloze staffies.

dus op dit moment is het misschien een optie, het veroorzaakt mijnsinziens wel een versnelling van invoering van regels daar..

dus misschien nog wat verder uitwijken. maar eerlijk gezegd weet ik niet precies wat de regels van andere landen zijn, het is ook moeilijk uit te zoeken, ik woon een paar meter van de duitse grens en ik weet dat het per deelstaat vershilt, maar dat duitsland streng is, maar hoe het precies zit kom ik niet achter...

er is dus eigenlijk geen echt goede optie.. helaas...
Afbeelding
Sjalot
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bordeaux Dog
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
Lancashire Heeler
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sjalot »

Waarom willen ze er vanaf. Omdat ze opeens weten dat het een verboden ras is?
Ik zou de hond gewoon houden en het er het beste van hopen. Zorgen dat de hond zo min mogelijk opvalt. Hier in de buurt woont een staff die ik alleen op straat zie als het donker is.

Je hond naar Belgie brengen is ook een gok. Wie zegt dat hij dan goed terecht komt?

En...... als het dan echt niet meer gaat dan zou ik hem liever zelf naar de dierenarts brengen voor zijn laatste prik...liever dat dan in een laser-asiel helemaal alleen maanden zitten en dan alsnog worden afgemaakt.
Groetjes van Charlotte
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
*Linda*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Linda* »

Als ik er een op bv marktplaats zie staan kan ik het niet laten een heel lang preekachtig mailtje :neenee: te sturen met stukjes gekopieerd uit de rad erbij over eventuele maatregelen die kunnen worden genomen en idd het advies om het diertje richting belgie proberen te herplaatsen. En schande voor hun domheid :blah: :blah: :blah: Je hoopt maar dat ze er iets van opsteken....
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Sjalot
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bordeaux Dog
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
Lancashire Heeler
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sjalot »

Sunnybunny schreef:Als ik er een op bv marktplaats zie staan kan ik het niet laten een heel lang preekachtig mailtje :neenee: te sturen met stukjes gekopieerd uit de rad erbij over eventuele maatregelen die kunnen worden genomen en idd het advies om het diertje richting belgie proberen te herplaatsen. En schande voor hun domheid :blah: :blah: :blah: Je hoopt maar dat ze er iets van opsteken....
Dat heb ik ook een hele tijd gedaan bij stamboomloze staffs die via dierenasiels.com werden aangeboden. Een aantal keer heb ik van een asiel een mail teruggekregen met het antwoord dat ze van niks wisten. Ongelooflijk hoor. Juist zij zouden het wel moeten weten. Tegenwoordig zie je ze bijna niet meer en dan alleen uit asiels in Belgie en dat ze alleen geplaatst mogen worden in Belgie.
Groetjes van Charlotte
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
dragonsstarr
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door dragonsstarr »

belgie is nu idd nog bijna geheel regelloos, maar als ik zo een beetje op staffordforum lees kwam ik al tegen dat ze bezig zijn in wallonie regels te maken voor boomloze staffies
in Herk De Stad zijn pitbulls al verboden, daar willen ze deze honden niet in die plaats hebben. Geloof dat het ook al voor de american staff geld en nog een aantal andere rassen als ik het goed heb !
Groetjes Priscilla

Mis je lieve luna.......
8-11-2002 - 8-8-2004

Legend Of The Starr DayDream

Afbeelding Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”