Dan moet je toch wel heel erg je best doen, om een Markiesje zo te krijgen, of ligt dat aan mij?
Moderator: moderatorteam
Kom maar een keer wandelen met die twee van mij. Zit geen spoortje agressie in. Kunnen zij de negatieve ervaring die je hebt opgedaan weer compenserenZoek stok! schreef:En toch was ik teleurgesteldHet was overigens geen uitvallen aan de lijn zoals jullie beschrijven hoor, dat ziet er heel anders uit. Het was echt agressie.
Nou, de volgende keer beter. Ik vind ze zo leuk, die hondjes!
Klopt. Bono kan aan de lijn ook uitvallen en dat oogt, volgens mij, ook énorm agressief, omdat hij er ook nog eens heel diep bij gromt (nou ja; bijna brultDaan schreef:ik vind dat je van aangelijnde honden sowieso nooit een echt goed beeld krijgt.
Of het nou een markiesje is of een golden, of een kooiker of een bouvier.
mijn idee is dat de meeste honden aangelijnd heel ander gedrag vertonen.
hoe bedoel je dat? echt agressie? een hond aan de riem kan zo ontzettend anders doen, juist enorm heftig reageren doordat ze zich stoerder voelen, omdat ze zich gesterkd voelen.. machtsvertoon.. ik vind agressie zo'n groot woord..Zoek stok! schreef:En toch was ik teleurgesteldHet was overigens geen uitvallen aan de lijn zoals jullie beschrijven hoor, dat ziet er heel anders uit. Het was echt agressie.
Nou, de volgende keer beter. Ik vind ze zo leuk, die hondjes!
Het was zeker een markies de sadeZoek stok! schreef:Ik ben helemaal van de legMarkiesjes vind ik heel leuk, maar helaas kom ik ze bijna nooit tegen. Vanochtend in het bos wel......maar valt dat beessie aan de lijn toch uit naar mij en Bram. Hij gromde en blafte alsof hij ons ging aanvallen.
Dan moet je toch wel heel erg je best doen, om een Markiesje zo te krijgen, of ligt dat aan mij?
Hoi Eline,Eline Sips schreef: ik vind het jammer dat er er niet zo veel van in het zuiden zijn !!![]()
wat leuk !!Inge O schreef:een paar jaar terug liep ik op een paardenstal iemand met twee markiesjes tegen het lijf. toen ik (zelf verbaasd) vroeg of dat markiesjes waren, viel hij bijna van zijn paard.
Yndra schreef:Bij de ene fokker kon ik geen pup krijgen want mijn terrier heeft een schaargebit, kortom zij zou de pup dood bijten.
Yndra schreef: Ik vind het nog steeds leuke hondjes, maar ik heb liever een iets "stoerder" ras dat niet bang is voor grotere honden en daardoor gaan uitvallen of blaffen.
Yndra schreef:Een aantal jaren geleden had ik nog alleen mijn manchester terrier. Ik wilde graag een tweede hond, keuze markiesje. Bij de ene fokker kon ik geen pup krijgen want mijn terrier heeft een schaargebit, kortom zij zou de pup dood bijten. De ander ging ik kijken, had mijn terrier mee, en haar honden waren erg blafferig en niet opgevoed. We hebben afgezegd. Ik vind het nog steeds leuke hondjes, maar ik heb liever een iets "stoerder" ras dat niet bang is voor grotere honden en daardoor gaan uitvallen of blaffen.
dat uitvallen ligt volgens mij ook helemaal aan de opvoeding. joris is niet bang voor grote honden. we hebben zelf nog een groenendaeler en dat kan ik nu niet echt een kleine hond noemenYndra schreef: We hebben afgezegd. Ik vind het nog steeds leuke hondjes, maar ik heb liever een iets "stoerder" ras dat niet bang is voor grotere honden en daardoor gaan uitvallen of blaffen.