Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hoeveelheid water drinken bij brokken

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Atilla

Hoeveelheid water drinken bij brokken

Ongelezen bericht door Atilla »

Weet er misschien iemand of een hond bij eukanuba extra veel gaat drinken?

Groetjes Sandra
Scooby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Scooby »

Hoi Sandra,

Een hond gaat van Eukanuba niet meer drinken dan van een andere brok naar mijn weten.
Atilla

Ik heb het idee dat ze dat wel doet.
Eerst kreeg ze cavom en nu eukanuba puppie large. Maar ze dronk al vrij veel, maar volgens mij is het nu nog meer.
Ze moet ook zo ontzettend vaak plassen. iedere hond van 20 weken is al zindelijk en zij nog steeds niet helemaal.
Behalve als ze slaapt wanneer we werken.

groetjes Sandra
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

Hoi Sandra,

Waarom ben je overgestapt van Cavom naar Eukanuba?
Cavom is een geperste brok (die valt uit elkaar als de brok in het water/de maag terecht komt). Eukanuba is een ge-expaneerde brok (een brok die opzwelt als die in het water/de maag terecht komt). Ik zou me kunnen voorstellen dat een hond bij een ge-expandeerde brok inderdaad meer gaat drinken dan bij een geperste brok.
Atilla

We gaven cavom pup omdat ze dat al deels kreeg/deels AHV en omdat we ook Atilla cavom compleet voeren.
Maar ze moet het niet, zelfs met wat vlees erdoor ging het niet van harte.
Ze at wel Atilla z'n brokken. Toen maar overgestapt op cavom compleet. Dit ging een paar dagen goed en toen moest ze dat ook niet meer.
ondertussen begrepen dat het toch beter is om puppievoer te geven, dus maar weer puppievoer gezocht. En uitgekomen op eukanuba large puppiebrokken.
Dit krijgt ze bijna een week en ze doet alsof ze niet genoeg krijgt, zo lekker vindt ze het. Ze moet er inderdaad wel meer van eten dan cavom.

Vandaar.

Groetjes Sandra
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

Hoi Sandra,

Kijk je uit met zo vaak wisselen van merk met een jonge pup? Op deze manier komt zijn maag/darmstelsel niet tot rust.
Een hond heeft inderdaad veel meer brokken nodig van de Eukanuba dan van de Cavom. Cavom is een vrij zware en vette brok. Daar heeft een hond maar heel weinig van nodig.
Hoe oud is jullie pup?
Cavom Compleet kun je overigens ook prima aan puppen van grote rassen voeren, hoor.
Atilla

ze is nu 20 weken oud.
Ik ben ook niet meer van plan om nog echt te gaan switchen.
Misschien een combinatie met vers voer. Dan ochtend en avond vlees en middag brok of iets dergelijks. We moeten dat nog goed bespreken en informatie inwinnen en bekijken.

Groetjes sandra
Belle
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Belle »

Atilla schreef: Ze moet ook zo ontzettend vaak plassen. iedere hond van 20 weken is al zindelijk en zij nog steeds niet helemaal.
Behalve als ze slaapt wanneer we werken.

groetjes Sandra
Niet iedere hond is met 20 weken zindelijk. Belle was het pas met een jaar en Catootje is nu (7 maanden) grotendeels zindelijk, maar heeft nog af en toe een ongelukje. Een vorige hond van mij was al met 9 weken zindelijk. Er zit gewoon heel veel verschil tussen. Daar zou ik me niet zo druk over maken. Maar als je denkt dat ze abnormaal veel plast, kun je even de urine na laten kijken op blaasontsteking.
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
Atilla

Nou, dat is een leuk vooruitzicht. Pas met een jaar zindelijk.
Ik hoop maar dat het wat sneller gaat. En ja, onze andere hond heeft maar ongeveer 3 keer in huis geplast.
Maar ik weet ook van zijn broer en zus (in zelfde huis bij fokker gebleven) dat het bij hun ook langer duurde.
Maar het zal wel een keer goed komen. Het is alleen erg lastig.

Groetjes Sandra
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

Belle schreef:Belle was het pas met een jaar en Catootje is nu (7 maanden) grotendeels zindelijk, maar heeft nog af en toe een ongelukje.
:eek: Al ons doggen waren met 12 weken zindelijk!?
Atilla

Wat een geluk.

:wink:

Groetjes Sandra
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

Atilla schreef:Wat een geluk.

Groetjes Sandra
Hoi Sandra,

Is dat niet ook een kwestie van een héle consequente training?
Belle
Zeer actief

Ongelezen bericht door Belle »

Scooby schreef:
Atilla schreef:Wat een geluk.

Groetjes Sandra
Hoi Sandra,

Is dat niet ook een kwestie van een héle consequente training?
Misschien wel, maar ik ben bij al mijn honden even consequent geweest, maar toch grote verschillen in de tijd dat het zindelijk maken duurde. Wat natuurlijk niet meehielp was dat Belle 3x blaasontsteking heeft gehad en Catootje steeds vaginitis (schijnen ze ook vaak van te moeten plassen).
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

Belle schreef:Wat natuurlijk niet meehielp was dat Belle 3x blaasontsteking heeft gehad en Catootje steeds vaginitis (schijnen ze ook vaak van te moeten plassen).
Hoi Marjolein,

Ja, dat zal inderdaad ook wel meegespeeld hebben bij hen.
Atilla

Tja, een hele consequente training, je hebt helemaal gelijk. Maar dit is zooo moeilijk.
In het begin doe je nog rustig en neem je haar na elk slaapje, speeluurtje en tussendoor ook nog mee naar buiten.
Geef er geen aandacht aan als het gebeurd is. Later hoorden we dat ze er niet bij mogen zijn als je het opruimt, dus hond even in de gang.
Wel bestraften we haat als we haar betrapten. Mag ook weer niet.
Helemaal negeren, maar dat is erg moeilijk. Zeker in een druk gezin met 2 drukke kinderen die ook aandacht willen. En als zij dan aandacht krijgen en madam is het daar dan niet mee eens, plast ze gewooon in huis.
En na regelmatig in huis plassen bij drukte of als ik net gedweild heb, kan ik moeilijk rustig blijven. En dat heeft ze dan ook weer door wat tegen werkt.

Maar we houden de moet erin.

Groetjes Sandra
Atilla

Daarom zou ik liever hebben dat ze wat minder zou drinken, dan plast ze misschien ook minder.

Groetjes sandra
MastiffStorm
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door MastiffStorm »

Zindelijk was Storm met 12 weken.
Wij zijn ook overgestapt van cavom naar eukanuba.
Van cavom werd Storm modder vet :denken:
Maar Storm ging niet veranderen in het drinken.
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

Hoi Sandra,

Ja, met een gezin er bij, zal het ongetwijfeld moeilijker zijn om een hond zindelijk te krijgen. Dat geloof ik direct.
Dat de hond er niet bij zou mogen zijn als je een plasje opruimt, heb ik werkelijk nog nooit gehoord. Dat heb ik dus ook nooit gedaan. Als je eerste de hond in de gang doet, is er toch sprake van een soort 'straf' naar mijn idee en geef je de hond ook nog eens (negatieve) aandacht, dus ben je niet aan het negeren. Ik heb de plasjes altijd gewoon opgeruimd, zonder er al te veel aandacht aan te besteden.
Een pup bestraffen als er een ongelukje in huis gebeurt, werkt inderdaad alleen maar ave-rechts.
Zet een pup iedere twee uur buiten en verder altijd(!) na het slapen, na het eten en na het spelen.

Succes! :ok:
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

Atilla schreef:Daarom zou ik liever hebben dat ze wat minder zou drinken, dan plast ze misschien ook minder.

Groetjes sandra
Hoi Sandra,

Tja, maar als ze dat vocht nodig heeft, kun je het haar natuurlijk niet onthouden?
Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Tamara. »

Hoe dat zit met de brokken en dergelijke kan ik je geen antwoord op geven, maar een kleine hart onder de riem wel. Bowie was ook pas laat zindelijk, ze is nu 7 maanden en echt zindelijk is ze pas een maandje, en dat ook nog niet eens, want ze heeft vorige week 2x in huis geplast :roll: Gelukkig sindsdien niet meer, maar ik kan me voorstellen dat het frustrerend is hoor :wink:
Bas Rouge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Beauceron

Ongelezen bericht door Bas Rouge »

Atilla schreef:Daarom zou ik liever hebben dat ze wat minder zou drinken, dan plast ze misschien ook minder.

Groetjes sandra
Je schreef dat ze AHV gewend is te eten, is het niet een idee haar dan gewoon over te zetten op AHV of een ander KVV? Honden die KVV eten hoeven minder te drinken, ze krijgen al veel vocht binnen met hun eten.
MastiffStorm
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door MastiffStorm »

Storm krijg elke dag een emmer water en hij mag drinken wat hij wil :denken:
Dat doe ik zelf toch ook.
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”