Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
vragen over de Berner Sennen
Moderator: moderatorteam
-
- geregistreerd lid
vragen over de Berner Sennen
Hoi Berner Senneneigenaren,
Voor een rashondencursus wil ik graag wat meer weten over de Berner Sennen. Wie heeft er antwoord op de volgende vragen:
1. wat is de leukste rastypische eigenschap van de Berner Sennen?
2. Welke oefening beheerst je eigen Berner Sennen heel goed?
3. Welke praktische oefening beheerst hij niet, maar had je m wel graag willen leren?
4. Heeft de Berner Sennen ook minpunten? Geef daarvan een voorbeeld.
5. Weet je waar de Berner Sennen oorspronkelijk voor gefokt is?
Als iemand me hierbij kan helpen: heeeel fijn en bedankt.
groetjes, Esther en Streep
Voor een rashondencursus wil ik graag wat meer weten over de Berner Sennen. Wie heeft er antwoord op de volgende vragen:
3. Welke praktische oefening beheerst hij niet, maar had je m wel graag willen leren?
Als iemand me hierbij kan helpen: heeeel fijn en bedankt.
groetjes, Esther en Streep
- Pola
- Zeer actief
- Contacteer:
-
- geregistreerd lid
- Tamara.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hovawart
- Aantal honden: 4
Hoi,
Ik heb zelf een Berner Sennen teefje van nu 7 maanden
Ik zie nu pas je berichtje, dus ik hoop dat je er nog wat aan hebt
1- Wat ik regelmatig hoor van Berner eigenaren, en datzelfde geldt voor mijn hond, ze zijn overmatig nieuwsgierig en oplettend. Er ontgaat hun helemaal niets. En het zijn over het algemeen ongelooflijke knuffelkonten die denken dat ze een schoothondje zijn
2- Dat is nu net niet de juiste periode om hier antwoordt op te geven, ze is namelijk behoorlijk eigenwijs op dit moment
Maar ik vond haar altijd heel goed luisteren naar "hier komen" maar daar mag op dit moment iets strakker op geoefend worden
Verder is ze over het algemeen heel leergierig
3- Op dit moment het hierkomen, maar ik verwacht daar in de toekomst geen problemen meer mee. Verder kan ze op dit moment alles wat ik van haar verlang.
4- Een heel groot minpunt vind ik de populariteit en de gezondheidsproblemen. In het verleden, minimaal 20 Ã 25 jaar geleden meen ik, heeft de Berner ook agressie problemen gekend. Dit heeft de vereniging door zeer strenge regels wel terug kunnen brengen.
5- Hiervoor wil ik je verwijzen naar de site van de vereniging, onder rasinformatie staat een hele uitgebreide geschiedenis van de Berner. www.bernersennen.nl
Ik vind het dus heel erg jammer dat het een populair ras is.
Maar het scheelt wel per gebied in NL waar de Berner populair is.
Mensen denken ook vaak dat het een "sloom" ras is wat niet zoveel beweging nodig heeft en dergelijke. Maar de Berners die ik allemaal ken zijn vrij actieve honden die dagelijks voldoende beweging nodig hebben en ook echt ruim de tijd moeten hebben om los te kunnen rennen en dergelijke.
Ik ervaar de terughoudendheid t.o.v. vreemde mensen als een pluspunt. Mijn hond had het wel in extreme, nu is ze terughoudend op een normale manier. Maar niet iedereen is daar goed van op de hoogte en dat kan soms voor sommige mensen een teleurstelling zijn.
Ach, en zo kan ik als iedere andere hondenliefhebber wel uren doorgaan over mijn hond
Ik heb zelf een Berner Sennen teefje van nu 7 maanden

1- Wat ik regelmatig hoor van Berner eigenaren, en datzelfde geldt voor mijn hond, ze zijn overmatig nieuwsgierig en oplettend. Er ontgaat hun helemaal niets. En het zijn over het algemeen ongelooflijke knuffelkonten die denken dat ze een schoothondje zijn

2- Dat is nu net niet de juiste periode om hier antwoordt op te geven, ze is namelijk behoorlijk eigenwijs op dit moment

3- Op dit moment het hierkomen, maar ik verwacht daar in de toekomst geen problemen meer mee. Verder kan ze op dit moment alles wat ik van haar verlang.
4- Een heel groot minpunt vind ik de populariteit en de gezondheidsproblemen. In het verleden, minimaal 20 Ã 25 jaar geleden meen ik, heeft de Berner ook agressie problemen gekend. Dit heeft de vereniging door zeer strenge regels wel terug kunnen brengen.
5- Hiervoor wil ik je verwijzen naar de site van de vereniging, onder rasinformatie staat een hele uitgebreide geschiedenis van de Berner. www.bernersennen.nl
Ik vind het dus heel erg jammer dat het een populair ras is.
Maar het scheelt wel per gebied in NL waar de Berner populair is.
Mensen denken ook vaak dat het een "sloom" ras is wat niet zoveel beweging nodig heeft en dergelijke. Maar de Berners die ik allemaal ken zijn vrij actieve honden die dagelijks voldoende beweging nodig hebben en ook echt ruim de tijd moeten hebben om los te kunnen rennen en dergelijke.
Ik ervaar de terughoudendheid t.o.v. vreemde mensen als een pluspunt. Mijn hond had het wel in extreme, nu is ze terughoudend op een normale manier. Maar niet iedereen is daar goed van op de hoogte en dat kan soms voor sommige mensen een teleurstelling zijn.
Ach, en zo kan ik als iedere andere hondenliefhebber wel uren doorgaan over mijn hond

-
- geregistreerd lid
- Tamara.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hovawart
- Aantal honden: 4
Als je hond 8 wordt mag je in je handjes klappen, dat is dan al een behoorlijke leeftijd jastreep schreef:jaaa, is niet erg als je uren door kan gaan over je hond: ik ben er blij mee. Ik heb idd ook al op internetsites gespeurd, wat ik veel vind is dat ze niet zo oud worden. Dat is wel heel erg jammer.
Groetjes, Esther

Er zitten ook bepaalde agressieve vormen van kanker in het ras, wat binnen een paar weken fataal kan worden...
Tuurlijk, iedereen, net als ik hoopt dat zijn hond oud wordt, en het liefst gaan ze net zo lang mee als dat je zelf leeft. Maar dat is niet realistisch, en de gemiddelde leeftijd van de Berner is sowieso dramatisch, maar dat zou voor mij niet een reden zijn om er geen te nemen. Ik denk er niet over na, en geniet van mijn hond zolang ze er is, dat is het belangrijkste. En ik doe mijn best om haar een zo'n gelukkig leven te laten hebben.
Ik vind de kwaliteit van leven belangrijker dan de kwantiteit

-
- geregistreerd lid
- Contacteer:
Hoop niet dat ik wat laat kom, maar heb ook een berner sennen, en wil wel reageren
Heel aanhankelijk, knuffelbaar.
Haar roepen, en vrijwel direct komen
Roll over, maar dat kan ik nog leren
Ja, de ziektes, MH, HD en ED, veel vormen van kanker
Erfhond, melkbussen trekken, boeren/berg hond

Heel aanhankelijk, knuffelbaar.
Haar roepen, en vrijwel direct komen
Roll over, maar dat kan ik nog leren

Ja, de ziektes, MH, HD en ED, veel vormen van kanker
Erfhond, melkbussen trekken, boeren/berg hond