Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Welk ras is dit "beest", ik dacht een Ovcharka of Kangal of zoiets wat ook groot, sterk en stevig behaard is
Ik kreeg hem opgestuurd en schrok me echt de pleuris hoe groot dit beest is....of die vrouw moet zo klein zijn maar dan nog?? :N:
Het is jammer dat de foto zo slecht is maar het is duidelijk dat het een veebeschermer is.
En die zijn sowieso niet geschikt voor pakwerk
Er zijn heel veel rassen die hier in kunnen passen, niet alleen de Owcarka maar ook de Sarplaninac, de Kraski Ovcar en de Cao da Serra da Estrela en zo heb je er nog meer.
Melanie 74 schreef:Het is jammer dat de foto zo slecht is maar het is duidelijk dat het een veebeschermer is.
Er zijn heel veel rassen die hier in kunnen passen, niet alleen de Owcarka maar ook de Sarplaninac, de Kraski Ovcar en de Cao da Serra da Estrela en zo heb je er nog meer.
Ik heb trouwens wel een filmpje waar een ovcharka of kaukasische herder of iets wat erop lijkt 2 wolven doodbijt in een gevecht, zijn echt bruut zo fel en hard en snel ze zijn :N:
Is dit hetzelfde, alleen dan met langer haar?
Ik vind ze beiden heel groot eerlijk gezegt, daar is Blisje een ukkie naast
ja is het zelfde, en pakwerk met bijde rassen word gedaan hier foto pakwerk CAO
mol
Dus ze zijn gewoon geschikt voor pakwerk??
nou uhhmm geschikt is een erg groot woord hoor het is erg onkontroleerbaar, red star kennels deedt wel echt werken met deze 2 rassen, maar is over gestapt op de presa en herder.
Mol schreef:
nou uhhmm geschikt is een erg groot woord hoor het is erg onkontroleerbaar, red star kennels deedt wel echt werken met deze 2 rassen, maar is over gestapt op de presa en herder.
Ik heb trouwens wel een filmpje waar een ovcharka of kaukasische herder of iets wat erop lijkt 2 wolven doodbijt in een gevecht, zijn echt bruut zo fel en hard en snel ze zijn
Ik heb trouwens wel een filmpje waar een ovcharka of kaukasische herder of iets wat erop lijkt 2 wolven doodbijt in een gevecht, zijn echt bruut zo fel en hard en snel ze zijn
jij zal dus niet meer zeggen dat ze sloom zijn
Nou sloom zijn ze niet, als je ze ziet rennen door de sneeuw, he is overigens een Joegoslavisch ras maar Patrick zei dat het ook een kaukas was dus welk hetzelfde ras dan, echt heel snel, niet als een lichtere hond, maar de grootte en het gewicht daar vergis je je wel heel erg in blijkbaar, al is het filpje dudieus, als je het wil zien moet je maar pb-en , want plaatsen vind ik net iets teveel
Melanie 74 schreef:Het is jammer dat de foto zo slecht is maar het is duidelijk dat het een veebeschermer is.
Misschien dat me iets ontgaat hoor, maar hoe zie je dat er pakwerk mee gedaan word?Zie je dat misschien aan die lijn die ze beethoud?
Nee Inge O schreef dat ze niet geschikt zijn voor sportief pakwerk en dat is idd waar, het is niet te controleren. Het wordt dan gevaarlijk !
Ja zei Patrick ook al, zijn best moeilijk te controleren, dan moet je best flink fysiek sterk zijn, maar dan nog, een pakwerker heeft dan echt een probleem, tenzij je je de pakwerker van Inge van Marouck gebruikt hahahahaha, die slaat nog de kop van Mike Tyson eraf
Ik ken het ras niet... alleen van verhalen, maar een vriendin van me wilde er heel graag 1.
Zij heeft er wel een aantal meegemaakt op haar vakantie in 1 of ander oostblokland.
Ze heeft uiteindelijk besloten het niet te doen.
Groetjes Sandra en een high 5 van Amiga, Perro & Meissie In loving memory Bink 08-05-1999 / 25-11-2011 In loving memory Murphy 16-03-1998 / 29-04-2013
Dan lijkt het zo op de foto maar ik weet dat het geen rariteit is dat dat soort honden een halsband om hebben met stekels aan de buitenkant.
Is ter bescherming van de hond.
Melanie 74 schreef:Dan lijkt het zo op de foto maar ik weet dat het geen rariteit is dat dat soort honden een halsband om hebben met stekels aan de buitenkant.
Is ter bescherming van de hond.
Ja heb het weleens gezien bij anatolische herders, kan me ook wel voorstellen dat ze dat omhebben.