Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Ook al jasje vraag...

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

Jacksel
Zeer actief
Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel
Aantal honden: 1

Ook al jasje vraag...

Ongelezen bericht door Jacksel »

Bij de puppycursus is ons aangeraden om voor Jamey een jasje te nemen, aangezien ze aan het eind van de training zo goed als altijd aan het trillen is. Nu zitten we bij echt koud weer nog binnen, maar vanaf de volgende les zit ik in de jonge hondencursus en dat is altijd buiten... Ik denk ook dat het vanaf januari (wanneer de cursus weer begint) wat kouder zal zijn, dus zal het voor Jamey nog kouder zijn...

Ik ben het op zich wel eens met een jasje (maar dan inderdaad alleen voor tijdens cursus, aangezien ze tijdens de wandelingen zelf maar moet zorgen dat ze warm blijft, ze heeft gewoon onder/boven vacht), maar mijn moeder vindt het onzinnig, omdat ze toch haar vacht heeft oftewel een eigen jasje...

Tijdens de cursus is het natuurlijk veel stilstaan en op de plaats wachten, waardoor Jamey zichzelf moeilijker warm kan houden en om nou steeds tussendoor mn mormeltje op te pakken is ook niet erg handig...
Wat dneken jullie?
Afbeelding
You'll be in my heart... Always...
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Gewoon een jasje aan doen. Ze zit niet te rillen omdat haar eigen jasje haar zo goed warm kan houden :wink:
Afbeelding
trea_z
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door trea_z »

Ik zou mijn hond dan ook gewoon een jasje aandoen (niet te opzichtig) kou lijden is voor een hond natuurlijk ook geen pretje!
annemarie_hond
Actief

Ongelezen bericht door annemarie_hond »

Komt het trillen wel door de kou??????????????
het kan ook spanning zijn.
Zelf ben ik hondentrimster en ik ben niet zo voor die jasjes omdat je de vaht er mee verknoeid. de vacht kan gaan uitvallen en dan krijgt je hond het nog veel kouder.
inprincipe is het zo dat een hond die veel buiten komt zelf een dikkere vacht krijgt.
gr.AnneMarie
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

annemarie_hond schreef:Komt het trillen wel door de kou??????????????
Zelf ben ik hondentrimster en ik ben niet zo voor die jasjes omdat je de vaht er mee verknoeid. de vacht kan gaan uitvallen en dan krijgt je hond het nog veel kouder.
inprincipe is het zo dat een hond die veel buiten komt zelf een dikkere vacht krijgt.
gr.AnneMarie

ik ben dus ook op zoek voor mijn lola die het echt heel koud heeft tijdens de GG training..

zou dat ene uurtje in de week al zoveel gevolgen hebben?
Afbeelding
Moos
Zeer actief

annemarie_hond schreef:Komt het trillen wel door de kou??????????????
gr.AnneMarie
Licht ook aan de vacht van de hond lijkt me. Ik zie mijn Maltezers nou niet direct een wintervacht kweken.
Afbeelding
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

Hier krijgt Benno een jas aan als hij het koud heeft. Maar hij heeft ook niet zo'n vacht die zich aanpast ofzo, het blijft een baggervacht :wink:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
Natas.
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Natas. »

Ik merk niet aan Raisa dat ze 't koud heeft, maar ze heeft een dun spaans vachtje zonder ondervacht.
Moet ik daar toch op letten en evt. aan een jasje beginnen?
Afbeelding
debbie_bayle
geregistreerd lid

Jasje

Ongelezen bericht door debbie_bayle »

De hond van mijn moeder (1,5 jaar kruising Jack Russel-York) krijgt als het erg koud is buiten een trui aan.Maar ik kan nou niet echt zeggen dat ik het idee heb dat ze het MET trui aan minder koud heeft.
Misschien heb ik het verkeerd.
Ik denk ook dat het er veel mee te maken heeft wat je je hond gewend maakt.
Maar dat is mijn mening.
Groetjes Debbie en een pootje van Bayle

Afbeelding
Maria
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maria »

Vaak is het rillen uit nerveusiteit, angst, moeheid en niet uit kou.

Ik ben er mee eens om rassen die een dunne huid hebben (zoals de windhonden) of rassen met een enkele vacht die geknipt zijn ( zoals een york, maltezer) en soms met een dubbele vacht geknipt zijn (zoals een shih tzu, lhasa apso) om die een jasje aan te doen, anders niet. Een shih tzu of lhasa in vacht zal ik geen jasje aan doen.

je moet ze ook niet kouwelijk maken. ik heb hier een hondje die een vreselijke allergie heeft en zich telkens kaal bijt die draag een t-shirtje geen jasje als het onder de 4 graden buiten is. die kan zichzelf niet warm houden als het zo koud is .

Gr >Maria.
Jacksel
Zeer actief
Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel

Ongelezen bericht door Jacksel »

Ik denk niet dat het spanning is, maar ja, kan het niet zeker weten... Ze heeft wel erg koude oortjes en ook verder voelt ze koud aan... ben nog aan het twijfelen...

Natas, als je hond niet laat merken dat ie het koud heeft, zou ik ook geen jasje aan doen...
Afbeelding
You'll be in my heart... Always...
FleecyClouds
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door FleecyClouds »

Wat je zou kunnen doen is om na de training haar lichaamstemperatuur eens te meten. Is die echt lager dan de normale lichaamstemperatuur dan heeft ze het koud anders zou het dus heel goed spanning kunnen zijn:-)
Groetjes, Henny
Drift, Leary, Duke, Brona, Kailen & Skeet
www.workingdogs.nl
Afbeelding
Moos
Zeer actief

FleecyClouds schreef:Wat je zou kunnen doen is om na de training haar lichaamstemperatuur eens te meten. Is die echt lager dan de normale lichaamstemperatuur dan heeft ze het koud anders zou het dus heel goed spanning kunnen zijn:-)
Of je doet haar gewoon een keer een jasje aan. Bibbert ze dan niet meer dan weet je ook wat het was :wink:
Afbeelding
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Ik vind ook dat je niet al te hysterisch moet doen over een jasje hoor. Wij doen toch ook een jas aan als je vanuit een verwarmde omgeving ineens de kou instapt? Een hond ligt ook gewoon bij de kachel met een lullig op binnen aangepast vachtje. Als een hond het zichtbaar koud heeft trek je hem iets aan. Kiki heeft ook een extra truitje aan als het koud is.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Miranda*
Actief
Mijn ras(sen): Mezclar de Basura
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Miranda* »

Ook Duncan heeft een Jas.
Als we in de wintermaanden enkele weken naar Spanje gaan laat hij zijn wintervacht vroegtijdig vallen. Als het dan te koud is als we terug in Nederland zijn krijgt hij zijn stoere jas aan.
Dus gewoon aandoen.
Un buen día, atentamente y una pierna de nuestros perros;
Afbeelding
Nina
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Nina »

Baloe heeft ook een jas. Als het in dit seizoen regenachtig is en we moeten trainen, dan heeft hij het echt koud. Zijn we in het bos of zo, dan heeft hij niet nodig, maar op cursus staat hij toch veel stil en moet vaak liggen in het gras, dus dat werd een martelgang voor hem.
Wij hebben zo'n soort mini-paardendekje voor hem wat waterdicht is en van binnen zit er fleece.
Ik merk het verschil duidelijk, dus als Yamie het koud heeft, zou ik hem lekker een jasje aandoen hoor.
Groetjes, Nina en Baloe
Afbeelding
Francisca

Ongelezen bericht door Francisca »

Eline* schreef:Ik vind ook dat je niet al te hysterisch moet doen over een jasje hoor. Wij doen toch ook een jas aan als je vanuit een verwarmde omgeving ineens de kou instapt? Een hond ligt ook gewoon bij de kachel met een lullig op binnen aangepast vachtje. Als een hond het zichtbaar koud heeft trek je hem iets aan. Kiki heeft ook een extra truitje aan als het koud is.
Dat zeg ik ook altijd. :wink:
Mika heeft ook een jasje aan als het koud is.
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”