Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Ook al jasje vraag...
Moderator: moderatorteam
- Jacksel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel - Aantal honden: 1
Ook al jasje vraag...
Bij de puppycursus is ons aangeraden om voor Jamey een jasje te nemen, aangezien ze aan het eind van de training zo goed als altijd aan het trillen is. Nu zitten we bij echt koud weer nog binnen, maar vanaf de volgende les zit ik in de jonge hondencursus en dat is altijd buiten... Ik denk ook dat het vanaf januari (wanneer de cursus weer begint) wat kouder zal zijn, dus zal het voor Jamey nog kouder zijn...
Ik ben het op zich wel eens met een jasje (maar dan inderdaad alleen voor tijdens cursus, aangezien ze tijdens de wandelingen zelf maar moet zorgen dat ze warm blijft, ze heeft gewoon onder/boven vacht), maar mijn moeder vindt het onzinnig, omdat ze toch haar vacht heeft oftewel een eigen jasje...
Tijdens de cursus is het natuurlijk veel stilstaan en op de plaats wachten, waardoor Jamey zichzelf moeilijker warm kan houden en om nou steeds tussendoor mn mormeltje op te pakken is ook niet erg handig...
Wat dneken jullie?
Ik ben het op zich wel eens met een jasje (maar dan inderdaad alleen voor tijdens cursus, aangezien ze tijdens de wandelingen zelf maar moet zorgen dat ze warm blijft, ze heeft gewoon onder/boven vacht), maar mijn moeder vindt het onzinnig, omdat ze toch haar vacht heeft oftewel een eigen jasje...
Tijdens de cursus is het natuurlijk veel stilstaan en op de plaats wachten, waardoor Jamey zichzelf moeilijker warm kan houden en om nou steeds tussendoor mn mormeltje op te pakken is ook niet erg handig...
Wat dneken jullie?

You'll be in my heart... Always...
- Moos
- Zeer actief
-
- Vaste gebruiker
-
- Actief
Komt het trillen wel door de kou??????????????
het kan ook spanning zijn.
Zelf ben ik hondentrimster en ik ben niet zo voor die jasjes omdat je de vaht er mee verknoeid. de vacht kan gaan uitvallen en dan krijgt je hond het nog veel kouder.
inprincipe is het zo dat een hond die veel buiten komt zelf een dikkere vacht krijgt.
gr.AnneMarie
Zelf ben ik hondentrimster en ik ben niet zo voor die jasjes omdat je de vaht er mee verknoeid. de vacht kan gaan uitvallen en dan krijgt je hond het nog veel kouder.
inprincipe is het zo dat een hond die veel buiten komt zelf een dikkere vacht krijgt.
gr.AnneMarie
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- Aantal honden: 1
annemarie_hond schreef:Komt het trillen wel door de kou??????????????
gr.AnneMarie
ik ben dus ook op zoek voor mijn lola die het echt heel koud heeft tijdens de GG training..
zou dat ene uurtje in de week al zoveel gevolgen hebben?

- Moos
- Zeer actief
Licht ook aan de vacht van de hond lijkt me. Ik zie mijn Maltezers nou niet direct een wintervacht kweken.annemarie_hond schreef:Komt het trillen wel door de kou??????????????
gr.AnneMarie

- Lysette
- Zeer actief
- Contacteer:
-
- Zeer actief
- Contacteer:
-
- geregistreerd lid
Jasje
De hond van mijn moeder (1,5 jaar kruising Jack Russel-York) krijgt als het erg koud is buiten een trui aan.Maar ik kan nou niet echt zeggen dat ik het idee heb dat ze het MET trui aan minder koud heeft.
Misschien heb ik het verkeerd.
Ik denk ook dat het er veel mee te maken heeft wat je je hond gewend maakt.
Maar dat is mijn mening.
Misschien heb ik het verkeerd.
Ik denk ook dat het er veel mee te maken heeft wat je je hond gewend maakt.
Maar dat is mijn mening.
Groetjes Debbie en een pootje van Bayle

-
- Zeer actief
- Contacteer:
Vaak is het rillen uit nerveusiteit, angst, moeheid en niet uit kou.
Ik ben er mee eens om rassen die een dunne huid hebben (zoals de windhonden) of rassen met een enkele vacht die geknipt zijn ( zoals een york, maltezer) en soms met een dubbele vacht geknipt zijn (zoals een shih tzu, lhasa apso) om die een jasje aan te doen, anders niet. Een shih tzu of lhasa in vacht zal ik geen jasje aan doen.
je moet ze ook niet kouwelijk maken. ik heb hier een hondje die een vreselijke allergie heeft en zich telkens kaal bijt die draag een t-shirtje geen jasje als het onder de 4 graden buiten is. die kan zichzelf niet warm houden als het zo koud is .
Gr >Maria.
Ik ben er mee eens om rassen die een dunne huid hebben (zoals de windhonden) of rassen met een enkele vacht die geknipt zijn ( zoals een york, maltezer) en soms met een dubbele vacht geknipt zijn (zoals een shih tzu, lhasa apso) om die een jasje aan te doen, anders niet. Een shih tzu of lhasa in vacht zal ik geen jasje aan doen.
je moet ze ook niet kouwelijk maken. ik heb hier een hondje die een vreselijke allergie heeft en zich telkens kaal bijt die draag een t-shirtje geen jasje als het onder de 4 graden buiten is. die kan zichzelf niet warm houden als het zo koud is .
Gr >Maria.
- Jacksel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel - Aantal honden: 1
- FleecyClouds
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
- Moos
- Zeer actief
Of je doet haar gewoon een keer een jasje aan. Bibbert ze dan niet meer dan weet je ook wat het wasFleecyClouds schreef:Wat je zou kunnen doen is om na de training haar lichaamstemperatuur eens te meten. Is die echt lager dan de normale lichaamstemperatuur dan heeft ze het koud anders zou het dus heel goed spanning kunnen zijn:-)

- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Ik vind ook dat je niet al te hysterisch moet doen over een jasje hoor. Wij doen toch ook een jas aan als je vanuit een verwarmde omgeving ineens de kou instapt? Een hond ligt ook gewoon bij de kachel met een lullig op binnen aangepast vachtje. Als een hond het zichtbaar koud heeft trek je hem iets aan. Kiki heeft ook een extra truitje aan als het koud is.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
- Miranda*
- Actief
- Mijn ras(sen): Mezclar de Basura
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
-
- Zeer actief
- Contacteer:
Baloe heeft ook een jas. Als het in dit seizoen regenachtig is en we moeten trainen, dan heeft hij het echt koud. Zijn we in het bos of zo, dan heeft hij niet nodig, maar op cursus staat hij toch veel stil en moet vaak liggen in het gras, dus dat werd een martelgang voor hem.
Wij hebben zo'n soort mini-paardendekje voor hem wat waterdicht is en van binnen zit er fleece.
Ik merk het verschil duidelijk, dus als Yamie het koud heeft, zou ik hem lekker een jasje aandoen hoor.
Wij hebben zo'n soort mini-paardendekje voor hem wat waterdicht is en van binnen zit er fleece.
Ik merk het verschil duidelijk, dus als Yamie het koud heeft, zou ik hem lekker een jasje aandoen hoor.
Groetjes, Nina en Baloe

Dat zeg ik ook altijd.Eline* schreef:Ik vind ook dat je niet al te hysterisch moet doen over een jasje hoor. Wij doen toch ook een jas aan als je vanuit een verwarmde omgeving ineens de kou instapt? Een hond ligt ook gewoon bij de kachel met een lullig op binnen aangepast vachtje. Als een hond het zichtbaar koud heeft trek je hem iets aan. Kiki heeft ook een extra truitje aan als het koud is.

Mika heeft ook een jasje aan als het koud is.