Ik heb dan 3 honden...maar bij alle 3 moet ik zowat verschillende methode's gebruiken. Het is toch niet verkeerd om verschillende dingen aan te horen en te kijken wat het best past bij de baas-hond combi?
Wat Roelfien inderdaad al aangaf..er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden.
Als ik met veelvraat Maxi aan de wandel ben en er ligt daar bijv een shoarma-broodje

dan tover ik ook wat uit mijn zak,wat als het goed is nog lekkerder is, en probeer op die manier door zijn aandacht bij mij te houden in combinatie met stem en beloningen langs dat broodje te komen,ook al is het met een omweggetje. Ik heb toch mijn zin en Maxi geniet van zijn (in kleine stukjes gegeven om-maar-langs-dat shoarma-broodje-heen-te-komen)pensstaafje. Allebei blij zonder de nodige stress.
Of het een goede methode is????

Zal best niet,in veler ogen .Maar ...het werkt voor ons en dat is voor mij het belangrijkste. Zoetjesaan leert Maxi...lekkers op straat...snèl naar vrouwtje..daar is nog wat lekkerders te halen
Zou ik met Maxi stil gaan staan op het moment dat hij onwijs trekt aan de riem dan sta ik daar waarschijnlijk morgen nog daar hij dan nog meer de tijd krijgt om de wereld te bewonderen. En ik krijg écht die aandacht niet,hoor
Met lekkers en afleiden wel.
Niet gelijk zo boos doen,Mark.....we zitten nog maar paar daagjes voor kerst!