Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
bijten, speels of toch vals?
Moderator: moderatorteam
- Rataplan
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): asielhonden!
Ja jammer, als je bang bent van de hond is het misschien wel het beste dat hij terug gaat naar het asiel waar hij vandaan komt, een week is veel te weinig voor een hond, duurt maanden voor dat een dier op zijn gemak is ergens. In tussentijd probeer niets meer te corrigeren ook niet met je stem mar lok hem met lekkers naar waar je hem wilt hebben. Leg er geen druk meer op. Is er aan het asiel waar hij vandaan komt een gedragsdeskundige verbonden? Misschien dat je daar je verhaal kan doen en waarom het is misgelopen tussen jullie.
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
-
- geregistreerd lid
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
ah, ik hoop ook echt dat je dat doet, vragen stellen als je iets niet duidelijk is.. ik vind het iig wel oke om te horen dat je het gaat proberen... als je twijfelt over iets of iets niet snapt, eerst vragen en dan doen.. ga zelf geen ongelukken creeerenPluto schreef:we hebben besilst dat we hem een kans geven.
we gaan ons best doen en hij hopenlijk ook!!
bedankt voor al jullie tips. en ik zal vast nog wel vaker vragen hebben
hopenlijk leren wij en pluto zoveel dat het goed komt!!
liefs johanna

-
- Actief
- Contacteer:
Misschien zou je op de plek waar hij elke keer op de bank springt, aluminiumfolie kunnen leggen. Veel honden houden daar niet van van dat geluid. Zo hebben we Justy ook afgeleerd dat hij niet op de bank mag. En als hij het dus wel probeerde en hij kwam in aanraking met het folie en als hij vervolgens dan bij de bank wegliep, beloonden we dat. Hij gaat er nu ook niet meer op. Hij gaat nu voor de bank op de grond liggen of op zijn plek.

- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Ik hoop dat het luktPluto schreef:we hebben besilst dat we hem een kans geven.
liefs johanna

Misschien kent Pluto nog helemaal geen commando's zodat totaal niet duidelijk is wat hij wel of niet mag?
Steek tijd in het leren luisteren, behandel hem even als een pupje wat alles nog moet leren en doe dit heel positief (flink belonen met stem en lekkers).
Als hij niet op de bank mag, dan moet je steeds hetzelfde commando hiervoor gebruiken zodat hij gaat leren wat je bedoelt.
Straf de hond niet fysiek (ook niet bij de halsband beetpakken) om confrontaties te voorkomen. Gewoon corrigeren, rustig, met je stem en eventueel gebaren en doe dit ook gewoon zo min mogelijk zeker in het begin omdat er eerst nog een vertrouwensband moet groeien.
Succes en bedenk dat niet alleen jullie tijd nodig hebben om te wennen, maar ook je hond!

- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Ik hoop dat het luktPluto schreef:we hebben besilst dat we hem een kans geven.
liefs johanna

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- Mark-fryslan
- Zeer actief
Ik hoop ook oprecht dat het goed uitpakt. Als jullie echt nog heel weinig over honden weten dan kan ik het boek "je hond gehoorzaam in tien lessen" en het boek "Nog beter om gaan met je hond" van Martin Gaus aanbevelen. Vooral dat laatste boek staat vol met informatie over het gedrag van de hond.
Als jullie gaan voor de hond en je hebt twijfels over hoe je er het beste mee om kunt gaan dan kom ik toch weer met mijn standaard advies, haal er een goede gedragstherapeut bij. Op www.alpha.nl kun je iemand bij jou in de buurt vinden. Soms geven ze ook nog les ook. Dat is eigenlijk het mooiste. Wat ik er zo van begrijp lijkt het me niet verstandig om met deze hond te experimenteren qua aanpak. Jullie hebben baat bij goed advies en begeleiding om op een juiste manier om te gaan met Pluto. Daar moeten jullie als gezin gezamenlijk achter staan. Dan heeft Pluto de meeste kans om uit te groeien tot een geweldige gezinshond. Maar nu van alles en nog wat proberen terwijl jullie eigenlijk geen idee hebben hoe met een hond om te gaan vind ik niet verstandig. En het is ook niet eerlijk naar Pluto toe. Pluto moet een eerlijke kans krijgen om jullie te snappen en te begrijpen.
Jullie hebben de voorbereidende fase blijkbaar overgeslagen. Maar jullie moeten nu wel actie ondernemen terwijl de benodigde kennis er nog niet is. Vandaar mijn advies om er een gedragstherapeut bij te halen.
Oh ja op de bank. Laat die hond eerst nou maar even op de bank. Neem dan iets wat de hond heel lekker vind en ga zelf in de hoek van de kamer op de grond zitten en doe dan alsof je zojuist goud hebt gevonden. Ga lekker zitten snoepen en peuzel wat blokjes kaas op. Dikke kans dat je hond toch even komt kijken wat jullie daar toch allemaal aan het doen zijn. Maak het op een andere plek dus veel leuker dan op de bank. Zo kun je een strijd voorkomen. Je hond heeft op zijn vorige adres misschien altijd wel op de bank gemogen. Pluto snapt er niet zoveel van wellicht waarom het nu opeens fout is om op de bank te liggen. Honden zijn gewoonte dieren.
Veel wijsheid toegewenst
Groetjes Mark
Als jullie gaan voor de hond en je hebt twijfels over hoe je er het beste mee om kunt gaan dan kom ik toch weer met mijn standaard advies, haal er een goede gedragstherapeut bij. Op www.alpha.nl kun je iemand bij jou in de buurt vinden. Soms geven ze ook nog les ook. Dat is eigenlijk het mooiste. Wat ik er zo van begrijp lijkt het me niet verstandig om met deze hond te experimenteren qua aanpak. Jullie hebben baat bij goed advies en begeleiding om op een juiste manier om te gaan met Pluto. Daar moeten jullie als gezin gezamenlijk achter staan. Dan heeft Pluto de meeste kans om uit te groeien tot een geweldige gezinshond. Maar nu van alles en nog wat proberen terwijl jullie eigenlijk geen idee hebben hoe met een hond om te gaan vind ik niet verstandig. En het is ook niet eerlijk naar Pluto toe. Pluto moet een eerlijke kans krijgen om jullie te snappen en te begrijpen.
Jullie hebben de voorbereidende fase blijkbaar overgeslagen. Maar jullie moeten nu wel actie ondernemen terwijl de benodigde kennis er nog niet is. Vandaar mijn advies om er een gedragstherapeut bij te halen.
Oh ja op de bank. Laat die hond eerst nou maar even op de bank. Neem dan iets wat de hond heel lekker vind en ga zelf in de hoek van de kamer op de grond zitten en doe dan alsof je zojuist goud hebt gevonden. Ga lekker zitten snoepen en peuzel wat blokjes kaas op. Dikke kans dat je hond toch even komt kijken wat jullie daar toch allemaal aan het doen zijn. Maak het op een andere plek dus veel leuker dan op de bank. Zo kun je een strijd voorkomen. Je hond heeft op zijn vorige adres misschien altijd wel op de bank gemogen. Pluto snapt er niet zoveel van wellicht waarom het nu opeens fout is om op de bank te liggen. Honden zijn gewoonte dieren.
Veel wijsheid toegewenst
Groetjes Mark
"Life is what happens to you while you're busy making other plans" - John Lennon -
In mijn hart nog steeds bij me, Malou 01-06-2000 - 03-11-2005
ik ben het grotendeels eens met je verhaal, maar vind jij het boek : gehoorzaam in 10 lessen echt zo goed? Ik vind het behoorlijk hardhandig.Mark-fryslan schreef:Ik hoop ook oprecht dat het goed uitpakt. Als jullie echt nog heel weinig over honden weten dan kan ik het boek "je hond gehoorzaam in tien lessen" en het boek "Nog beter om gaan met je hond" van Martin Gaus aanbevelen. Vooral dat laatste boek staat vol met informatie over het gedrag van de hond.
Veel wijsheid toegewenst
Groetjes Mark
Als iemand daar voor kiest moet hij zelf weten, maar lijkt me in dit geval niet handig.

- Mark-fryslan
- Zeer actief
Ik moet je heel eerlijk zeggen dat ik het al in geen jaren meer gelezen heb. Zal dat snel weer eens doen dan. Ik ken zo geen ander goede basis boeken met veel info die niet te moeilijk zijn. Ik ben nu wel weer aan het lezen in het tweede boek. Dat vind ik wel een goed boek. Veel informatie waarmee je een hoop dingen kunt voorkomen. Ik vind de Gaus methode opzich erg goed als basis. Ik kan alleen niet staan achter het gebruik van een gentle leader bij domweg elke hond.Baily schreef: ik ben het grotendeels eens met je verhaal, maar vind jij het boek : gehoorzaam in 10 lessen echt zo goed? Ik vind het behoorlijk hardhandig.
Als iemand daar voor kiest moet hij zelf weten, maar lijkt me in dit geval niet handig.
Groetjes Mark
"Life is what happens to you while you're busy making other plans" - John Lennon -
-
- geregistreerd lid
goeiemorgen allemaal!
gisteren avond hebben we nog lang gepraat over pluto's opvoeding en de onze
.
we hebben duidelijkere afspraken gemaakt waar iedereen zich aanhoud. als hij weer eens op de bank springt pak ik zijn touw of bot en ga daar mee spelen net zo lang tot dat pluto nieuwschierig word en komt . dan beloon ik hem heel uitgebreid! ook zijn we gisteren avond begonnen met het leren pootje geven en dan 4 keer had hij het al door
het is dus een zeer leergierige hond die we nog goed moeten leren kennen en hij ons.
vanochtend ging ik wandelen met hem en dat ging ook heel goed. nog wel vaak trekken aan de riem maar al veel minder als eerst.
ook willen we in januarie een hondecursus gaan volgen met hem.
we zijn veel positiever geworden dankzij jullie reacties! bedankt!!!
dit is echt een top forum!!!!
we blijven ons best doen!!
liefs johanna
gisteren avond hebben we nog lang gepraat over pluto's opvoeding en de onze

we hebben duidelijkere afspraken gemaakt waar iedereen zich aanhoud. als hij weer eens op de bank springt pak ik zijn touw of bot en ga daar mee spelen net zo lang tot dat pluto nieuwschierig word en komt . dan beloon ik hem heel uitgebreid! ook zijn we gisteren avond begonnen met het leren pootje geven en dan 4 keer had hij het al door

vanochtend ging ik wandelen met hem en dat ging ook heel goed. nog wel vaak trekken aan de riem maar al veel minder als eerst.
we zijn veel positiever geworden dankzij jullie reacties! bedankt!!!

liefs johanna

prettige kerstdagen en een mega goed nieuw(honden) jaar !!
- Mark-fryslan
- Zeer actief
Goed om te lezenPluto schreef:goeiemorgen allemaal!
gisteren avond hebben we nog lang gepraat over pluto's opvoeding en de onze.
we hebben duidelijkere afspraken gemaakt waar iedereen zich aanhoud. als hij weer eens op de bank springt pak ik zijn touw of bot en ga daar mee spelen net zo lang tot dat pluto nieuwschierig word en komt . dan beloon ik hem heel uitgebreid! ook zijn we gisteren avond begonnen met het leren pootje geven en dan 4 keer had hij het al doorhet is dus een zeer leergierige hond die we nog goed moeten leren kennen en hij ons.
we zijn veel positiever geworden dankzij jullie reacties! bedankt!!!![]()
![]()
liefs johanna

Als het jullie lukt om Pluto een veilige plek binnen het gezin te geven dan hoeft hij straks ook niet meer te bijten. Dat vertrouwen moet langzaam groeien. Ik hoop dat jullie het volhouden en dat Pluto echt een kans krijgt. Op cursus zal Pluto vast erg leuk vinden. Honden vinden het prachtig om samen met hun baasje dingen te ondernemen.
Wat betreft het trekken aan de riem. Dat kun je net zo vriendelijk oplossen als het bank probleem. Ik zou gewoon stil gaan staan als je hond trekt. Als de hond dan de lijn weer ontspant kun je dit weer belonen. Wandelen is heel vrijblijvend samen met je baas wandelen. Je mag hier en daar wat snuffelen. Je mag voorop lopen, of een beetje achteraan. Je mag even stil staan kortom je mag van alles als hond alleen niet trekken als een geit aan de riem. Dan ga je stil staan zodat de hond niet vooruit komt. Dan leert je hond dat als hij vooruit wil trekken geen zin heeft omdat je dan stil gaat staan. Wandelen is dus niet strak naast je baas lopen met je neus ter hoogte van zijn knie en omhoog kijken zodat je een nekhernia krijgt. Dat noemen we “volgenâ€
-
- Zeer actief
De stilstaanmethode hielp bij Smekkie niet tegen het sleuren. Vooral niet omdat hij sleurde omdat hij op zoek was naar vreterijen op straat. Ik heb het hem afgeleerd met behulp van de clicker en heel veel lekkers
Elke keer als hij uit zichzelf me aankeek of zijn aandacht op mijn richtte kreeg hij een click/snoepje. Na 1-2 wandelingen had hij het al heel goed door.

Elke keer als hij uit zichzelf me aankeek of zijn aandacht op mijn richtte kreeg hij een click/snoepje. Na 1-2 wandelingen had hij het al heel goed door.
Groetjes van Bianca en een slobber van Casper en Smekkie.

- marian*
- Erelid
- Contacteer:
Dat werkt hier ook beterBeëlzeBubble schreef:De stilstaanmethode hielp bij Smekkie niet tegen het sleuren. Vooral niet omdat hij sleurde omdat hij op zoek was naar vreterijen op straat. Ik heb het hem afgeleerd met behulp van de clicker en heel veel lekkers![]()

- Mark-fryslan
- Zeer actief
- marian*
- Erelid
- Contacteer:
Ik liep te praten tegen ze en zodra ik werd aangekeken verdween er iets in een hondenbek.Bij Max werkte dat 10 keer beter dan de stilstaan-methode omdat hij érg gefixeerd is op eten.Mark-fryslan schreef:Wat is het verschil dan? Jullie blijven lopen? Ik snap het niet zo goed wat er nu anders aan is.
Groetjes Mark

- Mark-fryslan
- Zeer actief
Nou ja het leerprincipe is hetzelfde. Ze hebben geleerd dat naar jou kijken meer oplevert dan trekken aan de riem. Je kunt ze ook leren dat geen spanning op de lijn meer oplevert dan wel spanning op de lijn. Biede keren kan voer als beloning worden gebruikt. Zolang je maar niet gaat lopen rukken aan de lijn dat is mijn boodschap.marian* schreef:Ik liep te praten tegen ze en zodra ik werd aangekeken verdween er iets in een hondenbek.Bij Max werkte dat 10 keer beter dan de stilstaan-methode omdat hij érg gefixeerd is op eten.Mark-fryslan schreef:Wat is het verschil dan? Jullie blijven lopen? Ik snap het niet zo goed wat er nu anders aan is.
Groetjes Mark
Mijn enige bezwaar tegen het belonen voor het aankijken bij het wandelen om zo trekken te voorkomen is dat je eigenlijk meer bezig bezig bent met "volgen" en dus hondensport i.p.v. dat je een ontspannen wandeling maakt waarbij de hond zich lekker vrij mag bewegen aan de riem. Tenmiste als je niet oppast. Tuurlijk kun je het contact zoeken met jou van je hond stimuleren door te belonen. Maar als je alleen maar kunt wandelen terwijl je hond je strak aan blijft kijken is ook al wat. Wandelen is gewoon een hele andere oefening dan volgen. Deze twee worden veel door elkaar gehaald.
Groetjes Mark
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
en hoe ga je dan ontspannen wandelen? het heeft nl te maken met de aandacht kunnen krijgen van je hond ff een hey en oja hij let weer op jou... niks niet strak aan het been, maar jij weet het weer beter, dus vertel maar of moet ik hiervoor een gt inschakelen..Mark-fryslan schreef:Nou ja het leerprincipe is hetzelfde. Ze hebben geleerd dat naar jou kijken meer oplevert dan trekken aan de riem. Je kunt ze ook leren dat geen spanning op de lijn meer oplevert dan wel spanning op de lijn. Biede keren kan voer als beloning worden gebruikt. Zolang je maar niet gaat lopen rukken aan de lijn dat is mijn boodschap.marian* schreef:Ik liep te praten tegen ze en zodra ik werd aangekeken verdween er iets in een hondenbek.Bij Max werkte dat 10 keer beter dan de stilstaan-methode omdat hij érg gefixeerd is op eten.Mark-fryslan schreef:Wat is het verschil dan? Jullie blijven lopen? Ik snap het niet zo goed wat er nu anders aan is.
Groetjes Mark
Mijn enige bezwaar tegen het belonen voor het aankijken bij het wandelen om zo trekken te voorkomen is dat je eigenlijk meer bezig bezig bent met "volgen" en dus hondensport i.p.v. dat je een ontspannen wandeling maakt waarbij de hond zich lekker vrij mag bewegen aan de riem. Tenmiste als je niet oppast. Tuurlijk kun je het contact zoeken met jou van je hond stimuleren door te belonen. Maar als je alleen maar kunt wandelen terwijl je hond je strak aan blijft kijken is ook al wat. Wandelen is gewoon een hele andere oefening dan volgen. Deze twee worden veel door elkaar gehaald.
Groetjes Mark
- Mark-fryslan
- Zeer actief
Ik probeer mensen iets bij te brengen over positieve training. Basis dingen bij te brengen. Ik heb niks zelf bedacht het zijn methodes die zo uit een boekje komen en met veel succes al vaker zijn toegepast. Nu kom jij verwarring zaaien omdat jij denkt dat je een uitzonderlijk geval bent waarbij iets niet werkt. Omdat jij het niet voor elkaar hebt gekregen met jou hond moet de rest van de wereld het nu ook op jou manier doen? Ik snap je doel niet zo goed. Dus ga mij nu niet lopen verwijten dat ik het weer beter wil weten want je bent er zelf over begonnen. Jammer dat dit soort topics die bedoeld zijn om te helpen vaak ontaarden in een welles en nietes gevecht.yamie schreef: en hoe ga je dan ontspannen wandelen? het heeft nl te maken met de aandacht kunnen krijgen van je hond ff een hey en oja hij let weer op jou... niks niet strak aan het been, maar jij weet het weer beter, dus vertel maar of moet ik hiervoor een gt inschakelen..
De groeten Mark
- marian*
- Erelid
- Contacteer:
Dat gebeurt ook niet omdat je dat belonen afbouwt zodra de hond het kunstje snapt.Mark-fryslan schreef:
Maar als je alleen maar kunt wandelen terwijl je hond je strak aan blijft kijken is ook al wat.
Wandelen is gewoon een hele andere oefening dan volgen. Deze twee worden veel door elkaar gehaald.
Groetjes Mark
Maar als ik tijdens het wandelen een hond wil hebben die me niet over straat sleurt zal ik moeten oefenen(zéker in het begin)

- marian*
- Erelid
- Contacteer:
Mark,de boekjes vertellen vaak leuke dingen die zeer algemeen zijn.Leerprincipes zijn het zelfde,maar methodes niet.Mark-fryslan schreef:Ik probeer mensen iets bij te brengen over positieve training. Basis dingen bij te brengen. Ik heb niks zelf bedacht het zijn methodes die zo uit een boekje komen en met veel succes al vaker zijn toegepast. Nu kom jij verwarring zaaien omdat jij denkt dat je een uitzonderlijk geval bent waarbij iets niet werkt. Omdat jij het niet voor elkaar hebt gekregen met jou hond moet de rest van de wereld het nu ook op jou manier doen? Ik snap je doel niet zo goed. Dus ga mij nu niet lopen verwijten dat ik het weer beter wil weten want je bent er zelf over begonnen. Jammer dat dit soort topics die bedoeld zijn om te helpen vaak ontaarden in een welles en nietes gevecht.yamie schreef: en hoe ga je dan ontspannen wandelen? het heeft nl te maken met de aandacht kunnen krijgen van je hond ff een hey en oja hij let weer op jou... niks niet strak aan het been, maar jij weet het weer beter, dus vertel maar of moet ik hiervoor een gt inschakelen..
De groeten Mark
Bij de ene hond werkt dit goed,en bij de andere dat;het ligt ook nog eens aan de combi van baas/hond.
Dat betekent dat je als baas zijnde gewoon verschillende methodes moet bekijken,proberen en soms door elkaar heen gebruiken.
Ik heb nog niet één methode gezien die voor alle bazen en honden werkt,dus gewoon bekijken en uittesten maar

Als plan A niet werkt kun je altijd nog beginnen aan plan B toch?
Stel bijvoorbeeld dat je een hond krijgt die bang is voor bepaalde geluiden......dan kun je de clicker misschien wel niet gebruiken en zul je op een ander plan moeten overgaan.

- Mark-fryslan
- Zeer actief
Helemaal mee eens. Maar ik wou een topic als dit juist voorkomen. Deze mensen willen met Pluto aan de slag en krijgen nu een stortvloed aan informatie over zich heen. Als wij hier gaan liggen rollebollen over een juiste aanpak om het trekken te voorkomen dan helpen we Pluto niet.marian* schreef:Mark,de boekjes vertellen vaak leuke dingen die zeer algemeen zijn.Leerprincipes zijn het zelfde,maar methodes niet.Mark-fryslan schreef:Ik probeer mensen iets bij te brengen over positieve training. Basis dingen bij te brengen. Ik heb niks zelf bedacht het zijn methodes die zo uit een boekje komen en met veel succes al vaker zijn toegepast. Nu kom jij verwarring zaaien omdat jij denkt dat je een uitzonderlijk geval bent waarbij iets niet werkt. Omdat jij het niet voor elkaar hebt gekregen met jou hond moet de rest van de wereld het nu ook op jou manier doen? Ik snap je doel niet zo goed. Dus ga mij nu niet lopen verwijten dat ik het weer beter wil weten want je bent er zelf over begonnen. Jammer dat dit soort topics die bedoeld zijn om te helpen vaak ontaarden in een welles en nietes gevecht.yamie schreef: en hoe ga je dan ontspannen wandelen? het heeft nl te maken met de aandacht kunnen krijgen van je hond ff een hey en oja hij let weer op jou... niks niet strak aan het been, maar jij weet het weer beter, dus vertel maar of moet ik hiervoor een gt inschakelen..
De groeten Mark
Bij de ene hond werkt dit goed,en bij de andere dat;het ligt ook nog eens aan de combi van baas/hond.
Dat betekent dat je als baas zijnde gewoon verschillende methodes moet bekijken,proberen en soms door elkaar heen gebruiken.
Ik heb nog niet één methode gezien die voor alle bazen en honden werkt,dus gewoon bekijken en uittesten maar![]()
Als plan A niet werkt kun je altijd nog beginnen aan plan B toch?
Stel bijvoorbeeld dat je een hond krijgt die bang is voor bepaalde geluiden......dan kun je de clicker misschien wel niet gebruiken en zul je op een ander plan moeten overgaan.
Ik snap nog steeds het verschil niet goed want als ik stil ga staan met een hond die aan de lijn trekt dan wacht je ook gewoon totdat de hond contact met je maakt. Dat beloon je dan en de wandeling gaat weer door. In het begin zal de hond misschien wel helemaal geen contact zoeken. Dan moet je de lichtste krachtvermindering aan de lijn al belonen. We helpen nu niet om alle mogelijk probleem gevallen hier te bespreken. Laten we eerst maar eens horen hoe Pluto zich nu eigenlijk aan de riem gedraagt.
Ik wil dus voorkomen dat met 5 minuten plan A probeert en dan 5 minuten plan B om vervolgens toch maar weer over te gaan op de zelf bedachte oplossing C. Rukken aan de riem om je eigen irritatie kwijt te raken. Maar goed ik heb hier voor vandaag wel weer genoeg mijn woordje gedaan.
Groetjes Mark
-
- Zeer actief
Het verschil is dat Smekkie geen contact met mij gaat maken als er even verderop een half broodje shoarma ligt.Mark-fryslan schreef: Ik snap nog steeds het verschil niet goed want als ik stil ga staan met een hond die aan de lijn trekt dan wacht je ook gewoon totdat de hond contact met je maakt.

Zoveel honden, zoveel methoden.

- Mama Sanneke
- Zeer actief
Geweldig vind ik ditPluto schreef:goeiemorgen allemaal!
gisteren avond hebben we nog lang gepraat over pluto's opvoeding en de onze.
we hebben duidelijkere afspraken gemaakt waar iedereen zich aanhoud. als hij weer eens op de bank springt pak ik zijn touw of bot en ga daar mee spelen net zo lang tot dat pluto nieuwschierig word en komt . dan beloon ik hem heel uitgebreid! ook zijn we gisteren avond begonnen met het leren pootje geven en dan 4 keer had hij het al doorhet is dus een zeer leergierige hond die we nog goed moeten leren kennen en hij ons.
we zijn veel positiever geworden dankzij jullie reacties! bedankt!!!![]()
![]()
liefs johanna

Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans

Ik ben gewoon mezelf

Ik ben gewoon mezelf
- Mark-fryslan
- Zeer actief
Zucht nou ja laat maar hoor, we hebben een uitzondering op de regel gevonden hiep hiep hoera. Wat wil je er nu eigenlijk mee zeggen dan? Dat we op moeten houden met positieve training of dat we geen honden moeten proberen iets te leren als het terrein vol ligt met shoarma?BeëlzeBubble schreef:Het verschil is dat Smekkie geen contact met mij gaat maken als er even verderop een half broodje shoarma ligt.Mark-fryslan schreef: Ik snap nog steeds het verschil niet goed want als ik stil ga staan met een hond die aan de lijn trekt dan wacht je ook gewoon totdat de hond contact met je maakt.Dan moet ik toch echt met wat beters aan komen zetten dan stilstaan en wachten tot meneer zijn aandacht op mij richt. Ik denk dat ik dan nu nog stond te wachten terwijl Smek het voor elkaar heeft gekregen zichzelf te wurgen met een tuigje in een poging bij dat broodje te komen.
Zoveel honden, zoveel methoden.
-
- Zeer actief
Ik wil ermee zeggen dat je nog steeds een drammer bent
Maar je hebt gelijk hoor. Jouw methode is De Enige Echte Juisteâ„¢ Komt tenslotte uit een heus boekje
Lekker belangrijk dat elke hond anders is. Dat elke baas anders is. De stilstaanmethode werkt niet bij elke hond en het werkt niet bij elke baas. Maar stel je voor dat een beginnende hondenbaas meerdere methoden en manieren te horen krijgt om een hond iets aan of af te leren. Poe he, nee zeg. Het moet niet gekker worden. Daar raken ze maar van in de war en tenslotte is de Markmethode echt de Enige Echte Juisteâ„¢ Dus zoek niet verder want deze methode werkt gegarandeerd voor elke hond! Honden zijn tenslotte machines. 

Maar je hebt gelijk hoor. Jouw methode is De Enige Echte Juisteâ„¢ Komt tenslotte uit een heus boekje

- Mark-fryslan
- Zeer actief
Nou klaar joh. Ik typ hier in het belang van Pluto niet voor jou. Ga jij maar lekker door met je hond nieuwe dingen leren in die shoarma tent van je. Ik hou het lekker bij een prikkelarme omgeving.BeëlzeBubble schreef:Ik wil ermee zeggen dat je nog steeds een drammer bent![]()
Maar je hebt gelijk hoor. Jouw methode is De Enige Echte Juisteâ„¢ Komt tenslotte uit een heus boekjeLekker belangrijk dat elke hond anders is. Dat elke baas anders is. De stilstaanmethode werkt niet bij elke hond en het werkt niet bij elke baas. Maar stel je voor dat een beginnende hondenbaas meerdere methoden en manieren te horen krijgt om een hond iets aan of af te leren. Poe he, nee zeg. Het moet niet gekker worden. Daar raken ze maar van in de war en tenslotte is de Markmethode echt de Enige Echte Juisteâ„¢ Dus zoek niet verder want deze methode werkt gegarandeerd voor elke hond! Honden zijn tenslotte machines.
De groeten
Mark
- marian*
- Erelid
- Contacteer:
Die is prima om te oefenen ja.Mark-fryslan schreef: Ik hou het lekker bij een prikkelarme omgeving.
De groeten
Mark
Maar hoe doe je dat nou als je -in het kader van socialiseren-langs een bushalte loopt waar net een klas pubers hun lunch overboord heeft gedaan terwijl jouw hond verzot is op patat,shoarma,brood......kortom op alles wat eetbaar is?

- Mark-fryslan
- Zeer actief
Dan heb je een uitzonderlijke situatie waarbij je achteruit gaat lopen en de hond meetrekt. Beter dat dan dat hij wellicht brood eet met varkensvlees ertussen.marian* schreef:Die is prima om te oefenen ja.Mark-fryslan schreef: Ik hou het lekker bij een prikkelarme omgeving.
De groeten
Mark
Maar hoe doe je dat nou als je -in het kader van socialiseren-langs een bushalte loopt waar net een klas pubers hun lunch overboord heeft gedaan terwijl jouw hond verzot is op patat,shoarma,brood......kortom op alles wat eetbaar is?
Maar ik heb genoeg van deze discussie. Ik krijg kritiek omdat ik al snel met het advies kom om een GT in te zetten. Dat is dan maar zo. Als de hond een scheet dwars zit dan hollen we wel naar de DA toe maar gedragsproblemen los je zelf op. Want dat is toch wel zo'n afgang om toe te moeten geven dat je niet snapt waar bepaald gedrag van je hond vandaan komt.
Maar als je hier komt om advies en je moet eerst 16 pagina's geouwehoer door worstelen omdat niemand het met elkaar eens kan worden over hele basale dingen. Dan moet je jezelf toch eens goed achter de oren krabben of je in staat bent om te oordelen en er er de goede dingen er uit kunt pikken.
Veel succes met Pluto Johanna! Lijkt me leuk om te lezen hoe e.a. blijft gaan met jullie Pluto.
Groetjes Mark
Laatst gewijzigd door Mark-fryslan op 20 dec 2005 13:46, 2 keer totaal gewijzigd.
- marian*
- Erelid
- Contacteer:
Zal ik eens iets zeggen?Mark-fryslan schreef:[ Als de hond een scheet dwars zit dan hollen we wel naar de DA toe maar gedragsproblemen los je zelf op. Want dat is toch wel zo'n afgang om dat toe te moeten geven dat je niet snapt waar iets vandaan komt.
Groetjes Mark
Ik ben met Max bij een GT terecht gekomen.Omdat geen enkele hondenschool in staat was om de problemen die ik met hem had samen op te lossen.Het enige wat men toendertijd in huis had was het vaste programmaatje aflopen tot aan het examen.
Kwam je met specifieke problemen dan had men daar geen antwoord op,en ik heb niet de indruk dat daar veel meer aan veranderd is dan dat je het dan zelf maar moet uitzoeken alhoewel sommigen echt wel hun best doen.
Wat ik echter hoor en lees van hondenscholen en mensen met probleemhonden stemt me niet enthousiast in elk geval.
De GT heeft me geholpen bij de problemen,de hondenschool kon dat niet.