Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Ze slaapt veel, kan niet meer al te lang lopen.
Doordat ze niet eet krijgt ze ook niet haar Glucosamine en Duivelsklauw binnen.
Ik zou ook niet weten wat we nog meer aan eten kunnen probeen.
Heel moeilijk en pijnlijk hoor om je meissie zo te moeten zien.. Ik kan je verder ook niet helpen helaas, kan alleen maar voor je duimen en je sterkte wensen..
O, dit verhaal is echt zo herkenbaar. Precies Youp.
Youp wilde ook niet eten en hij had het zo hard nodig. Het was immers een pup van 5 maanden.
Heb je al poeder geprobeerd wat je aan moet lengen met water. Het is sondevoeding. Ik moest het met een spuitje voeren maar na een paar keer dronk hij het zelf op.
Het schijnt dat Carnibest ook helemaal geen kwaad kan bij nierproblemen, veel honden knappen zelfs op van vers vlees. Hier zit ook veel vocht in.
Op het laatst maakte mijn da het niet zoveel meer uit wat hij at, als hij maar wat binnenkreeg.
M@ri@nne schreef:Over een week of 3 weer de nierwaarden controleren.
Dan pas??? Ik zou verwachten dat zoiets dan minstens wekelijks gecontroleerd werd. Maar van de andere kant, da kan waarschijnlijk ook niet meer doen dan meten?
M@ri@nne schreef:Over een week of 3 weer de nierwaarden controleren.
Dan pas??? Ik zou verwachten dat zoiets dan minstens wekelijks gecontroleerd werd. Maar van de andere kant, da kan waarschijnlijk ook niet meer doen dan meten?
Precies, meer kunnen we niet doen nu.
Dus in principe over een week of 3 kijken hoe het er voor staat.
basil schreef:van slechte nieren ben je gewoon misselijk dan vergaat de eetlust je wel. ik zou toch ook proberen om maar wat anders te geven dat niet helemaal in het nierdieet past. niet eten is nog slechter dan 'slecht' eten. lust ze ei? een eitje mag ze wel hebben. dat zijn goede eiwitten. het gaat bij een nierdieet niet zozeer erom dat ze geen eiwitten mag maar het gaat onder meer om de kwaliteit eiwit. misschien wil ze wel wat beter eten als er wat lekkers doorzit. hoewel ze er waarschijnlijk te misselijk voor is arm meisje.
Denk je Inge? Misselijkheidsmedicatie werkt toch in op de maagdarmwerking en ledeging? Als je jezelf aan het vergiftigen bent door een slechte nierwerking helpen dat soort med. mijns inziens echt helemaal niets, behalve dat het lijf ook dat weer moet verwerken.
Nou ja, ik vind het allemaal erg naar klinken en ik hoop dat ze nog wat bijtrekt...
Youp kreeg ook regelmatig een spuit primperan. Hij at dan wel, 1 dag. De volgende dag was hij nog veel zieker omdat de nieren dan aan het werk moesten.
Youp had ook al zijn vet al verbruikt en begon aan zijn spieren. De achterkant was het ergst. Vel over been.
Laika heeft vandaag haar 2de dialyse gehad. Haar nierwaarden zijn weer enorm gestegen. Ze eet en drinkt niet meer. Na de kerst nemen we afscheid van haar.
M@ri@nne schreef:Laika heeft vandaag haar 2de dialyse gehad. Haar nierwaarden zijn weer enorm gestegen. Ze eet en drinkt niet meer. Na de kerst nemen we afscheid van haar.
Dat is schrikken, wat ontzettend erg Ik wens jullie en Laika nog een paar hele mooie liefdevolle dagen en een waardig afscheid. Heel veel sterkte gewenst