Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

2 keer loops in 2 maanden

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

bettine
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Schapendoes
Aantal honden: 1

2 keer loops in 2 maanden

Ongelezen bericht door bettine »

Sinds anderhalve week heb ik een dwergteckel (Joey) van anderhalf erbij. Ze werdt bij haar vorige eignaars verwaarloost en wij hebben haar nu tijdelijk opgevangen.
Ze was ook veel te mager toen ze bij ons kwam en de vorige eigenarenen zeiden dat dat kwam omdat ze in november loops is geweest. Nou schijnt het inderdaad voor te komen dat honden tijdens hun loopsheid niet eten dus dat vond ik niet zo vreemd. Maar ze is 2 dagen geleden weer loops geworden. :denken:
Is het mogelijk dat ze door stress van de verhuizing alweer loops is geworden of door iets anders? Of is het gewoon onzin dat ze daar al loops is geweest? (Een goed smoesje waarom ze zo mager is).
Tot nu eet ze hier nog wel gewoon.
hondeponnetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Australian Cattle Dog
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door hondeponnetje »

Nou zeg dat is ook toevallig. De hond van mijn schoondochter was eind oktober loops geworden en begin November was ze er dus weer van af. Maar nu is ze vorige week alwéér loops geworden. We stonden echt versteld en de dierenarts vond het ook niet normaal. Dit is toch een gezonde (zover we weten) hond, krijgt goed te eten is eerder verwend dan verwaardeloosd. Ze zou de 21ste December gesteriliseerd worden maar dat is nu uitgesteld. :denken:
Afbeelding
met dank aan Twinkel
pooh
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwiterse witte herder

Ongelezen bericht door pooh »

Ik vind het wel heel kort op elkaar, maar goed het komt wel eens voor.
Als ze goed blijft eten en drinken, etc zou ik me er even geen zorgen over maken. Wel even in de gaten houden of de volgende loopsheid wel een paar maanden op zich laat wachten.
bettine
Vaste gebruiker

Oké, dan laat ik het gewoon zo.
Ik hoop wel dat ze inderdaad goed blijft eten, want als ze nog meer afvalt weet ik niet of dat wel goed gaat
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

bettine schreef:Oké, dan laat ik het gewoon zo.
Ik hoop wel dat ze inderdaad goed blijft eten, want als ze nog meer afvalt weet ik niet of dat wel goed gaat
Er is geen enkele reden om de vorige eigenaren te vertrouwen.

Anne
bettine
Vaste gebruiker

Inmiddels ben ik toch met haar naar de dierenarts geweest omdat ze sinds vrijdagmiddag ineens veel meer dronk en in huis en zelfs in haar mand plaste. Zondag was ze ook echt niet lekker en had ze het steeds koud. Dus gister naar die dierenarts geweest en die heeft het vermoeden dat ze een beginnende ontstekenig in de baarmoeder heeft. Ze heeft anti-biotica gekregen en daarvan zou ze weer op moeten knappen. Als dat niet het geval is moeten we een bloedonderzoek laten doen.
Ze is trouwens wel in de laatste week 3 ons aangekomen dus dat gaat in elk geval goed.
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Het kan ook zijn dat de hormooncyclus verstoord is door bv cystes of toestanden op bv de eierstokken. Bij aanhoudende loospheden of frequent terugkerende loopsheden is het dus de moeite waard er naar te laten kijken.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
pooh
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwiterse witte herder

Ongelezen bericht door pooh »

He bah wat naar.
Ik zou het advies van Inge ter harte nemen...een beginnende baarmoederontsteking kan hele nare gevolgen hebben.
Beterschap voor je hondje.
bettine
Vaste gebruiker

Omdat de dierenarts gezegd had dat het vandaag al een stuk beter met haar zou moeten gaan als het baarmoederonsteking was, en het dat niet deed, zijn we vanochtend weer naar de dierenarts geweest.
Hij heeft haar weer onderzocht maar kon verder niet echt bijzondere dingen ontdekken. We hebben daarom bloedonderzoek laten doen. Vanmiddag krijgen we de eerste uitslagen.
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”