Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Milou
Moderator: moderatorteam
-
milou1986
- Gonny
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
- starfleet
- Erelid
Waarom houd je het niet gewoon bij de poezen nu je kindje nog zo klein is? Wat jij zoekt is een soort droombeeld, maar je vergeet dat de meeste mensen daar hard aan moeten werken met zo'n hond.
Je kindje kan je niet alleen laten dus lekkere lange wandelingen zitten er niet in en je kindje heeft nog heel veel aandacht en zorg nodig en is te klein om ook maar 1 seconde met de hond alleen te laten. Dat gaat heel lastig worden omdat ik begrijp dat je een alleenstaande moeder bent.
Anne
Je kindje kan je niet alleen laten dus lekkere lange wandelingen zitten er niet in en je kindje heeft nog heel veel aandacht en zorg nodig en is te klein om ook maar 1 seconde met de hond alleen te laten. Dat gaat heel lastig worden omdat ik begrijp dat je een alleenstaande moeder bent.
Anne
-
chaos
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 beaucerons en 1 Duitse herder.
-
chaos
- Zeer actief
- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
- Aantal honden: 2
- starfleet
- Erelid
Je zoontje is nu nog maar een jaar, dat wordt echt wel anders hoor. Straks wordt het voorjaar, gaat je zoontje lopen en kan je met hem naar het park en de kinderspeelplaats. Dit is gewoon een rotseizoen als je net verhuisd bent, alleen woont met een nog erg klein kindje.milou1986 schreef:
en dat heb niks met tijd te maken!
mijn zoontje speelt de hele dag en kijkt tv en ik doe niks anders dan naar mijn zoontje kijken!
Moet je opletten als hij straks echt gaat stappen, dan ben je heel veel uit en je maakt ook gemakkelijk contact met andere moeders met peuters. Ik heb uit die tijd diverse vriendinnen overgehouden, dus dat het nu saai en eenzaam lijkt met een klein kindje, dat is echt maar heel tijdelijk.
Kijk als jij graag een hondje wil, kan uiteindelijk niemand je daarvan afhouden, maar als je de Berner hebt weggedaan omdat die je zoontje omliep en zo trok, vind ik een vrij jonge Golden Retriever, Labrador of Ierse Setter niet zo'n slimme keus.
Anne
- fes/lou
- Zeer actief
- Contacteer:
- starfleet
- Erelid
?????milou1986 schreef:
ik ben opzoek naar een hoond en dan vind ik niet dat er zulke berichten gestuurd mogen worden!
ik zal even een mod vragen om ze te verwijderen!
Ik kan anders geen onvertogen woord vinden in dit topic. Als je geen meningen van een ander wil horen, moet je niet posten in een forum, houd je dan bij je eigen forum, daar kun je alles deleten wat je niet bevalt.
Anne
-
Maddy
- Actief
- Contacteer:
Als jij een hond wilt, dan moet je gewoon 1 zoeken die bij jou en je zoontje past. Het is jouw keuze. Mensen mogen hier een mening hebben, en die moet je ook respecteren, maar jij beslist uiteindelijk wat je wilt. Je kunt best wel wandelingen maken. Je kunt immers een buggy meenemen. En dat je zoontje dan af en toe wil lopen, so what.
Als je een hond hebt die los kan, dan redt ie zich wel. Ik heb hier 3 honden en een kleine en ik red het ook wel om ze uit te laten. Ik neem dan gewoon de kinderwagen mee. Tis wel wennen in het begin omdat ze niet allemaal los kunnen, maar het went uiteindelijk. En ik vind ook dat je een kind best vroeg met honden kunt laten opgroeien. Af en toe komen hier ook kleine kinderen over de vloer en als je dan ziet hoeveel lol ze met Joey en Maddy hebben. En maar aaien en knuffels geven. Onze honden vinden het ook prachtig. 

-
milou1986
-
Maddy
- Actief
- Contacteer:
Graag gedaan. Ik hoop dat je een hond zult vinden die ook los van de lijn kan lopen. Loopt toch een stuk makkelijker.milou1986 schreef:dank je wel voor je positieve "steun"
de berner kon ik niet uitlaten met de wagen erbij...
ik kon hem zo nog net houden maar met de wagen erbij niet!
en toch kon ik goede wandelingen maken!
het is mijn keuze voor een hond

-
Rob*
- Zeer actief
Voor wie neem jij nou een hondje?
Zoals het lijkt is het alleen voor je kindje, en wat als je een hondje neemt wat niet zo erg met kleintjes kan, dan weer wegdoen?
Ik kan me zo voorstellen dat het best moeilijk is als je zo jong bent met een kleintje plus nog eens een hondje, het kan allemaal wel maar de rassen die worden genoemt zijn ook heel druk aan de riem als je met je kindje erbij wandelt, ik neem aan dat je die meeneemt met wandelen.
Zoals het lijkt is het alleen voor je kindje, en wat als je een hondje neemt wat niet zo erg met kleintjes kan, dan weer wegdoen?
Ik kan me zo voorstellen dat het best moeilijk is als je zo jong bent met een kleintje plus nog eens een hondje, het kan allemaal wel maar de rassen die worden genoemt zijn ook heel druk aan de riem als je met je kindje erbij wandelt, ik neem aan dat je die meeneemt met wandelen.
-
Maddy
- Actief
- Contacteer:
Waarom zou ze alleen een hondje voor haar kindje nemen?Angel-eyes schreef:Voor wie neem jij nou een hondje?

-
Maddy
- Actief
- Contacteer:
Tja ik kan me er heel goed in verplaatsen. Ik zou het ook erg vinden als ik geen hond om me heen zou hebben. En ik vind het juist heel goed dat je je kind met een hond wilt opvoeden. Een kind veranderd daardoor ook. Ik ken kinderen die doordat ze nooit honden hebben gehad of er mee in aanraking zijn geweest, doodsbenauwd er voor zijn. En de kinderen die onze honden kennen, zijn altijd weer blij als ze bij ons komen. Dan is het niet van we gaan naar Claudia maar we gaan naar Joey en Maddy.milou1986 schreef:ik kan alleen maar zeggen bedankt dat je positief voor mij opkomt...
ik word alleen gek van die negatieve berichten en ik hoop dat iedereen met die negatieve praat stopt!
ik heb liever een lelijke hond die goed met mijn zoontje overweg kan (ze zullen nooit met z'n 2e alleen zijn) dan dat ik een showhond neem die kleine kinderen bijt!
ik ben ontzettend verdrietig dat ik de berner weg moest doen...
hij heeft het nu goed op een boederij en hij maakt het goed!
Goldens en setters zijn niet druk!
ik heb ze zelf opgevoed met mijn ouders dus ik ken ze!
mijn moeder heeft nu nog 2 setters!
en mijn vader heeft nu nog een herder! (die is zo dol op mijn zoontje dat ik er dan niet eens bij in de buurt mag komen!!)

-
Rob*
- Zeer actief
milou1986 schreef:ik kan alleen maar zeggen bedankt dat je positief voor mij opkomt...
ik word alleen gek van die negatieve berichten en ik hoop dat iedereen met die negatieve praat stopt!
ik heb liever een lelijke hond die goed met mijn zoontje overweg kan (ze zullen nooit met z'n 2e alleen zijn) dan dat ik een showhond neem die kleine kinderen bijt!
Niemand praat negatief, je maakt zelf wat je leest negatief misschien wat vaker naar buiten, want je lijkt me aardig opgefokt zo te lezen.
En ja idd, je moet ook geen showhondje nemen hoor, die bijten kinderen...
-
Rob*
- Zeer actief
Maddy schreef: Een kind veranderd daardoor ook. Ik ken kinderen die doordat ze nooit honden hebben gehad of er mee in aanraking zijn geweest, doodsbenauwd er voor zijn.
Nou dat ligt gewoon aan de ouders en niet of ze zijn opgegroeid met kinderen hoor, ik ken zat kinderen die niet bang ervoor zijn terwijl ze nooit een hondje hebben gehad, is gewoon wat de ouders meegeven, zeikerige ouders die hun kind al wegtrekken zullen ze wel angst aanleren.
-
Maddy
- Actief
- Contacteer:
Ik kan me milou's reactie wel voorstellen. Zij zegt dat ze een hond zoekt die makkelijker in de omgang is, omdat ze tot haar grote verdriet haar benner weg moet doen, en als directe reactie krijgt ze, dat ze het eerst maar bij haar katten moet houden en later maar een keer een hond moet nemen. En omdat ze zo 'jong' kunnen ze wel voorstellen dat het allemaal wat moeilijker is staat in een reactie. Als ik zo'n reactie zou krijgen, zou ik ook zo reageren. Dan lijkt het me alsof je behandelt wordt als een kind. Een mening geven is oke, maar bij veel topics valt het me op dat het direct een 'negatieve' reactie is. Dus in de trant van wat ik eerder zei, hou het eerst maar bij je 2 katten en kijk over een paar jaar maar verder.Angel-eyes schreef:milou1986 schreef:ik kan alleen maar zeggen bedankt dat je positief voor mij opkomt...
Niemand praat negatief, je maakt zelf wat je leest negatief misschien wat vaker naar buiten, want je lijkt me aardig opgefokt zo te lezen.
En ja idd, je moet ook geen showhondje nemen hoor, die bijten kinderen...

-
Maddy
- Actief
- Contacteer:
Hier heb je ook gelijk in. Je hebt idd ouders die zodra ze een hond zien hun kind snel meetrekken. Maar het heeft er ook mee te maken als je als ouder dus je kinderen nooit bij honden hebt betrokken, ze vaak banger zijn. Buiten het wegtrekken van je kind bij de hond dan.Angel-eyes schreef:Maddy schreef: Een kind veranderd daardoor ook. Ik ken kinderen die doordat ze nooit honden hebben gehad of er mee in aanraking zijn geweest, doodsbenauwd er voor zijn.
Nou dat ligt gewoon aan de ouders en niet of ze zijn opgegroeid met kinderen hoor, ik ken zat kinderen die niet bang ervoor zijn terwijl ze nooit een hondje hebben gehad, is gewoon wat de ouders meegeven, zeikerige ouders die hun kind al wegtrekken zullen ze wel angst aanleren.

-
milou1986
dat bedoelde jij toch niet?Maddy schreef: Dus in de trant van wat ik eerder zei, hou het eerst maar bij je 2 katten en kijk over een paar jaar maar verder.
ik heb gewoon graag een extra vriendje om me heen!
waarmee ik lekker kan wandelen en kroelen en waarmee mijn zoontje ook kan kroelen!
willen jullie hier alleen nog iets bijzetten als je een hond voor me heb...
dank je wel!
-
Maddy
- Actief
- Contacteer:
Nee dat bedoelde ik niet. Maar starfleet had dit in haar bericht staan.milou1986 schreef:dat bedoelde jij toch niet?Maddy schreef: Dus in de trant van wat ik eerder zei, hou het eerst maar bij je 2 katten en kijk over een paar jaar maar verder.
ik heb gewoon graag een extra vriendje om me heen!
waarmee ik lekker kan wandelen en kroelen en waarmee mijn zoontje ook kan kroelen!
willen jullie hier alleen nog iets bijzetten als je een hond voor me heb...
dank je wel!
Succes verder met zoeken. Probeer eens asiels of misschien is een adoptiehondje wat voor je? Wij hebben Maddy geadopteerd en het is een schat van een hond. Fantastisch met kinderen en een super zacht karakter.

-
milou1986
-
chaos
- Zeer actief
Ik bedoelde het niet negatief maar ik weet uit ervaring hoe het is kinderen en een hond. Ik ben er een grote voorstander van kinderen op te laten groeien met een hond.
Dat ik je aanrade om nog even te wachten was een welgemeend advies; ik weet uit ervaring hoe het is om 1 je eentje te staan voor de verzoring van kinderen en honden (man was in het buitenland).
Je spreekt jezelf ook tegen je geeft aan dat de berner weg moest omdat je hem tijdens het uitlaten niet kon houden en daarna zeg je dat je prima kon wandelen....
En daar komt bij dat je post op een openbaar forum en dan kan het zijn dat mensen een andere mening hebben dan dat jij hebt, is op zich niets mis mee lijkt me. Je bent toch vrij om te doen wat jij wilt?.
Dat ik je aanrade om nog even te wachten was een welgemeend advies; ik weet uit ervaring hoe het is om 1 je eentje te staan voor de verzoring van kinderen en honden (man was in het buitenland).
Je spreekt jezelf ook tegen je geeft aan dat de berner weg moest omdat je hem tijdens het uitlaten niet kon houden en daarna zeg je dat je prima kon wandelen....
En daar komt bij dat je post op een openbaar forum en dan kan het zijn dat mensen een andere mening hebben dan dat jij hebt, is op zich niets mis mee lijkt me. Je bent toch vrij om te doen wat jij wilt?.
- starfleet
- Erelid
En hoe meer ik hier in het topic van Milou lees, hoe meer ik erachter sta. En dat is echt niet om te zeuren tegen jonge alleenstaande moedersMaddy schreef:
Nee dat bedoelde ik niet. Maar starfleet had dit in haar bericht staan.
Kinderen en honden gaat prima, maar de wereld is vol honden en als Milou ervan houdt en niet bang is, is er genoeg gelegenheid om kennis te maken met honden, vader en moeder hebben er ook, dus dat moet geen probleem zijn.
Laten we maar zeggen dat ik hier in het topic zit voor de kritische noot i.p.v. "Helemaal te gek, moet je doen joh, leuk." Dat Milou daar niet van gediend is dat kan me niet zoveel schelen eerlijk gezegd.
Anne