Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Eén grote of twee kleinere manden?
Moderator: moderatorteam
- Milou85
- Zeer actief
toch maar gewoon 2 manden? Dan kunnen ze inderdaad nog een beetje kiezen. Want ook als je 1 grote mand neemt, en mickie wil deze mand voor haar zelf en wil marre en niet bij hebben zal ze ook gewoon zo languit gaan liggen dat marre er niet bij past. Maar je hebt nu toch al 1 mand?? Neem je er toch gewoon een grote bij, waar ze dan ook als ze willen, samen in kunnen liggen? 

- Moos
- Zeer actief
Ik heb hier heel lang twee kleine mandjes gehad, maar Saar wilde gewoon heel graag bij Moos liggen. Meestal had dat tot gevolg dat ze zich bij Moos in het kleine mandje propte, en Moos er dan zuchtend uitstapte en zielig rondkeek waar hij ook alweer moest gaan liggen dan.
Aan de andere kant lagen (en liggen) ze op de bank altijd tegen elkaar aan, of half op elkaar, en Moos zoekt dan ook Saar op om bij haar te gaan liggen.
Ik heb toen 1 heeeele grote mand/kleed gekocht, en dat hebben ze nu nog steeds. De mand is groot genoeg dat ze alleen met de staarten tegen elkaar aan hoeven te liggen als ze willen, maar ze kunnen ook tegen elkaar aanliggen (wat ze dus 9 van de 10 keer doen).
Even ter illustratie:
Dit is de mand die ze nu hebben, en dan liggen ze dus zelden apart, maar meestal zo:

Dit is het kleed dat ze eerst hadden. Zoals je kunt zien was het maar goed dat het zo groot was

Maarrr als ik dus een mand neerzet waar ze samen 'gewoon' inpassen dan wil Moos soms opeens niet meer, en krijgen we dat zucht-scenario. Maar zolang het ruim past liggen hij en Saar altijd op een kluitje
Alleen ik kan me voorstellen dat jij dan wel een heeeeeele grote mand moet hebben
Aan de andere kant lagen (en liggen) ze op de bank altijd tegen elkaar aan, of half op elkaar, en Moos zoekt dan ook Saar op om bij haar te gaan liggen.
Ik heb toen 1 heeeele grote mand/kleed gekocht, en dat hebben ze nu nog steeds. De mand is groot genoeg dat ze alleen met de staarten tegen elkaar aan hoeven te liggen als ze willen, maar ze kunnen ook tegen elkaar aanliggen (wat ze dus 9 van de 10 keer doen).
Even ter illustratie:
Dit is de mand die ze nu hebben, en dan liggen ze dus zelden apart, maar meestal zo:

Dit is het kleed dat ze eerst hadden. Zoals je kunt zien was het maar goed dat het zo groot was

Maarrr als ik dus een mand neerzet waar ze samen 'gewoon' inpassen dan wil Moos soms opeens niet meer, en krijgen we dat zucht-scenario. Maar zolang het ruim past liggen hij en Saar altijd op een kluitje

Alleen ik kan me voorstellen dat jij dan wel een heeeeeele grote mand moet hebben

- Moos
- Zeer actief
60 bij 80 was dat kleed hier, en daar passen Moos en Saar dus heel ruim samen op.Mickie schreef:De mand die ik nu heb (60x80), daar passen ze samen redelijk in, maar dan kunnen ze geen van tweeën languit liggen. Mickie verliest zichzelf dus ook regelmatig in zo'n zucht-scenario. Hoewel ze duidelijk de baas is als het er op aan komt, laat ze zich in dit geval lijdzaam de mand uit werken.
Een mand van gelijke grote er bij zetten zal niet werken, die blijft waarschijnlijk vrijwel ongebruikt. Voor Mickie valt er dan niets te kiezen, want die gaat echt niet in die nieuwe liggen.
Een grotere mand moet inderdaad wel zo groot zijn dat ze er allebei ruim in kunnen liggen, zonder elkaar in de weg te liggen. Met de beschikbare ruimte in de kamer zal die op zo'n 1.20m breed uitkomen. Die maat bij de bestaande mand zetten... dat gaat toch wel voor een ernstig ruimtegebrek zorgen. In een gezin met 4 kids heb je ook nog wat leefruimte nodig. Is dus helaas geen blijvende oplossing, maar ik kan het wel een -poosje proberen om te kijken of die grotere iets is natuurlijk. Bedenk net dat ik op zolder nog een ledikant-matrasje heb liggen in de maat 120x60. Kan wel een provisorisch ombouwtje maken om het te testen
.....

De mand nu is wat kleiner, maar ze liggen indertussen zo vaak bij elkaar dat dat ze niet meer heel erg uitmaakt. Realiseer ik me nu opeens, dus deze mand passen ze min of meer 'gewoon' samen in, maar dat gaat nu dus prima. Correctie dus op mijn vorige post; ze liggen nu wel in een mand waar ze samen 'gewoon' inpassen, maar Moos wilde dat vroeger dus niet

Denk je dat Mickie het wel 'leuk' vindt als Marre bij haar in een grotere mand komt liggen? Moos vindt het namelijk alleen maar niks als het mandje te klein is, maar in een grotere mand en op de bank gaat hij uit zichzelf ook bij Saar liggen. Als je denkt dat Mickie echt liever alleen ligt zou ik toch voor twee manden gaan, en dan misschien twee kleinere waardoor Marre er toch niet meer inpast bij Mickie (of gaat ze zich er dan bij proppen?)

- Demi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweilers en het Kenzo, Izzy en Ivy ras!
- Aantal honden: 4
- Contacteer:
Ik heb hier 3 manden in huis staan en nog een aantal plekken waar ze kunnen gaan liggen (kleedjes etc)
Het verschilt hier, de eene keer liggen ze met zn drieen in een mand (is een hele grote mand
) en de andere keer liggen ze verspreid door het huis en zoeken ze echt rust van elkaar.
Het verschilt hier, de eene keer liggen ze met zn drieen in een mand (is een hele grote mand

Lieve lieve Lila, Calsey, Damien en Donja, ik mis jullie..
- Moos
- Zeer actief
Een hele grote lijkt mij wel een goede oplossing dan.Mickie schreef:Ik ben bang dat als ik 2 kleinere manden neem, Marre zich inderdaad gewoon bij Mickie propt. Voor Mickie is dat dus absoluut geen verbetering, en het is juist voor haar dat ik 2 aparte manden overweeg. Verder is Mickie erg honkvast, en ik verwacht dat ze slechts één mand als haar eigen plek zal zien, waardoor er dus nog geen sprake is van de keuze hebben uit 2 manden.
Twee manden is voor Mickie het meest ideaal. Maar in de praktijk zie ik dat niet werken. En dan is één grote beter dan wat er nu gebeurt:
Maar het kan natuurlijk zo zijn dat ik iets over het hoofd zie en dat er andere/betere oplossingen zijn.

Maar denk je echt dat Mickie het zo vervelend vindt? Want hier liggen ze dus ook vaak zo, maar als Moos echt, echt, echt geen zin heeft dan staat hij wel op, of (en dat gebeurt misschien 1 keer in de maand) snauwt 1 keertje waardoor Saar ergens anders gaat liggen.
Ik kan me niet voorstellen dat Mickie dit toestaat als ze het echt naar vindt, en zij dus de baas is.

-
- Zeer actief
- Moos
- Zeer actief
- Moos
- Zeer actief
Ah, oke. Moos gromt ook heel weinig hoor, hij loopt meestal weg, maar hier liggen ze dus wel graag zoals op de eerste foto; ook Moos, dus dat scheelt nogal.Mickie schreef: Deze foto is 5 minuten na die hierboven genomen:
Mickie taait erg vaak af als Marre zich in de mand uitstrekt. Dat vind ik dus zielig, want ze gaat niet weg omdat ze niet meer in de mand wil liggen, maar omdat ze de krappe ruimte of Marre's lompe aanwezigheid niet meer verdraagt. Heel af en toe gromt ze als Marre de mand in wil, maar ze laat het meestal toch toe. Waarom ze niet wat doortastender is naar Marre toe... tsja, ze is nogal een muts en erg conflictvermijdend. Alleen als het echt nodig is staat ze op haar strepen, maar als ze het kan oplossen door weg te lopen of te negeren, zal ze daarvoor kiezen.
Zou Mickie het wel prettig vinden om samen met Marre in een grotere mand te liggen denk je dan? Is het echt dat dicht op elkaar liggen wat ze minder vindt?

- Moos
- Zeer actief
Uit proberen lijkt me een goed plan!Mickie schreef:Dat hoop ik wel. Heb op het ogenblik gewoon geen beter alternatief. In theorie heeft Mickie minder last van Marre als ze allebei voldoende ruimte hebben om zich uit te strekken. Eventueel kan Mickie dan nog een ander/vrijer stukje van de mand opzoeken. Maar of ze dat ook zal doen... dat moet de praktijk uitwijzen. Ik ga gewoon die matras van de zolder halen om het te proberen. Weet nog niet of ik dat voor of na kerstmis doe: de kerstboom neemt ook veel plek inMoos schreef:Zou Mickie het wel prettig vinden om samen met Marre in een grotere mand te liggen denk je dan? Is het echt dat dicht op elkaar liggen wat ze minder vindt?.

-
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
-
- Zeer actief
Laten maken door mijn vaderMickie schreef:Die vindt ik leeeuuuk!!!! Waar heb je die vandaan?Marieke* schreef:

Op maat van een kindermatrasje. Met als voorbeeld de mand die Marloes heeft voor Moos en Saar. Alleen is dit even flink uitvergroot.
Ze liggen er nu ook weer met zijn drie-en op. Isca aan de ene kant (heeft niet zoveel behoefte aan contact nu ze drachtig is

-
- Zeer actief
Hij is ook ideaal. Er liggen nu wel wat meer vetbedjes op als op die foto. De vetbedjes worden dus ook naar ieders smaak een beetje opgebold neergelegd als kussentje, voor ze gaan liggen
Hij is makkelijk op zij te schuiven met stofzuigen en dweilen. En wat ook ideaal is, is dat je er makkelijk zelf bij kunt gaan zitten, benen languit op het bankje, rug tegen zo´n korte zijkant. Even lekker knuffelen met de doggies.

Hij is makkelijk op zij te schuiven met stofzuigen en dweilen. En wat ook ideaal is, is dat je er makkelijk zelf bij kunt gaan zitten, benen languit op het bankje, rug tegen zo´n korte zijkant. Even lekker knuffelen met de doggies.