Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Zijn er nog meer organisaties zoals Dogwalktrail?

Ervaringen en tips over leuke vakantiebestemmingen sámen met uw hond.
Geef de onderwerpregel svp. een duidelijke titel!

Moderator: moderatorteam

Takkie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ierse Wolfshond
Aantal honden: 1

Zijn er nog meer organisaties zoals Dogwalktrail?

Ongelezen bericht door Takkie »

Hallo,

Ik heb de site van www.dogwalktrail.com, bekeken en het lijkt me erg leuk om zoiets te gaan doen. Zijn er nog meer organisaties die zoiets organiseren?
En hoe oud moet je hond daarvoor zijn?
Afbeelding
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

Dog walk trail is erg leuk :ok: Dat hebben Claudia en ik 2 jaar geleden gedaan. Vorig jaar en komende vakantie zijn we mee geweest met Dog Travel (www.dogtravel.nl), dat was ook erg leuk en we hopen dat het dit jaar weer zo leuk is :ok:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
Mechelfanaat
Actief

Ongelezen bericht door Mechelfanaat »

ook ik ben met DWT mee geweest zelfs 2 keer.
Zowel in Oosterijk als in de Ardennen. :mrgreen:
Het is zeker de moeite waard.
En ja er zijn er wel meer maar weet zo gauw niet de sites te benoemen.
Maar er zijn er nog wel een paar.
In Nederland zit er ook 1 weet alleen de naam niet meer.
Maar als je ff een beetje op intenet snuffelt kom je ze vast wel tegen.
EN DWT is Oke :ok: :ok: :ok:
Cindy de Wolf
Zeer actief

Ongelezen bericht door Cindy de Wolf »

Wij gaan nu al voor het 3e jaar mee met Dogtravel (www.dogtravel.nl), elk jaar gaan we minimaal 5 keer mee. Het is in 1 woord geweldig :wink: Verders heb je ook nog www.edogation.nl maar dat is wel flink pittig en daar is het wel raadzaam om voor te trainen. Dogtravel is echt vakantie. :ok: Bij alle organisaties dient je hond minimaal 12 maanden te zijn en uiteraar alle vaccinaties gehad te hebben.

Cindy

Afbeelding
AnneMarie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Leeuwhondje

Ongelezen bericht door AnneMarie »

Cindy de Wolf schreef:Wij gaan nu al voor het 3e jaar mee met Dogtravel (www.dogtravel.nl), elk jaar gaan we minimaal 5 keer mee. Het is in 1 woord geweldig :wink: Verders heb je ook nog www.edogation.nl maar dat is wel flink pittig en daar is het wel raadzaam om voor te trainen. Dogtravel is echt vakantie. :ok: Bij alle organisaties dient je hond minimaal 12 maanden te zijn en uiteraar alle vaccinaties gehad te hebben.

Cindy

Afbeelding
hi

hoe kom je er op dat edogation veel pittiger is? De tochten zijn nagenoeg het zelfde aantal km's
Heb je daar ook meegelopen? :wink:
Marion.

Re: Zijn er nog meer organisaties zoals Dogwalktrail?

Ongelezen bericht door Marion. »

Takkie schreef:Hallo,

Ik heb de site van www.dogwalktrail.com, bekeken en het lijkt me erg leuk om zoiets te gaan doen. Zijn er nog meer organisaties die zoiets organiseren?
En hoe oud moet je hond daarvoor zijn?
Organisatie Takkie???

Wij zijn vorig jaar vanuit huis het Pieterpad gaan lopen. Het was maar een week, maar ik denk dat het één van de heerlijkste vakanties is geweest. Lekker met z'n tweeën en de hondjes. Stoppen waar je wilt, of waar de honden willen. Rustdag tussendoor pakken als het wel erg warm is. En uiteraard bepaal je de afstand die je per dag aflegt helemaal zelf, afhankelijk van je honden eventueel.
Enige probleem is dat je niet je hele kledingkast mee kunt nemen, maar op een wandelvakantie is dat ook niet echt nodig :mrgreen:

Ik kan het echt iedereen aanraden :ok:
AnneMarie
Zeer actief

gekampeerd onderweg?
Marion.

AnneMarie schreef:gekampeerd onderweg?
Nee, 4x een hotel en 2 nachten in een trekkershut (dat was een rustdag omdat ik met mijn zweetrug vol in de wind een pannekoek had gegeten, en dus de volgende dag niet meer op of af kon :wink: )
AnneMarie
Zeer actief

Welk stuk heb je gelopen?
Of zijn overal wel hotels waar je met hond mag overnachten?

Hebben jullie dat op de bonnefooi gedaan of gereserveerd?

Lijkt me wel wat, goeie tip :ok:
Marion.

AnneMarie schreef:Welk stuk heb je gelopen?
Of zijn overal wel hotels waar je met hond mag overnachten?

Hebben jullie dat op de bonnefooi gedaan of gereserveerd?

Lijkt me wel wat, goeie tip :ok:
Wacht, ik heb het verhaal nog wel ergens. Doet deze het http://www.kadoklok.nl/pieterpad.htm

Wij hebben dus gelopen van Doetinchem tot Vierlingsbeek. Helemaal op de bonnefooi, en elke dag zo rond lunchtijd rond gaan bellen. Je kunt het in het verslag lezen, alleen de eerste nacht viel het tegen. Maar met name omdat we toen hemelsbreed zo dicht bij ons eigen bed waren. Voor de goedkopigheid hadden we beter de bus naar huis kunnen nemen, daar hadden we ook hagelslag uit een pak gehad :smile: :smile: :smile:
Cindy de Wolf
Zeer actief

Bij Edogation loop je ten eerste 4 dagen ruim 20km en bij Dogtravel loop je op vrijdagavond een klein rondje van zo een 4 a 5 km afhankelijk van welk weekend je geboekt heb loop je op zaterdag tussen de 10 a kleine 20 km en op zondag tussen de 10 a 15. Daarnaast heb je bij Dogtravel catering onderweg en lekkere stoelen om uit te rusten en vers water voor de hondjes bij Edogation moet je alles 's ochtends klaar maken. Ook moet je bij Edogation je eigen stoel meenemen. Je slaapt wel in tenten van hun maar die zijn in verhouding tot de tenten van Dogtravel niet zo groot en zeker geen stahoogte. Kortom Dogtravel is gewoonweg wat 'luxer'en Edogation is voor de echte fanatieke wandelaar. Dogtravel heeft echter wel sinds vorig jaar een week Frankrijk in het assortiment waar je ook per dag 15 tot 20km loopt maar dan slaap je wel in een echt bed (ze huren dan namelijk een herberg af) en goed sanitair en wederom catering onderweg. Is het verschil zo een beetje duidelijk?

Cindy
Marion.

Cindy de Wolf schreef:en Edogation is voor de echte fanatieke wandelaar.
Mwahhhh, 20 km op een dag is niet zoveel hoor. Daar hoef je niet een echte fanatieke wandelaar voor te zijn :wink:
Cindy de Wolf
Zeer actief

Nee, dat klopt als je in je eentje loopt. Maar het tempo wordt bepaald door de langzaamste en aangezien je met een groep loopt is het niet netjes om voorruit te lopen. Mijn ervaring heeft geleerd dat het daarom zwaarder is dan als je zoiets alleen doet, het is echter wel beregezellig.

Cindy
Marion.

Cindy de Wolf schreef:Nee, dat klopt als je in je eentje loopt. Maar het tempo wordt bepaald door de langzaamste en aangezien je met een groep loopt is het niet netjes om voorruit te lopen. Mijn ervaring heeft geleerd dat het daarom zwaarder is dan als je zoiets alleen doet, het is echter wel beregezellig.
Inderdaad, in een groep gaat het trager en dat is vermoeiender. En ik ben denk ik op een leeftijd gekomen, dat ik een weekje alleen op de wereld met man en hondjes meer waardeer dan een week optrekken met vreemden :wink:
Bayo
Actief
Contacteer:

Edogation

Ongelezen bericht door Bayo »

Zelf ben ik al 3 keer met eDOGation meegeweest in Nederland en 1 keer in de Ardennen. Het is geweldig gezellig.
In Nederland heb je je eigen tentje, voor jezelf en je hond(en). Onderweg wordt er voor koffie, thee e.d. gezorgd. 's Morgens mag je je eigen brood klaar maken, geheel naar eigen wens. Bij ieder bord staat ook wat lekkers en drinken voor onderweg klaar. 's Avonds op de camping staan alle tenten keurig klaar en kan je heerlijk ontspannen. Je bagage ligt op het verzamelpunt te wachten. Rond etenstijd komt de catering met het diner. 's Morgens even je bagage weer naar het verzamelpunt brengen. Natuurlijk staat ook de ontbijttafel klaar en kan je ontbijten en je eigen lunchpakket samenstellen.
Gemiddeld wandel je zo'n 20 km per dag. Voor de meeste hondenliefhebbers moet dat te doen zijn. Tussen de middag is er een pauze waar je even kunt uitrusten en je lunchpakket kan nuttigen.
Het eerste ben ik meegeweest om te kijken wat het is, hierna ben ik verslaafd geraakt en ga ik ieder jaar mee. Vorig jaar zelfs twee keer, toen ben ik ook naar de Ardennen geweest. Daar is het eigenlijk hetzelfde idee. Alleen sliepen we daar gelukkig niet in tenten, maar in huisjes.
Een echte aanrader voor iedereen die van camperen en wandelen met honden houdt.
Met de andere organisaties ben ik nog nooit meegeweest, dus vergelijken kan ik niet.

Groeten Petra Holierhoek
Petra Holierhoek & Bayo
Plaats reactie

Terug naar “Vakantie met de hond”