Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Overschakelen op Cavom
Moderator: moderatorteam
-
Drossie
- Actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Border Collie - Aantal honden: 3
Overschakelen op Cavom
Ik ga mijn pupje vanaf vrijdag Cavom geven ipv Pedigree. Nu is zijn vacht nogal dof en heeft hij wat schilfertjes. De DA zei dat het wel eens door de voeding kon zijn.
Mijn moeder is nu in Nederland om Cavom puppy geweest, want hier in de buurt verkopen ze het bijna nergens.
De vraag is nu hoe ik het beste overschakel op die Cavom. De ene zegt mixen, de andere direct overschakelen en nog een andere zegt van eerst een tijdje vers (Duck?) te geven.
Is er iemand die mij er een beetje meer info over kan geven? Want over voeding weet ik nog niet zoveel...
Mijn moeder is nu in Nederland om Cavom puppy geweest, want hier in de buurt verkopen ze het bijna nergens.
De vraag is nu hoe ik het beste overschakel op die Cavom. De ene zegt mixen, de andere direct overschakelen en nog een andere zegt van eerst een tijdje vers (Duck?) te geven.
Is er iemand die mij er een beetje meer info over kan geven? Want over voeding weet ik nog niet zoveel...
- Inge
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
- DoberLuca
- Actief
Ik weet niet of jou hond darmgevoelig is, maar anders zou ik het mengen. Of dat goed is weet ik niet.
En wat Inge schrijft, ik dacht dat als je hond op vlees staat je niet zomaar brokken mag geven, moet je langzaam opbouwen, dat het van brokken naar vlees in 1x kan, dat weet ik. Maar dat komt misschien omdat de darmen met 1 week nog niet zijn ingesteld op vers vlees.
Ik geef Luca ook Cavom. Ben er erg tevreden over. Hij heeft een mooie glans op zijn vacht, en zijn vacht is ook lekker zacht.
Voor de schilvertjes kan je ook een beetje olie door het eten doen (echt een klein beetje) anders gaat je hond aan de race!!!
Succes!
Yvonne
En wat Inge schrijft, ik dacht dat als je hond op vlees staat je niet zomaar brokken mag geven, moet je langzaam opbouwen, dat het van brokken naar vlees in 1x kan, dat weet ik. Maar dat komt misschien omdat de darmen met 1 week nog niet zijn ingesteld op vers vlees.
Ik geef Luca ook Cavom. Ben er erg tevreden over. Hij heeft een mooie glans op zijn vacht, en zijn vacht is ook lekker zacht.
Voor de schilvertjes kan je ook een beetje olie door het eten doen (echt een klein beetje) anders gaat je hond aan de race!!!
Succes!
Yvonne

-
Drossie
- Actief
- Inge
- Zeer actief
- Contacteer:
Nee niet mengen. Cavom is geperst en daarnaast een behoorlijk zware brok, pedigree niet.Drossie schreef:Ik zou hem eigenlijk willen krijgen op Cavom in de week en Duck int weekend. Of is dat geen goed idee? Zoja, hoe kom ik het beste tot dat schema? Eerst mengen nu pedigree en cavom en zo volledig tot cavom? EN dan int weekend gewoon 2 dagen Duck? Of wat werkt het beste?
Gewoon als de pedigree op is een week vers (Duck) geven en dan kun je rustig overschakelen op het schema wat je in gedachten hebt.
Groetjes Inge

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
-
Drossie
- Actief
Dan ga ik niet wachten tot de Pedigree op is hoor. Zijn vacht ziet er echt niet uit nu.Inge schreef:Nee niet mengen. Cavom is geperst en daarnaast een behoorlijk zware brok, pedigree niet.Drossie schreef:Ik zou hem eigenlijk willen krijgen op Cavom in de week en Duck int weekend. Of is dat geen goed idee? Zoja, hoe kom ik het beste tot dat schema? Eerst mengen nu pedigree en cavom en zo volledig tot cavom? EN dan int weekend gewoon 2 dagen Duck? Of wat werkt het beste?
Gewoon als de pedigree op is een week vers (Duck) geven en dan kun je rustig overschakelen op het schema wat je in gedachten hebt.
Ik geef hem dan vanaf morgen 3X/ Dag Duck en vanaf volgende week Cavom.
-
Drossie
- Actief
-
Femmy
- Actief
- Inge
- Zeer actief
- Contacteer:
Het wordt in veel dierenspeciaalzaken verkocht.
Ze kan natuurlijk ook even contact opnemen met de maker
http://www.cavom.nl/index2.htm , die zal het wel kunnen vertellen denk ik.
Ze kan natuurlijk ook even contact opnemen met de maker
http://www.cavom.nl/index2.htm , die zal het wel kunnen vertellen denk ik.
Groetjes Inge

-
Femmy
- Actief
-
Drossie
- Actief
Ik ben nu overgeschekeld op Cavom en dat loopt goed.
Maar de schilfers zijn nog niet verdwenen. Hij krabt ook soms, maar niet constant. Hij lijkt te krabben wanneer het hem goed uitkomt, BV als hij zijn zin niet krijgt.
Maar zouden die schilfers ook kunnen komen van voor de mazoutkachel te liggen? Hij ligt steeds daar te slapen...
Zoja, kan ik daar iets aan doen?
Maar de schilfers zijn nog niet verdwenen. Hij krabt ook soms, maar niet constant. Hij lijkt te krabben wanneer het hem goed uitkomt, BV als hij zijn zin niet krijgt.
Maar zouden die schilfers ook kunnen komen van voor de mazoutkachel te liggen? Hij ligt steeds daar te slapen...
- Kika
- Zeer actief
- Contacteer:
-
Atilla
Ranzijn verkoopt cavom.
Wij voeren het Atilla ook sinds ongeveer een half jaar.
Daarvoor een hele tijd Bosch maxi en later active. Alleen Atilla bleef een jaar lang maar 35 kg wegen en dat was vrij weinig voor een beauceron reu van 1-2 jaar.
Nu weegt hij +/- 40 kg en is hij niet te dik.
Van cavom zetten ze aan.
Dessie gaan we nu eukanuba puppievoer geven.
Zij is een hele slechte eter en de cavom puppiebrokken moet ze niet. Ze at aldoor de brokken van Atilla op. Dus toen maar de cavom compleet ook voor haar. Maar ook dat wilde ze later niet meer zonder vlees.
En we hebben ook begrepen dat het toch beter is om puppievoer voor grote honden te geven.
Dus doen we dat maar en blijft ze daar op.
Ik ga niet weer veranderen. Ze kan mooi de pot op. De ondeugd.
Groetjes Sandra
Wij voeren het Atilla ook sinds ongeveer een half jaar.
Daarvoor een hele tijd Bosch maxi en later active. Alleen Atilla bleef een jaar lang maar 35 kg wegen en dat was vrij weinig voor een beauceron reu van 1-2 jaar.
Nu weegt hij +/- 40 kg en is hij niet te dik.
Van cavom zetten ze aan.
Dessie gaan we nu eukanuba puppievoer geven.
Zij is een hele slechte eter en de cavom puppiebrokken moet ze niet. Ze at aldoor de brokken van Atilla op. Dus toen maar de cavom compleet ook voor haar. Maar ook dat wilde ze later niet meer zonder vlees.
En we hebben ook begrepen dat het toch beter is om puppievoer voor grote honden te geven.
Dus doen we dat maar en blijft ze daar op.
Ik ga niet weer veranderen. Ze kan mooi de pot op. De ondeugd.
Groetjes Sandra
-
Maria
- Zeer actief
- Contacteer:
Wel erg snel gezegd dat het al stukken beter gaat.. Als je hond niet tegen een voer kan duurt het ongeveer 6 weken voordat je er echt iets over kan zeggen. Vacht kan niet binnen 2 dagen glanzerder zijn met overgang van voer.Drossie schreef:Ik ben nu overgeschekeld op Cavom en dat loopt goed.
De schilfers gaan ook niet uit zichzelf weg. Je kan hem dan het beste een keer wassen als het goed gaat met zwavelteer shampoo (Deze verwijderd goed schilfers).
Gr. Maria.
-
MastiffStorm
- Actief
- Contacteer: