Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Bibi of Carnibest???
Moderator: moderatorteam
- MDoelman
- Actief
Bibi of Carnibest???
sta op het punt om een omschakeling te maken van AHV naar Bibi of Carnibest. En daarnaast doe ik 3 dagen in de week BARF.
Nu weet ik dat beide goed zijn, maar zou toch graag de voor en nadelen van beide willen weten evenals de prijs (bij afname van >50kilo).
Ik ben niet dol op die burgers want daar kan werkelijk alles inzitten. Bibi is geen burger voer, maar hoe zit dat met Carnibest?
Etc etc...
Martin
Nu weet ik dat beide goed zijn, maar zou toch graag de voor en nadelen van beide willen weten evenals de prijs (bij afname van >50kilo).
Ik ben niet dol op die burgers want daar kan werkelijk alles inzitten. Bibi is geen burger voer, maar hoe zit dat met Carnibest?
Etc etc...
Martin

- flatcoat4ever
- Actief
- Mijn ras(sen): Flatcoated Retriever
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Re: Bibi of Carnibest???
Carnibest zit in net zo'n plastic zak zoals vroeger steekijs van een liter in kg verpakking dus niet in schijven en/of plakkenMDoelman schreef:sta op het punt om een omschakeling te maken van AHV naar Bibi of Carnibest. En daarnaast doe ik 3 dagen in de week BARF.
Etc etc...
Martin
Afijn als ik zonder op mijn portomonee te hoeven letten of distributiepunt ging ik zeer ws voor BIBI (met CB als goed 2de inderdaad) omdat ik denk dat Bibi het dichst BARF benaderd naar wat ik er over heb gelezen, echter er is geen distributie punt + beperkte finacieen dus heb het nog nooit in 't echt gegeven.
gr. Martha eerst met Flash nu met Jalke & Bob en pleeghond Nobel

Rust in vrede mijn Flash, mijn allerliefste Jochie
(Jet Black Flash of the Ginyard, 19 mei 1998 - 24 april 2011)

Rust in vrede mijn Flash, mijn allerliefste Jochie
(Jet Black Flash of the Ginyard, 19 mei 1998 - 24 april 2011)
-
Rob*
- Zeer actief
- Tamara.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hovawart
- Aantal honden: 4
Re: Bibi of Carnibest???
Zelf ben ik ook over gegaan van A.H.V. naar Carnibest. Carnibest is wel iets duurder maar het voordeel van Carnibest is dat je nog beter kan zien wat je geeft, en er zit nog meer spiervlees in. En ze voegen i.p.v. supplementen gemalen botten toe.MDoelman schreef:sta op het punt om een omschakeling te maken van AHV naar Bibi of Carnibest. En daarnaast doe ik 3 dagen in de week BARF.
Etc etc...
Martin
Ik betaalde bij afname van 30kg € 2,65 per kilo
- cane corso
- Zeer actief
Ik zou voor de BIBI gaan ook wegens de prijs.
Ga je 120 kilo en meer afnemen kom je op de 1.98 euro en zit je daaronder dan kom je gewoon op de kiloprijs van 2.20 euro en ik spreek over de afdeling in Hoogvliet.
Ikzelf ben erg te spreken over de BIBI die ik ongeveer 2 dagen per week voer.
Ga je 120 kilo en meer afnemen kom je op de 1.98 euro en zit je daaronder dan kom je gewoon op de kiloprijs van 2.20 euro en ik spreek over de afdeling in Hoogvliet.
Ikzelf ben erg te spreken over de BIBI die ik ongeveer 2 dagen per week voer.
Groetjes van Deborah, Spiky en Alonso.

- Tamara.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hovawart
- Aantal honden: 4
- cane corso
- Zeer actief
Kijk even op hun site dan kan je dit zelf vergelijken denk ik, ik ken de Carnibest namelijk niet.
Hoor alleen dat het duurder is en omdat ik erg te spreken bent over de BIBI en het voor mij de hoek om is om het te halen ben ik dit gaan voeren.
maar ik ben ook benieuwd naar het verschil of geen verschil behalve de prijs.
Hoor alleen dat het duurder is en omdat ik erg te spreken bent over de BIBI en het voor mij de hoek om is om het te halen ben ik dit gaan voeren.
maar ik ben ook benieuwd naar het verschil of geen verschil behalve de prijs.

-
Bas Rouge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Beauceron
- Aantal honden: 3
BIBI en Carnibest lijken erg op elkaar. Het zakje waar BIBI in zit lekt als je het ontdooit, dat van Carnibest is van wat steviger materiaal en ook het vlees is wat stakker gedraaid dan dat van BIBI dat wat losser is.
BIBI is bij afname van 120 kilo en meer in Hoogvliet bij de fabriek 1,98 en komt in de smaken kip, lam, bibimix en natuur (de laatste beide op rundvleesbasis waarbij in de mix wat meer pens zit). Af te halen dan in zakken van 12 kilo.
Carnibest is als je het gaat halen in Ermelo bij 100 kg of meer 2,30 per kilo voor de CB natuur en CB actief. CB heeft nog meer smaken maar die zijn duurder, kijk voor die prijzen gewoon evne op de CB site.
Volgens mij is CB op meer wederverkooppunten in NL. te verkrijgen dan BIBI. Wat de prijzen dan zijn weet ik niet, dat zul je dan aan dat betreffende verkooppunt moeten vragen.
Ik voer beide, in combinatie met BARF, en ben over beide dik tevreden. Honden vinden ook beide heerlijk.
BIBI is bij afname van 120 kilo en meer in Hoogvliet bij de fabriek 1,98 en komt in de smaken kip, lam, bibimix en natuur (de laatste beide op rundvleesbasis waarbij in de mix wat meer pens zit). Af te halen dan in zakken van 12 kilo.
Carnibest is als je het gaat halen in Ermelo bij 100 kg of meer 2,30 per kilo voor de CB natuur en CB actief. CB heeft nog meer smaken maar die zijn duurder, kijk voor die prijzen gewoon evne op de CB site.
Volgens mij is CB op meer wederverkooppunten in NL. te verkrijgen dan BIBI. Wat de prijzen dan zijn weet ik niet, dat zul je dan aan dat betreffende verkooppunt moeten vragen.
Ik voer beide, in combinatie met BARF, en ben over beide dik tevreden. Honden vinden ook beide heerlijk.
- cane corso
- Zeer actief
en met de zakken van 12 kilo bedoel je denk iik wel dat er in zo'n grote zak 12 zakjes van 1 kilo inzitten en dan wel van 1 smaak.Bas Rouge schreef: BIBI is bij afname van 120 kilo en meer in Hoogvliet bij de fabriek 1,98 en komt in de smaken kip, lam, bibimix en natuur (de laatste beide op rundvleesbasis waarbij in de mix wat meer pens zit). Af te halen dan in zakken van 12 kilo.
.
Het is niet mogelijk om b.v 6 x 6 te nemen, je bent dus verplicht om zeker 12 kilo van dezelfde smaak te nemen.
En over het lekken, ik ontdooi ze altijd in een grote tuperware bak waar het vocht in loopt en dit gooi ik bij het vlees.

- MDoelman
- Actief
- Daisy@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herders
- Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy
Hier krijgen ze ongeveer 3x per week Bibi, en ik ben er zeer over te spreken. De honden trouwens ook
De dames moesten ff wennen, Daisy is alleen gek op de kip met rijst. Maar Spike doet een moord al hoort hij het woord Bibi maar. Ze reageren al goed op 'Bibi eten?"
Ik ontdooi het ook in een emmer die afgesloten kan worden. Wat ze hier wel prettig vinden is dat het lekker op temperatuur is. Zeker Daisy vind het dan veel lekkerder.
Ok, het bloed lekt erdoorheen, t'is even poetsen erna. Maar als je ze ziet genieten! Dan heb ik het er zeker voor over.
Als het goedkoper zou zijn zouden ze het iedere dag krijgen. Maar iedere dag 2 kilo vind ik een beetje duur worden.
Ik ontdooi het ook in een emmer die afgesloten kan worden. Wat ze hier wel prettig vinden is dat het lekker op temperatuur is. Zeker Daisy vind het dan veel lekkerder.
Ok, het bloed lekt erdoorheen, t'is even poetsen erna. Maar als je ze ziet genieten! Dan heb ik het er zeker voor over.
Als het goedkoper zou zijn zouden ze het iedere dag krijgen. Maar iedere dag 2 kilo vind ik een beetje duur worden.
-
Bas Rouge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Beauceron
Ja, 12 losse kilo's in 1 zak van 1 smaak.cane corso schreef:en met de zakken van 12 kilo bedoel je denk iik wel dat er in zo'n grote zak 12 zakjes van 1 kilo inzitten en dan wel van 1 smaak.Bas Rouge schreef: BIBI is bij afname van 120 kilo en meer in Hoogvliet bij de fabriek 1,98 en komt in de smaken kip, lam, bibimix en natuur (de laatste beide op rundvleesbasis waarbij in de mix wat meer pens zit). Af te halen dan in zakken van 12 kilo.
.
Het is niet mogelijk om b.v 6 x 6 te nemen, je bent dus verplicht om zeker 12 kilo van dezelfde smaak te nemen.
En over het lekken, ik ontdooi ze altijd in een grote tuperware bak waar het vocht in loopt en dit gooi ik bij het vlees.
Ik laat ze ook zo ontdooien hoor, dat vleesvocht is alleen maar lekker voor ze maar als je niet weet dat het lekt is het wel even balen
- stefanie
- Zeer actief
Hier krijgen ze ook BIBI. Ik koop samen met iemand anders in het groot in. Ben er ook zeer tervreden over en ik moet zeggen dat ik het prijsverschil ook wel belangrijk vind.
Ik heb begrepen dat de maker van Carnibest 'in de leer' is geweest bij BIBI. Carnibest is alleen wat grover van structuur.
Mijn opvanger had toen ze hier kwam zo'n echte natte-hondenlucht aan zich. Zij kreeg bij haar vorige baasje Carnibest. Ze zit hier nu 2 maanden ,krijgt BIBI en die lucht is helemaal weg. Kan natuurlijk toeval zijn hoor.
Ik heb begrepen dat de maker van Carnibest 'in de leer' is geweest bij BIBI. Carnibest is alleen wat grover van structuur.
Mijn opvanger had toen ze hier kwam zo'n echte natte-hondenlucht aan zich. Zij kreeg bij haar vorige baasje Carnibest. Ze zit hier nu 2 maanden ,krijgt BIBI en die lucht is helemaal weg. Kan natuurlijk toeval zijn hoor.
-
Rosita
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Een ander verschil tussen Bibi en Carnibest is dat er in Carnibest ook groente zit en een kleine hoeveelheid toegevoegde vitaminen/mineralen. Carnibest gebruikt lijnzaadolie voor de O3-tjes en Bibi visolie. Ik heb in het verleden ook Bibi gegeven en moest hier altijd wat meer van voeren dan ik nu doe van de Carnibest.
Our greatest moments are... when not much happened

-
Rob*
- Zeer actief
Waarom voegen ze dan extra min./vit. toe?Rosita schreef:Een ander verschil tussen Bibi en Carnibest is dat er in Carnibest ook groente zit en een kleine hoeveelheid toegevoegde vitaminen/mineralen. Carnibest gebruikt lijnzaadolie voor de O3-tjes en Bibi visolie. Ik heb in het verleden ook Bibi gegeven en moest hier altijd wat meer van voeren dan ik nu doe van de Carnibest.
-
Djinny
- Zeer actief
Carnibest gebruikt geen lijnzaadolie meer.Rosita schreef:Een ander verschil tussen Bibi en Carnibest is dat er in Carnibest ook groente zit en een kleine hoeveelheid toegevoegde vitaminen/mineralen. Carnibest gebruikt lijnzaadolie voor de O3-tjes en Bibi visolie. Ik heb in het verleden ook Bibi gegeven en moest hier altijd wat meer van voeren dan ik nu doe van de Carnibest.
Er wordt voortaan zuivere visolie gebruikt.
-
Rosita
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Ja dat heb ik ook begrepen, verder is mij ooit verteld dat er in Bibi net te weinig vitaminen/mineralen zitten vandaar het kleine beetje toegevoegde vitaminen/mineralen in CB.stefanie schreef:Ik heb begrepen dat de maker van Carnibest 'in de leer' is geweest bij BIBI.

-
Rosita
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
-
Djinny
- Zeer actief
Een paar weken geleden heb ik contact gehad met Corine hierover en ze gebruiken de visolie nog niet zo lang.Rosita schreef:Nou dat zou fijn zijn, maar op de site staat nog anders. Vanaf wanneer is dit dan?Djinny schreef:Carnibest gebruikt geen lijnzaadolie meer.
Er wordt voortaan zuivere visolie gebruikt.
Ik vind het ook vreemd dat het op hun website nog niet is aangepast, ik zal wel eens een mailtje sturen om te vragen hoe dat zit.
-
bea leyba
- Zeer actief
-
Rosita
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Weet jij toevallig of er nu ook visolie in het katteneten zit, want volgens mij heeft er vroeger wel lijnzaadolie ingezeten maar werd dit er later weer uitgelaten, zou het heel fijn vinden wanneer er weer wat meer O3-tjes in het katteneten zitten (ookal moet het natuurlijk wel eetbaar blijvenDjinny schreef:Een paar weken geleden heb ik contact gehad met Corine hierover en ze gebruiken de visolie nog niet zo lang.
Ik vind het ook vreemd dat het op hun website nog niet is aangepast, ik zal wel eens een mailtje sturen om te vragen hoe dat zit.

- amiwoods
- Zeer actief
- Contacteer:
in BIBI zit absoluut voldoende vit/min. het is een kompleet voer en behoeft dus geen verdere toevoegingen meer.
ik voer al een tijdje BIBI, al mijn honden krijgen het dagelijks en af en toe een barf dag. ik heb op dit moment iedere dag 4 kilo vlees nodig voor 10 honden (cocker spaniels) en daar zitten 2 teven met zogende pups bij,
8 euro per dag vindt ik dus echt niet veel. voor een kwaliteits voor als BIBI.
ik voer al een tijdje BIBI, al mijn honden krijgen het dagelijks en af en toe een barf dag. ik heb op dit moment iedere dag 4 kilo vlees nodig voor 10 honden (cocker spaniels) en daar zitten 2 teven met zogende pups bij,
-
Djinny
- Zeer actief
Ik heb geen idee, maar ik zal het wel even navragen.Rosita schreef:Weet jij toevallig of er nu ook visolie in het katteneten zit, want volgens mij heeft er vroeger wel lijnzaadolie ingezeten maar werd dit er later weer uitgelaten, zou het heel fijn vinden wanneer er weer wat meer O3-tjes in het katteneten zitten (ookal moet het natuurlijk wel eetbaar blijvenDjinny schreef:Een paar weken geleden heb ik contact gehad met Corine hierover en ze gebruiken de visolie nog niet zo lang.
Ik vind het ook vreemd dat het op hun website nog niet is aangepast, ik zal wel eens een mailtje sturen om te vragen hoe dat zit.).
Vandaag of morgen gaat er een mailtje weg dus ik laat het hier nog wel weten.
-
Rob*
- Zeer actief
amiwoods schreef:in BIBI zit absoluut voldoende vit/min. het is een kompleet voer en behoeft dus geen verdere toevoegingen meer.
Dat heb ik dus ook, Bibi is al compleet genoeg, dat er dan bij Carnibest suplementen worden toegevoegt lijkt het net of ze dus niet een complete samenstelling hebben.
- Liesbeth
- Zeer actief
Kijk ff op de site http://www.bibidiervoeding.nl.bea leyba schreef:Weet iemand of je in de omgeving van Almere ook Bibi kan kopen?
Carnibest is op vrij veel plekken te koop. http://www.carnibest.nl
Ik ken Bibi niet. Wel van naam en door de vele discussies en gesprekken met Bertus, de ontwikkelaar van Bibi (toen hij nog leefde). Dat was in de periode dat hij en Corinne bezig waren om ook een produktielijn in Ermelo op te starten.
Zelf geef ik tot volle tevredenheid Carnibest. Er zitten heel herkenbare stukken vlees in en zo heb je wel meer het idee dat je weet wat je voert
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
- Liesbeth
- Zeer actief
Van de site:Angel-eyes schreef:amiwoods schreef:in BIBI zit absoluut voldoende vit/min. het is een kompleet voer en behoeft dus geen verdere toevoegingen meer.
Dat heb ik dus ook, Bibi is al compleet genoeg, dat er dan bij Carnibest suplementen worden toegevoegt lijkt het net of ze dus niet een complete samenstelling hebben.
Alle Carnibest voeders bevatten optimale hoeveelheden vitaminen en mineralen. Dat wil zeggen, de aanbevolen dagelijkse hoeveelheden die hiervoor bekend zijn. Dit zijn dus geen minimum of maximum hoeveelheden, maar de juiste hoeveelheden die vereist zijn.
Het grootste deel van de Carnibest voeders bestaat uit natuurlijke vitaminen en mineralen, afkomstig uit vers vlees, verse groenten, rijst en plantaardige oliën.
Een klein deel vitaminen en mineralen voegen wij handmatig toe aan alle voedingen. Hierdoor zijn alle vitaminen, mineralen en sporenelementen in optimale hoeveelheden aanwezig in de verse maaltijden. Een uniek aspect is dat Carnibest Natuurvoer, Carnibest Lam/Rijst en Carnibest Kip/Rijst geen onnatuurlijk calcium bevatten, zoals beendermeel of krijt.
Ik heb het er ook ooit met Corinne over gehad en zij legde me dus uit dat de gehaltes aan vitamines en mineralen nogal eens schommelen. Bijvoorbeeld door het verschil tussen kas- of vollegrondgroenten.
Om het gehalte zo gelijkmatig te houden wordt er wat toegevoegd
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.
- Youp
- Zeer actief
-
Rosita
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Natuurlijk is Bibi compleet, op de verpakking staat ook dat alle "benodigde" vitamines/mineralen afkomstig zijn van dierlijke bijproducten. Heb toen ik nog Bibi voerde (3 jaar geleden) eens wat info gevraagd over CB en Corine vertelde mij toen dat ze vroeger bij Bibi werkte en dat naar "haar mening" er toch iets te weinig inzit vandaar dat zij iets toevoegt. Dat wil nog niet zeggen dat Bibi niet compleet is. Ook bij brokken zie je dat merk A meer van vit./min. X toevoegt en merk B juist minder. Wat is "benodigd" en wat niet, dat zal altijd wel per merk verschillen, maar dat is dus volgens mij de reden dat er aan CB iets wordt toegevoegd en een van de verschillen met Bibi.Angel-eyes schreef:amiwoods schreef:in BIBI zit absoluut voldoende vit/min. het is een kompleet voer en behoeft dus geen verdere toevoegingen meer.

-
Rosita
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Ja, zei vertelde mij dus hetzelfde en dat volgens haar er in Bibi dus iets te weinig zou zitten om deze schommelingen op te vangen. Overigens gaat het hier dus om optimale hoeveelheden en gezien Bibi compleet is zit er minimaal genoeg in. De ene keer zal er iets meer van vit./min. X inzitten en de andere keer weer wat minder.Liesbeth schreef:Ik heb het er ook ooit met Corinne over gehad en zij legde me dus uit dat de gehaltes aan vitamines en mineralen nogal eens schommelen. Bijvoorbeeld door het verschil tussen kas- of vollegrondgroenten. Om het gehalte zo gelijkmatig te houden wordt er wat toegevoegd.

- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
- Aantal honden: 2