Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
vitamine C
Moderator: moderatorteam
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
- Aantal honden: 2
vitamine C
Ik geef Bram nog steeds eens per dag een vitamine c pilletje, maar helpt het eigenlijk wel ter voorkoming van voorhuidonsteking? Ik ben het gaan geven toen hij dit ontsteking kreeg en na behandeling is het nu over. Het moet nu natuurlijk wel wegblijven, dus daarom ben ik doorgegaan met de vitamine. Maar is dat eigenlijk wel zinvol?

Linda, Izzie en Bram
-
bulletjebe
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): bullmastiff
- Contacteer:
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Okay, dankje! Het lastige is dat Bram het pilletje maar vies vindt en dat ik heel moeilijk moet doen om het te geven (alleen in een stukje lamshart ontdekt hij het niet). Daarom dacht ik: ik vraag eens even na of het nog wel handig is.bulletjebe schreef:Volgens mij kun je dat gewoon blijven geven, het teveel aan vit. wordt via de natuurlijke weg uitgescheiden dus kwaad kan het niet. Ik geef het ook dagelijks.

Linda, Izzie en Bram
-
bulletjebe
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): bullmastiff
- Contacteer:
-
Jopensam
- Actief
- Contacteer:
- Belle
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Ja, zo heb ik het ook begrepen. Mijn honden krijgen het ook ter voorkoming van vaginitis. Gelukkig eten mijn honden alles. Ik gooi het gewoon bij het eten, net als de glucosaminepillen en ze eten het gewoon op. Maar als ik het een keer vergeet eten ze ook zo een pilletje uit mijn hand alsof het een snoepje is.Inge O schreef:van wat ik ervan begrepen heb is het juist het féit dat hij het uitplast wat een voorhuidontsteking helpt voorkomen. de urine wordt er wat door aangezuurd, en daardoor wordt (door de restdruppeltjes) het voorhuidmilieu wat oninteressanter voor bacteriën.
Lust Bram ook geen sinaasappel of ander fruit? Dan krijgt hij ook vitamine C binnen.
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
-
Rob*
- Zeer actief
- Youp
- Zeer actief
Ik geef Diesel op het moment geen vit. C meer omdat hij elke dag wel iets van fruit eet. Hij heeft sinds zijn operatie ook geen ontsteking meer gehad.
De fokker van de pup van mijn ouders geeft ook Vit C tegen HD. Het is volgens mij nog niet echt aangetoond dat het werkt maar die ervaring is er wel. Heeft iemand misschien een link hierover? Wil het fijne er wel eens van weten. Hoe het werkt en zo.
De fokker van de pup van mijn ouders geeft ook Vit C tegen HD. Het is volgens mij nog niet echt aangetoond dat het werkt maar die ervaring is er wel. Heeft iemand misschien een link hierover? Wil het fijne er wel eens van weten. Hoe het werkt en zo.
-
BeëlzeBubble
- Zeer actief
Even oud topicje misbruiken voor mijn vraag...
Ik heb een pot Vitamine C gekocht omdat Cas en Smek nog wel 's een voorhuidsontsteking hebben. Tabletten van 250 MG. Vraag is dus hoeveel ik per dag moet geven. Smekkerdje is 5.5 kilo en Cas is 25 kilo.
Weet iemand dat?
Ik heb een pot Vitamine C gekocht omdat Cas en Smek nog wel 's een voorhuidsontsteking hebben. Tabletten van 250 MG. Vraag is dus hoeveel ik per dag moet geven. Smekkerdje is 5.5 kilo en Cas is 25 kilo.
Weet iemand dat?
Groetjes van Bianca en een slobber van Casper en Smekkie.

- Jeannettebo
- Zeer actief
bij ons op de voedingsles is geadviseerd 1000 mg per dag te geven, ze maken het idd zelf aan. dit is om stres te verlagen, alleen is dit gebaseerd op de stress van de oerhond,in het wild die dus vergeleken met onze hond heel weinig stress had. daarom kan het geen kwaad dagelijks 1000 mg te voeren, bij pups en drachtige teven brengt het de kans op hd zelfs omlaag. het is ook beter als het ontzuurde vit. c is

- Sennaruby
- Zeer actief
- Contacteer:
- Demi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweilers en het Kenzo, Izzy en Ivy ras!
- Aantal honden: 4
- Contacteer: