Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

wie kan me helpen?

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

twinmamasilvia schreef:overhaast?? niemand heeft me gevraagd hoe lang ik al aan het orienteren ben. lang dus en nu wordthet tijd voor aanschaf
En bij het orienteren heb je de rasvereniging overgeslagen?

Anne
Djinny
Zeer actief

Ongelezen bericht door Djinny »

Waarschijnlijk heeft ze de tip van Marktplaats ter harte genomen. :roll:
Afbeelding
Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Branka »

twinmamasilvia schreef:ik denk dat ik maar ergens anders advies ga vragen want ik heb echt het idee dat jullie alleen maar kunnen kletsen met mensen die al een hond hebben.
alle orienterende mensen word hier alles afgeraden. vandaar dat ik dat stukje al schreeft dat ik niet afgekat wilde worden zoals bij mijn vorige vragen.

ik wil gewoon een leuk hondje van bijvoorbeeld mensen die thuis twee shih tzus hebben en af en to een nestje hebben.
Sorry, maar je bent m.i. toch wel enigszins bevooroordeeld. Want er zijn genoeg mensen op het forum zonder hond. Ikzelf heb (zoals ik het noem) parttime honden: ze waren er al toen ik nog thuis woonde, de jongste heeft mij gekozen als leukste persoon op aarde, maar ze wonen bij mijn ouders en ik heb zelf geen hond omdat ik een fulltime baan heb en mijn woning niet geschikt vind.

Verder zijn er diverse mensen op dit forum die hier kwamen met vragen voordat ze een pup namen. Maar die keken niet eerst naar de prijs, wel naar de fokker. Kwaliteit als belangrijkste punt. Je kiest n.l. voor een maatje dat je graag jaren gezond in huis hebt, niet voor een wasmachine die je aan de straat zet als ie niet meer te repareren is.

En mocht je voor mensen met een gelegenheidsnestje kiezen, niets mis mee maar als die fokken op de juiste wijze (dus alle gezondheidseisen in acht nemend) zal je daar niets minder kwijt zijn dan bij een fokker met 5 of meer honden. Fokkers zijn er n.l. niet op uit om elkaar kapot te concureren, daar schieten zij en het ras niets mee op.
Afbeelding
Silvia
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Silvia »

oke overnieuw.

Weet iemand een adres waar ik een shih tzu pup kan halen en waar ik op moet letten bij de aanschaf. dus dan bedoel ik zaken wat de fokker of ouders van de pup.
Groetjes Silvia en Diesel
Silvia
Zeer actief
Contacteer:

toran:

wanneer noem je een teef doorgefokt? is dat als ze meerdere keren (te veel) met de zelfde reu dekt? of wat bedoelen ze daarmee?
hoe vaak mag een hond dan een nestje hebben?
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

twinmamasilvia schreef:oke overnieuw.

Weet iemand een adres waar ik een shih tzu pup kan halen en waar ik op moet letten bij de aanschaf. dus dan bedoel ik zaken wat de fokker of ouders van de pup.
ik zou als ik jou was contact op nemen met de rasvereniging, die weten je meer te vertellen over diverse fokkers en de specifieke shih tzu "problemen"

iig is het erg belangrijk dat je hondje geboren word uit goed gezonde en geteste ouders, geen gelegenheids nestjes maar een seriues en overwogen nestje... ouderdieren die een goed rasbeeld hebben..
starfleet
Erelid

http://www.shih-tzuclub.nl/teksten/club.php#informatie

Anne
Silvia
Zeer actief
Contacteer:

dank je! ben druk aan het lezen
Rob*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rob* »

En gewoon eens lekker op je gemakkie naar een show gaan, en zo al een beetje een indruk krijgen van sommige fokkers en zo kun je al veel beter een keuze maken namelijk, en dan eens langsgaan hoe alles eruit ziet en duidelijk zijn met wat heel belangrijk is voor het ras, dus de gezondheidsproblemen van te voren weten en die gewoon bespreken, een goeie fokker zal op alles altijd antwoord geven, is alleen aan jou om uit te zoeken wat dus de goeie zijn, want er loopt ook genoeg rond wat zich fokker noemt maar in feite niks meer dan vermeerderaars zijn :wink:
Silvia
Zeer actief
Contacteer:

ik heb een foto van een pup die wil graag zou hebben(gebaseerd op keuren vooralsnog) is het een idee dat ik die plaats en de shih tzu kenners even kunnen kijken of de pup op zich iets is en dan ga ik vrijdag zelf kijken naar de ouders en haar zusjes en broertjes. haar ouders zijn raszuiver en gezond (wat me verteld is)

of vraag ik nu iets raars.
yamie
Zeer actief
Contacteer:

twinmamasilvia schreef:ik heb een foto van een pup die wil graag zou hebben(gebaseerd op keuren vooralsnog) is het een idee dat ik die plaats en de shih tzu kenners even kunnen kijken of de pup op zich iets is en dan ga ik vrijdag zelf kijken naar de ouders en haar zusjes en broertjes. haar ouders zijn raszuiver en gezond (wat me verteld is)

nee opzich niets raars alleen kun je van een pup foto gewoon zo weinig zeggen, wie zijn de fokkers? wie zijn de ouders? ( namen, foto's?) daar kunnen de shih tzu kenners misschien wat meer mee ;)
starfleet
Erelid

twinmamasilvia schreef:ik heb een foto van een pup die wil graag zou hebben(gebaseerd op keuren vooralsnog) is het een idee dat ik die plaats en de shih tzu kenners even kunnen kijken of de pup op zich iets is en dan ga ik vrijdag zelf kijken naar de ouders en haar zusjes en broertjes. haar ouders zijn raszuiver en gezond (wat me verteld is)

Nee dat is niet raar. Ik lees dat m.n. oogproblemen en ook wel ademhalingsproblemen voorkomen binnen het ras. Ik zou dan zeker willen weten of ze getest zijn en dat niet zomaar aannemen omdat dat gezegd wordt.

Ik wil je wel nog meegeven dat het niet goed is grote haast te hebben nu. Ik snap¨dat je zo snel mogelijk een pup wil, maar je doet een aanschaf voor jaren en jaren en dan kun je beter een paar maandjes wachten op een fokker die je echt aanstaat, dan persé nu een pup te nemen. Die pup komt er wel als je dat zo graag wil en dan maakt een maandje meer of minder toch niet uit.

Anne
Silvia
Zeer actief
Contacteer:

anne: dus als ik het goed begrijp kan ik de fokker of kennel of hoe ze ookallemaal heten een verklaring van gezondheid vand e ouders vragen?
zijn ze verplicht dat te hebben als ze met de honden fokken?

en wat wil de garantie zeggen die sommige fokkers je geven?
yamie
Zeer actief
Contacteer:

twinmamasilvia schreef:anne: dus als ik het goed begrijp kan ik de fokker of kennel of hoe ze ookallemaal heten een verklaring van gezondheid vand e ouders vragen?

wanneer een fokker bewust en goed bezig is zijn de ouderdieren getest op de dingen waar het betreffende ras op getest moet zijn, ook zeker wanneer ze via de regels van de rasvereniging fokken... en ja om die verklaringen kun je vragen ;)

garantie klinkt ivm met dieren altijd een beetje lastig, maar goed het heet nou eenmaal zo, de meeste correcte fokkers verkopen hun hondjes met een koopovereenkomst, daar staat dan ook in vermeld wat te doen bij verborgen gebreken ( binnen een bepaalde tijd) wat te doen bij overlijden ivm met een erfelijk/verborgen gebrek... welke regels dit zijn ligt ook een beetje aan de fokker...
starfleet
Erelid

twinmamasilvia schreef:anne: dus als ik het goed begrijp kan ik de fokker of kennel of hoe ze ookallemaal heten een verklaring van gezondheid vand e ouders vragen?

Ik weet niet precies hoe de richtlijnen van de vereniging zijn. In de meeste gevallen mag je enkel via de vereniging fokken als de honden getest zijn op een paar afwijkingen, welke dat zijn ligt voor elk ras anders. Bij de shi tzu zal geen HD voorkomen wel oogproblemen (ingegroeide haren). Maar zoals gezegd de preciese richtlijnen van de vereniging weet ik niet. Op de site die ik je doorgaf staat wel een telefoonnummer waar je alles kunt vragen over ras en pups, die lichten je daar ook graag over voor.

Garantie ligt ook aan de vereniging/fokker. Vaak wordt met een standaardcontract gewerkt en heb je "garantie" als binnen een bepaalde tijd afwijkingen naar boven komen, bijvoorbeeld een hartafwijking of een nierziekte etc. De fokker vergoedt dan de kosten tot maximaal het aankoopbedrag mocht er zoiets mis zijn.

Als ouders getest zijn kan je altijd om de papieren daarvan vragen, maar bij een nest dat via de vereniging gefokt is hebben beide ouderdieren de benodigde testen verplicht gehad voor er überhaupt gefokt kan worden.

Anne
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Hier kun je ook e.e.a. aan info vinden:
http://www.kennelclub.nl/
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
starfleet
Erelid

http://shih-tzu.eigenstart.nl/

Hier staan heel veel websites van shi tzu fokkers, ook enkele die in december een nest verwachten maar ik heb geen flauw idee van de kwaliteit van de kennels.

Anne
yamie
Zeer actief
Contacteer:

http://amaranthas.atack.nl/

de site van een shih tzu fokker die hier op het forum zit.... ik ken haar niet persoonlijk, maar wat ik van haar lees en zie ( ook op de site) zie ik haar als verantwoorde fokker, wellicht kun je haar een pb sturen voor info?
Mama Sanneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mama Sanneke »

Heb je al es aan een poedeltje gedacht.
Onze Luka is lief voor iedereen.
Heb hem 400 euro betaald, helaas bij een broodfokker, een koningspoedel betaal je gemakkelijk rond de 700-1000 euro.
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
Silvia
Zeer actief
Contacteer:

een poedel nee nisk voor mij denk ik.
mijn buren hadden er vroeger 3 en ik kan niet zeggen dat ik iets met zo'n hond heb.
Ik heb er niks tegen maar ook niks mee.
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”