Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc
Met al dat zout op de weg en die koude ijslagen van afgelopen dagen en de rotzooi die er allemaal aan zijn poten blijft hangen, lijkt me dat helemaal niet zo gek
of wel
Iemand ervaring ermee? Ze zijn er van neopreen maar Hond moet het wel prima vinden natuurlijk
neopreen zit op zich wel goed, ik heb beenbeschermers van neopreen voor mijn paard en dat zit prima.
Voor windhonden hebben ze ze ook van neopreen en voor zover ik weet zitten die oom goed.
Ik zal eens kijken naar schoenen lastig alleen met een flinke vacht, als dat maar niet ertussengaat zitten/zeer gaat doen
bij paarden of windhonden is dat natuurlijk anders
Die schoenen gaan meestal dicht met klittenband. Daar heeft de hond wss geen last van. Behalve die neopreen schoenen bestaan er ook nog booties die vaak door sledehonden gebruikt worden. Die zijn veel eenvoudiger en goedkoper.
Wij gebruiken idd booties voor onze honden. Maar dan alleen in de sneeuw als het nodig is. Ik maak ze altijd zelf. Maar je kan ze o.a kopen op: www.cooldogs.nl of www.hondenspul.nl
chaco schreef:Wij gebruiken idd booties voor onze honden. Maar dan alleen in de sneeuw als het nodig is. Ik maak ze altijd zelf. Maar je kan ze o.a kopen op: www.cooldogs.nl of www.hondenspul.nl
chaco schreef:Wij gebruiken idd booties voor onze honden. Maar dan alleen in de sneeuw als het nodig is. Ik maak ze altijd zelf. Maar je kan ze o.a kopen op: www.cooldogs.nl of www.hondenspul.nl
Blijven goed zitten en behoorlijk slijtvast.
De honden moesten er alleen wel heel erg aan wennen. Het was geen gezicht toen ze ze de eerste keer aan hadden.
AnneMarie schreef:Gingen ze niet proberen ze los te halen?
Devlin kan door haar overvloedige vacht amper in sneeuw lopen.
Het haar bij de voetzooltjes kort houden en vaseline smeren hielpen niet. Dus maar aan de hondenschoentjes gegaan.
Ze houdt ze aan en rent en sprint ermee alsof ze niets aan haar pootjes heeft. En geloof me, die wervelwind van me is echt een miep als het gaat om dingen waar ze niet van houdt
Groetjes, Fréderique en mijn Floddertje Babbe In liefdevolle herinnering: Dayka, Devlin en Vinou, mijn Bouviermeiden. Mis jullie en hou van jullie