Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
spanish alano
Moderator: moderatorteam
- Carmen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog en een Kretaans meisje
- Aantal honden: 2
spanish alano
Zijn er mensen in Nederland die een spanish alano hebben of fokken?
Ik ben benieuwd!
Carmen
Ik ben benieuwd!
Carmen
- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
- cloris
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
- Aantal honden: 1
- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
- johan1969
- Zeer actief
- Contacteer:
-
- Zeer actief
- Carmen
- Zeer actief
-
- Zeer actief
Ik wou dat ik er eentje had, vind het echt supermooie beesten, qua karakter heb ik er maar 2 gezien, een autoplaatwerker naast het bedrijf waar ik heb gewerkt had er 2 en in spanje had hij er nog 3 bij zijn broer, hij fokte niet, maar is gewoon gek met die beesten, het zijn net katten als je ze ziet bewegen zo snel en flexibel.
-
- Actief
- Contacteer:
-
- Zeer actief
Ik ben bij hem geweest om te kijken maar was al 5 jaar terug. Ben er zelf ook erg geinterreseerd en in Maart gaan we naar Spanje en dan ook bij fokkers van de Alano kijken.Carmen schreef:Jammer ik had graag eens gekeken bij iemand met een Alano....Brigitte schreef:Nee, in Belgie zit wel een fokker maar voor zover ik weet zijn ze hier (nog) niet.
Carmen
- Carmen
- Zeer actief
Ik vind ze erg mooi. Iemand hier zij een keer dat Basco op een alano leek. Ik ben dus op zoek gegaan en heb veel info gevonden en Basco lijkt zowel qua uiterlijk als karakter/gedrag op een Alano. Dat is toeval maar wel erg grappig...maar door al dat gelees zijn we dus wel geinterreseerd geraakt in de Alano.Brigitte schreef:Ik ben bij hem geweest om te kijken maar was al 5 jaar terug. Ben er zelf ook erg geinterreseerd en in Maart gaan we naar Spanje en dan ook bij fokkers van de Alano kijken.Carmen schreef:Jammer ik had graag eens gekeken bij iemand met een Alano....Brigitte schreef:Nee, in Belgie zit wel een fokker maar voor zover ik weet zijn ze hier (nog) niet.
Carmen
Carmen
- little-wolf
- Zeer actief
- Mol
- Zeer actief
- Carmen
- Zeer actief
- little-wolf
- Zeer actief
- Mol
- Zeer actief
gedrags problemen, teveel type verschil show is een belangrijk element aan het worden in spanje.little-wolf schreef:ook ik ben nieuwsgierigCarmen schreef:Ik ben heel benieuwd, zoals wat dan?Mol schreef:ben pas in contact gekomen met een fokker in spanje, en heb een hoop informatie op gedaan, goeie en niet zulke goeie informatie
mol
goeie honden zijn te krijgen maar apsoluut geen huis honden jacht instinkt viert hoogtij in deze lijnen, ander goeie lijnen worden ingezet voor het man werk dus zijn erg scherp
mol

- little-wolf
- Zeer actief
phoe. dat zijn 2 uitersten.Mol schreef:gedrags problemen, teveel type verschil show is een belangrijk element aan het worden in spanje.little-wolf schreef:ook ik ben nieuwsgierigCarmen schreef:Ik ben heel benieuwd, zoals wat dan?Mol schreef:ben pas in contact gekomen met een fokker in spanje, en heb een hoop informatie op gedaan, goeie en niet zulke goeie informatie
mol
goeie honden zijn te krijgen maar apsoluut geen huis honden jacht instinkt viert hoogtij in deze lijnen, ander goeie lijnen worden ingezet voor het man werk dus zijn erg scherp
mol
-
- Zeer actief
- Contacteer:
Is het ook niet zo dat de paar goeie fokkers van typische Alano´s helemaal niet zitten te wachten op het populair worden van hun ras omdat ze als de dood zijn dat het dan gewoon een kapotgefokt zootje gaat worden?Mol schreef:ben pas in contact gekomen met een fokker in spanje, en heb een hoop informatie op gedaan, goeie en niet zulke goeie informatie
mol
Ik meen dat er maar heel weinig echt goede Alano´s zijn, in handen van mensen die al jaren bezig zijn om die kleine basis te behouden?
- Mol
- Zeer actief
nou dat dacht ik dus ook maar dat schijnt dus echt tegen te vallen in spanje, er zitten zelfs fokkers in US Canada enz.Wil de hond schreef:Is het ook niet zo dat de paar goeie fokkers van typische Alano´s helemaal niet zitten te wachten op het populair worden van hun ras omdat ze als de dood zijn dat het dan gewoon een kapotgefokt zootje gaat worden?Mol schreef:ben pas in contact gekomen met een fokker in spanje, en heb een hoop informatie op gedaan, goeie en niet zulke goeie informatie
mol
Ik meen dat er maar heel weinig echt goede Alano´s zijn, in handen van mensen die al jaren bezig zijn om die kleine basis te behouden?
Engeland is het ras ook in op komst.
de type honden die ik dus mooi vind zijn dus de werk type honden met het stowiceinse karakter, ze verblikken of verblozen nergens van schijnt.
mol

- johan1969
- Zeer actief
- Contacteer:
In de Woef van enkele jaren terug stond er ook een reportage in over dit ras. Enkele van de honden leken echter meer op mislukte Mastin Espanols of Boxers.
Een collega van me wou er een paar jaar terug ook eentje kopen, hij is zelfs naar Spanje gereisd , maar heeft er uiteindelijk toch van af gezien.
Een collega van me wou er een paar jaar terug ook eentje kopen, hij is zelfs naar Spanje gereisd , maar heeft er uiteindelijk toch van af gezien.
https://www.flickr.com/photos/23084668@N07/albums
- Mol
- Zeer actief