Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Allergie

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

gz
Actief
Mijn ras(sen): Boxer
Aantal honden: 1

Allergie

Ongelezen bericht door gz »

Nou dat hebben wij weer. Onze boxerpup van net een half jaar heeft vaak jeuk en rode oren, rond de ogen wat haar uitval en jeuk bij de buik. We hebben een afkrabsel gedaan van de huid maar niks te zien, vlooien heeft ze niet dus de volgende stap is het voer. Wat de kans op een voedselallergie wordt steeds groter :idea: In het begin voerden we Royal Canin en sinds enige tijd voeren we Carnibest.

Ze mag nu 3 maand geen bot, koekjes of iets dergelijks hebben alleen maar haar eigen voer en water. We hebben contact gehad met Corina en geven haar voorlopig alleen maar carnibest lam & rijst. Hoop echt dat het nu op houdt want anders moeten we straks 3 maand op hyper allegeen brokken van Hills. Was net zo blij dat we geen brokken meer voerden :boos:

Nou ja .... maar even afwachten :( :denken:
bulletjebe
Zeer actief
Mijn ras(sen): bullmastiff
Contacteer:

Ongelezen bericht door bulletjebe »

Dat is minder... Maar hopelijk zie je verbetering in de komende drie maanden, als je alleen het voer geeft en geen andere dingen erbij. Het is heel vervelend als je hond iets mankeert en je moet 'zoeken' naar de oorzaak. Succes en beterschap ermee
:ok:
kitty
Zeer actief
Mijn ras(sen): schapendoes
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door kitty »

Succes ermee.

Als dit niet lukt hoef je niet op brokken over te gaan. Mijn teef reageerde met meer jeuk op de hypoallergeen brokken.
Voor haar maakte ik de maaltijden zelf met rijst en geitenvlees. Als je maar zorgt dat je een eiwitbron pakt die in de gangbare diervoerders niet voorkomt kun je het zo goed uittesten.
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”