Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Jeuk, knauwen op flanken en bij kammer schilfers in de vacht

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Femmy
Actief

Jeuk, knauwen op flanken en bij kammer schilfers in de vacht

Ongelezen bericht door Femmy »

Ik voer Barca (brokken).

Nu zit ik met het volgende probleem: Farras knauwt zichzelf regelmatig op de flanken, ook heeft hij als ik hem kam regelmatig schilfers in zijn vacht. De dierenarts gaf aan dat dit wellicht te maken heeft met zijn nestharen die hij nog niet helemaal kwijt is, en zeker op die plaatsen niet. Kan het wellicht zijn dat ik hem een ander voer moet geven, zodat hij goed door zijn rui/verharing komt ? En wat kunnen jullie mij adviseren.

Sowieso is Farras geen grote eter, eet nooit helemaal zijn bak leeg en moet echt bij hem gaan zitten en hem (verbaal) belonen bij iedere hap die hij eet.

Nu las ik al het een en ander over Biofood Lamb+Rice+schapenvet, hoor ik van mijn zusje over Fokker (met lam of eend). Is dit iets voor hem, of kunnen jullie mij wellicht een goed voer aanraden ?

Groetjes, Femmy
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Marouck had dit op carocroc, ook was haar vacht wat vettig met name op haar kont en haar kraag, haren braken ook af.
Heb haar toen op Prins gezet en het was zo over.
Bij haar was het waarschijnlijk het hoge eiwitgehalte wat het veroorzaakte.
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
aschra
Zeer actief
Mijn ras(sen): Franse bulldog

Ongelezen bericht door aschra »

hoe lang voer je al barca dan
Femmy
Actief

Een aantal weken op Barca, hiervoor op Carnibest, en toen knauwde hij ook al.

Groetjes, Femmy
aschra
Zeer actief

dan denk ik toch dat er nog puppievacht in zit, wat eruit moet
Femmy
Actief

Sowieso hebben beide honden in eerste instantie goede ontlasting, maar na de eerste drol wordt de ontlasting helaas dun en slap. Toch een ander over ? En zo ja, welk ?

Groetjes, Femmy
aschra
Zeer actief

dat hadden mijn honden in het begin ook, ik voer nu 5 maanden barca en het gaat hier heel erg goed

ze glimmen en zien er piekfijn uit

ik geef ze er 2x in de week versvlees bij
cane corso
Zeer actief

Ongelezen bericht door cane corso »

Ik denk dat je Barca nog te kort voer om hier problemen te krijgen, en je verteld dat ervoor op een andere brok ook de jeuk en schilfers al was dus ik zou even doorzetten door de zakken zeker op te maken.

En anders moet je de honden helemaal op vers gaan zetten maar je had zelf al aangegeven dat je dit te kostbaar werd.

En je moet ook niet vergeten dat de hond met dit weer een hele overgang aan het meemaken is, de verwarmingen gaan weer aan en dan moet hij de puppenharen nog eens kwijt.
Groetjes van Deborah, Spiky en Alonso.
Afbeelding
Femmy
Actief

Is ook zo; zet door en kijk het gewoon nog een periode aan. Sowieso nog een volle zak te gaan !

Groetjes, Femmy
marléne
Vaste gebruiker
Contacteer:

voer

Ongelezen bericht door marléne »

Hallo,

Ik had met mijn oude teef ook altijd schilfers in de vacht.
Nu geef ik Canex en sinds heb ik geen problemen meer gehad.
Ook gaan ze hier niet aan de diaree van dit voer.
Canex is een NL voer en volledig op gezonde basis, dus geen toevoegingen van chemische antioxidanten enz...
Ik geef altijd de fish en rice omdat dit zeer goed is voor de vacht en allergieen enz...

Groetjes
Marlene
grijze keeshonden liefhebster
Femmy
Actief

cane corso schreef:Ik denk dat je Barca nog te kort voer om hier problemen te krijgen, en je verteld dat ervoor op een andere brok ook de jeuk en schilfers al was dus ik zou even doorzetten door de zakken zeker op te maken.

En anders moet je de honden helemaal op vers gaan zetten maar je had zelf al aangegeven dat je dit te kostbaar werd.

En je moet ook niet vergeten dat de hond met dit weer een hele overgang aan het meemaken is, de verwarmingen gaan weer aan en dan moet hij de puppenharen nog eens kwijt.
Al met al nog wat voer te gaan, maar zal je deze maand of anders februari weer mailen voor twee nieuwe zakken Barca. Het gaat nu goed, al knauwt hij nog wel.

Groetjes, Femmy
joline
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door joline »

Onze wolfskees had ook schilfers op brokken (Royal Canin en Carocroc) Sinds ik op Rodi sta, zijn de schilfers helemaal weg. :wink:
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”