Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
zweertjes op kop
Moderator: moderatorteam
- Emke
- Vaste gebruiker
zweertjes op kop
Onze bas heeft zweertjes overal op zijn kop, aan zijn oren, zijn wangen... als hij van de fokker kwam had hij boven op zijn kop al kleine 'wondjes' maar ze zeiden dat dat was van te spelen met zijn broers en zusjes... dat is nu zo'n 6 weken geleden en ondertussen heeft hij gele zweertjes, de kleintjes genezen vanzelf maar soms zijn er grotere bij die erg stinken als ze openbreken... toen ik naar de DA ging om een inenting een paar weken geleden zei ze al dat er veel huidproblemen zijn bij blauwe doggen... zijn er mensen die daar ervaring mee hebben en klopt de bewering van mijn DA? 
-
bulletjebe
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): bullmastiff
- Contacteer:
Ik weet niks van huidproblemen bij blauwe doggen
maar ik zou de wondjes ontsmetten met iets, het lijkt me niet goed als ze stinken. Ikzelf gebruik op wondjes betadine, maar er zijn nog ander middeltjes die ontsmetten.
Gelukkig genezen de kleine wondjes wel vanzelf, hopelijk genezen de grote wonden ook snel anders zou ik toch eventjes de DA er naar laten kijken.
Gelukkig genezen de kleine wondjes wel vanzelf, hopelijk genezen de grote wonden ook snel anders zou ik toch eventjes de DA er naar laten kijken.
- Scooby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse dog
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Hoi Emke,
Ik heb ook nog nooit gehoord dat blauwe doggen meer huidproblemen zouden hebben. Kan het niet zijn dat jullie dog momenteel gewoon erg weinig weerstand heeft, omdat hij zo slecht eet en daardoor die zweertjes krijgt?
Ik heb ook nog nooit gehoord dat blauwe doggen meer huidproblemen zouden hebben. Kan het niet zijn dat jullie dog momenteel gewoon erg weinig weerstand heeft, omdat hij zo slecht eet en daardoor die zweertjes krijgt?
Groetjes, Karen
Duitse doggen 'Uut Sutfene'
Duitse doggen 'Uut Sutfene'
- Emke
- Vaste gebruiker
Zou wel kunnen... moet morgen naar DA voor herhalingsinenting... benieuwd wat zij er van denkt... Bas heeft trouwens al drie maalijden na elkaar heel goed gegeten met twee sneden Duck door zijn korrels, ben wel een beetje ongerust omdat enkele mensen hier zeggen dat dat niet zo goed is, vlees en korrels maar toch blij dat hij nu wat gaan aandikken hoor...
Aan allen, prettige zondag nog en bedankt voor jullie reacties hoor
Aan allen, prettige zondag nog en bedankt voor jullie reacties hoor
- Belle
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Re: zweertjes op kop
Onze Catootje is ook een blauwe dog en heeft ook een tijdje allemaal gele pukkels gehad. Bij waren ze niet zo heel groot en braken ze ook niet open. Volgens mijn DA waren het waarschijnlijk jeugdpuistjes en zou het vanzelf wel over gaan. Het is nu inderdaad over. Hoe oud is Bas?Emke schreef:Onze bas heeft zweertjes overal op zijn kop, aan zijn oren, zijn wangen... als hij van de fokker kwam had hij boven op zijn kop al kleine 'wondjes' maar ze zeiden dat dat was van te spelen met zijn broers en zusjes... dat is nu zo'n 6 weken geleden en ondertussen heeft hij gele zweertjes, de kleintjes genezen vanzelf maar soms zijn er grotere bij die erg stinken als ze openbreken... toen ik naar de DA ging om een inenting een paar weken geleden zei ze al dat er veel huidproblemen zijn bij blauwe doggen... zijn er mensen die daar ervaring mee hebben en klopt de bewering van mijn DA?
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
- Emke
- Vaste gebruiker
- Belle
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Catootje was ook ongeveer zo oud. Ze is nu 6 maanden en ik zie nooit meer puistjes. Maar even aan je DA vragen kan natuurlijk nooit kwaad.Emke schreef:3,5 maand dus het zouden wel es jeugdpuistjes kunnen zijn denk ik... morgen bij de DA voor herhalingsinenting, zal het er met haar ook es over hebben. Bedankt alvast
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
- Emke
- Vaste gebruiker
Blijkt toch niet zo onschuldig te zijn, Bas moet in de 'speelwondjes' een infectie opgedaan hebben met een parasiet, DA heeft de naam genoemd maar ben het al vergeten
Met een beetje geluk krijgen we het weg met ontsmetten en een middeltje om de 3 weken, 12 weken lang en als het niet betert moet hij 8 weken na elkaar een prik en een wekelijks bad... laat ons hopen dat de eerste kuur werkt... 
-
Reini
- Zeer actief
-
Tulp
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): boerboel
- Aantal honden: 0
- Emke
- Vaste gebruiker
- Emke
- Vaste gebruiker
- Emke
- Vaste gebruiker
- Emke
- Vaste gebruiker
Ik voel mij niet aangevallen hoor,ik zeg gewoon dat ik mijn da vertrouw en we vlug zullen merken of die behandeling helpt of niet. Ik vind trouwens om de drie weken een pipetje leegmaken in zijn nek tegen parasieten niet echt een drastische maatregel maar misschien zie ik dat verkeerd en zijn die middeltjes sterker dan ik vermoed?
Zoals ik al zei, ik ben geen expert, meen ik hoor, niet verkeerd bedoeld.
Iedere reactie die ik hier krijg apprecieer ik enorm en hou ik zeker in gedachten.
Sommige zweren zijn erg groot en stinken enorm als ze open breken, denk niet dat dat 'jeugdpuistjes' zijn.
Groetjes
Zoals ik al zei, ik ben geen expert, meen ik hoor, niet verkeerd bedoeld.
Iedere reactie die ik hier krijg apprecieer ik enorm en hou ik zeker in gedachten.
Sommige zweren zijn erg groot en stinken enorm als ze open breken, denk niet dat dat 'jeugdpuistjes' zijn.
Groetjes
- Emke
- Vaste gebruiker
- Peppie
- geregistreerd lid