Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Bang voor clicker
Moderator: moderatorteam
- rooie
- geregistreerd lid
Bang voor clicker
hallo allemaal,
Ik heb veel gelezen over de clicker en hoe goed het werkt.
Maar nu heb ik een hond die erg bang voor het geluid is. Na een paar dagen geprobeerd te hebben ben ik er uiteindelijk mee gestopt want al hoe zacht ik ook clickerde hij kwam absoluut de beloning niet halen.
Waar ik nu dus de clicker voor gebruik is voor correctie's. Een er van was het blaffen in de auto, na 2 keer een click en het probleem was weg.
Nu ben ik de clicker aan het gebruiken om het trekken aan de riem te verminderen.
Doordat hij er zo angstig voor is blijft hij dicht bij mij en zo gauw hij weer gaat trekken komt er een click. Het is wel een beetje zielig als je hem ziet lopen maar het uiteindelijk doel word denk ik toch bereikt.
Ben benieuwd of iemand ook zo'n ervaring heeft gehad en of het gelukt is op deze manier.
Ik heb veel gelezen over de clicker en hoe goed het werkt.
Maar nu heb ik een hond die erg bang voor het geluid is. Na een paar dagen geprobeerd te hebben ben ik er uiteindelijk mee gestopt want al hoe zacht ik ook clickerde hij kwam absoluut de beloning niet halen.
Waar ik nu dus de clicker voor gebruik is voor correctie's. Een er van was het blaffen in de auto, na 2 keer een click en het probleem was weg.
Nu ben ik de clicker aan het gebruiken om het trekken aan de riem te verminderen.
Doordat hij er zo angstig voor is blijft hij dicht bij mij en zo gauw hij weer gaat trekken komt er een click. Het is wel een beetje zielig als je hem ziet lopen maar het uiteindelijk doel word denk ik toch bereikt.
Ben benieuwd of iemand ook zo'n ervaring heeft gehad en of het gelukt is op deze manier.
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
dit is een beetje omgekeerde wereld. het is juist de bedoeling je hond te belonen
mijn hond schrok in het begin ook van het geluid, daarom heb ik een clicker met volumeknop gekocht
http://www.hondenwebshop.nl/pd142987584 ... egoryId=22
misschien ook wat voor jou, dan kan je op de normale manier gaan trainen
mijn hond schrok in het begin ook van het geluid, daarom heb ik een clicker met volumeknop gekocht
http://www.hondenwebshop.nl/pd142987584 ... egoryId=22
misschien ook wat voor jou, dan kan je op de normale manier gaan trainen
- Joyce
- Zeer actief
- Aantal honden: 4
Re: Bang voor clicker
Ik denk niet dat je op een goede manier bezig bent zo, je zou toch juist denken dat je het op een positieve manier wilt doen omdat je zo geinteresseerd bent in de clicker en wat je nu doet is toch wel het tegenovergestelde daar van.rooie schreef:
Hoe oud is je hond precies en hoe lang hebben jullie hem al? Zodra hij niet meer blaft in de auto of niet meer trekt beloon je hem dan ook?
Ik weet ook niet of het doel uiteindelijk wel zo bereikt wordt, je hond weet namelijk dat de clicker bij jou vandaan komt en als hij bang is voor de clicker zou hij er juist bij vandaan willen lopen, maar zodra hij dat doet click je, dus hij heeft geen keuze nu, naast jou lopen is eng en bij jou vandaan lopen is ook eng. Ik zou juist willen dat m'n hond bij mij blijft omdat ik leuk ben, niet omdat ik eng ben.
Als een hond bang is voor het geluid van de clicker, dan zou je een balpen kunnen proberen die clickt of de clicker eerst in je zak verstoppen, maar ik ben ook bang dat je het geluid van de clicker nu verpest hebt en dat je hond zulke negatieve associaties met het geluid heeft dat het heel lang kan duren voordat hij leert dat het geluid leuke dingen betekent.
- Mir@n
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Podenco, Galgo.
- Contacteer:
Of een andere clicker kopen, er zijn er verschillende heb ik gemerkt met verschillende geluiden (dat horen wij niet, maar zij wel)Chatterbox schreef:Als een hond bang is voor het geluid van de clicker, dan zou je een balpen kunnen proberen die clickt of de clicker eerst in je zak verstoppen, maar ik ben ook bang dat je het geluid van de clicker nu verpest hebt en dat je hond zulke negatieve associaties met het geluid heeft dat het heel lang kan duren voordat hij leert dat het geluid leuke dingen betekent.rooie schreef:
- rooie
- geregistreerd lid
Mijn hond is anderhalf jaar en ik heb hem een jaar nu. De opvoeding/gehoorzaamheid doe ik door middel van beloningen en dat werkt uitstekend. Alleen lukt het niet bij het trekken.Chatterbox schreef:rooie schreef:
Hoe oud is je hond precies en hoe lang hebben jullie hem al? Zodra hij niet meer blaft in de auto of niet meer trekt beloon je hem dan ook?
Ik weet ook niet of het doel uiteindelijk wel zo bereikt wordt, je hond weet namelijk dat de clicker bij jou vandaan komt en als hij bang is voor de clicker zou hij er juist bij vandaan willen lopen, maar zodra hij dat doet click je, dus hij heeft geen keuze nu, naast jou lopen is eng en bij jou vandaan lopen is ook eng. Ik zou juist willen dat m'n hond bij mij blijft omdat ik leuk ben, niet omdat ik eng ben.
.
Mijn idee was nu, omdat ik toch een goede band heb met hem, dat wanneer hij bij naast loopt het dan vertrouwd is en zo gauw hij wegloopt hij een signaal krijgt en mij weer opzoekt waar het veilig is.
Natuurlijk wordt hij beloont voor zijn gedrag als hij naast mij loopt. Zo gauw ik ga zien dat de band hierdoor verslechterd dan stop ik onmiddellijk.
- Mark-fryslan
- Zeer actief
Opzich kan het wel wat je doet. John Fisher heeft daar zijn "disks"voor ontwikkeld. Je hebt een geluid gekoppeld aan een voor de hond negatieve ervaring. De klik is nu een straf voor je hond i.p.v. het teken dat hij iets goed doet en een beloning kan komen halen.
Heb je de hond van een ander? Misschien heeft iemand anders de hond wel gek gekikkerd. Gestraft omdat de hond iets niet goed deed. Dan zou ik de klikker gewoon in de vuilnisbak gooien. Het is een hulpmiddel en niet meer dan dat. Als het niet past bij jou en je hond zou ik niet te bang wezen om hem niet meer te gebruiken. Je hebt een angstige gevoelige hond. Ik zou die positief willen trainen en niet negatief omdat dat zo makkelijk is.
Je kunt je hond ook aan een slibketting doen en hem goed afronselen. Dan luistert hij ook perfect, Maar je weet zelf wel wat je daar allemaal mee vernield. Dus met de klikker heb ik een beetje hetzelfde gevoel. Het is geestelijk te veel voor jou hond al die negatieve ervaringen. Dus probeer je hond juist positieve ervaringen te geven. Geef je hond wat meer zelfvertrouwen. Dan wordt hij ook wat zelfverzekerder. Anders wordt het een angsthaas als je niet oppast.
Groetjes Mark
Heb je de hond van een ander? Misschien heeft iemand anders de hond wel gek gekikkerd. Gestraft omdat de hond iets niet goed deed. Dan zou ik de klikker gewoon in de vuilnisbak gooien. Het is een hulpmiddel en niet meer dan dat. Als het niet past bij jou en je hond zou ik niet te bang wezen om hem niet meer te gebruiken. Je hebt een angstige gevoelige hond. Ik zou die positief willen trainen en niet negatief omdat dat zo makkelijk is.
Je kunt je hond ook aan een slibketting doen en hem goed afronselen. Dan luistert hij ook perfect, Maar je weet zelf wel wat je daar allemaal mee vernield. Dus met de klikker heb ik een beetje hetzelfde gevoel. Het is geestelijk te veel voor jou hond al die negatieve ervaringen. Dus probeer je hond juist positieve ervaringen te geven. Geef je hond wat meer zelfvertrouwen. Dan wordt hij ook wat zelfverzekerder. Anders wordt het een angsthaas als je niet oppast.
Groetjes Mark
"Life is what happens to you while you're busy making other plans" - John Lennon -
In mijn hart nog steeds bij me, Malou 01-06-2000 - 03-11-2005
- Dibbes
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Als ik het goed begrijp wil je niet dat je hond went aan de clicker om ermee te gaan trainen. Ik snap tenminste je vraag niet helemaal
.
Ik zou stoppen met die clicker en een ander signaalgeluid kiezen om mee te gaan trainen. Bijvoorbeeld een tongklik of het woord "ex". Als het tenminste je bedoeling is om te gaan trainen met een "bridge".

Ik zou stoppen met die clicker en een ander signaalgeluid kiezen om mee te gaan trainen. Bijvoorbeeld een tongklik of het woord "ex". Als het tenminste je bedoeling is om te gaan trainen met een "bridge".

- martine
- Zeer actief
- Contacteer:
is niet de bedoeling
ook sommige hun redenering niet , je spreekt hier over angst
angst gebruiken we niet bij een posstieve methode.
possitieve en negatieve conditionering GEEEN ANGST.
De Ficher disck zijn niet gebazeerd op angst.
welk geluid je gebruikt geeft inderdaad niet maar als je hond bang is voor een klick zou ik me zorgen maken over zijn gehoor ik.veronderstel dat hij dan van nog meer geluiden bang is ?
welk geluid je gebruikt geeft inderdaad niet maar als je hond bang is voor een klick zou ik me zorgen maken over zijn gehoor ik.veronderstel dat hij dan van nog meer geluiden bang is ?
de beste man is een dobermann
www.dogs-dream.com
www.dogs-dream.com
- Mark-fryslan
- Zeer actief
Ja klopt je hebt gelijk. Daar was ik even aan voorbij gegaan. De fischer disks hebben een negatieve ervaring voor de hond gekregen d.m.v. van voer dat ze niet te pakken kunnen krijgen, meer frustratie een gevoel dat waar ze mee bezig zijn hun niks op gaat leveren. Dat ze beter naar de baas kunne gaan omdat dat hun meer op zal leveren. Maar geen angst inderdaad. Dus trainen met angst is gewoon niet aan te raden. Ermee ophouden dus.martine schreef:is niet de bedoeling
Groetjes Mark
"Life is what happens to you while you're busy making other plans" - John Lennon -
-
- Actief