Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Meradog Reference
Moderator: moderatorteam
-
Szandor
Meradog Reference
Wie kan helpen, wie heeft ervaring met dit voer?
Het is een brok en alleen te koop in Duitsland waarna het door de bezorgdienst afgeleverd gaat worden.
Samenstelling: mais, gevogelte, kaantjesmeel, gevogeltevet, bietenvezels, vismeel, lijnzaad, biergist, volledig eipoeder, mineralen, lecithin (0.2%), methionin
Analyse: ruw eiwit 22,5% / ruw vet 13,3% / ruwe celstof 2,5% / ruwe as 6,0 % / calcium 1,1% / fosfor 0,9% / natrium 0,33%
Toevoegingen: vitamine A 12.000 I.E. kg / vitamine D3 1000 I.E./kg vitamine E 200mg/kg vitamine C 50mg/kg beta-caroteen 10mg/kg
koper 12,5mg/kg zink 125/mg/kg seleen 0,15mg/kg.
Waarom wil ik dit zo graag weten, een buurhond van mij krijgt dit voer al geruime tijd en heeft nu enorme problemen met het bewegingsstelsel.
We lopen natuurlijk een oorzaak te zoeken waar dit vandaan kan komen en voor ze op ander voer gezet gaat worden, graag commentaar of het voer er iets mee te maken kan hebben.
Het betreft een Mechelse herder, teefje.
Het is een brok en alleen te koop in Duitsland waarna het door de bezorgdienst afgeleverd gaat worden.
Samenstelling: mais, gevogelte, kaantjesmeel, gevogeltevet, bietenvezels, vismeel, lijnzaad, biergist, volledig eipoeder, mineralen, lecithin (0.2%), methionin
Analyse: ruw eiwit 22,5% / ruw vet 13,3% / ruwe celstof 2,5% / ruwe as 6,0 % / calcium 1,1% / fosfor 0,9% / natrium 0,33%
Toevoegingen: vitamine A 12.000 I.E. kg / vitamine D3 1000 I.E./kg vitamine E 200mg/kg vitamine C 50mg/kg beta-caroteen 10mg/kg
koper 12,5mg/kg zink 125/mg/kg seleen 0,15mg/kg.
Waarom wil ik dit zo graag weten, een buurhond van mij krijgt dit voer al geruime tijd en heeft nu enorme problemen met het bewegingsstelsel.
We lopen natuurlijk een oorzaak te zoeken waar dit vandaan kan komen en voor ze op ander voer gezet gaat worden, graag commentaar of het voer er iets mee te maken kan hebben.
Het betreft een Mechelse herder, teefje.
-
Mauyak
Dat is moeilijk te zeggen of het voer er mee te maken heeft.Maar ik zou zelf op basis van de samenstelling dit voer NOOIT kopen.Het klinkt mij niet gezond in de oren,want mais en kaantjesmeel???Nee sorry dit voer valt bij mij in de catagorie BONZO en ALDI-brokken.Evengoed hoop ik voor de buurhond dat er snel een oplossing of hulp komt voor zijn problemen.Sterkte!
- stefanie
- Zeer actief
-
caelybliss
- Vaste gebruiker
Ik zou het ook niet geven...om de redenen die hierboven al genoemd zijn. Plus het feit dat er caroteen inzit en dat mogen mijn witjes eigenlijk niet hebben
Of de klachten wat betreft het bewegingsgestel door deze brok kunnen komen, dat weet ik niet. Ik sluit niks uit, voeding kan invloed uitoefenen op zeer veel verschillende dingen. Hangt veelal van de samenstelling af. Ik ben geen voedingsexpert, maar onmogelijk acht ik het niet. Sinds wanneer heeft ze die klachten? Hoe lang krijgt ze die brok al?
Of de klachten wat betreft het bewegingsgestel door deze brok kunnen komen, dat weet ik niet. Ik sluit niks uit, voeding kan invloed uitoefenen op zeer veel verschillende dingen. Hangt veelal van de samenstelling af. Ik ben geen voedingsexpert, maar onmogelijk acht ik het niet. Sinds wanneer heeft ze die klachten? Hoe lang krijgt ze die brok al?
Groetjes en pootjes van Wendy, Caely, Bliss, Erlo, Danka, Zeta en Jessie
-
Szandor
Zo, net de buuv op bezoek gehad dus kon wat van jullie vragen gaan stellen.
Haar hond krijgt nu sinds een jaar dit voer, was aanbevolen door een buurman die dit voor zijn herders al lang heeft. (jammer voor hem, ik vind deze herders er dus niet mooi uitzien, lopen met doorgezakte poten en de ribben brrrrrr door de vacht worden ze mooi weggedrukt maar alles steekt uit. )
Ongeveer een jaar geleden begon de hond van buuv af en toe wat mank te lopen. DA heeft foto's genomen van heupen, poten en onderrug en deze lieten helemaal niets zien.
Nu loopt ze regelmatig mank en zit ze ook vaak te trillen.
Buuv wilde zelf al ander voer gaan kopen en op mijn vraag wat dit voer nu wel niet kost.......................15 kilo is 33 euro dus ik vind het behoorlijk aan de prijs ook nog.
Dus...............................laat maar weer horen.
Haar hond krijgt nu sinds een jaar dit voer, was aanbevolen door een buurman die dit voor zijn herders al lang heeft. (jammer voor hem, ik vind deze herders er dus niet mooi uitzien, lopen met doorgezakte poten en de ribben brrrrrr door de vacht worden ze mooi weggedrukt maar alles steekt uit. )
Ongeveer een jaar geleden begon de hond van buuv af en toe wat mank te lopen. DA heeft foto's genomen van heupen, poten en onderrug en deze lieten helemaal niets zien.
Nu loopt ze regelmatig mank en zit ze ook vaak te trillen.
Buuv wilde zelf al ander voer gaan kopen en op mijn vraag wat dit voer nu wel niet kost.......................15 kilo is 33 euro dus ik vind het behoorlijk aan de prijs ook nog.
Dus...............................laat maar weer horen.
-
Golden Stanley
-
Golden Stanley
-
caelybliss
- Vaste gebruiker
Kijk uit met wat je zegt over Prins en zonder rotzooi. Twee jaar geleden andere directie en ineens waren de brokken veel langer houdbaar...laat Prins dus vooral even weg als je Cavom ook noemtGolden Stanley schreef:Meteen overschakelen op vers............ of als ze een brok wil blijven geven een met weinig rotzooi als FF, Prins, Cavom.
Ikzelf zou versvlees van Carnibest aanraden, heb ik zelf erg goede ervaringen mee. En anders Cavom.
-
Golden Stanley
Nouja, ik vind tegenwoordig alle brokken rotzooi, maar dat van Prins wist ik niet.caelybliss schreef:Kijk uit met wat je zegt over Prins en zonder rotzooi. Twee jaar geleden andere directie en ineens waren de brokken veel langer houdbaar...laat Prins dus vooral even weg als je Cavom ook noemtGolden Stanley schreef:Meteen overschakelen op vers............ of als ze een brok wil blijven geven een met weinig rotzooi als FF, Prins, Cavom.![]()
Ikzelf zou versvlees van Carnibest aanraden, heb ik zelf erg goede ervaringen mee. En anders Cavom.
-
caelybliss
- Vaste gebruiker
Ik wist het tot voor kort ook niet hoor, wilde mijn honden op Prins zetten, maar ben navraag gaan doen en kwam bij een collega fokker uit die haar honden al 10 jaar Prins gaf, tot ze 2 jaar geleden dus conserveringsmiddelen aan de brokken toe zijn gaan voegen onder een andere directie. Ze is alles uit gaan zoeken en ontdekte dat de toevoegingen vervelende bijwerkingen zouden kunnen hebben, dus eigenlijk was het verschil met andere brokken zoals Eukanuba verdwenen. Mijn ouders gaven het ook al 10 jaar, Prins, aan de border collies en sinds twee jaar hebben beiden last van wat dingen die te maken kunnen hebben met de brokken. Cintha heeft zeer incidenteel een epileptische aanval en gezien de samenstelling van Prins en de bewezen bijwerking van een aantal conserveringsmiddelen is dat ze tot epileptische aanvallen zouden kunnen leiden. Ik zeg dus niet dat het door de brokken komt, maar het is de moeite waard een andere brok te gaan proberen om wat dingen uit te sluiten. De andere border collie heeft sinds twee jaar een zwaar verslechterde vacht met huidschilfering en wat zie ik al lezende in een artikel over die conserveringsmiddelen? Het kan een bijwerking zijn van Ethoxyquine. Ook de moeite waar dus om te proberen of het verbetert op ander voer.Golden Stanley schreef:Nouja, ik vind tegenwoordig alle brokken rotzooi, maar dat van Prins wist ik niet.caelybliss schreef:Kijk uit met wat je zegt over Prins en zonder rotzooi. Twee jaar geleden andere directie en ineens waren de brokken veel langer houdbaar...laat Prins dus vooral even weg als je Cavom ook noemtGolden Stanley schreef:Meteen overschakelen op vers............ of als ze een brok wil blijven geven een met weinig rotzooi als FF, Prins, Cavom.![]()
Ikzelf zou versvlees van Carnibest aanraden, heb ik zelf erg goede ervaringen mee. En anders Cavom.Goed dat je dat aangeeft, daar ga ik is achterheen.
Nogmaals: ik zeg niet dát de klachten aan de brok te wijten zijn. Feit is wel dat het erg toevallig is en dat het wel de moeite waard is eens een andere brok te proberen. Mijn ouders komen al 10 jaar bij dezelfde dierenwinkel, ze hebben daar deze week Cavom gehaald en de verkoopster die ze goed kennen was erg verbaasd over hun verhaal. Ze zei wel meteen: het is me wel opgevallen dat de houdbaarheid ineens veel langer was van Prins en ik wist dat er een andere directie is gekomen. Ze bellen ons echt niet op dat ze er dit of dat aan hebben toegevoegd. Van andere brokken als Eukanuba wist ik het wel, maar wat Prins betreft vielen wel wat puzzelstukjes op hun plek. Dat was haar reactie, zegt genoeg denk ik.
Hoe dan ook, wij zijn er zelf nog niet uit wat we nu gaan geven, we houden het voorlopig nog even op Happy Dog. Wel is me naast Happy Dog het merk Jarco aangeraden wat ook erg goed moet zijn. Voor de geïnteresseerden www.happydog.nu en www.jarco.nl
- pooh
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwiterse witte herder
-
caelybliss
- Vaste gebruiker
Ze zijn witter dan witpooh schreef:Krijgen je witjes geen wildkleur van al dat koper in Happy Dog?
Dus wat dat betreft geen klagen
-
Tulp
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): boerboel
- Aantal honden: 0
Hoe kom je erbij om een voer af te kraken wat je niet kent! En als ik verder lees is ze pas Meradog gaan voeren toen de hond al mank liep en nu zou de brok het gedaan hebben!!!! Hoe halen jullie het in je hoofd.Mauyak schreef:Dat is moeilijk te zeggen of het voer er mee te maken heeft.Maar ik zou zelf op basis van de samenstelling dit voer NOOIT kopen.Het klinkt mij niet gezond in de oren,want mais en kaantjesmeel???Nee sorry dit voer valt bij mij in de catagorie BONZO en ALDI-brokken.Evengoed hoop ik voor de buurhond dat er snel een oplossing of hulp komt voor zijn problemen.Sterkte!
Meradog is een zeer goede, uitgebalanceerde voeding met goede grondstoffen. De meeste mensen die het voeren zweren erbij.
En al die onzin over Prins klopt ook niet.
De meeste mensen horen ergens wat en verkondigen dat als de waarheid zonder daar ook maar 1 vraag bij te stellen, en stel deze vraag het liefst aan mensen die weten waar ze het over hebben.
Voeding is per hond en per eigenaar verschillend. Honderd mensen, honderd meningen, maar laten we deze aub wél respecteren. En ga niet zomaar wat in het wilde weg roepen omdat jouw hond het toevallig goed doet op een bepaald voer.
- Janou
- Vaste gebruiker
Ik wil ook graag mijn mening over meradog reference geven.
Wij voerden onze hond voorheen royal canin à 57,50 per zak. Hij deed het hier zo ontzettend slecht op. Hij was brood en brood mager. Had huiduitslag en haaruitval. Zijn ontlasting was waterig en slecht. Hij had geen energie. Kortom onze ervaringen met Royal Canin zijn zeer slecht!!!!! Dat wil niet zeggen dat ik Royal Canin ga afkraken omdat onze hond het er slecht op deed.
Sinds wij meradog reference voeren is Butch enorm vooruit gegaan.
Mooie dikke vacht, zijn gewicht/lichaamsbouw is nu uitstekend, hij heeft veel energie en zijn ontlasting is prima!
Je kan er pas over oordelen als je iets probeert mensen
Al die vooroordelen
Wij voerden onze hond voorheen royal canin à 57,50 per zak. Hij deed het hier zo ontzettend slecht op. Hij was brood en brood mager. Had huiduitslag en haaruitval. Zijn ontlasting was waterig en slecht. Hij had geen energie. Kortom onze ervaringen met Royal Canin zijn zeer slecht!!!!! Dat wil niet zeggen dat ik Royal Canin ga afkraken omdat onze hond het er slecht op deed.
Sinds wij meradog reference voeren is Butch enorm vooruit gegaan.
Mooie dikke vacht, zijn gewicht/lichaamsbouw is nu uitstekend, hij heeft veel energie en zijn ontlasting is prima!
Je kan er pas over oordelen als je iets probeert mensen
Al die vooroordelen
Groeten Janou en Butch

-
Mauyak
Doe een even rustig aub!Ik zeg alleen,en ik spreek ook alleen voor me zelf dat ik dit voer NOOIT zou kopen op basis van de samenstelling.Mag ik misschien zelf weten wat ik voer?Zulke troep komt er bij mijn honden niet in!Ik voer enkel Carnibest dat is tenminste eerlijk en vers voedsel,zonder conserveermiddelen en kleur en hulpstoffen.Maar dit is een forum hoor,en als mensen een vraag stellen dan mag ik daar op een normale manier op antwoorden en volgens mij heb ik dat gedaan.Jij reageert nu net alsof ik jou persoonlijk iets heb aangerekent,of verkoop je die troep misschien?Tulp schreef:Hoe kom je erbij om een voer af te kraken wat je niet kent! En als ik verder lees is ze pas Meradog gaan voeren toen de hond al mank liep en nu zou de brok het gedaan hebben!!!! Hoe halen jullie het in je hoofd.Mauyak schreef:Dat is moeilijk te zeggen of het voer er mee te maken heeft.Maar ik zou zelf op basis van de samenstelling dit voer NOOIT kopen.Het klinkt mij niet gezond in de oren,want mais en kaantjesmeel???Nee sorry dit voer valt bij mij in de catagorie BONZO en ALDI-brokken.Evengoed hoop ik voor de buurhond dat er snel een oplossing of hulp komt voor zijn problemen.Sterkte!
Meradog is een zeer goede, uitgebalanceerde voeding met goede grondstoffen. De meeste mensen die het voeren zweren erbij.
En al die onzin over Prins klopt ook niet.
De meeste mensen horen ergens wat en verkondigen dat als de waarheid zonder daar ook maar 1 vraag bij te stellen, en stel deze vraag het liefst aan mensen die weten waar ze het over hebben.
Voeding is per hond en per eigenaar verschillend. Honderd mensen, honderd meningen, maar laten we deze aub wél respecteren. En ga niet zomaar wat in het wilde weg roepen omdat jouw hond het toevallig goed doet op een bepaald voer.
- fes/lou
- Zeer actief
- Contacteer:
-
Mauyak
- Janou
- Vaste gebruiker
-
Tulp
- Zeer actief
- Chezzies
- Zeer actief
- Contacteer:
- Janou
- Vaste gebruiker
-
Szandor
Even voor alle duidelijkheid, de hond in kwestie is pas mank gaan lopen toen ze al geruime tijd op dit voer zat. (ze krijgt het nu ruim een jaar, en in juni is ze mank gaan lopen)
Wij zijn met zijn allen gewoon aan het zoeken gegaan waar een oorzaak zou kunnen liggen en voor hetzelfde geld had ik een vraag gesteld over een matras.
Ondertussen is in medisch te lezen dat het er voor de hond niet gunstig uitziet en dat er woensdag a.s. een biopsie genomen gaat worden en dat de beslissing..............erop of eronder.
Wij zijn met zijn allen gewoon aan het zoeken gegaan waar een oorzaak zou kunnen liggen en voor hetzelfde geld had ik een vraag gesteld over een matras.
Ondertussen is in medisch te lezen dat het er voor de hond niet gunstig uitziet en dat er woensdag a.s. een biopsie genomen gaat worden en dat de beslissing..............erop of eronder.
-
Tulp
- Zeer actief
- Jorda
- Actief
voer.
Ik ben zelf ook op zoek naar ander voer en lees net dat iemand een reactie geeft dat in Meradog als hoofdbestanddeel zit, Mais en Kaantjes. Maar dat zit ook in de brok bij Happydog in de de croq............ Ik ben het ermee eens dat elke hond het verschillend doet op bepaald voer en we dus niet alleen voer kunnen afkraken op wat er wel of niet inzit. Ik ga maar weer verder zoeken...
Greetz van Jorda.
Greetz van Jorda.