Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Podenco andaluz?

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

Addy

Ongelezen bericht door Addy »

yamie schreef:
Addy schreef:
Hanneke2 schreef:
P!nki schreef:Overigens... durf ik te wedden dat in ieder geval 1 iemand die we allemaal kennen haar hond werkelijk alles vooor geschoteld heeft. En die dus ook gewoon barf krijgt, vlees, ribben, pens, noem het op. Maar ook gewoon brood, beleg etc.... maar gewoon een hond is die niet MEER eet dan dat ze nu doet. En wat dan? Moet je er dan maar een sondevoeding in hangen of zo???
Okee, effe serieus, maar dat is dan toch niet goed? Afgezien van ras hoort een hond toch gewoon een grage eter te zijn? Tuurlijk, sommige honden verbruiken enorm veel energie en worden zelfs met bergen eten niet dikker, maar een gezonde hond hoort toch met plezier op zijn eten aan te vallen?
Ja een gezonde hond hoort met smaak zijn bak leeg te eten, daarom schreef ik ook al dat als mijn hond dat niet deed ik toch al eens bij de da langsgegaan was :wink:
Shadow van mij eet bergen maar komt amper aan en was echt veel te mager, nu ben ik aan een speciaal recept voor haar via het barfforum en dat werkt, ze begint nu op gewicht te komen
dus hiermee wil jij zeggen. dat een hond die niet zijn bak met smaak op eet niet gezond is?
Ja dat zeg ik inderdaad, een hond hoeft niet dagelijks evenveel eetlust te hebben maar een hond die niets lust en amper eet, ja dat vind ik iets om me zorgen over te maken en dat noem ik geen gezonde eetlust, tenzij de hond zijn energie niet kwijt kan waardoor zijn voedingsbehoefte ook afneemt. Ik heb het dan over jonge honden voor alle duidelijkheid :wink:
Suuz!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grand Basset Griffon Vendeen
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Suuz! »

Addy schreef:
yamie schreef:
Addy schreef:
Hanneke2 schreef: Okee, effe serieus, maar dat is dan toch niet goed? Afgezien van ras hoort een hond toch gewoon een grage eter te zijn? Tuurlijk, sommige honden verbruiken enorm veel energie en worden zelfs met bergen eten niet dikker, maar een gezonde hond hoort toch met plezier op zijn eten aan te vallen?
Ja een gezonde hond hoort met smaak zijn bak leeg te eten, daarom schreef ik ook al dat als mijn hond dat niet deed ik toch al eens bij de da langsgegaan was :wink:
Shadow van mij eet bergen maar komt amper aan en was echt veel te mager, nu ben ik aan een speciaal recept voor haar via het barfforum en dat werkt, ze begint nu op gewicht te komen
dus hiermee wil jij zeggen. dat een hond die niet zijn bak met smaak op eet niet gezond is?
Ja dat zeg ik inderdaad, een hond hoeft niet dagelijks evenveel eetlust te hebben maar een hond die niets lust en amper eet, ja dat vind ik iets om me zorgen over te maken en dat noem ik geen gezonde eetlust, tenzij de hond zijn energie niet kwijt kan waardoor zijn voedingsbehoefte ook afneemt. Ik heb het dan over jonge honden voor alle duidelijkheid :wink:
Als een hond zijn energie niet kwijt kan, waardoor zijn voedingsbehoefte minder wordt, zou dat juist omgezet moeten worden in vet, en dus de hond dikker moeten worden.. tenminste.. lijkt mij. Juist met de voldoende beweging en energie die die kwijt kan wordt het vet juist omgezet in spieren! :denken:
Often people say to me that grand bassets are not trainable and even think that they're not so smart. I think the grand basset makes most breeds look like they're brain dead
d'Artagnan, Pompidou & Lune.
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

Addy schreef:
yamie schreef:
Addy schreef:
Hanneke2 schreef: Okee, effe serieus, maar dat is dan toch niet goed? Afgezien van ras hoort een hond toch gewoon een grage eter te zijn? Tuurlijk, sommige honden verbruiken enorm veel energie en worden zelfs met bergen eten niet dikker, maar een gezonde hond hoort toch met plezier op zijn eten aan te vallen?
ja joh jij weet waar je over praat zie ik al
anubis
Zeer actief

Ongelezen bericht door anubis »

Sunnybunny schreef:
anubis schreef:Een ibi hoord niet broodmager te zijn op een show, Het enige vergelijkbare ras waarvan ik weet dat ze het wel graag vel over been zien op shows is de podenco canario. Op de wereldwinner Amster toen waren het allemaal xylofoons. En volgend de fokker van mijn hond die ook keurmeester is in die rassen hoorde het zo al was er eentje toch wel erg mager volgens hem.

Afbeelding
Afbeelding

Deze vind ik wel mooi :mrgreen: het teefje hierboven ook nog wel
Afbeelding
De onderste hond ziet er prachtig uit, mooi gespierd ook.

Maar die twee bovenste........Waar moet die twee skeletten in godsnaam hun spierweefsel vandaan halen? Ze zijn ook veel minder in de spieren dan de witte. Veel te mager, echt ondervoed. Als ik je tegenkom met een hond in zo'n conditie, of dit nu voor show is of waar dan ook voor, dan geef ik je aan.
Verkijk je niet op die witte daar zie je ook de ribben hoor :wink:
Ik vind de bovenste podenco ook te mager hoor maar het teefje niet, het is een werkpodenco en ze is mooi bespiert. Bovendien is het een podenco Canario die zijn dunner dan een ibi welke de onderste foto is. Bovenste foto is ook een Canario.
Afbeelding
podenco canario's tijdens de jacht
Laatst gewijzigd door anubis op 10 nov 2005 00:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes Birgit en een lebber van Ramses
AfbeeldingRIP
Afbeelding
http://www.zivotinjsko-carstvo.com/imag ... odenco.jpg
bulletjebe
Zeer actief
Mijn ras(sen): bullmastiff
Contacteer:

Ongelezen bericht door bulletjebe »

Hier komt een slecht voorbeeld, ik weet het, maar toch :wink:

Ik heb twee jaar geleden een nest kittens gered van de dood en ook nog een loslopend kitten opgevangen.
Ik heb er twee zelf gehouden. Eentje uit het nestje en de loslopende gevonden kat.

Nu het volgende: de kitten uit het nestje is normaal, eet normaal en ziet er goed uit, helemaal niet dik en met een mooie vacht.

Ander kitten is uitgegroeid tot een mager scharminkel met een niet zo mooie, wel glanzende, vacht.

Maar ze wil pertinent geen kattevoer eten :wink: ze eet muizen en ze probeert vanalles te stelen, bijv. uit de pannen of van de tafel. Dus als ze binnen is, moeten we wel op haar letten. Als ze muizen heeft gegeten is er niks aan de hand want dan zie je haar niet omdat ze ligt te slapen :wink:

Maar iedereen die hier binnenkomt vraagt of ze ziek is omdat ze er zo mager bij loopt.

Kortom, het kan best een soort instinct zijn waardoor ze niet willen eten wat er staat maar misschien zelf een prooi willen vangen en opeten :wink:

Dat zou toch kunnen?
Suuz!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grand Basset Griffon Vendeen
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Suuz! »

bulletjebe schreef:Hier komt een slecht voorbeeld, ik weet het, maar toch :wink:

Ik heb twee jaar geleden een nest kittens gered van de dood en ook nog een loslopend kitten opgevangen.
Ik heb er twee zelf gehouden. Eentje uit het nestje en de loslopende gevonden kat.

Nu het volgende: de kitten uit het nestje is normaal, eet normaal en ziet er goed uit, helemaal niet dik en met een mooie vacht.

Ander kitten is uitgegroeid tot een mager scharminkel met een niet zo mooie, wel glanzende, vacht.

Maar ze wil pertinent geen kattevoer eten :wink: ze eet muizen en ze probeert vanalles te stelen, bijv. uit de pannen of van de tafel. Dus als ze binnen is, moeten we wel op haar letten. Als ze muizen heeft gegeten is er niks aan de hand want dan zie je haar niet omdat ze ligt te slapen :wink:

Maar iedereen die hier binnenkomt vraagt of ze ziek is omdat ze er zo mager bij loopt.

Kortom, het kan best een soort instinct zijn waardoor ze niet willen eten wat er staat maar misschien zelf een prooi willen vangen en opeten :wink:

Dat zou toch kunnen?
Ik denk zeker wel dat dat zou kunnen!! Maar wie ben ik ;) :19:
Often people say to me that grand bassets are not trainable and even think that they're not so smart. I think the grand basset makes most breeds look like they're brain dead
d'Artagnan, Pompidou & Lune.
Rob*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rob* »

Hanneke2 schreef:
P!nki schreef:Overigens... durf ik te wedden dat in ieder geval 1 iemand die we allemaal kennen haar hond werkelijk alles vooor geschoteld heeft. En die dus ook gewoon barf krijgt, vlees, ribben, pens, noem het op. Maar ook gewoon brood, beleg etc.... maar gewoon een hond is die niet MEER eet dan dat ze nu doet. En wat dan? Moet je er dan maar een sondevoeding in hangen of zo???
Okee, effe serieus, maar dat is dan toch niet goed? Afgezien van ras hoort een hond toch gewoon een grage eter te zijn? Tuurlijk, sommige honden verbruiken enorm veel energie en worden zelfs met bergen eten niet dikker, maar een gezonde hond hoort toch met plezier op zijn eten aan te vallen?

:smile: :smile: :smile: :smile: :smile: ......je hebt een podenco de rommel maar je weet ook werkelijk niks verder van voeding he??
Rob*
Zeer actief

P!nki schreef:
Addy schreef:
yamie schreef:
Hanneke2 schreef: Die pikken ook geen eten. :mrgreen:
bah... zien jullie nou zelf dat jullie in dit topic een norm stellen? dat jullie zelf reactie uitlokken? en als dat gebeurt mag het niet want oh oh oh hou je mond aub we willen gewoon gezellig kletsen....
Toevallig ook lid van de SHOWCLUB :pffff: en nee, dat punt heb ik al eerder duidelijk gemaakt, een gefokte podenco is in mijn ogen niet de podenco die hij van oorsprong is en als je als fokster hier kritiek op hebt dan begrijp je geen bal van de spaanse oorspronkelijke podenco hoe die hoort te zijn
Vraag me toch echt af of sommige mensen echt zo dom zijn als ze zich voor lijken te doen! :roll: :denken:

Nog dommer, geloof me maar echt, allemaal(tenminste.....de kliek die een roteb podencie hebben) die hier de muil opentrekken weten geen reet van de podenco, blaten omdat ze of iets op google hebben gelezen of voor een of andere organisatie werken, maar weten werkelijk geen ene klote over het ras :ok:
Rob*
Zeer actief

Addy schreef:
yamie schreef:
Hanneke2 schreef:
Addy schreef:
Nee hoor, ik sluit de SHOWPODENCO'S volledig uit in mijn verhaal :wink:
Die pikken ook geen eten. :mrgreen:
bah... zien jullie nou zelf dat jullie in dit topic een norm stellen? dat jullie zelf reactie uitlokken? en als dat gebeurt mag het niet want oh oh oh hou je mond aub we willen gewoon gezellig kletsen....
Toevallig ook lid van de SHOWCLUB :pffff: en nee, dat punt heb ik al eerder duidelijk gemaakt, een gefokte podenco is in mijn ogen niet de podenco die hij van oorsprong is en als je als fokster hier kritiek op hebt dan begrijp je geen bal van de spaanse oorspronkelijke podenco hoe die hoort te zijn

Goh, vertel eens hoe die hoort te zijn dan? :mrgreen:
Leuk als iemand poep praat, maar nu nog met feiten komen he?
Rob*
Zeer actief

MARC_S schreef:Als ik een hond te herplaatsen heb die graag op de bank ligt gaat hij ook niet naar iemand die daar zwaar problemen mee heeft. :neenee: Is dat zo raar?

Als iemand niet verdraagt dat een hond wel eens wat steelt en ik heb een hond te herplaatsen die een geboren dief is doe ik hem ook niet naar diegene toe hoor. Moet die hond daar zeker steeds weer op zijn kop krijgen omdat hij de beheersing niet heeft bij voedsel. Stelen is enorm zelfbelonend en dat kan je een hond die uitgehongerd naar NL is gekomen dus echt niet kwalijk nemen. Moet je maar geen eten laten slingeren of de keukendeur dichtdoen. Beter dan die hond keer op keer straffen voor iets wat hij toch niet kan laten, schiet lekker op! :denken:

Jammer dan, zoek ik wel iemand die wat relaxter met die hond om wil gaan, geen probleem. :roll:

Wuilus mocht ook niet op de meubels dus die zou ik rustig aan iemand gegeven hebben die dat ook niet goed vond. Ga je het Cleo verbieden, dan doe je haar geen recht en verdien je dus die hond niet. Ze slaapt al 6 jaar op de bank en in bed en zo hoort dat ook voor haar. Lekker zo laten dus :ok:

Goh???
Wat boeiend zeg? :ok:
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

Angel-eyes schreef:
Addy schreef:
yamie schreef:
Hanneke2 schreef: Die pikken ook geen eten. :mrgreen:

addy .. vertel eens hoe is de podenco en vertel ook ff over alle podencos he..
Rob*
Zeer actief

yamie schreef:
Angel-eyes schreef:
Addy schreef:
yamie schreef: bah... zien jullie nou zelf dat jullie in dit topic een norm stellen? dat jullie zelf reactie uitlokken? en als dat gebeurt mag het niet want oh oh oh hou je mond aub we willen gewoon gezellig kletsen....

addy .. vertel eens hoe is de podenco en vertel ook ff over alle podencos he..

Ja ben wel benieuwd hoe het nou zit allemaal :mrgreen:
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Angel-eyes schreef:Goh???
Het gaat dan wel over herplaatsen, maar deze keer gaat het niet over jou :neenee: Je zou eens kunnen proberen afstand te nemen van de gedachte dat iedereen hier voor jou komt. Lees maar gewoon over mijn berichtjes heen want geen enkel bericht van mij op dit forum is voor jou bedoeld :ok:

Scheelt je tijd en hersenbrekers, en scheelt wbt het forum berichten die nergens over gaan :slaap:
Afbeelding
Rob*
Zeer actief

MARC_S schreef:
Angel-eyes schreef:Goh???
Het gaat dan wel over herplaatsen, maar deze keer gaat het niet over jou :neenee: Je zou eens kunnen proberen afstand te nemen van de gedachte dat iedereen hier voor jou komt. Lees maar gewoon over mijn berichtjes heen want geen enkel bericht van mij op dit forum is voor jou bedoeld :ok:

Scheelt je tijd en hersenbrekers, en scheelt wbt het forum berichten die nergens over gaan :slaap:

:smile: :smile: :smile: :smile: ....oh je dacht dat ik me aangesproken voelde???Uhhh...nou nee niet echt, is gewoon een antwoord op een heel boeiend iets wat je daar vertelde, want je maakt daar wel een punt vind ik?
Rob*
Zeer actief

MARC_S schreef:Als ik een hond te herplaatsen heb die graag op de bank ligt gaat hij ook niet naar iemand die daar zwaar problemen mee heeft. :neenee: Is dat zo raar?

Als iemand niet verdraagt dat een hond wel eens wat steelt en ik heb een hond te herplaatsen die een geboren dief is doe ik hem ook niet naar diegene toe hoor. Moet die hond daar zeker steeds weer op zijn kop krijgen omdat hij de beheersing niet heeft bij voedsel. Stelen is enorm zelfbelonend en dat kan je een hond die uitgehongerd naar NL is gekomen dus echt niet kwalijk nemen. Moet je maar geen eten laten slingeren of de keukendeur dichtdoen. Beter dan die hond keer op keer straffen voor iets wat hij toch niet kan laten, schiet lekker op!

Zal het wel zo quoten anders ga je weer huilen en denken dat ik je aanval.

Maar goed, dit is dus best boeiend, want dan moet je dus een hond de dingen gaan toe laten die hij ook in zijn zwerfbestaan had?Maar dan valt er geen land met ze te bezeilen, een hond past zich overal perfect aan wordt er vaak gezegt, maar waarom kan die zich dan niet hieraan passen?
Ik ga ervanuit dat als je je hondje, waar deze ook heeft geleeft, duidelijk maakt wat wel en niet kan en dat er altijd voldoende voer ter beschikking staat, dat je dat echt zo eruit hebt hoor, dus ik heb dan zoiets weer dat mensen die dat maar allemaal best vinden eigenlijk maar hondsmakkelijk zijn en dat ze een hele verwilderde zelfstandige hond in huis gaan nemen maar die wel zijn aangeleerde "fouten" accepteren.
Een zwerfhond heeft in zijn leven ook andere dingen aangeleerd, die heel erg nadelig kunnen zijn voor omgeving(mensen,kindjes,diertjes), laten we dat dan ook maar gaan?Lijkt mij ook niet, dus als een zwervertje in huis komt iemand zal die gewoon heropgevoed moeten worden.

Als ik een zwervertje zou nemen wordt ie gewoon heropgevoed naar een betere huishond, want ongelukkjes in huis gebeuren zeer frequent :ok:
laeken
Zeer actief

Angel-eyes schreef:

Als iemand niet verdraagt dat een hond wel eens wat steelt en ik heb een hond te herplaatsen die een geboren dief is doe ik hem ook niet naar diegene toe hoor. Moet die hond daar zeker steeds weer op zijn kop krijgen omdat hij de beheersing niet heeft bij voedsel. Stelen is enorm zelfbelonend en dat kan je een hond die uitgehongerd naar NL is gekomen dus echt niet kwalijk nemen. Moet je maar geen eten laten slingeren of de keukendeur dichtdoen. Beter dan die hond keer op keer straffen voor iets wat hij toch niet kan laten, schiet lekker op!

Maar goed, dit is dus best boeiend, want dan moet je dus een hond de dingen gaan toe laten die hij ook in zijn zwerfbestaan had?Maar dan valt er geen land met ze te bezeilen, een hond past zich overal perfect aan wordt er vaak gezegt, maar waarom kan die zich dan niet hieraan passen?
Ik ga ervanuit dat als je je hondje, waar deze ook heeft geleeft, duidelijk maakt wat wel en niet kan en dat er altijd voldoende voer ter beschikking staat, dat je dat echt zo eruit hebt hoor, dus ik heb dan zoiets weer dat mensen die dat maar allemaal best vinden eigenlijk maar hondsmakkelijk zijn en dat ze een hele verwilderde zelfstandige hond in huis gaan nemen maar die wel zijn aangeleerde "fouten" accepteren.
Een zwerfhond heeft in zijn leven ook andere dingen aangeleerd, die heel erg nadelig kunnen zijn voor omgeving(mensen,kindjes,diertjes), laten we dat dan ook maar gaan?Lijkt mij ook niet, dus als een zwervertje in huis komt iemand zal die gewoon heropgevoed moeten worden.

Als ik een zwervertje zou nemen wordt ie gewoon heropgevoed naar een betere huishond, want ongelukkjes in huis gebeuren zeer frequent :ok:
Als jij vindt dat er geen land te bezeilen is met een hond die op de bank slaapt of je stuk biefstuk van de aanrecht jat als je dat onbeheerd laat liggen weet ik niet goed wat ik nog moet zeggen :19:

En wat er verder staat.............weet al helemaal niet hoe en of ik daar op moet reageren want zover ik begrijp uit je lapje tekst denk je dus dat ik een hond (mensen, kindertjes en dieren) laat.......?????? :denken: omdat ik niet wil dat iemand streng gaat optreden tegen op de bank slapen of een biefstukje jatten.

Jouw hond jat toch ook brie? Zou je hem iedere keer staffen voor het feit dat je zelf te stom bent om op je brie te letten? Ik neem aan dat je jezelf voor de kop slaat en niet je hond?
Afbeelding
Rob*
Zeer actief

MARC_S schreef:
Angel-eyes schreef:

Als jij vindt dat er geen land te bezeilen is met een hond die op de bank slaapt of je stuk biefstuk van de aanrecht jat als je dat onbeheerd laat liggen weet ik niet goed wat ik nog moet zeggen :19:

En wat er verder staat.............weet al helemaal niet hoe en of ik daar op moet reageren want zover ik begrijp uit je lapje tekst denk je dus dat ik een hond (mensen, kindertjes en dieren) laat.......?????? :denken: omdat ik niet wil dat iemand streng gaat optreden tegen op de bank slapen of een biefstukje jatten.

Jouw hond jat toch ook brie? Zou je hem iedere keer staffen voor het feit dat je zelf te stom bent om op je brie te letten? Ik neem aan dat je jezelf voor de kop slaat en niet je hond?

Tsja als je dan niet weet wat je moet zeggen....kleine tip, gewoon niets zeggen dan :ok:

Nou ik bedoel dus met het gedrag naar mensen en kindertjes en diertjes, dat ze dat heel anders zijn gewend, ze kunnen misschien heel wantrouwend zijn naar mensen of kinderen en misschien heel agressief naar andere honden, omdat ze daar natuurlijk genoeg mee hebben moeten knokken, dus de kans dat ze bij voorbaat een andere hond kunnen aanvallen is ook aanwezig, en dit gaat erom dat je dat ook niet maar laat begaan.

Uh nee, ik kan er vaak om lachen dat ie het jat, maar betrap ik hem op heterdaad???Jazeker dat ie straf krijgt, is gewoon simpel, hij moet van mijn spullen afblijven dat is gewoon in mijn ogen heel duidelijk, dus de dag dat ik Blisje op heterdaad betrap dan krijgt ie gewoon een lel voor zijn dikke kop ja :ok:
laeken
Zeer actief

Angel-eyes schreef:Tsja als je dan niet weet wat je moet zeggen....kleine tip, gewoon niets zeggen dan :ok:
Kleine tip van mij dan, gewoon duidelijke vragen stellen en zeggen wat je nou helemaal bedoeld met zaken in je teksten. :ok:
Nou ik bedoel dus met het gedrag naar mensen en kindertjes en diertjes, dat ze dat heel anders zijn gewend, ze kunnen misschien heel wantrouwend zijn naar mensen of kinderen en misschien heel agressief naar andere honden, omdat ze daar natuurlijk genoeg mee hebben moeten knokken, dus de kans dat ze bij voorbaat een andere hond kunnen aanvallen is ook aanwezig, en dit gaat erom dat je dat ook niet maar laat begaan.
Nee natuurlijk laat je dat niet begaan. Maar ik plaats dus ook geen hond die andere honden aanvalt bij iemand met nog meer honden. Snap je wat ik bedoel? Kinderen idem. Een felle hond met prooinijd of een hekel aan kinderen zet je natuurlijk ook niet in een gezin. :19:

Maargoed, over dit soort probleemgevallen hadden we het helemaal niet :denken:
Uh nee, ik kan er vaak om lachen dat ie het jat, maar betrap ik hem op heterdaad???Jazeker dat ie straf krijgt, is gewoon simpel, hij moet van mijn spullen afblijven dat is gewoon in mijn ogen heel duidelijk, dus de dag dat ik Blisje op heterdaad betrap dan krijgt ie gewoon een lel voor zijn dikke kop ja :ok:
Dat vind ik persoonlijk dus behoorlijk fout. Je lacht erom en legt keer op keer de brie op de plaats neer waar je hond hem pakt en de dag dat je het ziet krijgt hij een klap van je :19: Leg mij eens uit waar je hond de wijsheid vandaan had moeten halen om dat te kunnen voorspellen? Het lukte immers al de hele tijd en iets opeten waar niemand bij staat is dood normaal gedrag voor een hond. Ik zie dat als uitlokking.

Ga je hem dan ineens slaan zonder dat hij dat had kunnen voorspellen is dat niet gezond voor zijn psyche.
Normaal is de mens de slimmere van de 2 en dus leg je je brie hoog of je accepteerd dat je hond het opeet als je wegloopt. Doodnormaal hondengedrag en zeker geen verdiende klap voor zijn kop dus. :neenee:
Sta je erbij en verbied je het hem waarna hij het toch doet is het een heel ander verhaal.

Zolang jij Blis niet getraind hebt op het laten liggen van een brie terwijl jij naar de plee gaat mag je zulke zware oefeningen ook helemaal niet vragen en al helemaal niet bestraffen als hij niet kan gehoorzamen op zulke momenten. Je zou hem moeten trainen op het laten liggen van een brie en hem belonen als hij dat doet. De beloning zal groter moeten zijn dan het opeten van de brie want anders blijft hij het doen en blijf je hem slaan tot hij 12 jaar oud is. Kan hij dat eenmaal dan mag je van hem vragen te gehoorzamen. Nu mep je een klein kind op zijn tengels omdat hij zonder te vragen in alle onschuld een handje pinda's van tafel pakt :roll: Lekker verhaal.
hij moet van mijn spullen afblijven dat is gewoon in mijn ogen heel duidelijk
In jouw ogen wel, in die van een hond niet als je hem dat niet leert. Hij pakt al keer op keer de brie dus hij heeft nu geleerd dat dat kan omdat jij het achter laat voor hem. :ok: Dan ga je lachen dus je traint je hond op stelen. Kan hij het eenmaal goed dan krijgt hij slaag. :denken:
Afbeelding
Addy

yamie schreef:
Addy schreef:
yamie schreef:
Addy schreef: Ja een gezonde hond hoort met smaak zijn bak leeg te eten, daarom schreef ik ook al dat als mijn hond dat niet deed ik toch al eens bij de da langsgegaan was :wink:
ja joh jij weet waar je over praat zie ik al
Is jouw bijnaam soms relledel Yamie ?
Addy

Angel-eyes schreef:
P!nki schreef:
Addy schreef:
yamie schreef: bah... zien jullie nou zelf dat jullie in dit topic een norm stellen? dat jullie zelf reactie uitlokken? en als dat gebeurt mag het niet want oh oh oh hou je mond aub we willen gewoon gezellig kletsen....
Vraag me toch echt af of sommige mensen echt zo dom zijn als ze zich voor lijken te doen! :roll: :denken:

Nog dommer, geloof me maar echt, allemaal(tenminste.....de kliek die een roteb podencie hebben) die hier de muil opentrekken weten geen reet van de podenco, blaten omdat ze of iets op google hebben gelezen of voor een of andere organisatie werken, maar weten werkelijk geen ene klote over het ras :ok:
leg jij nog een lekker brietje neer voor je Blissie om hem dan een klap voor zijn kop te geven :wink: dat is pas een staaltje van echte hondenkennis en opvoedkunde :smile: :smile: :smile: en Blissie jaren laten trekken aan de riem om het hem dan af te willen leren :denken:
Nee hoor, ik vind jou wel een van de intelligentste mensen op dit forum :E:
Rob*
Zeer actief

Addy schreef:
Angel-eyes schreef:
P!nki schreef:
Addy schreef: Toevallig ook lid van de SHOWCLUB :pffff: en nee, dat punt heb ik al eerder duidelijk gemaakt, een gefokte podenco is in mijn ogen niet de podenco die hij van oorsprong is en als je als fokster hier kritiek op hebt dan begrijp je geen bal van de spaanse oorspronkelijke podenco hoe die hoort te zijn

leg jij nog een lekker brietje neer voor je Blissie om hem dan een klap voor zijn kop te geven :wink: dat is pas een staaltje van echte hondenkennis en opvoedkunde :smile: :smile: :smile: en Blissie jaren laten trekken aan de riem om het hem dan af te willen leren :denken:
Nee hoor, ik vind jou wel een van de intelligentste mensen op dit forum :E:

Als ik hem betrap krijgt ie een tik ja :ok:

En als je nu de rest had gelezen dommerdje dan had je niet zo snel antwoord gegeven over dat trekken, want je antwoord is dus net zo erge onzin als je kennis over podencootjes :ok:
Rob*
Zeer actief

Martijn schreef:
Angel-eyes schreef: Nog dommer, geloof me maar echt, allemaal(tenminste.....de kliek die een roteb podencie hebben) die hier de muil opentrekken weten geen reet van de podenco, blaten omdat ze of iets op google hebben gelezen of voor een of andere organisatie werken, maar weten werkelijk geen ene klote over het ras :ok:
Wat weet jij dan? Sukkel.
Jij moet je lekker bezig houden met je eigen honden want volgens mij gaat dat nog niet zo heel erg denderend.
bruinwerkertje?

En wat weet jij dan *verwijderd door moderator*
Uh precies, helemaal niks, en voor je het nog niet wist lulletje.....ik heb geen honden maar 1 boxertje...HEYYYYYYYYYYY weet je dat ook weer!! :ok:
Addy

Martijn schreef:
Angel-eyes schreef:
Martijn schreef:
Angel-eyes schreef: Nog dommer, geloof me maar echt, allemaal(tenminste.....de kliek die een roteb podencie hebben) die hier de muil opentrekken weten geen reet van de podenco, blaten omdat ze of iets op google hebben gelezen of voor een of andere organisatie werken, maar weten werkelijk geen ene klote over het ras :ok:
Jij moet je lekker bezig houden met je eigen honden want volgens mij gaat dat nog niet zo heel erg denderend.

Uh precies, helemaal niks, en voor je het nog niet wist lulletje.....ik heb geen honden maar 1 boxertje...HEYYYYYYYYYYY weet je dat ook weer!! :ok:
Nu heb je er maar ''eén ja...nadat je er twee de deur uit gedonderd hebt omdat je het niet voor elkaar krijg ze voldoende te verzorgen.
Ik ben jouw grote muil zo verschrikkelijk zat.

Je weet altijd zo goed wat anderen moeten doen maar zelf maak je er een grote vechtende, jattende, klappen gevende teringzooi van.
Ja en schijnbaar als we helemaal niets meer weten te zeggen beginnen we maar over bruinwerkertjes, hoe dom ken je dan wezen. Een grote muil hebben, je eigen honden wegdoen, Blisje klappen voor zijn kop geven omdat je zo achterlijk bent om zelf de brie te laten liggen en verder uit verveling niets anders te doen hebben dan andermans topic te verzieken :kotz: :kotz: :kotz:
Rob*
Zeer actief

Martijn schreef:
Angel-eyes schreef:
Martijn schreef:

Nu heb je er maar ''eén ja...nadat je er twee de deur uit gedonderd hebt omdat je het niet voor elkaar krijg ze voldoende te verzorgen.

Je weet altijd zo goed wat anderen moeten doen maar zelf maak je er een grote vechtende, jattende, klappen gevende teringzooi van.

:smile: :smile: :smile: :smile:

Ja ben je me muil zat joh??Oh leuk, wat zou je eraan willen doen dan *verwijderd door moderator*

En tsja ik zal heel eerlijk zijn, ik heb ze weggedaan omdat ze op de bank lagen en een keertje de krant hadden gepakt en Angel een keertje uitviel naar een kind, daarom zijn ze weg hoor :jank:

vechtende, jattende, klappende gevende teringzooi??Oh leg eens uit....ben zo benieuwd wat je daarmee bedoelt *verwijderd door moderator* :cheer:
Rob*
Zeer actief

Addy schreef:
Martijn schreef:
Angel-eyes schreef:
Martijn schreef: Wat weet jij dan? Sukkel.

Ja en schijnbaar als we helemaal niets meer weten te zeggen beginnen we maar over bruinwerkertjes, hoe dom ken je dan wezen. Een grote muil hebben, je eigen honden wegdoen, Blisje klappen voor zijn kop geven omdat je zo achterlijk bent om zelf de brie te laten liggen en verder uit verveling niets anders te doen hebben dan andermans topic te verzieken :kotz: :kotz: :kotz:

Tsja ach, de een zegt sukkel, de ander *verwijderd door moderator*

En wel leuk dat je het probeert om woorden te overdrijven, lukt alleen niet zo he :smile: :smile: :smile:
Addy

Angel-eyes schreef:
Addy schreef:
Martijn schreef:
Angel-eyes schreef:
En wat weet jij dan *verwijderd door moderators*

Ja en schijnbaar als we helemaal niets meer weten te zeggen beginnen we maar over *verwijderd door moderators* hoe dom ken je dan wezen. Een grote muil hebben, je eigen honden wegdoen, Blisje klappen voor zijn kop geven omdat je zo achterlijk bent om zelf de brie te laten liggen en verder uit verveling niets anders te doen hebben dan andermans topic te verzieken :kotz: :kotz: :kotz:

Tsja ach, de een zegt sukkel, de ander *verwijderd door moderators*

En wel leuk dat je het probeert om woorden te overdrijven, lukt alleen niet zo he :smile: :smile: :smile:
Tja en dat is nou het verschil tussen beschaafd en asociaal :wink:
Rob*
Zeer actief

Addy schreef:
Angel-eyes schreef:
Addy schreef:
Martijn schreef: Nu heb je er maar ''eén ja...nadat je er twee de deur uit gedonderd hebt omdat je het niet voor elkaar krijg ze voldoende te verzorgen.

Ja en schijnbaar als we helemaal niets meer weten te zeggen beginnen we maar over *verwijderd door moderators* hoe dom ken je dan wezen. Een grote muil hebben, je eigen honden wegdoen, Blisje klappen voor zijn kop geven omdat je zo achterlijk bent om zelf de brie te laten liggen en verder uit verveling niets anders te doen hebben dan andermans topic te verzieken :kotz: :kotz: :kotz:

Oh ik dacht het verschil tussen macht en onmacht :ok:

Maar goed, als je over aso begint, wel aso dat je wilt sugereren dat je denkt dat ik op Blisje klappen geef zoals jij het nu probeert over te brengen, en dat is wat je niet lukt namelijk. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Addy

Angel-eyes schreef:
Addy schreef:
Angel-eyes schreef:
Addy schreef: Ja en schijnbaar als we helemaal niets meer weten te zeggen beginnen we maar over *verwijderd door moderators*, hoe dom ken je dan wezen. Een grote muil hebben, je eigen honden wegdoen, Blisje klappen voor zijn kop geven omdat je zo achterlijk bent om zelf de brie te laten liggen en verder uit verveling niets anders te doen hebben dan andermans topic te verzieken :kotz: :kotz: :kotz:

Maar goed, als je over aso begint, wel aso dat je wilt sugereren dat je denkt dat ik op Blisje klappen geef zoals jij het nu probeert over te brengen, en dat is wat je niet lukt namelijk. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Volgens mij vergeet jezelf welke onzin je allemaal schrijft dus om je demente geest wat op te frissen onderstaande tekst uit je eigen bericht gekopieerd
Uh nee, ik kan er vaak om lachen dat ie het jat, maar betrap ik hem op heterdaad???Jazeker dat ie straf krijgt, is gewoon simpel, hij moet van mijn spullen afblijven dat is gewoon in mijn ogen heel duidelijk, dus de dag dat ik Blisje op heterdaad betrap dan krijgt ie gewoon een lel voor zijn dikke kop ja
Rob*
Zeer actief

Addy schreef:
Angel-eyes schreef:
Addy schreef:
Angel-eyes schreef:

Volgens mij vergeet jezelf welke onzin je allemaal schrijft dus om je demente geest wat op te frissen onderstaande tekst uit je eigen bericht gekopieerd
Uh nee, ik kan er vaak om lachen dat ie het jat, maar betrap ik hem op heterdaad???Jazeker dat ie straf krijgt, is gewoon simpel, hij moet van mijn spullen afblijven dat is gewoon in mijn ogen heel duidelijk, dus de dag dat ik Blisje op heterdaad betrap dan krijgt ie gewoon een lel voor zijn dikke kop ja

Nee hoor, ik gaf al zelf aan dat ik een lel, tik of klap kan geven :mrgreen: ...dus????? :ok:

Jij leest wat je misschien zelf doet, je zal zelf wel hard slaan als je je rotebenco een lel geeft, mijn lellen zijn niet hard, gewoon hop een lelletje of tikkie dat ie even weet dat ie fout is, gaat perfect, sommige gooie de slipketting naar hun hondje, maar ik niet, dat doet alleen pijn en dat doe ik Blisje niet aan, nee gewoon een klein tikkie of lelletje zodat meneertje bij zijn les blijft :ok:

Dus geen KLAPPEN zoals jij suggereert dommerdje :cheer:
moderatorteam
Zeer actief

Ongelezen bericht door moderatorteam »

Moderatorteam schreef:
De laatste berichten zijn verwijderd.

Deze topic kan alleen doorgang vinden als er ontopic (dus op de vraagstelling) NORMAAL gereageerd kan worden.

Als er na deze waarschuwing nog 1 reactie komt op andere zaken, of gescholden wordt of beledigd, zal de topic direct op slot worden gezet.
Met vriendelijke groet
Moderators hondenforum.nl

Niemand is incognito
Gesloten

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”