Angel-eyes schreef:Tsja als je dan niet weet wat je moet zeggen....kleine tip, gewoon niets zeggen dan
Kleine tip van mij dan, gewoon duidelijke vragen stellen en zeggen wat je nou helemaal bedoeld met zaken in je teksten.
Nou ik bedoel dus met het gedrag naar mensen en kindertjes en diertjes, dat ze dat heel anders zijn gewend, ze kunnen misschien heel wantrouwend zijn naar mensen of kinderen en misschien heel agressief naar andere honden, omdat ze daar natuurlijk genoeg mee hebben moeten knokken, dus de kans dat ze bij voorbaat een andere hond kunnen aanvallen is ook aanwezig, en dit gaat erom dat je dat ook niet maar laat begaan.
Nee natuurlijk laat je dat niet begaan. Maar ik plaats dus ook geen hond die andere honden aanvalt bij iemand met nog meer honden. Snap je wat ik bedoel? Kinderen idem. Een felle hond met prooinijd of een hekel aan kinderen zet je natuurlijk ook niet in een gezin.
Maargoed, over dit soort probleemgevallen hadden we het helemaal niet
Uh nee, ik kan er vaak om lachen dat ie het jat, maar betrap ik hem op heterdaad???Jazeker dat ie straf krijgt, is gewoon simpel, hij moet van mijn spullen afblijven dat is gewoon in mijn ogen heel duidelijk, dus de dag dat ik Blisje op heterdaad betrap dan krijgt ie gewoon een lel voor zijn dikke kop ja

Dat vind ik persoonlijk dus behoorlijk fout. Je lacht erom en legt keer op keer de brie op de plaats neer waar je hond hem pakt en de dag dat je het ziet krijgt hij een klap van je

Leg mij eens uit waar je hond de wijsheid vandaan had moeten halen om dat te kunnen voorspellen? Het lukte immers al de hele tijd en iets opeten waar niemand bij staat is dood normaal gedrag voor een hond. Ik zie dat als uitlokking.
Ga je hem dan ineens slaan zonder dat hij dat had kunnen voorspellen is dat niet gezond voor zijn psyche.
Normaal is de mens de slimmere van de 2 en dus leg je je brie hoog of je accepteerd dat je hond het opeet als je wegloopt. Doodnormaal hondengedrag en zeker geen verdiende klap voor zijn kop dus.
Sta je erbij en verbied je het hem waarna hij het toch doet is het een heel ander verhaal.
Zolang jij Blis niet getraind hebt op het laten liggen van een brie terwijl jij naar de plee gaat mag je zulke zware oefeningen ook helemaal niet vragen en al helemaal niet bestraffen als hij niet kan gehoorzamen op zulke momenten. Je zou hem moeten trainen op het laten liggen van een brie en hem belonen als hij dat doet. De beloning zal groter moeten zijn dan het opeten van de brie want anders blijft hij het doen en blijf je hem slaan tot hij 12 jaar oud is. Kan hij dat eenmaal dan mag je van hem vragen te gehoorzamen. Nu mep je een klein kind op zijn tengels omdat hij zonder te vragen in alle onschuld een handje pinda's van tafel pakt

Lekker verhaal.
hij moet van mijn spullen afblijven dat is gewoon in mijn ogen heel duidelijk
In jouw ogen wel, in die van een hond niet als je hem dat niet leert. Hij pakt al keer op keer de brie dus hij heeft nu geleerd dat dat kan omdat jij het achter laat voor hem.

Dan ga je lachen dus je traint je hond op stelen. Kan hij het eenmaal goed dan krijgt hij slaag.