Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
janken en zindelijk maken.
Moderator: moderatorteam
- kimpie
- Vaste gebruiker
- Aantal honden: 2
janken en zindelijk maken.
Hallo,
Zoals jullie weten hebben we van gisteren een labrador pup Max.
Hij jankt wel en vroeg me af hoe je er als baasje het best mee omgaat?
Hij jankt als wij bv ff rondlopen en hij staat nog in de zetel.(kan er zelf niet in en uit)
of als we weg zijn naar een andere ruimte enzo.
En hoe begin je zo(n pup zindelijk te maken enzo?
Ik heb nog nooit een pup opgevoed want Kiya was geen pup meer toen ze bij ons kwam.
Nu plast hij gewoon op de grond en wij kuisen het op.
Mag je hem er nu al met zijn neus invrijven en dan buiten gaan met hem?
of eerst op krantenpapier?
Alvast bedankt voor de tips!
Zoals jullie weten hebben we van gisteren een labrador pup Max.
Hij jankt wel en vroeg me af hoe je er als baasje het best mee omgaat?
Hij jankt als wij bv ff rondlopen en hij staat nog in de zetel.(kan er zelf niet in en uit)
of als we weg zijn naar een andere ruimte enzo.
En hoe begin je zo(n pup zindelijk te maken enzo?
Ik heb nog nooit een pup opgevoed want Kiya was geen pup meer toen ze bij ons kwam.
Nu plast hij gewoon op de grond en wij kuisen het op.
Mag je hem er nu al met zijn neus invrijven en dan buiten gaan met hem?
of eerst op krantenpapier?
Alvast bedankt voor de tips!
Met zijn neus erin moet je niet doen. Dat snappen ze helemaal niet. Gewoon regelmatig, na het slapen, eten, spelen enz naar buiten gaan en als Max dan iets doet hem prijzen.
Lekker enthousiast belonen als hij buiten plast en poept.
Wat hij binnen doet ruim je op zonder iets te zeggen. En hem in de gaten houden, zodra je ziet dat hij moet plassen pak je hem op en zet je hem buiten.

Wat hij binnen doet ruim je op zonder iets te zeggen. En hem in de gaten houden, zodra je ziet dat hij moet plassen pak je hem op en zet je hem buiten.
- kimpie
- Vaste gebruiker
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Yep, heeeeeeeeel vaak kort naar buiten gaan en als hij dan buiten iets doet dan lekker enthousiast belonen.
Bij binnen plassen of poepen en je ziet het, dan pak je hem rustig op zonder te mopperen en zet hem buiten. Als je het niet ziet, dan ruim je het gewoon op zonder iets te zegen.
Alleen laten bouw je heel langzaam op: je laat hem in de huiskamer, gaat zelf even de gang op en dan kom je weer terug na een minuutje. Besteed geen aandacht aan het weggaan en aan het terugkomen, zo zal je hondje leren dat het de normaalste zaak van de wereld is als je even weg bent.
Verder zou ik je aanraden om een boek te lezen over het opvoeden aangezien je nog bijna niets weet. Geen schande, zeker niet, maar wel verstandig om je er een beetje in te verdiepen
En natuurlijk kan je hier ook met al je vragen terecht.
Bij binnen plassen of poepen en je ziet het, dan pak je hem rustig op zonder te mopperen en zet hem buiten. Als je het niet ziet, dan ruim je het gewoon op zonder iets te zegen.
Alleen laten bouw je heel langzaam op: je laat hem in de huiskamer, gaat zelf even de gang op en dan kom je weer terug na een minuutje. Besteed geen aandacht aan het weggaan en aan het terugkomen, zo zal je hondje leren dat het de normaalste zaak van de wereld is als je even weg bent.
Verder zou ik je aanraden om een boek te lezen over het opvoeden aangezien je nog bijna niets weet. Geen schande, zeker niet, maar wel verstandig om je er een beetje in te verdiepen

En natuurlijk kan je hier ook met al je vragen terecht.
- bram en thijs
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
- Aantal honden: 0
- kimpie
- Vaste gebruiker
Re: janken en zindelijk maken.
bram en thijs schreef:kimpie schreef:Mag je hem er nu al
Nu niet, dan niet, nooit niet.
Sorry maar je leest dat veel dus dacht ik dat ze dat gebruikte.
Ik zal het niet doen hoor!
Hopelijk is hij snel zindelijk want hij plast veel

maar het is zo een schatteke.
als hij niet in de zetel kan jankt hij en andersom ook.
Hij heeft nood aan genegeheid en die zal hij krijgen.
Nu ligt hij te slapen tussen het speelgoed van mijn zoontje.
Wat daar zo confortabel is weet ik niet

- Caro.
- Zeer actief
- Contacteer:
Re: janken en zindelijk maken.
Nou, reken maar op nog zo'n 2 maanden te gaan om je pup zindelijk te makenkimpie schreef:bram en thijs schreef:kimpie schreef:Mag je hem er nu al
Nu niet, dan niet, nooit niet.
Sorry maar je leest dat veel dus dacht ik dat ze dat gebruikte.
Ik zal het niet doen hoor!
Hopelijk is hij snel zindelijk want hij plast veel![]()
maar het is zo een schatteke.
als hij niet in de zetel kan jankt hij en andersom ook.
Hij heeft nood aan genegeheid en die zal hij krijgen.
Nu ligt hij te slapen tussen het speelgoed van mijn zoontje.
Wat daar zo confortabel is weet ik niet![]()

Echt vaak naar buiten gaan, dus na spelen/slapen/eten, enz. enz. Je komt al snel uit op zo'n 20 keer per dag.
- mitmig
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Drie dwergpinschers en twee Thaise 'soidogs'
- Aantal honden: 5
- Contacteer:
Nou, die is dus al goed verwend! Janken, hop hij wordt in de stoel gezet, weer janken, hop hij wordt eruit gehaald!
Je bent al goed geconditioneerd!
Kun je 'm niet beter aan zijn mandje/bench laten wennen? Daar zul je zeker je voordeel mee kunnen doen.
Ja, en die zindelijkheidstraining zal heel wat tijd en moeite vergen! Vaak uitlaten en belonen als ie 'n boodschap heeft gedaan! Maar dat had je natuurlijk al gelezen! Snap niet dat nog steeds dat verhaal de ronde doet dat je ze er met de snuit in moet duwen!

Ja, en die zindelijkheidstraining zal heel wat tijd en moeite vergen! Vaak uitlaten en belonen als ie 'n boodschap heeft gedaan! Maar dat had je natuurlijk al gelezen! Snap niet dat nog steeds dat verhaal de ronde doet dat je ze er met de snuit in moet duwen!

Groetjes, Monique

- kimpie
- Vaste gebruiker
ja de zetel dat is zo iets, moet ik hem dan laten janken?mitmig schreef:Nou, die is dus al goed verwend! Janken, hop hij wordt in de stoel gezet, weer janken, hop hij wordt eruit gehaald!Je bent al goed geconditioneerd!
Kun je 'm niet beter aan zijn mandje/bench laten wennen? Daar zul je zeker je voordeel mee kunnen doen.
Of in zijn mandje zetten?
Het is dat hij zo graag bij ons ligt.
Nu zit ik achter de pc en hij ligt aan mijn voeten.
Maar ja de zetel kan ik moeilijk weigeren als Kiya er ook in mag.
Dus het beste is om het gejankt te weigeren?
en hem niet in de zetel te zetten.
Oh hemel ik vind dat hij zo triest als ik hem laat janken.
Ik weet het ik geef gemakkelijk toe.
Ons Kiya is ook dood verwend.
- Caro.
- Zeer actief
- Contacteer:
Als jij je hond graag bij je hebt op de bank (zetel), dan is dat toch prima? Zou ik hem gewoon lekker optillen en bij je zetten. Over een maandje kan hij er zelf op en af springen.kimpie schreef:ja de zetel dat is zo iets, moet ik hem dan laten janken?mitmig schreef:Nou, die is dus al goed verwend! Janken, hop hij wordt in de stoel gezet, weer janken, hop hij wordt eruit gehaald!Je bent al goed geconditioneerd!
Maar bedenk wel: als je het nu goed vindt, moet je het altijd goed vinden he?!

Hier liggen de honden ook gewoon bij me op de bank hoor, ik vind het zalig zo lekker tegen me aan.
- mitmig
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Drie dwergpinschers en twee Thaise 'soidogs'
- Aantal honden: 5
- Contacteer:
Oh, ik had niet in de gaten dat er nog een hondje was dat dat wel mocht! Nee, dan kun je zeker geen verschil gaan maken, dus dat wordt nog een tijdje in en uit de stoel tillen!kimpie schreef:ja de zetel dat is zo iets, moet ik hem dan laten janken?mitmig schreef:Nou, die is dus al goed verwend! Janken, hop hij wordt in de stoel gezet, weer janken, hop hij wordt eruit gehaald!Je bent al goed geconditioneerd!

Groetjes, Monique

- starfleet
- Erelid
Het is triester als je straks door je hondje de hele dag gecomandeerd wordt. Hij kan nog niet zelfstandig in en uit de stoel kan, jammer dankimpie schreef: Oh hemel ik vind dat hij zo triest als ik hem laat janken.
Ons Kiya is ook dood verwend.[/b][/i][/color]

Anne
- starfleet
- Erelid
Waarom zou dat niet kunnen. De oudste hond is volwassen en heeft de oudste rechten en de jongste hond kan nog niet zelfstandig op en af de stoel. Jij vindt het misschien zielig, maar honden niet.mitmig schreef: Oh, ik had niet in de gaten dat er nog een hondje was dat dat wel mocht! Nee, dan kun je zeker geen verschil gaan maken, dus dat wordt nog een tijdje in en uit de stoel tillen!Wij hebben een lage bank, dus onze Lek kon er zo in en uit klimmen en dat doet ze dus ook!
De anderen liggen liever op de koude vloer!
Anne