Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Folder over epilepsie bij honden: PROEFLEZERS GEZOCHT!!
Moderator: moderatorteam
- Sennaruby
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Folder over epilepsie bij honden: PROEFLEZERS GEZOCHT!!
Hallo!
Ik heb naar aanleiding van diverse internetsites en boeken proberen een leesbare folder over epilepsie bij honden te schrijven om aan mijn dierenarts te geven als er mensen in haar praktijken gecomfronteerd worden met een hond met epilepsie en om aan andere geinteresseerden te laten lezen.
Het idee is ontstaan toen ik voor mezelf het een en ander op een rijtje proberen te zetten over honden en epilepsie, maar aangezien epilepsie een veelomvattende ziekte is, met veel verschillende ervaringen en behandelwijzen en soms tegenstijdigheden, is het uitgegroeid tot deze, een beetje uit de hand gelopen, folder.
Hij is nog in een voorbereidende fase, dus nu ben ik op zoek naar mensen die de folder willen lezen en er hun ongezouten mening over willen geven. Rare zinnen, onwaarheden, te moeilijk, te summier (?), dingen die ontbreken of juist te diep op de materie ingaan... Alles mag gezegd worden!! Ik hoop dat jullie je massaal bij me melden!!
P.S. Ik kan de folder als pdf-bestand en als losse tekst in Word sturen. Stuur me maar een pm of een emailtje!
Groetjes,
Fieke
Ik heb naar aanleiding van diverse internetsites en boeken proberen een leesbare folder over epilepsie bij honden te schrijven om aan mijn dierenarts te geven als er mensen in haar praktijken gecomfronteerd worden met een hond met epilepsie en om aan andere geinteresseerden te laten lezen.
Het idee is ontstaan toen ik voor mezelf het een en ander op een rijtje proberen te zetten over honden en epilepsie, maar aangezien epilepsie een veelomvattende ziekte is, met veel verschillende ervaringen en behandelwijzen en soms tegenstijdigheden, is het uitgegroeid tot deze, een beetje uit de hand gelopen, folder.
Hij is nog in een voorbereidende fase, dus nu ben ik op zoek naar mensen die de folder willen lezen en er hun ongezouten mening over willen geven. Rare zinnen, onwaarheden, te moeilijk, te summier (?), dingen die ontbreken of juist te diep op de materie ingaan... Alles mag gezegd worden!! Ik hoop dat jullie je massaal bij me melden!!
P.S. Ik kan de folder als pdf-bestand en als losse tekst in Word sturen. Stuur me maar een pm of een emailtje!
Groetjes,
Fieke

- Rea
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse cocker spaniels: Teun en Pien
Engelse cocker spaniels: Lot, Jet en Noor - Locatie: Den Bosch
- Contacteer:
Bedankt voor je mail.
Ik heb alles met veel intresse door zitten lezen en m'n petje af.
Goed en makkelijk leesbaar ook voor iemand die weinig of niets van medicatie en medische termen weet.
Vooral duidelijk!
Ik ben heel benieuwd wat je dierenarts hiervan zal vinden
Heel veel succes en ik was er in ieder geval erg blij mee
Ik heb alles met veel intresse door zitten lezen en m'n petje af.
Goed en makkelijk leesbaar ook voor iemand die weinig of niets van medicatie en medische termen weet.
Vooral duidelijk!
Ik ben heel benieuwd wat je dierenarts hiervan zal vinden
Heel veel succes en ik was er in ieder geval erg blij mee

- Sennaruby
- Zeer actief
- Contacteer:
-
Melanie 74
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Zou je die ook aan mij willen sturen?Sennaruby schreef:Hoi Rea,
Bedankt voor het lezen en je complimenten :smile1: Ben blij dat je het interessant vond! Ik ben ook benieuwd wat mijn dierenarts ervan zal vinden en of zij zich ook in alle onderwerpen kan vinden... Als de definitieve versie klaar is, zal ik je die ook nog sturen.
Groetjes,
Fieke
Wat ik van de proefversie vind weet je al

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- Sennaruby
- Zeer actief
- Contacteer:
Dank je wel voor het compliment...Melanie 74 schreef:Ik heb hem ontvangen en ga hem morgen lezen, mag ik de folder ook naar mijn ouders sturen.
Zij hebben een oude teef (bijna twaalf) die het op oudere leeftijd heeft ontwikkeld. En het is geen onbekend iets voor hun.
Maar ziet er profi uit!!!!
Natuurlijk mag je de folder ook naar je ouders sturen, maar zeg er wel bij dat het pas een concept is. Ik ben nu bezig om de opmerkingen die ik tot nu toe ontvangen heb te verwerken. De uiteindelijke versie wordt qua taalgebruik in ieder geval een stuk eenvoudiger en er komt nog een stukje in van iemand die iets verteld over zijn ervaring met 'leven met een hond met epilepsie', vooral om te laten zien dat ondanks alle stress en het verdriet die epilepsie, en met name de fase na de aanval, met zich meebrengt je hond wel een fijn leven kan leiden en dat het zeker geen reden is voor euthanasie, wat toch nog wel vaak gebeurd en soms zelfs door dierenartsen wordt aangeraden...
Ik zal iedereen die me geholpen heeft/helpt de uiteindelijke versie sturen!
Groetjes,
Fieke

- Maxi
- geregistreerd lid
Ik heb ook wel interesse in die folder! Als je daarvoor mijn mailadres moet weten, moet je me even pm'en.
Ik ben opgeleid voor dierenartsassistente paraveterinair en zeer goed in Nederlands (door alle verhalen die ik schrijf). Dus mocht je interesse hebben in mijn mening, laat het me weten!
Ik ben opgeleid voor dierenartsassistente paraveterinair en zeer goed in Nederlands (door alle verhalen die ik schrijf). Dus mocht je interesse hebben in mijn mening, laat het me weten!
A running wolf in the wild should be a teacher to every child
-
Melanie 74
Ik heb hem aan mijn ouders gegeven en erbij gezegd dat het nog concept is en mijn moeder heeft gelijk gezegt dat er een heel stuk over epelepsie in Dogmagazine heeft gestaan.
Mijn ouders zijn fokkers en helaas kwam het voor in hun eerste nest, ze heeft toen gelijk gezegd (dit speelde ongeveer 10 jaar terug af) dat voeding, vaccinatie en nog een paar zaken een rol speelde.
Ze werd aangekeken of ze een gaatje in haar hoofd had. Haar tips werden toen door de pupkopers niet serieus genomen. Nu heeft ze een oude hond van bijna 12 die af en toe een aanval krijgt. Er zitten maanden tussen gelukkig, maar mijn vraag is of er ook een verband kan zijn met de oren? Ze heeft namelijk vaak vieze oren en af en toe een oorontsteking. (Inmiddels is ze doof geworden) ik kan heb hier nog niets over kunnen lezen.
Groetjes Melanie
Mijn ouders zijn fokkers en helaas kwam het voor in hun eerste nest, ze heeft toen gelijk gezegd (dit speelde ongeveer 10 jaar terug af) dat voeding, vaccinatie en nog een paar zaken een rol speelde.
Ze werd aangekeken of ze een gaatje in haar hoofd had. Haar tips werden toen door de pupkopers niet serieus genomen. Nu heeft ze een oude hond van bijna 12 die af en toe een aanval krijgt. Er zitten maanden tussen gelukkig, maar mijn vraag is of er ook een verband kan zijn met de oren? Ze heeft namelijk vaak vieze oren en af en toe een oorontsteking. (Inmiddels is ze doof geworden) ik kan heb hier nog niets over kunnen lezen.
Groetjes Melanie
- diana25
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitseherder
pet je af hoor wat een werk
heel duidelijke uitleg ben ook benieuwt wat de da er van vind.
bevat idd veel info (grote folder) maar juist om dat er weinig al zo weinig info te krijgen is zullen mensen die een hond met epilepsie hebben er erg blij mee zijn!
ik wens je er veel sucses mee en nogmaals toppie
heel duidelijke uitleg ben ook benieuwt wat de da er van vind.
bevat idd veel info (grote folder) maar juist om dat er weinig al zo weinig info te krijgen is zullen mensen die een hond met epilepsie hebben er erg blij mee zijn!
ik wens je er veel sucses mee en nogmaals toppie
- Marie-Josée
- Erelid
- Mijn ras(sen): Havanezer
Daar mag je van maken; SOMS een fijn leven kan leiden.Wij hebben onze Falco uiteindelijk wel uit zijn lijden laten verlossen, en niet op aanraden van de da.Sennaruby schreef: vooral om te laten zien dat ondanks alle stress en het verdriet die epilepsie, en met name de fase na de aanval, met zich meebrengt je hond wel een fijn leven kan leiden en dat het zeker geen reden is voor euthanasie, wat toch nog wel vaak gebeurd en soms zelfs door dierenartsen wordt aangeraden...![]()
Dat was een afschuwelijke beslissing en die neem je niet zomaar. Ik heb af en toe nog verdriet van het af moeten staan van ons makkertje van net twee jaar oud.
- Sennaruby
- Zeer actief
- Contacteer:
Natuurlijk geldt het niet voor alle honden, dus ik zal het wat nuanceren...
Bij deze wil ik graag iedereen bedanken die op mijn oproep gereageerd heeft!
Het waren er erg veel en van velen heb ik ook al op- en aanmerkingen gekregen. Grappig was dat iedereen weer andere dingen opviel. Ik heb er erg veel aan gehad en ik ga nu aan het werk met de volgende versie. Ik heb dus geen proeflezers meer nodig.
IEDEREEN DIE MIJ GEHOLPEN HEEFT NOGMAALS DUIZEND MAAL DANK!
Groetjes,
Fieke
Bij deze wil ik graag iedereen bedanken die op mijn oproep gereageerd heeft!
Het waren er erg veel en van velen heb ik ook al op- en aanmerkingen gekregen. Grappig was dat iedereen weer andere dingen opviel. Ik heb er erg veel aan gehad en ik ga nu aan het werk met de volgende versie. Ik heb dus geen proeflezers meer nodig.
Groetjes,
Fieke

- Mama Sanneke
- Zeer actief
- Mama Sanneke
- Zeer actief
Ow ben te laat zie ik nu.Sennaruby schreef:Natuurlijk geldt het niet voor alle honden, dus ik zal het wat nuanceren...
Bij deze wil ik graag iedereen bedanken die op mijn oproep gereageerd heeft!![]()
Groetjes,
Fieke
Jammer, mag ik het alsnog lezen ?
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans

Ik ben gewoon mezelf

Ik ben gewoon mezelf
-
Femmy
- Actief