Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
ja ja helaas voor de honden is het weer eens de tijd dat mensen vuurwerk gaan afsteken. onze hond en 1 van die van mijn ouders is hier ontzettend bang voor. bij onze hond zijn we aan het oefenen gegaan met een vuurwerk cd en het gaat iets beter, maar dat ligt bij die van mn ouders nogal wat moeilijk.
daar is het echt heel erg en lang met het vuurwerk. nu wil ik bij de da voor mijn eigen hondje van 4 een jack russel en voor de hond van mn ouders van 13 jaar een bastaard middel groot. (een soort minni herder)
een pilletje halen dat ze wat rustiger wordt. nu is de hond van mijn ouders al 13 en ik heb ook gehoord dat die pilletjes ook niet altijd even gezond zijn. de hond van mn uders gaat helamaal chuimbekken en klappertanden als ze ook maar iets hoort. wie weet wat ik haar en ons hondje het best kan geven?
Bij ons wordt er een cursus gegeven in samen werking met een martin gaus hondenschool en de dierenkliniek. Er is een informatieavond voor € 5,- en daarna kan je les krijgen van de hondenschool. Dit was ook omdat die pilletjes de hond wel verdoven, maar ze wel geluidsgevoeliger maken, dus nog banger worden, maar het alleen niet kunnen uiten. Hier op het forum zijn mensen die advocaat geven. Ik heb van Engelsen gehoord (daar hebben ze vorige week een feestdag met vuurwerk gehad) dat Aconitum D30 1 tabletje een uur van te voren en later nog 1 tablet goed helpt. DAP helpt ook bij sommige honden.
Ik heb van alles geprobeerd maar niets hielp, ik moet de 31ste werken (asiel/pension) en dan laat ik de honden daar na mijn werk, 2 Januari haal ik ze weer op. Ze horen daar vrijwel niets terwijl wij midden in de stad wonen.
Elvira schreef:Bij ons wordt er een cursus gegeven in samen werking met een martin gaus hondenschool en de dierenkliniek. Er is een informatieavond voor € 5,- en daarna kan je les krijgen van de hondenschool. Dit was ook omdat die pilletjes de hond wel verdoven, maar ze wel geluidsgevoeliger maken, dus nog banger worden, maar het alleen niet kunnen uiten. Hier op het forum zijn mensen die advocaat geven. Ik heb van Engelsen gehoord (daar hebben ze vorige week een feestdag met vuurwerk gehad) dat Aconitum D30 1 tabletje een uur van te voren en later nog 1 tablet goed helpt. DAP helpt ook bij sommige honden.
jullie kunnen gewoon t hele jaar door oefenen op de Rucphense hei, wij hebben daar vanuit de KMA ook veel velddiensten gedraaid en daar wordt best veel met losse flodders geschoten, dus ook wel een gebied om evt op te zoeken als je op knallen wilt trainen
Voor die schoten is mijn hond helemaal niet bang. Ook niet voor het schieten van de jagers. Maar wel voor de dummy-launcher op de jachttraining. En af een toe een knalletje van het vuurwerk is ook geen probleem, maar op oudjaarsdag steken de kinderen van 's morgens 9 uur tot 3 uur 's-nachts continue rotjes af voor de deur. Volgens mij eten ze ook nog buiten, of wisselen ze elkaar af en dat wordt wel een beetje te veel van het goede. Vorig jaar op oudjaarsdag liep ik op de Rucphense heide en kwam ik een hondje zonder baas tegen. Later kwam de eigenaar, die speciaal in het bos gaan wandelen om het vuurwerk te ontlopen. Was er een militaire oefening. Het arme beest was zich rot geschrokken en er vandoor gegaan.
Elvira schreef:Voor die schoten is mijn hond helemaal niet bang. Ook niet voor het schieten van de jagers. Maar wel voor de dummy-launcher op de jachttraining. En af een toe een knalletje van het vuurwerk is ook geen probleem, maar op oudjaarsdag steken de kinderen van 's morgens 9 uur tot 3 uur 's-nachts continue rotjes af voor de deur. Volgens mij eten ze ook nog buiten, of wisselen ze elkaar af en dat wordt wel een beetje te veel van het goede. Vorig jaar op oudjaarsdag liep ik op de Rucphense heide en kwam ik een hondje zonder baas tegen. Later kwam de eigenaar, die speciaal in het bos gaan wandelen om het vuurwerk te ontlopen. Was er een militaire oefening. Het arme beest was zich rot geschrokken en er vandoor gegaan.
maar de tufla's (soort strijker achtige dingen, moeten handgranaten voorstellen) geven ook best een knal en die worden ook veel met oefeningen gebruikt, is ie daar dan ook niet bang van..............
klote idd voor die baas, denk je rustig te gaan lopen kom je midden in een oefening...........
Ik hoor wel eens van die dreunende knallen, ik weet niet of je die bedoelt, maar hij heeft nog nooit ergens op gereageerd in het bos. Hij keek alleen een beetje vreemd toen de ene militair met een wapen boven een liggende andere militair stond. Hij keek me aan met een blik van "is dat normaal" Maar toen hij zag, dat ik niet reageerde dacht hij dat het wel normaal zou zijn en liep hij verder.
mn ouders wonen op een eiland, dus is het niet zo makkelijk om even ergens naar toe te rijden. op dat eiland hebben ze verder niets voor hulp voor honden.
maar dan kunnen ze toch naar een assiel op het vaste land. voor 2 dagen.maar een pil halen kan ook.
Ik kreeg er 6 en had aan 1 genoegvoor Robby;maar wat een zielig gezicht.
inelkaar gezakt laveloos.
ik heb vorig jaar relaxtabletten gedaan en als je vroeg begint, helpt het wel.
maar voor honden die tegen muren opknallen is een valium wel geschikt, want advocaat/alcahol is ook slecht voor de hersenen!.
ik heb een idee! als we nu eens koptelefoons voor honden ontwerpen.
of gehoorbeschermers!!dat hebben mensen ook.
dat vind ik een goed idee. hihi oordopjes voor honden. tja verder is het nogal een eenkennige hond. ik denk niet dat we haar veel plezier doen met haar in een andere omgeving te zetten. als ze naar de wal moet is ze 3 dagen van slag. dan poept ze niet en wil niets. ik ga iniedergeval ook de da vragen. zal wel valium worden denk ik dan. ben dan zo bang dat ze dat niet aankan omdat ze al 13 is.
Ik ben Bachbloesemconsulent.
Gelukkig heb ik met een samenstelling van bachbloesems al veel honden kunnen helpen zij hebben een rustige en relaxte oud&nieuw gehad. Voorheen was dat wel anders. Baasjes blij en honden blij!
ik heb de da gebeld en die zei dat ze ev naar een pension kon en verder heb ik van haar 5 brieven info gekregen waar allemaal tips in staan voor vooraf en op het moment zelf. medicijnen was niet aan te raden, want het is gewoon een spierverslapper en dus alleen in voordeel voor het baasje. de hond is nog steeds bang, maar kan zich gewoon niet bewegen...echt een ... streek eigenlijk om dat je hond te geven. ook kan het de hartspier verslappen met nare gevolgen van dien.
ze zei dat er nog nooit een hond zomaar in is gebleven omdat ie bang is voor vuurwerk. ik ga de brief maar eens goed doorlezen en me daar strikt aan houden.
Ik ben ongeveer vier weken geleden begonnen met Bach-bloesem. Het was mij niet begonnen om Rex van zijn angst voor vuurwerk af te houden. Ik heb bij de Tuinen een flesje "mimulus"gehaald. Na drie weken liep ik in de polder en hoorde ik een schot. Rex hoorde het zichtbaar ook. Hij was echt helemaal niet bang. Normaal is het schuimbekken, bibberen en enorm trekken naar huis als hij aan de lijn zit of anders gewoon in paniek naar huis rennen. Het onweer later in de week ging ook prima, en een enorme vuurwerkbom eergisteren gaf hij ook alleen een reactie van "ik heb het gehoord". Rex is nu 10 jaar extreem angstig geweest voor knallen, maar ik zie oud en nieuw nu met meer vertrouwen tegemoet.
Je zou iets natuurlijks kunnen geven, Rustcompostium van de Groene Os oid... Daar kan je nu al mee beginnen, als het echt gaat knallen kan je het aanvullen met Bach Rescue, Prodier Nervositeit, of allebei... En met Oud en Nieuw zelf kan je de dosis Rustcompositum verhogen (overdoseren), daar kan je een hond echt in slaap mee krijgen, maar 't is dus geen spierverslapper...
Alleen met een ECHT panische hond is het maar afwachten of het voldoende effect heeft...
Ik geef Tosca en Laika ruim van te voren de Rescue druppels van Bach.
En dan heb ik het over een week van te voren.
Hier word amper geknalt in de periode voor oud en nieuw anders zou ik eerder beginnen.
Eerst kregen ze ook de bekende pilletjes van de DA.
Daar werden ze apestoned van maar op het moment dat de knallwn begon waren ze over de zeik. Dagen erna waren ze nog stoned.
Nu Tosca 10 en Laika 12 is neem ik het risico dus niet meer met die pilen.
Dus Rescue en misschien krijgen ze op de avond zelf nog wat advocaat.
ik hoorde ook van de da dat als je toch pillen wil geven dat valium het best is dat brengt ze echt van de wereld. niet die spierverslappers. snap niet dat er mensen zijn die dit doen eigenlijk. stel je voor je bent super bang, maar je kan je niet bewegen. brrrr lijkt me niets.
ik ga nu met bach beginnen. hoop dat t wat effect heeft.
Hier in het bos (waar ik ook regelmatig loop) worden ook veel kleine oefeningen gehouden. Hier wordt (veeeeeeel) met tufla's gewerkt. Hierom geeft pasja niks, maar op de knallen van vuurwerk reageert hij zeker wel. Misschien om dat vuurwerk meerdere knallen achtereenvolgend zijn ofzo. Maar op schieten reageert hij ook bijna niet, terwijl dit ook een hoop geknal achter elkaar is.
Ik ben toch wel bang dat we een zware dobber aan pasja gaan krijgen met oud en nieuw.
Wat grappig crutz dat jij ook op de kma zit (leraar of in opleiding?) Mijn vriend gaat binnenkort waarschijnlijk ook naar de kma (heeft eerst kms gedaan en aantal jaar dienstervaring opgedaan). Beetje uit de buurt hier, jammer genoeg.