Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Schaafwond?
Moderator: moderatorteam
- Youp
- Zeer actief
Schaafwond?
Vrijdag probeerde Diesel zich steeds onder zij oksel te likken. Hij kon er natuurlijk niet goed bij. Ik heb even gekeken en zag een schaafwond. Het was droog, dus ik heb er verder niets aan gedaan.
Nu keek ik vanochtend weer en ik schrok toch wel even. Het is vuurrood, nat en de plek is veel groter geworden. Om de wond is het echt heel rood.
Hij heeft er geen last van volgens mij. Hij rent en springt en ik mag er gewoon aanzitten.
Het probleem is denk ik dat wanneer hij er aan gaat likken dat het heel lang nat blijft op die plek. Ik heb het vanochtend droog gedept met een wattenschijfje en het bloedde iets.
Moet ik hier iets aan doen? Of kan ik het beter zo laten?
Nu keek ik vanochtend weer en ik schrok toch wel even. Het is vuurrood, nat en de plek is veel groter geworden. Om de wond is het echt heel rood.
Hij heeft er geen last van volgens mij. Hij rent en springt en ik mag er gewoon aanzitten.
Het probleem is denk ik dat wanneer hij er aan gaat likken dat het heel lang nat blijft op die plek. Ik heb het vanochtend droog gedept met een wattenschijfje en het bloedde iets.
Moet ik hier iets aan doen? Of kan ik het beter zo laten?
- Liesbeth
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
- Liesbeth
- Zeer actief
-
Sjiel
- Zeer actief
- Youp
- Zeer actief
- bram en thijs
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
- Aantal honden: 0
- Youp
- Zeer actief
- Liesbeth
- Zeer actief
Is niet mijn ervaring.bram en thijs schreef:Gaat dat niet als een soort schuurpapier werken?Liesbeth schreef:Maïzena of bloem erop strooien is het enige wat ik je echt kan aanraden.
Dit middel is een oud (in de praktijk) beproeft middel.
Ik ben erop gekomen toen onze oudste zoon heel erge luierproblemen had en daar beweegt toch echt wel wat.
Hij hoefde maar iets van verse groenten of fruit te krijgen en hij had een ontlasting die echt op zijn billen inbrandde, blaren en open wonden waren het gevolg. Hij kon dan niet meer lopen, zonder het bij iedere pas uit te gillen. (Je wilt niet weten hoeveel mensen het onzin vinden als je verteld dat je kind niet tegen een stukje vers fruit kan
Van alles geprobeert. Gewone zalfjes, hormoonzalven, diverse poeders, allemaal op doktersvoorschrift, niks hielp.
Totdat ik las dat in vroeger tijden maïzena of bloem gebruikt werden. Als de rest niet werkt, dan probeer je nog wel eens wat en idd dit werkte dus echt.
Later heb ik het nog toegepast op Kevin's huid, toen hij demodex had en ook toen werkte het prima
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
- Liesbeth
- Zeer actief
Heb je gelijk in, ik neem het zgn terug. Neemt niet weg dat ik betere ervaringen heb met maïzena en bloemInge O schreef:ik wil jouw ervaring best geloven, maar dat is nog geen reden om zo'n poeder 'zogenaamd ontsmettend' te noemen. het Ãs ontsmettend, maar ontsmetting alleen hoeft idd niet alles op te lossen.Liesbeth schreef:Mijn ervaring is dat maïzena en bloem beter werken dan zgn ontsmettend poeder.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.