Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

urine onderzoek. sjiell.

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

gucci
Zeer actief

urine onderzoek. sjiell.

Ongelezen bericht door gucci »

hoi hoi

even een vraagje, het gaat over een pup van 9 weken, veel plasgedrag, plast , na een paar minuten weer plassen en na 5 minuten weer plassen, dan even niets en daarna weer een paar keer achter elkaar, drinkt veel, dus urine mee naar de DA, heel lichtgele urine, bijna waterig. met stripje, eiwitten aanwezig, Ph waarde verhoogd +8, geen bloed of suiker aanwezig. soortelijk gewicht. 1050 +, dus hoog. maar nu snap ik het niet meer, als er waterige urine is, dan zou je denken dat het soortelijk gewicht laag zou zijn, en niet hoog, dan denk je juist weer aan donkere urine, en dan de eiwitten die aanwezig zijn, De DA wil nog even wachten , hij denkt niet aan een blaasontsteking, ik ook niet, over een weekje weer urine onderzoek doen en evt. bloed prikken,

wat denken jullie hiervan.

geen sloom gedrag, of ander ziektebeeld. eet goed,

groetjes,
Sjiel
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sjiel »

Basische urine zou op een blaasontsteking kunnen wijzen. Eiwitten erin kunnen op een onsteking duiden(bv bij koorts komen er eiwitten in de urine) ook afwijkingen in de nieren kunne eiwitten in de urine geven . Je zou (in overleg met je dierenarts) eenn weekje vit c extra kunnen geven. Moet je wel de dag voor je op controle gaat stoppen anders is de urine zuur van de vit c.
De eiwittenin de urine helpen het soortelijk gewicht omhoog :19:
Is het enige wat ik kan bedenken ( :mrgreen: heb natuurlijk ook in een boek gekeken).

Over hoeveel vit c kan je anderen vragen op het forum, ik zou het niet al te gek maken, het is wel een puppie.

Ben er pas vrijdag weer.

De kleur van de urine hangt af van de kleurstoffen(je eigen kleurstoffen, de aanmaak daarvan is niet verhoogd) die erin zitten, als je veel plast heb je die verdunt, dus lichtere kleur.
weg gehaald zit een virus in
gucci
Zeer actief

Ongelezen bericht door gucci »

dank je voor het meedenken, :ok:

ik ga hem vanaf morgen vit.C geven. zal even nakijken hoeveel hij mag hebben, en eind van de week weer even urineonderzoek doen in de praktijk. hij heeft geen koorts. en verder merk je aan zijn gedrag ook niet veel, alleen dat plassen van hem, dat gaat bijna continu door.

ik laat nog even weten wat de uitslag van het urine onderzoek is.

groetjes simone
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”