Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hoe denken jullie over dit idee? ***UPDATE!!!***
Moderator: moderatorteam
- Bommeltje
- Actief
- Mijn ras(sen): Sheltie, Engelse Springer en Pyreneese herder
- Aantal honden: 2
Hoe denken jullie over dit idee? ***UPDATE!!!***
Over een week verhuis ik naar een landelijk gelegen dorp waar ik de beschikking heb over een klein stukje grasland en een schuur om dus zowel binnen en buiten te kunnen trainen.
Op hetzelfde terrein is er de mogelijkheid om te overnachten: Bed&Breakfest.
Ik ben zelf gediplomeerd instructeur en geef ook workshops aan instructeurs van hondenclubs. Heb veel ervaring en heb zelfs 3 keer deelgenomen aan het WK behendigheid, loop wedstrijden obedience en verder heb ik een opleiding Dierverzorging en veterinaire ondersteuning gevolgd.
Om een lang verhaal kort te maken: het lijkt me leuk om mensen met (hond)en een vakantie aan te kunnen bieden in combinatie met training. Individueel of in groepjes van maximaal 3 personen.
Maar...zijn er mensen die hier interesse in hebben? En waar zou ik die mensen vinden? Wat vinden jullie uberhaupt van het hele idee?
Ik hoop op reakties!
Groetjes, Floor
Op hetzelfde terrein is er de mogelijkheid om te overnachten: Bed&Breakfest.
Ik ben zelf gediplomeerd instructeur en geef ook workshops aan instructeurs van hondenclubs. Heb veel ervaring en heb zelfs 3 keer deelgenomen aan het WK behendigheid, loop wedstrijden obedience en verder heb ik een opleiding Dierverzorging en veterinaire ondersteuning gevolgd.
Om een lang verhaal kort te maken: het lijkt me leuk om mensen met (hond)en een vakantie aan te kunnen bieden in combinatie met training. Individueel of in groepjes van maximaal 3 personen.
Maar...zijn er mensen die hier interesse in hebben? En waar zou ik die mensen vinden? Wat vinden jullie uberhaupt van het hele idee?
Ik hoop op reakties!
Groetjes, Floor
Laatst gewijzigd door Bommeltje op 24 feb 2006 00:23, 1 keer totaal gewijzigd.
- linda
- Zeer actief
-
- Actief
-
- Actief
- Mijn ras(sen): Rottweiler
- Contacteer:
-
- Zeer actief
- Contacteer:
Mijn eerste indruk is dat zoiets voldoende mensen moet aanspreken om levensvatbaar te zijn.
Waar vindt je klanten? Ik denk in de eerste plaats aan een goede website. Misschien is het ook een idee om te proberen artikelen te schrijven voor klubblaadjes van verenigingen waar behendigheid gedaan wordt, goede kopij is daar natuurlijk altijd welkom. Heb je wat geld beschikbaar om te investeren in reklame? Je kunt dan misschien eens een advertentie proberen in bvb. het blaadje van O&O oid.
Ik denk dat je moet rekenen op een lange aanloopperiode voordat je een betere toeloop gaat krijgen, als je tenminste kwaliteit levert. Als dit niet je belangrijkste bron van bestaan is op dit moment kun je het je ook permiteren om beetje bij beetje bekendheid op te bouwen.
Waar vindt je klanten? Ik denk in de eerste plaats aan een goede website. Misschien is het ook een idee om te proberen artikelen te schrijven voor klubblaadjes van verenigingen waar behendigheid gedaan wordt, goede kopij is daar natuurlijk altijd welkom. Heb je wat geld beschikbaar om te investeren in reklame? Je kunt dan misschien eens een advertentie proberen in bvb. het blaadje van O&O oid.
Ik denk dat je moet rekenen op een lange aanloopperiode voordat je een betere toeloop gaat krijgen, als je tenminste kwaliteit levert. Als dit niet je belangrijkste bron van bestaan is op dit moment kun je het je ook permiteren om beetje bij beetje bekendheid op te bouwen.
- Tamara.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hovawart
- Aantal honden: 4
Hier ben ik het helemaal mee eens!Wil de hond schreef:Mijn eerste indruk is dat zoiets voldoende mensen moet aanspreken om levensvatbaar te zijn.
Wat ook handig is om te doen, is om te kijken hoe andere mensen dit aanpakken en kijken wat ze te bieden hebben. Daarnaast zou je dan moeten kijken wat jou dan onderscheidend maakt t.o.v. die anderen. Wellicht dat je andere dingen kan aanbieden wat mensen aan spreekt en dat dat net dat beetje extra is waarvoor ze kiezen om bij jou te komen.
Waar je misschien aan kan denken is georganiseerde wandelingen maar dan op een unieke plek met een picknick erbij zowel voor mens als hond.
Misschien als je leuk kan fotograferen, dat je een "fotosessie" houdt met die mensen hoe je je hond op een leuke manier kan fotograferen/vastleggen. Of je aakt zelf een leuke serie foto's en die zou je dan kunnen verkopen. Ik noem maar wat dingetjes op. En dit zijn ook weer dingen die je voor extra inkomsten kunnen zorgen.
Wat je zou kunnen doen is in bepaalde bladen een informatiekaart bijvoegen. Die mensen kunnen invullen om meer informatie te kunnen verkrijgen. Is niet alleen reclame, maar zo heb je ook meer gevoel hoeveel interesse er is. Wat dan wel belangrijk om te weten is, is wat de oplage is van zo'n blad. HOe meer huishoudens je bereikt, hoe meer kans je maakt.
Ik ben benieuwd! Succes!
- starfleet
- Erelid
- Bommeltje
- Actief
vakantie
Ik ga in ieder geval in de nabije toekomst aan een website werken, dan wordt het idee ook wat duidelijker.
Verder wordt behendigheid slechts een onderdeel van de vakantie, ik ben goed in behendigheid maar behendigheidstrainingen geven is niet mijn sterkste kant vind ik zelf.
Het zullen trainingen worden die afgestemd zijn op de wensen van de deelnemers; dat kan ook als je de groepjes zeer klein houdt. Een afwisseling van theorie, praktijk, video-opnames, evaluaties en vrije tijd zodanig dat je het woord saai niet in de mond hoeft te nemen. En voornamelijk gericht op de gemiddelde hondenschool-cursist.
Ik ga een keertje proefdraaien met "proefcursisten", dan kan ik meteen leuke foto's maken voor op de website!
Groetjes, Floor
Verder wordt behendigheid slechts een onderdeel van de vakantie, ik ben goed in behendigheid maar behendigheidstrainingen geven is niet mijn sterkste kant vind ik zelf.
Het zullen trainingen worden die afgestemd zijn op de wensen van de deelnemers; dat kan ook als je de groepjes zeer klein houdt. Een afwisseling van theorie, praktijk, video-opnames, evaluaties en vrije tijd zodanig dat je het woord saai niet in de mond hoeft te nemen. En voornamelijk gericht op de gemiddelde hondenschool-cursist.
Ik ga een keertje proefdraaien met "proefcursisten", dan kan ik meteen leuke foto's maken voor op de website!
Groetjes, Floor
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- Aantal honden: 1
- amiwoods
- Zeer actief
- Contacteer:
een heel erg leuk idee
wat ook een makkelijke manier van reclame maken is , om je op heel veel site in een gastenboek aan te melden.
vraag of je banners mag plaatsen op de link pagina. je kan bij hondenscholen, shows en andere evenementen flyers uitdelen, makkelijk zelf te maken en goedkoop.
overal waar je komt hang je een flyer op.
mijn ervaring met adverteren is dat de kracht zit in herhaling, als je voor adverteren in een blad kiest moet die er in 1 periode minimaal 5x achter elkaar in staan veel mensen lezen de eerste 2 keer eroverheen.
goede advertenties zijn bv. de kleintjes in de hondenwereld en onzehond.
deze worden goed gelezen en meteen de doelgroep die je moet hebben.
succes

wat ook een makkelijke manier van reclame maken is , om je op heel veel site in een gastenboek aan te melden.
vraag of je banners mag plaatsen op de link pagina. je kan bij hondenscholen, shows en andere evenementen flyers uitdelen, makkelijk zelf te maken en goedkoop.
overal waar je komt hang je een flyer op.
mijn ervaring met adverteren is dat de kracht zit in herhaling, als je voor adverteren in een blad kiest moet die er in 1 periode minimaal 5x achter elkaar in staan veel mensen lezen de eerste 2 keer eroverheen.
goede advertenties zijn bv. de kleintjes in de hondenwereld en onzehond.
deze worden goed gelezen en meteen de doelgroep die je moet hebben.

succes

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Leeuwhondje
Erg leuk
ik wil wel mee proefdraaien
Comfort in de B&B vind ik zelf van belang, privacy idem dito
ik hoor van meerdere mensen dat ze afhaken om naar de hondenfluisteraar te gaan omdat het duur is, geen privacy, met meerdere in een huisje en hier zelf eten regelen ontbijt/lunch volgens mij?
En alle honden los wordt ook niet door eenieder altijd als veilig ervaren
Achtergrondinformatie over hondengedrag vind ik erg leuk, dat zou je in de namiddag of avond kunnen plannen
Leuk idee hoor!
Er zijn meerdere hondenvakanties, vaak erg actief, tentje etc, kan leuk zijn maar ook letterlijk in het water vallen.
Combi van training en goed onderkomen, theorie en praktijk, ook gewoon lekker end wandelen, ja daar voel ik wel voor!
Website lijkt me goed idee
Succes ermee, ik houd het in de gaten
ik wil wel mee proefdraaien

Comfort in de B&B vind ik zelf van belang, privacy idem dito
ik hoor van meerdere mensen dat ze afhaken om naar de hondenfluisteraar te gaan omdat het duur is, geen privacy, met meerdere in een huisje en hier zelf eten regelen ontbijt/lunch volgens mij?
En alle honden los wordt ook niet door eenieder altijd als veilig ervaren
Achtergrondinformatie over hondengedrag vind ik erg leuk, dat zou je in de namiddag of avond kunnen plannen
Leuk idee hoor!
Er zijn meerdere hondenvakanties, vaak erg actief, tentje etc, kan leuk zijn maar ook letterlijk in het water vallen.
Combi van training en goed onderkomen, theorie en praktijk, ook gewoon lekker end wandelen, ja daar voel ik wel voor!
Website lijkt me goed idee
Succes ermee, ik houd het in de gaten

- Bommeltje
- Actief
hondenvakantie
3 uur training per dag en ruime gelegenheid om zelf te trainen of andere leuke dingen te doen. We beginnen met een videoopname waarbij de eigenaar laat zien hoe hij op dit moment werkt met zijn hond. In de bespreking ervan ga ik in op de punten waaraan gewerkt kan worden afhankelijk van wat de eigenaar met zijn hond wil bereiken.massam schreef:vertel maar wat je te bieden hebt!
maar zowiezo vindt ik weekenden of kleine vakanties totaal op de hond gericht wel leuk, maar we moeten er wel wat aan hebben!
Uitgangspunt is positieve motiverende training mét voertjes/speeltjes en bij voorkeur de clicker. Als je nog nooit gewerkt hebt met de clicker wordt alles stap voor stap aangeleerd. Tenzij de clicker niet past bij de combinatie, alles wordt individueel bekeken. Voor de duidelijkheid: prikbanden, schreeuwen, slaan enzo hoort er natuurlijk niet bij ;-)
Alles is erop gericht om het de eigenaar en de hond naar de zin te maken. Plezier in de training staat voorop! En wanneer de eigenaar prestatiegericht is wordt er veel aandacht gegeven aan de technische uitvoering van de oefeningen, dus ook perfectionisten zijn van harte welkom!
Eén belangrijke voorwaarde is wel dat je hond niet agressief is naar andere honden en dat in jouw geval een stamboom aanwezig is.
Groetjes, Floor
- Bommeltje
- Actief
-
- Vaste gebruiker
- Bommeltje
- Actief
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Leeuwhondje
- Bommeltje
- Actief
verder denken..
Helaas wil mijn buurman die Bed en Breakfast heeft geen honden toelaten in zijn pension
Maar niet getreurd, als we met een groepje een locatie kunnen huren ofzo?
Een groepsaccomodatie ofzo
, van waaruit we ook lekker kunnen wandelen? En met een overdekte ruimte waar we kunnen trainen (dus ook bij slecht weer).
Wie er wat weet mag het zeggen
Groetjes, Floor

Maar niet getreurd, als we met een groepje een locatie kunnen huren ofzo?
Een groepsaccomodatie ofzo

Wie er wat weet mag het zeggen

Groetjes, Floor
- bramtim
- Actief
Hoi Floor,
Wat een geweldig idee en het stomme is dat ik met bijna hetzelfde idee rondloop. Wanneer ik mijn studie voor Gedragstherapeut heb afgerond begin ik ino ns nieuwe huis, waar ik eind december de sleutel vankrijg en waar nog veel aan opgeknapt moet worden, een B&B. Het gaat dan maar om een 2-tal misschien 3-tal kamers. inclusief ontbijt, en indien gewenst avondeten bij ons in huis. Honden toegestaan.
Gedragsklanten biedt ik de mogelijkheid om bij mij te geneiten van een intensieve week. Hierin zal een aantal malen per dag een trainingssessie gegeven worden en zal ik voor de rest een vakantieprogramme naar wens in elkaar draaien. Inderdaad zal ik wandelroutes aanbieden met picknick en wie weet welke ideeen nog meer.
Ben erg beneiuwd naar je proefdraaiweekje.
Wat een geweldig idee en het stomme is dat ik met bijna hetzelfde idee rondloop. Wanneer ik mijn studie voor Gedragstherapeut heb afgerond begin ik ino ns nieuwe huis, waar ik eind december de sleutel vankrijg en waar nog veel aan opgeknapt moet worden, een B&B. Het gaat dan maar om een 2-tal misschien 3-tal kamers. inclusief ontbijt, en indien gewenst avondeten bij ons in huis. Honden toegestaan.
Gedragsklanten biedt ik de mogelijkheid om bij mij te geneiten van een intensieve week. Hierin zal een aantal malen per dag een trainingssessie gegeven worden en zal ik voor de rest een vakantieprogramme naar wens in elkaar draaien. Inderdaad zal ik wandelroutes aanbieden met picknick en wie weet welke ideeen nog meer.
Ben erg beneiuwd naar je proefdraaiweekje.
Groetjes Wendy, Gwyn, Kijani en Maliki
* Scott **
* Scott **
-
- Zeer actief
- Contacteer:
Re: verder denken..
Heb je al eens gedacht aan een bungalowpark? Daar een aantal huisjes huren waar mensen met hun honden verblijven.Bommeltje schreef:Wie er wat weet mag het zeggen![]()
Groetjes, Floor
-
- Zeer actief
- corason del perro
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Alt deutsche hutehund, Australian Shepherd
- Contacteer:
-
- Vaste gebruiker
- Jonette
- Vaste gebruiker
-
- Vaste gebruiker
- Bommeltje
- Actief
Hondenvakantie Twisk
Na een gedegen voorbereiding kan ik jullie een vakantie aanbieden.
Locatie Twisk, een gezellig dorpje nabij Medemblik en Hoorn. Jullie kunnen kiezen uit 2 midweken waarbij op maandag, dinsdag, donderdag en vrijdag training wordt aangeboden. (woensdag vrije dag).
De lessen zijn voor alle nivo's geschikt en met name voor mensen die wat meer willen dan de gemiddelde G&G-training. Alle oefeningen worden aangeleerd met de clicker. Er is voldoende ruimte voor individuele trainingsproblemen; er is een maximum van 4 cursisten.
De prijs bedraagt 245 euro, dit is inclusief de lessen, koffie/thee, de lunche (4x) en het diner in een restaurant (3x).
Data: week 1 van 1 t/m 5 mei, week 2 van 15 t/m 19 mei.
In overleg kan er voor overnachtingen in een pension of in een huisje gezorgd worden (overnachtingen zijn niet bij de prijs inbegrepen).
Reserveren en boeken kan vanaf zaterdag via email f.goddijn@huisdiereninfolijn.nl. Je ontvangt dan een inschrijfformulier.
Ook voor vragen kun je bij dit email-adres terecht.
Vroegboekers (betaling binnen voor 11 maart) ontvangen 10 euro korting.
Locatie Twisk, een gezellig dorpje nabij Medemblik en Hoorn. Jullie kunnen kiezen uit 2 midweken waarbij op maandag, dinsdag, donderdag en vrijdag training wordt aangeboden. (woensdag vrije dag).
De lessen zijn voor alle nivo's geschikt en met name voor mensen die wat meer willen dan de gemiddelde G&G-training. Alle oefeningen worden aangeleerd met de clicker. Er is voldoende ruimte voor individuele trainingsproblemen; er is een maximum van 4 cursisten.
De prijs bedraagt 245 euro, dit is inclusief de lessen, koffie/thee, de lunche (4x) en het diner in een restaurant (3x).
Data: week 1 van 1 t/m 5 mei, week 2 van 15 t/m 19 mei.
In overleg kan er voor overnachtingen in een pension of in een huisje gezorgd worden (overnachtingen zijn niet bij de prijs inbegrepen).
Reserveren en boeken kan vanaf zaterdag via email f.goddijn@huisdiereninfolijn.nl. Je ontvangt dan een inschrijfformulier.
Ook voor vragen kun je bij dit email-adres terecht.
Vroegboekers (betaling binnen voor 11 maart) ontvangen 10 euro korting.
Leren en ontspanning in balans.