Maar is dat normaal? Ze ging er trouwens wel weer een beetje aan eten ...
En waar let ik op? Had toevallig vanavond die topic over maagtorsie gelezen, of maak ik me druk op niets af?
Moderator: moderatorteam
Als het bij een enkele keer blijft en haar ontlasting normaal is het niks om je zorgen over te maken. Misschien wat teveel geschrokt.pepim schreef:Mijn pup kotst net haar eten uit, was kvv, je kon het zeg maar zo weer in de verpakking schuiven :N:.
En waar let ik op? Had toevallig vanavond die topic over maagtorsie gelezen, of maak ik me druk op niets af?
Ok dank je, ja tis hier hap-slik-weg ... maar ja de eerste keer dat ze kotst.starfleet schreef:Als het bij een enkele keer blijft en haar ontlasting normaal is het niks om je zorgen over te maken. Misschien wat teveel geschrokt.pepim schreef:Mijn pup kotst net haar eten uit, was kvv, je kon het zeg maar zo weer in de verpakking schuiven :N:.
Anne

Ja och mss ben ik te gauw ongerust, maar voelde toevallig vanmiddag een uitstulping rechtsachter bij haar flank, waarvan ik dacht dit moet ik even in de gaten houden en nu dat kotsen.bernersennenfan schreef:Nebla had het als pup ook wel is en nu ook nog wel eens.
Vooral met kippenekken, die moet ik echt vasthouden, anders slikt ze ze heel door. Wanneer ze ze heel doorslikt, gooit ze daarna de hele inhoud op de grond en eet ze dan weer op..en dan kauwt ze wel..
Sommige van mijn honden eten ook hun eigen poep dus dan moeten ze verse kots ook lusten..... :N:pepim schreef:![]()
nou met lange tanden hoor en ze keek zo zielig!

Sjalot schreef:Sommige van mijn honden eten ook hun eigen poep dus dan moeten ze verse kots ook lusten..... :N:pepim schreef:![]()
nou met lange tanden hoor en ze keek zo zielig!
Kan me voorstellen dat je je ongerust maakt. Het is toch je kind!Naarmate je hond ouder wordt, wordt het wel minder maar als ze iets van de straat opeten dan denk ik ook altijd even: "Het zal toch niet iets giftigs zijn....." Als je hond heel erg gaat kwijlen en braken dan is het wel zaak meteen de dierenarts te bellen.
Ok dat is duidelijk, daar zal ik dan voortaan op letten, bedankt.Moos schreef:Ik hou hier meestal de regel aan dat als ze het zelf meteen weer op willen gaan eten ze niet echt ziek zijn, maar eventjes te snel gegeten hebben, of het eten misschien even niet goed viel.
Als ze echt ziek zijn hier dan spugen ze, en lopen dan zielig weg om ergens anders weer te gaan spugen.
Wat is een breukpoort??? En ik begrijp dat ze niet zeker weet of dat het is? Ik zou ook niet zomaar laten steriliseren, ik merk dat dierenartsen dat wel heel snel doen. Ik ben meer thuis in de reuen dan de teven, dus teveneigenaren kunnen je beter vertellen wat de voor- en nadelen van sterilisatie zijn.pepim schreef:Dan konden ze gelijk in die bult snijden en als het dan wel een breukpoort is hechten.

Hij vertelde me dat een breukpoort een scheur in de spier is, in dit geval dan, waardoor vetweefsel naar buiten is gekomen. Het is een vaste bult die onder de huid zit.Zoek stok! schreef:Wat is een breukpoort??? En ik begrijp dat ze niet zeker weet of dat het is? Ik zou ook niet zomaar laten steriliseren, ik merk dat dierenartsen dat wel heel snel doen. Ik ben meer thuis in de reuen dan de teven, dus teveneigenaren kunnen je beter vertellen wat de voor- en nadelen van sterilisatie zijn.pepim schreef:Dan konden ze gelijk in die bult snijden en als het dan wel een breukpoort is hechten.
Maar ik zou dat even scheiden van wat er nu aan de hand is. De beslissing om wel of niet te steriliseren, kun je ook later nog wel maken.
Wat vervelend joh! Laat even weten hoe het verder gaat!
Ja dat heb ik ook weleens gehoord, dat er meer kans op kanker is als ze niet gesteriliseerd zijn. Maar ik heb me daar nooit in verdiept.pepim schreef:Hij vertelde me dat een breukpoort een scheur in de spier is, in dit geval dan, waardoor vetweefsel naar buiten is gekomen. Het is een vaste bult die onder de huid zit.Zoek stok! schreef:Wat is een breukpoort??? En ik begrijp dat ze niet zeker weet of dat het is? Ik zou ook niet zomaar laten steriliseren, ik merk dat dierenartsen dat wel heel snel doen. Ik ben meer thuis in de reuen dan de teven, dus teveneigenaren kunnen je beter vertellen wat de voor- en nadelen van sterilisatie zijn.pepim schreef:Dan konden ze gelijk in die bult snijden en als het dan wel een breukpoort is hechten.
Maar ik zou dat even scheiden van wat er nu aan de hand is. De beslissing om wel of niet te steriliseren, kun je ook later nog wel maken.
Wat vervelend joh! Laat even weten hoe het verder gaat!
Hij vroeg ook of ze aangereden was :N: Nou dat is zeker niet het geval, wél speelt ze met andere honden, maar ja ik kan me niet voorstellen, dat ze dat daarvan heeft opgelopen?
Nou ik was eerlijk gezegd helemaal niet van plan om haar te laten steriliseren, ik dacht ik zie het wel, als het niet hoeft doe ik het niet.
Maar hij begon over baarmoederkanker en mammatumoren en dat het dan het beste was om dat dan zo snel mogelijk te doen.
Volgens hem had ik dan nog 2 maanden bedenktijd, tenminste als die bult zo blijft als het nu is.
O ja en dat de meeste teven toch op latere leeftijd werden gesteriliseerd, dus dan kon je het het beste maar meteen doen.
Ja wat moet ik daar nou mee?
Heb hier al de hele middag zitten lezen

Nee dat overgeven heeft volgens hem daar niets mee te maken. En ik weet verder ook niet wat het inhoudt, die breukpoort dus en wat de consequenties zijn??Zoek stok! schreef: Dat overgeven is van de breukpoort? Kunnen er dan geen foto's gemaakt worden zodat het zeker is dat dat het is? Of zeg ik nou iets raars? Is er niks anders mogelijk dan een operatie of kan het ook gewoon helen? Kan het niet een bult zijn van een beet? Dat heeft Bram namelijk gehad, een vochtophoping van een beet.
Ik word er niet echt gerust op, van de antwoorden van de dierenarts. Kun je niet morgen bellen en van tevoren op papier je vragen opschrijven?pepim schreef:Nee dat overgeven heeft volgens hem daar niets mee te maken. En ik weet verder ook niet wat het inhoudt, die breukpoort dus en wat de consequenties zijn??Zoek stok! schreef: Dat overgeven is van de breukpoort? Kunnen er dan geen foto's gemaakt worden zodat het zeker is dat dat het is? Of zeg ik nou iets raars? Is er niks anders mogelijk dan een operatie of kan het ook gewoon helen? Kan het niet een bult zijn van een beet? Dat heeft Bram namelijk gehad, een vochtophoping van een beet.
Ik heb het overigens wel gevraagd, maar hij wist het ook niet, de consequenties, mss zijn die er niet?
Ik weet nu wel (doordat ik het heb opgezocht), dat bijv. een lies/navelbreuk óók een breukpoort is, maar daar moet je dacht ik wel aan geopereerd, daar dan een stuk darm bekneld kan raken.
Maar ik weet er dus zelf ook lang niet genoeg van en daarom vraag ik het maar.
Ze was vanmiddag gelukkig wel weer wat actiever, al vind ik haar nog vrij sloom en ik hou niet van bobbels!
Maar het is iig geen kanker zei hij, want dat komt niet bij jonge honden voor.

Ja, zou ik wel doen omdat het nu een heel ander topic is. Ik denk dat andere mensen je wel kunnen helpen met antwoorden.pepim schreef:O dat kan ik zeker doen hoor, ik heb ook afgesproken om het aan te kijken en als er wat is weer aan de bel te trekken.
Op korte termijn dan hè, deze week ivm het braken.
Hij is altijd heel betrokken bij dieren hoor, dat is het hem niet.
Denk je dat ik er beter aan doe om een nieuw topic te openen?