Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Epagneul Francais
Moderator: moderatorteam
- Xhrista
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Epagneul Francais
Wie heeft dit ras of is er goed mee bekent? Moet nml. een werkstuk maken en niet met de gewone gegevens komen die al in rasbeschrijving te vinden is.Graag info dus.
Groetjes Christa
Groetjes Christa
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): engelse springer spaniel en engelse cocker spaniel
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Wij hebben ons eingzins in dit ras verdiept. We zijn 2 jaar geleden in Frankrijk ook naar een nestje gaan kijen.
De epagneul français behoort absoluut niet nerveus te zijn. Maar het is nog een pure hond, daar moet mee gewerkt worden. Het is een geweldige familie hond. Kinderen vinden ze geweldig
De epagneul français behoort absoluut niet nerveus te zijn. Maar het is nog een pure hond, daar moet mee gewerkt worden. Het is een geweldige familie hond. Kinderen vinden ze geweldig
groetjes Annemie
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
http://www.vdjorishoeve.nl
https://www.facebook.com/vdjorishoeve
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
http://www.vdjorishoeve.nl
https://www.facebook.com/vdjorishoeve
- amelie
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Ik ken er vaag twee. Echte werkhonden die niet tevreden zijn met drie maal per dag een blokje om. Ze moeten echt werken. Als ze genoeg beweging krijgen zijn de heel leuk, zachtaardig en gek met kinderen. Er wordt met deze honden fanatiek gejaagd en als dat een tijdje niet gebeurt zijn ze echt ronduit irritant. Druk, aandacht vragen, sloperig.
- Dylan
- Actief
- Contacteer:
- Marie-Josée
- Erelid
- Mijn ras(sen): Havanezer
-
- Zeer actief
- Contacteer:
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Qua uiterlijk lijken ze behoorlijk veel op de Drent
Ik denk dat ze qua karakter ook niet erg ver van de Drent en bijv. de Duitse staande langhaar af zitten;is allemaal familie van elkaar,met dit verschil dat er in de Epagneul volgens mij meer jachtdrift zit.

Ik denk dat ze qua karakter ook niet erg ver van de Drent en bijv. de Duitse staande langhaar af zitten;is allemaal familie van elkaar,met dit verschil dat er in de Epagneul volgens mij meer jachtdrift zit.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- Marie-Josée
- Erelid
Dan heb ik de plank toch niet helemaal misgeslagen met mijn langhaarmarian* schreef:Qua uiterlijk lijken ze behoorlijk veel op de Drent![]()

Nee maar zonder gekheid, als je de rasgeschiedenis van al deze rassen goed bekijkt is het echt allemaal nog ergens familie, er is steeds bloed gebruikt van verwante rassen om een ras te veranderen cq te verbeteren voor de jacht.
- marian*
- Erelid
- Contacteer:
Zet een Drent,een bonte DSL en een Epagneul naast elkaar en je herkent je eigen hond bijna niet meerMarie-Josée schreef:Dan heb ik de plank toch niet helemaal misgeslagen met mijn langhaarmarian* schreef:Qua uiterlijk lijken ze behoorlijk veel op de Drent![]()
Nee maar zonder gekheid, als je de rasgeschiedenis van al deze rassen goed bekijkt is het echt allemaal nog ergens familie, er is steeds bloed gebruikt van verwante rassen om een ras te veranderen cq te verbeteren voor de jacht.

Hier op de hei zie ik af en toe mensen met een Epagneul,en ik moet echt twee keer kijken eer ik het verschil zie

Het zelfde had ik toen ik jaren geleden voor het eerst een bonte DSL zag.......
De DSL heeft een iets smallere kop en snuit dan de Drent en de Epagneul,daaraan herkende ik hem toen.

- marian*
- Erelid
- Contacteer:
Precies;in het zelfde groepje kun je dus de Munsterlander,Stabij,Kooiker en Heidewachtel zetten.Ze stammen allemaal af van o.a.Spioenen die met de Spanjaarden hierheen zijn gekomen.Marie-Josée schreef:Dan heb ik de plank toch niet helemaal misgeslagen met mijn langhaarmarian* schreef:Qua uiterlijk lijken ze behoorlijk veel op de Drent![]()

- Xhrista
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Bedankt voor jullie reacties.
Er zijn er niet zo eel in nederland dat weet ik.Vanmiddag eigenares gesproken van 2,maar die doet er zelf niet veel mee,haar man traind ze.Ze is erg te spreken over het karakter in huis.
Verder heb ik ook inderdaad op de sites van de andere gelijkende rassen gekeken,omdat ze indrdaad overeen komen.
Morgen nog even een fokster opbellen,die bij ons op de KC ook komt.Kijken of ik die nog wat speciale dingetjes kan ontfutselen.
Gr. Christa
Er zijn er niet zo eel in nederland dat weet ik.Vanmiddag eigenares gesproken van 2,maar die doet er zelf niet veel mee,haar man traind ze.Ze is erg te spreken over het karakter in huis.
Verder heb ik ook inderdaad op de sites van de andere gelijkende rassen gekeken,omdat ze indrdaad overeen komen.
Morgen nog even een fokster opbellen,die bij ons op de KC ook komt.Kijken of ik die nog wat speciale dingetjes kan ontfutselen.
Gr. Christa
- Marie-Josée
- Erelid
- tutjehola
- Actief