Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Wat zit erin op basis van karakter...
Moderator: moderatorteam
- Carmen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog en een Kretaans meisje
- Aantal honden: 2
Wat zit erin op basis van karakter...
Willen jullie meedenken waar jullie dit aan doet denken?
Ik ben een grote hond en ik ben altijd vrolijk, zie alles als een spel.
Heb ontzettend veel energie, dat gaat de hele dag door. Prikkelgevoelig ben ik ook, als er iets gebeurt sta ik met mijn neus vooraan.
Ik ben heel zachtaardig en lief voor kinderen en vreemden. Ik ben niet waaks. Ik blaf alleen af en toe als ik engs hoor, maar dat doe ik om de baas te waarschuwen dat er iets engs is. Grommen, snauwen, baknijd heb ik nooit van gehoord. Ik kan leuk met alle honden spelen zowel reuen als teven.
Ik jaag een beetje op kleine dieren. Ik had laatst nog een mol gevangen maar toen de baas zei dat ik hem los moest laten deed ik dat en de mol leefde nog. Wel wil ik hem dan graag weer pakken, ook achter muizen en vogels ga ik graag aan.
Ik luister over het algemeen goed, ik wil graag braaf zijn daar doe ik mijn best voor. Ik kan niet goed tegen boze woorden, dan neem ik een lage houding aan.
Ik loop niet weg bij de baas maar blijf altijd in de buurt. Ik ben dus baasgericht.
Ik kan ontzettend hard rennen. Er is nog geen hond in de buurt die mij eruit rent, de meeste kunnen mij niet eens bijhouden. Als je mij los laat, begin ik ook meteen rondjes te scheuren en dat kan ik lang volhouden.
Over het algemeen genomen ben ik dus ontzettend zachtaardig, een beetje een watje maar niet relaxed. Ik ben vrij druk, springerig, energiek, reageer snel.
Wat denken jullie dat er in deze kruising zit?
Heb ontzettend veel energie, dat gaat de hele dag door. Prikkelgevoelig ben ik ook, als er iets gebeurt sta ik met mijn neus vooraan.
Ik ben heel zachtaardig en lief voor kinderen en vreemden. Ik ben niet waaks. Ik blaf alleen af en toe als ik engs hoor, maar dat doe ik om de baas te waarschuwen dat er iets engs is. Grommen, snauwen, baknijd heb ik nooit van gehoord. Ik kan leuk met alle honden spelen zowel reuen als teven.
Ik jaag een beetje op kleine dieren. Ik had laatst nog een mol gevangen maar toen de baas zei dat ik hem los moest laten deed ik dat en de mol leefde nog. Wel wil ik hem dan graag weer pakken, ook achter muizen en vogels ga ik graag aan.
Ik luister over het algemeen goed, ik wil graag braaf zijn daar doe ik mijn best voor. Ik kan niet goed tegen boze woorden, dan neem ik een lage houding aan.
Ik loop niet weg bij de baas maar blijf altijd in de buurt. Ik ben dus baasgericht.
Ik kan ontzettend hard rennen. Er is nog geen hond in de buurt die mij eruit rent, de meeste kunnen mij niet eens bijhouden. Als je mij los laat, begin ik ook meteen rondjes te scheuren en dat kan ik lang volhouden.
Over het algemeen genomen ben ik dus ontzettend zachtaardig, een beetje een watje maar niet relaxed. Ik ben vrij druk, springerig, energiek, reageer snel.
- Gonny
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
- Carmen
- Zeer actief
Ik ben met de Duitse doggenwandeling meegeweest en daar kwamen we tot de conclusie dat hij toch wel heel anders reageert dan een duitser. En vergeleken bij die honden was hij trouwens echt een kleintjegonnylohken schreef:Duitse Dog

Off topic: wat is dat zwart/witte hondje voor ras? wat een lieffie zeg!
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): bullmastiff
- Contacteer:
- Gonny
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
owwkeee.....daar was ik niet bij! en sommige dingen klinken echt als een Dog..Carmen schreef:Ik ben met de Duitse doggenwandeling meegeweest en daar kwamen we tot de conclusie dat hij toch wel heel anders reageert dan een duitser. En vergeleken bij die honden was hij trouwens echt een kleintjegonnylohken schreef:Duitse Dog![]()
Off topic: wat is dat zwart/witte hondje voor ras? wat een lieffie zeg!

Off topic: dat is Mientje..gekocht als zijnde een J.Rusell...

- diana25
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitseherder
- Aantal honden: 1
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
- Hanneke2
- Zeer actief
- Tamara.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hovawart
- Aantal honden: 4
- Tamara.
- Zeer actief
Re: Wat zit erin op basis van karakter...
Hoi Carmen,Carmen schreef:Willen jullie meedenken waar jullie dit aan doet denken?
Misschien iets van een boxer/labrador/goldenretriever/ border collie/windhond??
Je weet zelf wel wat er in zit?? Misschien dat ons dan straks het antwoord kan verschaffen? ben wel benieuwd!
- Carmen
- Zeer actief
Ik weet het antwoord niet, daarom vraag ik dit ook
Hij ziet eruit als een dog, maar ik heb altijd doggen en staffjes gehad maar deze hond is echt heeeeel anders.
Daarom ook deze vraag zonder foto
Ik denk zelf dat het een fila brasilliero met greyhound o.i.d. en misschien iets retriever ofzo?
Mijn collega beschreef haar hyperflatcoatje en daar lijkt hij erg op qua karakter, ze doen precies dezelfde dingen.
Dit is hem, maar zijn karakter lijkt dus niet op zijn uiterlijk.
[/img]

Daarom ook deze vraag zonder foto

Ik denk zelf dat het een fila brasilliero met greyhound o.i.d. en misschien iets retriever ofzo?
Mijn collega beschreef haar hyperflatcoatje en daar lijkt hij erg op qua karakter, ze doen precies dezelfde dingen.
Dit is hem, maar zijn karakter lijkt dus niet op zijn uiterlijk.

- Carmen
- Zeer actief
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Contacteer:
- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Contacteer:
De beschrijving, daar kan je zeer veel honden, vooral jonge honden voor invullen dus eigenlijk zegt me dat niet veel.
De foto zegt denk ik meer, maar daar ben ik weer niet zo goed in!

De foto zegt denk ik meer, maar daar ben ik weer niet zo goed in!

Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Juno en Kiki

- Tamara.
- Zeer actief
- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Contacteer:
Ik durf het P-woord niet meer te zeggen hier! :N:Tamara en Bowie schreef:Zal je antwoordt dan niet zijn podenco?Eline* schreef:De beschrijving, daar kan je zeer veel honden, vooral jonge honden voor invullen dus eigenlijk zegt me dat niet veel.![]()
De foto zegt denk ik meer, maar daar ben ik weer niet zo goed in!Geintje!
Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Ambull/greyhound? Hahaha, nee ik zie zo ook niet 123 wat erin zit. Lijkt op wat staff maar dat kan ook best een ander ras zijn.
Net als Eline zegt, hij is jong, gecastreerd en herplaatst dus dat zijn karakter is wat het is zal daardoor zeker sterk beinvloed zijn.
De meeste jong gecastreerde reuen blijven leuk met elke hond.
Net als Eline zegt, hij is jong, gecastreerd en herplaatst dus dat zijn karakter is wat het is zal daardoor zeker sterk beinvloed zijn.
De meeste jong gecastreerde reuen blijven leuk met elke hond.
-
- Actief
- *Linda*
- Zeer actief
- Carmen
- Zeer actief
N.a.v. het podenco-topic :N: Zoals je weet/ziet dat er podenco in zit, ken ik molossers goed genoeg om te weten dat zijn karakter geen staff/molosser is o.i.d. Maar omschrijven is moeilijker dan ik d8 en komt blijkbaar niet over, maar als je hem echt meemaakt dan zie je het wel.
Ik weet dan een castraat van 18 maand zacht, sullig kan zijn maar hij is anders....Net zoals een dober, een husky en maltezer echt heel verschillend zijn ook al zijn ze 18 maand, kun je wel de aanleg al wel zien.
Ik hoopte het zo duidelijk te kunnen maken maar helaas
Hij is lief en das belangrijk maar ik blijf nieuwsgierig
Carmen
Ik weet dan een castraat van 18 maand zacht, sullig kan zijn maar hij is anders....Net zoals een dober, een husky en maltezer echt heel verschillend zijn ook al zijn ze 18 maand, kun je wel de aanleg al wel zien.
Ik hoopte het zo duidelijk te kunnen maken maar helaas

Carmen
- Tamara.
- Zeer actief
Die oren zijn wel typerend voor een staff toch? Of zijn er meer rassen die zulke oren hebben?Carmen schreef:N.a.v. het podenco-topic :N: Zoals je weet/ziet dat er podenco in zit, ken ik molossers goed genoeg om te weten dat zijn karakter geen staff/molosser is o.i.d. Maar omschrijven is moeilijker dan ik d8 en komt blijkbaar niet over, maar als je hem echt meemaakt dan zie je het wel.
Ik hoopte het zo duidelijk te kunnen maken maar helaasHij is lief en das belangrijk maar ik blijf nieuwsgierig
![]()
Carmen
En inderdaad als hij maar lief is! En, ik vind het een prachtige hond om te zien!
- Youp
- Zeer actief
Ik heb Basco laatst in het echt gezien en ik vind hem kwa uiterlijk wel wat van een staff hebben. Ik denk niet dat er Duitse Dog in zit. Daar is hij echt te klein voor.
Hij is vrij rank voor een molosserachtige ook kan hij echt hard rennen. Dus misschien toch een windhondentype.
Je hebt in ieder geval een superhond aan hem en daar gaat het om. Ik kan me wel heel goed voostellen dat je nieuwsgierig blijft.
Kun je zijn vorige eigenaren niet achterhalen?
Hij is vrij rank voor een molosserachtige ook kan hij echt hard rennen. Dus misschien toch een windhondentype.
Je hebt in ieder geval een superhond aan hem en daar gaat het om. Ik kan me wel heel goed voostellen dat je nieuwsgierig blijft.
Kun je zijn vorige eigenaren niet achterhalen?