Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Tweede poging: podenco andaluz
Moderator: moderatorteam
- Kit
- Erelid
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco
- Aantal honden: 2
- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Contacteer:
kitty2 schreef:gaan we nu slaan ofzo??? nee toch hoop ik?

Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Juno en Kiki

- Mol
- Zeer actief
- Eline*
- Zeer actief
- Contacteer:
Geen flauw idee!Mol schreef:hahahahaah waneer nietEline* schreef:kitty2 schreef:gaan we nu slaan ofzo??? nee toch hoop ik?Nee hoor, ik zou niet weten waarom. Ik uit gewoon mijn onvrede.
![]()
mol

Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Zegt mevrouw stalker van rasloze podenco's uit het nietsPodenji schreef:ja inderdaad jij lult maar wat, en met alles wat hier en in de andere topics hierover gezegt is zou je inmiddels ook wel beter moeten weten maar blijkbaar wordt het dan te heet onder je voeten om daarop te reageren en reageer je enkel op berichtjes waarover je kan zeikenMARC_S schreef: Ok podenji heeft gelijk en ik lul maar watBen je nu blij?
Ga de mensen die de honden in het land van oorsprong gemaakt hebben en fokken maar even vertellen hoe ze hun honden moeten noemen ipv hier een waardeloos punt te maken

En als je denkt dat alles wat jij zegt in mijn hoofd als waarheid wordt ingeprent vraag ik me af waar je die arrogantie in hemelsnaam vandaan haalt want ik kan zelf ook denken

- Mol
- Zeer actief
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
- Kit
- Erelid
- Eline*
- Zeer actief
- Contacteer:
zuchten
[regelmatig werkwoord]
met kracht en hoorbaar uitademen
vb:je moet even zuchten als de dokter naar je longen luistert
zuchtend en steunend [met veel klagen]
regelmatig werkwoord: zuch-ten
ik zucht
jij/u zucht
hij/zij zucht
wij/zij/jullie zuchten
ik/jij/u/hij/zij zuchtte
wij/zij/jullie zuchtten
hij heeft gezucht
[regelmatig werkwoord]
met kracht en hoorbaar uitademen
vb:je moet even zuchten als de dokter naar je longen luistert
zuchtend en steunend [met veel klagen]
regelmatig werkwoord: zuch-ten
ik zucht
jij/u zucht
hij/zij zucht
wij/zij/jullie zuchten
ik/jij/u/hij/zij zuchtte
wij/zij/jullie zuchtten
hij heeft gezucht
Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

Ik snap deze hele topic niet
Het ging er toch over dat Hanneke een bepaalde ras in haar honden ziet?? Nou dat zal wel zo zijn.
Even een (domme) vraag:
Is een Podenco zeg maar een achternaam? Net als Herders, Terriers, Spaniels?
En ik moet bekennen dat hoe raszuiver je hond ook lijkt, als je de ouders niet gezien hebt, weet je nooit hoe raszuiver je hond is. Niet dat dat er toe doet, als je maar blij bent met je hond
ikzelf wil erggg graag weten wie de ouders van mijn hond zijn. Dan weet ik zeker dat ik een raszuivere heb. Ik heb niets tegen kruisingen, ik vind het alleen jammer dat ze zo uniek zijn! Dus dat je nooit zo een zelfde kruising tegen komt. Bij een ras, zie je altijd dezelfde kenmerken naar voren komen. En daarom blijf ik bij mijn duitsertjes

Even een (domme) vraag:
En ik moet bekennen dat hoe raszuiver je hond ook lijkt, als je de ouders niet gezien hebt, weet je nooit hoe raszuiver je hond is. Niet dat dat er toe doet, als je maar blij bent met je hond

ikzelf wil erggg graag weten wie de ouders van mijn hond zijn. Dan weet ik zeker dat ik een raszuivere heb. Ik heb niets tegen kruisingen, ik vind het alleen jammer dat ze zo uniek zijn! Dus dat je nooit zo een zelfde kruising tegen komt. Bij een ras, zie je altijd dezelfde kenmerken naar voren komen. En daarom blijf ik bij mijn duitsertjes

- Eline*
- Zeer actief
- Contacteer:
Het ging hier helemaal niet over raszuiverheid. Wat je al zegt; als iemand dat belangrijk vindt kiest diegene voor een rashond.jidde schreef:Ik snap deze hele topic nietHet ging er toch over dat Hanneke een bepaalde ras in haar honden ziet?? Nou dat zal wel zo zijn.
Even een (domme) vraag:
En ik moet bekennen dat hoe raszuiver je hond ook lijkt, als je de ouders niet gezien hebt, weet je nooit hoe raszuiver je hond is. Niet dat dat er toe doet, als je maar blij bent met je hond![]()

Podenco is een verzamelnaam voor halfwindhonden. Jagers op zicht en met hun neus.
Ik ben ook geinteresseerd in de achtergrond van mijn honden, ik vind het leuk te puzzelen op de rassen die erin zouden kunnen zitten. Ik heb alleen geen rashonden, dus link je bepaald gedrag of bepaalde uiterlijkheden aan rassen die er in je hond kunnen zitten. Maar goed; daar raken mensen van overstuur.

Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

- Kit
- Erelid
- Mol
- Zeer actief
- Mol
- Zeer actief
het is koffie dik kijken je kan er nooit zeker van zijn.Eline* schreef:Het ging hier helemaal niet over raszuiverheid. Wat je al zegt; als iemand dat belangrijk vindt kiest diegene voor een rashond.jidde schreef:Ik snap deze hele topic nietHet ging er toch over dat Hanneke een bepaalde ras in haar honden ziet?? Nou dat zal wel zo zijn.
Even een (domme) vraag:
En ik moet bekennen dat hoe raszuiver je hond ook lijkt, als je de ouders niet gezien hebt, weet je nooit hoe raszuiver je hond is. Niet dat dat er toe doet, als je maar blij bent met je hond![]()
ikzelf wil erggg graag weten wie de ouders van mijn hond zijn. Dan weet ik zeker dat ik een raszuivere heb. Ik heb niets tegen kruisingen, ik vind het alleen jammer dat ze zo uniek zijn! Dus dat je nooit zo een zelfde kruising tegen komt. Bij een ras, zie je altijd dezelfde kenmerken naar voren komen. En daarom blijf ik bij mijn duitsertjes![]()
Podenco is een verzamelnaam voor halfwindhonden. Jagers op zicht en met hun neus.
Ik ben ook geinteresseerd in de achtergrond van mijn honden, ik vind het leuk te puzzelen op de rassen die erin zouden kunnen zitten. Ik heb alleen geen rashonden, dus link je bepaald gedrag of bepaalde uiterlijkheden aan rassen die er in je hond kunnen zitten. Maar goed; daar raken mensen van overstuur.
mol

Dat is het leuke van kruisingen, je weet waarschijnlijk nooit wat er nou precies ingezeten heeftEline* schreef: Het ging hier helemaal niet over raszuiverheid. Wat je al zegt; als iemand dat belangrijk vindt kiest diegene voor een rashond.![]()
- Eline*
- Zeer actief
- Contacteer:
Klopt, maar ik neem ook aan dat er in Kiki geen haas is ingekruist dus podenco zal er wel inzitten!Mol schreef:het is koffie dik kijken je kan er nooit zeker van zijn.Eline* schreef:Het ging hier helemaal niet over raszuiverheid. Wat je al zegt; als iemand dat belangrijk vindt kiest diegene voor een rashond.jidde schreef:Ik snap deze hele topic nietHet ging er toch over dat Hanneke een bepaalde ras in haar honden ziet?? Nou dat zal wel zo zijn.
Even een (domme) vraag:
ikzelf wil erggg graag weten wie de ouders van mijn hond zijn. Dan weet ik zeker dat ik een raszuivere heb. Ik heb niets tegen kruisingen, ik vind het alleen jammer dat ze zo uniek zijn! Dus dat je nooit zo een zelfde kruising tegen komt. Bij een ras, zie je altijd dezelfde kenmerken naar voren komen. En daarom blijf ik bij mijn duitsertjes![]()
mol

Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
En dat raden is nou juist zo leuk, iets waar menig forummer regelmatig aan meedoet als iemand een foto heeft van een of ander ontzettend leuk hondje waar soms de ouders wel maar meestal niet van bekend zijn bij de topicstarter.Eline* schreef:Klopt, maar ik neem ook aan dat er in Kiki geen haas is ingekruist dus podenco zal er wel inzitten!Mol schreef:het is koffie dik kijken je kan er nooit zeker van zijn.Eline* schreef:Het ging hier helemaal niet over raszuiverheid. Wat je al zegt; als iemand dat belangrijk vindt kiest diegene voor een rashond.jidde schreef:Ik snap deze hele topic nietHet ging er toch over dat Hanneke een bepaalde ras in haar honden ziet?? Nou dat zal wel zo zijn.
Even een (domme) vraag:
molMaar het is geen rashond en wie de vader is weet ik niet. Het is dus inderdaad raden!
Dat is allemaal leuk en zo, en hier moet weer flink gehakt worden.
Ik geloof dat ik er vandaag maar weinig van begrijp, zal wel aan mij liggen...

Laat toch de mensen die een topic openen over Duitse Doggen lekker daar over hun ras (met of zonder boom en al dan niet raszuiver) kleppen, en de Golden Retriever mensen in hun eigen topic, en dan de mensen die over de Podenco (Andaluz) met of zonder boom en al dan niet raszuiver willen kletsen lekker hier!
Wat doen sommige mensen toch moeilijk...

- Tamara.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hovawart
- Aantal honden: 4
Ja maar, ja maar, ja maar, een stamboom is wel ontzettend belangrijk hoor!!! Want alleen als je een hond met een stamboom hebt mag je er over praten en anders niet.LongFields schreef:En dat raden is nou juist zo leuk, iets waar menig forummer regelmatig aan meedoet als iemand een foto heeft van een of ander ontzettend leuk hondje waar soms de ouders wel maar meestal niet van bekend zijn bij de topicstarter.Eline* schreef:Klopt, maar ik neem ook aan dat er in Kiki geen haas is ingekruist dus podenco zal er wel inzitten!Mol schreef:het is koffie dik kijken je kan er nooit zeker van zijn.Eline* schreef: Het ging hier helemaal niet over raszuiverheid. Wat je al zegt; als iemand dat belangrijk vindt kiest diegene voor een rashond.![]()
molMaar het is geen rashond en wie de vader is weet ik niet. Het is dus inderdaad raden!
Dat is allemaal leuk en zo, en hier moet weer flink gehakt worden.
Ik geloof dat ik er vandaag maar weinig van begrijp, zal wel aan mij liggen...![]()
Laat toch de mensen die een topic openen over Duitse Doggen lekker daar over hun ras (met of zonder boom en al dan niet raszuiver) kleppen, en de Golden Retriever mensen in hun eigen topic, en dan de mensen die over de Podenco (Andaluz) met of zonder boom en al dan niet raszuiver willen kletsen lekker hier!
Wat doen sommige mensen toch moeilijk...

- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Heb je dat in een boek staan oid ?cloris schreef:Als er 2 gelijkwaardige Dogos t.o.v. elkaar in de ring staan zal de jury idd de wittere pakken, net zoals hij direct de gecoupeerde zal aanwijzen.
Ga je naar de fokker? dan wordt er weer liever met de hond met vlek gefokt, de beste zwijnenjagers hadden een patch-eye of op het hoofd en het werd ook gezien als sterker, beter en fijner om mee te werken.
Die genen moesten doorgegeven worden... dat zijn de honden waarmee gefokt werd/wordt en de geliefdere soorten..en uit behoorlijk gepigmenteerde honden komen ook nog wel honden zonder vlekken maar met meer dan genoeg pigment en die komen weer op show, Later op show moest het allemaal wit witter en nog witter... zo ook met de hoogte enz.
tot er iemand weer ging beseffen dat er NIET voor NIETS pigment in het ras moest zitten een hond met vlek betekend een hond MET pigment vandaar dat er heel veel gaan voor een hond met vlek, zeker wanneer het een patch is, of een wenkbrauw zoals aanwezig bij Fangio deze honden, zeker wanneer gezond zijn zeer zeer waardevol voor de fok en het behoud van de Dogo Argentino.
Er staat ook niet voor niets dat gebrek aan pigment diskwalificatie betekend.
Dr Martinez heeft (oprichter van het ras) heeft ook altijd aangegeven dat een hond met een patch waardevoller is voor het ras dan een "blanke" hond.
Ik heb hier namelijk een boek van Martinez liggen over de Dogo waarin hij dat niet verteld.
Hij schrijft zelfs dat er met honden met veel zwart pigment op de huid niet gefokt moet worden. Kopvlekken zijn geen reden om niet mee te fokken maar de witten hebben de voorkeur.
Maar het kan zijn dat hij dat later bijgesteld heeft ofzo ?
- Hanneke2
- Zeer actief
-
- Zeer actief
Sluit jij je af voor de werkelijkheid ofzo?MARC_S schreef:Angel-eyes schreef:Je weet er ook helemaal niks van he?Er worden zelden dove boxertjes geboren, je gelooft teveel in de fabeltjeskrant Marc
QOUTE:
Zo kon men constateren dat witte en in mindere mate bonte boxers doorgaans gevoeliger waren voor huidziekten en zonneslag. Daarbovenop kwam, en dat was ernstiger, dat veel witte boxers doof bleken te zijn en dat epileptische aanvallen beduidend meer voorkwamen bij witte dan bij gekleurde boxers. En dat kon niet verklaard worden door externe oorzaken. Op één of andere manier is de kleur wit bij boxers – maar niet enkel bij boxers – gekoppeld aan vatbaarheid voor huidziekten, doofheid en aandoeningen van het centraal zenuwstelsel, waarvan epilepsie (in wat voor vorm ook) de bekendste is. Dat was toen zo en dat is nu nog zo. Let wel: ik heb het hier duidelijk over volledig witte of bonte boxers. Niet over witte aftekeningen en al helemaal niet over rassen waar wit geen enkel gecorreleerd probleem oplevert.
Op dit ogenblik zijn er enkele hypothesen vanuit de embryologie die dit verband lijken te bevestigen en te verklaren. In essentie zou het gaan om een uitbreiding ( tijdens de embryonale ontwikkeling) van pigmentloze cellen naar het binnenoor en de gehoorzenuw. In het binnenoor zitten ook de orgaantjes die de evenwichtszin reguleren en het lijkt aannemelijk om van daaruit een band te leggen met een manklopende communicatie met de hersenen.
Ik ben embryoloog noch fysioloog en de details ontgaan mij. Belangrijk is dat de observatie van de eerste generaties fokkers correct was – dat witte en in mindere mate bonte boxers gemiddeld gevoeliger zijn voor huidaandoeningen en epilepsie dan gekleurde boxers. Al was dit niet de hoofdreden van de uitsluiting, op zich zelf had het al een voldoende grond kunnen zijn.
QOUTE:
1/ een witte pup beantwoordt niet aan de kynologische criteria van de rasstandaard.
2/ witte pups hebben een a a-priori hogere kans op huidaandoeningen, doofheid en epilepsie.
3/ in elk individueel nest nemen witte pups doordat ze gemiddeld groter zijn kansen weg van goede pups, vooral in de eerste levensmaand.
4/ door het in leven laten van witte pups, vergroot de kans dat een potentieel gevaarlijke variant binnen de populatie, gaandeweg ( of zelfs op korte tijd, blijkt nu) als “normaalâ€
-
- Zeer actief
- Contacteer:
- mercedes2803
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
- Aantal honden: 1
-
- Zeer actief
- mercedes2803
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
- Aantal honden: 1
Je hoeft je niet aangesproken te voelen hoor...Angel-eyes schreef:mercedes2803 schreef:Misschien kun je een 3 e poging doen?![]()
En dan hopen dat een paar vervelende figuren wegblijven omdat ze inmiddels hun zegje wel gedaan hebben lijkt mij.
Er waren er twee die vanaf pagina 3(als ik me het goed herinner) al zaten te zieken...
Het is niet mijn topic, Podenco's zijn niet mijn honden en ik heb er geen bal verstand van..
maar als iemand nou gewoon graag over die hondjes wil kletsen...
karkater, typische dingetjes, gekkigheden die ze uithalen, kenmerken, etc.
Wat is er dan zo moeilijk aan om niet weer te beginnen te emmeren over raszuiverheid en meer van dat soort dingen?
-
- Zeer actief
mercedes2803 schreef:Je hoeft je niet aangesproken te voelen hoor...Angel-eyes schreef:mercedes2803 schreef:Misschien kun je een 3 e poging doen?![]()
En dan hopen dat een paar vervelende figuren wegblijven omdat ze inmiddels hun zegje wel gedaan hebben lijkt mij.
Er waren er twee die vanaf pagina 3(als ik me het goed herinner) al zaten te zieken...
Het is niet mijn topic, Podenco's zijn niet mijn honden en ik heb er geen bal verstand van..
maar als iemand nou gewoon graag over die hondjes wil kletsen...
karkater, typische dingetjes, gekkigheden die ze uithalen, kenmerken, etc.
Wat is er dan zo moeilijk aan om niet weer te beginnen te emmeren over raszuiverheid en meer van dat soort dingen?
Helaas voor jou voel ik me nooit aangesproken namelijk

Ik snap alleen weer niet welk nut het heeft dat jij even moet vertellen wat anderen moeten laten

-
- Zeer actief
- Contacteer:
-
- Zeer actief
Wil de hond schreef:Angel-eyes schreef:Ik snap alleen weer niet welk nut het heeft dat jij even moet vertellen wat anderen moeten laten![]()
![]()
En dat zegt degene die nog niet eens één nuttige letter heeft bijgedragen aan deze hele topic, wat zeg ik, aan het hele forum.
![]()
![]()
Ja ach maar dat komt omdat je overal overheen leest en alleen wilt lezen wat jij en je lulletjes/kutjes-kliekje wilt lezen

-
- Zeer actief
-
- Zeer actief
- Contacteer:
Slaplullootjo,Angel-eyes schreef:En Willeke, je kwam ermee dat er nooit werd ingekruist met andere rassen terwijl er toch duidelijk een document is neergezet in dit forum maar daar reageer je weer eens niet op, omdat je er weer eens zo naast zat

Nu je er toch om vraagt: Jij laat je mening bepalen door van google geplukte dokumenten.

Maar da´s op zich nog niet het mooiste, in dat hele stuk, noch in het spaanse noch in het engelse deel werd er beweert dat er iets ingekruist werd in de Podenco Andaluz.

Dat jij dat er wel in las zal wel gelegen hebben aan feit dat jij een spruitje hebt zitten daar waar een normaal mens zijn hersens heeft zitten.