Gut ja, even vergeten dat jij nooit verder kijkt dan je neus lang is..Hanneke vraagt info over een rasje wat in haar hond zit. Zo staat het er letterlijk. Moet ze voortaan een hele lange zin als topicaanhef nemen omdat ze een mixje heeft? Poging 3; mix bastaard met podenco andaluzbloed, wie kan me iets vertellen over de andaluz? Jezus christus.Angel-eyes schreef:Nou ik lees gewoon de topicnaam...Podenco Andaluz , waar gaat het dan over??niet over kruisingen lijkt mij, als ik een topic open over Boxers dan neem ik aan dat er mensen met boxers toch een boxer verwachten en als ik dan een kruising boxer zou hebben en ik ga tussen neus en lippen, de bastaardjes "Echte" noemen en de Podencies met stamboom " nep" ja dan krijg ik ook commentaar hoor.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Tweede poging: podenco andaluz
Moderator: moderatorteam
- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Juno en Kiki

-
- Zeer actief
Tamara en Bowie schreef:Ik denk dat we het nog dichter bij huis kunnen zoeken. De Jack Russel.Eline* schreef:Ja, dat klopt. Dat probeer ik uit te leggen. Zoals de boerenfox een type hond is. Iedereen weet wat voor soort hondje dat is, maar ze zijn stuk voor stuk anders. De spaanse podenco is zo'n type hond, geen papieren, maar wel een zekere uniformiteit en men noemt dat podenco's.Tamara en Bowie schreef:Dat is toch ook zo'n beetje met de Dingo? Dat is ook een bepaald type hond, die dan over het algemeen niet bewust is gefokt, maar het vertegenwoordigd wel een bepaald type hond in een gebied.Eline* schreef:In Spanje heten een bepaald type mixhondjes, die jaren achtereen zonder boom gefokt worden, podenco andaluzjes en als we het nu dus over dat type hondje hebben, hebben we het niet over raszuivere met boom gefokte hond. Die honden heten in spanje podenco's, klaar! dan kan jij echt op je kop gaan staan; zo worden ze daar genoemd. Dat jij vind dat de naam podenco alleen gebruikt mag worden voor boomhonden is jouw probleem.
Ik quote nu een gedeelte van een artikel: "Ongeveer 80% van alle dingo's heeft zich inmiddels gekruist met honden van Europese komaf, waardoor raszuivere dingo's een zeldzaamheid beginnen te worden".
Deze zijn dus ook niet raszuiver, maar dragen wel allemaal de naam Dingo.
Dat is dus ook een bepaald type hond die dan zo heten.
Ik wil het best rood/witte hondjes met grote oren noemen omdat er dan niemand boos wordt en we normaal misschien kunnen praten, maar het praat zo lastig.
Er lopen in NL heel veel hondjes rond, die op een Jack Russel lijken maar het niet zijn.
Er zijn dan raszuivere Jack Russels met stamboom en al, maar er lopen denk ik meer kruizingen en mixjes rond dan raszuivere Jacks.
De naam Jack Russel vertegenwoordigd een bepaald beeld van een hondje, waar je er 1000 van in een dozijn hebt met allemaal verschillen. Maar iedereen weet wel wat voor TYPE hond het is.
Dat mensen die hondjes dan Jackies noemen heeft meer met onwetendheid te maken dan raskennis.
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Als de mensen die ze hebben gemaakt, gefokt, ermee werken en ermee leven ze nou podenco noemden voordat er "beschaafde" mensen kwamen die de hondjes hebben uitgezocht en geselecteerd op hetzelfde kenmerk ze meenamen en ze nr1 op de stamboom hebben genoemd?
Want dat is er gebeurd.
Waarom hebben die mensen dan ongelijk en de mensen die ze nu in lijn uit die eerste hondjes fokken gelijk?
De eerste hond op de stamboom van een podenco of basenji was gewoon een hondje uit Spanje/Afrika wat nu geen podenco of basenji meer mag heten hoor.
Want dat is er gebeurd.
Waarom hebben die mensen dan ongelijk en de mensen die ze nu in lijn uit die eerste hondjes fokken gelijk?
De eerste hond op de stamboom van een podenco of basenji was gewoon een hondje uit Spanje/Afrika wat nu geen podenco of basenji meer mag heten hoor.

Laatst gewijzigd door laeken op 01 nov 2005 10:01, 1 keer totaal gewijzigd.
- linda
- Zeer actief
Ach komop zeg! Ze noemen t niet voor niks de Jack HusselAngel-eyes schreef:Tamara en Bowie schreef:Ik denk dat we het nog dichter bij huis kunnen zoeken. De Jack Russel.Eline* schreef:Ja, dat klopt. Dat probeer ik uit te leggen. Zoals de boerenfox een type hond is. Iedereen weet wat voor soort hondje dat is, maar ze zijn stuk voor stuk anders. De spaanse podenco is zo'n type hond, geen papieren, maar wel een zekere uniformiteit en men noemt dat podenco's.Tamara en Bowie schreef: Dat is toch ook zo'n beetje met de Dingo? Dat is ook een bepaald type hond, die dan over het algemeen niet bewust is gefokt, maar het vertegenwoordigd wel een bepaald type hond in een gebied.
Ik quote nu een gedeelte van een artikel: "Ongeveer 80% van alle dingo's heeft zich inmiddels gekruist met honden van Europese komaf, waardoor raszuivere dingo's een zeldzaamheid beginnen te worden".
Deze zijn dus ook niet raszuiver, maar dragen wel allemaal de naam Dingo.
Dat is dus ook een bepaald type hond die dan zo heten.
Ik wil het best rood/witte hondjes met grote oren noemen omdat er dan niemand boos wordt en we normaal misschien kunnen praten, maar het praat zo lastig.
Er lopen in NL heel veel hondjes rond, die op een Jack Russel lijken maar het niet zijn.
Er zijn dan raszuivere Jack Russels met stamboom en al, maar er lopen denk ik meer kruizingen en mixjes rond dan raszuivere Jacks.
De naam Jack Russel vertegenwoordigd een bepaald beeld van een hondje, waar je er 1000 van in een dozijn hebt met allemaal verschillen. Maar iedereen weet wel wat voor TYPE hond het is.
Dat mensen die hondjes dan Jackies noemen heeft meer met onwetendheid te maken dan raskennis.

in loving memorie Djengis 15-04-04 tot 27-09-05
- Eline*
- Zeer actief
- Contacteer:
Yep, mee eens!Tamara en Bowie schreef: Ik denk dat we het nog dichter bij huis kunnen zoeken. De Jack Russel.

Gut, ik ben blij dat jij ieder geval gewoon snapt wat we bedoelen, want ik begon bijna aan mezelf te twijfelen.

Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

- Podenji
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
- Aantal honden: 8
- Contacteer:
daar gaat het helemaal niet om Eline, heb je alles wel goed gelezen??? het ging in eerste instantie om dat bepaalde mensen hier de podenco achtige kruisingen de enige echte razuivere podencos zijn, ik ga daar tegenin en weerleg de feiten hoe het zit met het ras en de hondjes in spanje meer niet , dat er mensen zijn die dat vervolgens gaan ontkennen en zich ervoor aflsuiten en leugens gaan vertellen over personen en hun bezigheden en waar die mensen helemaal geen weet van hebben en ze zo persoonlijk afkraken om weet ik veel waarom dat is pas RAAREline* schreef: Er staat uitgebreid uitgelegd wat ik ieder geval versta onder de podencootjes waar we het hier over hebben, waarom moeten we ons dan in allerlei bochten gaan wringen om de naam podenco niet te noemen omdat we een rasfokker voor het hoofd stoten? Dat is toch raar?
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
- Podenji
- Zeer actief
- Contacteer:
zie mijn reactie hiervoor, misschien dat je nu begrijpt wat ik al die tijd bedoelde en waarom het lijkt waarom ik er zo'n heisa over maakEline* schreef:.
Ik heb respect voor wat je doet en ik weet dat je veel weet van je ras. Ik waardeer dat bijzonder. Alleen dat arrogante gedoe met het feit dat als het geen papieren heeft je er geen podenco van mag maken word ik wat zat van.Dat gaat toch helemaal nergens meer over?
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
- Eline*
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik heb al die discussie's uit het verleden niet gevolgd. Hier wordt gewoon een vraag gesteld over de podenco andaluz. Raszuiverheid wordt door Yamie ter sprake gebracht, daar ging het hele topic niet over. Laat het rusten. Wat kan jou het schelen.Podenji schreef:daar gaat het helemaal niet om Eline, heb je alles wel goed gelezen??? het ging in eerste instantie om dat bepaalde mensen hier de podenco achtige kruisingen de enige echte razuivere podencos zijn, ik ga daar tegenin en weerleg de feiten hoe het zit met het ras en de hondjes in spanje meer niet , dat er mensen zijn die dat vervolgens gaan ontkennen en zich ervoor aflsuiten en leugens gaan vertellen over personen en hun bezigheden en waar die mensen helemaal geen weet van hebben en ze zo persoonlijk afkraken om weet ik veel waarom dat is pas RAAREline* schreef: Er staat uitgebreid uitgelegd wat ik ieder geval versta onder de podencootjes waar we het hier over hebben, waarom moeten we ons dan in allerlei bochten gaan wringen om de naam podenco niet te noemen omdat we een rasfokker voor het hoofd stoten? Dat is toch raar?
Ik vind het oprecht jammer dat er iedere keer dit soort gewauwel ontstaat.
Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

- mercedes2803
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
- Aantal honden: 1
En hoe lang was je hier ook alweer actief?kitty2 schreef:hey dames, ga lekker op google of zo naar rasbeschrijvingen zoeken in plaats van Podenji en Yamie attacken, of ga naar een pakwerkers forum, jullie lijken wel een stel engepolitiehedders ofzo, discusieren is leuk en leerzaam maar jullie gedragen je wel heeeeeeeeel erg kinderachtig vind ik.
Podenji doet aan rasverbetering, net als Yamie en niet aan ras vermeerdering zoals sommigen hier wel doen, ze heeft zeker kennis van zaken en als je dat niet kunt hebben moet je helemaal niet zo'n topic plaatsen.
beide dames hebben zeer veel liefde voor het ras dat ze fokken en als we zo op de barricades staan omdat het woord stamboom genoemd word vind ik dat heel erg, ik heb toevallig een mix, ja een rasechte Boomer hoorwaar ik stapel gek op ben en hoor nooit commentaar van ze, dat kan ik over jullie niet zeggen
pffffffffff kleuters![]()
![]()
Ga jij eerste even een tijdje meelezen

- Podenji
- Zeer actief
- Contacteer:
1.jammer dat je de basenji er nu ineens bij moet halenMARC_S schreef: De eerste hond op de stamboom van een podenco of basenji was gewoon een hondje uit Spanje/Afrika wat nu geen podenco of basenji meer mag heten hoor.
2. hieruit blijkt dat je dus niets weet over de geschiedenis en de hudieige stand van zaken van zowel de ibicenco als de basenji

3. wat je nu zegt over de basenji is pure crappola, want ik kan me nog onze conversatie over je "oerwoudhondjes"reageren en wat ik daarin allemaal tegen je heb verteld over de fok van de basenji in de westerse beschaving en in afrika, of ben je dat soms ineens vergeten? anders gaf je deze reactie niet

-
- Zeer actief
Wederom een fabel. De JR is net erkend en in de periode dat het ras erkend werd konden gewoon alle hondjes met JR kenmerken opgenomen worden in het stamboek. De mensen die er niet aan meededen hebben exact die hondjes en misschien wel hun broers en zussen gebruikt om stamboomloos mee verder te fokken.Angel-eyes schreef:Dat mensen die hondjes dan Jackies noemen heeft meer met onwetendheid te maken dan raskennis.
Wat is het verschil tussen die hondjes dan? Dat de ene wel opgenomen is in het stamboek en de andere niet?
-
- Zeer actief
Er staat niks meer dan dat de eerste basenji en de eerste podenco geen officiele stamboom hadden voor ze in onze stamboomregistratie werden opgenomen. Waar of niet?Podenji schreef:1.jammer dat je de basenji er nu ineens bij moet halenMARC_S schreef: De eerste hond op de stamboom van een podenco of basenji was gewoon een hondje uit Spanje/Afrika wat nu geen podenco of basenji meer mag heten hoor.
2. hieruit blijkt dat je dus niets weet over de geschiedenis en de hudieige stand van zaken van zowel de ibicenco als de basenji![]()
3. wat je nu zegt over de basenji is pure crappola, want ik kan me nog onze conversatie over je "oerwoudhondjes"reageren en wat ik daarin allemaal tegen je heb verteld over de fok van de basenji in de westerse beschaving en in afrika, of ben je dat soms ineens vergeten? anders gaf je deze reactie niet
-
- Zeer actief
- Contacteer:
Het is pertinent niet waar dat hier in AndalucÃa Podenco Andaluz gekruist wordt met Bull en andere rassen.
Hoezeer ze hier ook zonder stamboom gewerkt hebben de afgelopen eeuwen zijn die podencootjes best behoorlijk raszuiver gefokt altijd. Het is ook een heel gezond ras gebleven al die eeuwen. De gemiddelde spaanse plattelandskneuter weet echt wel wat goeie honden zijn.
Hoezeer ze hier ook zonder stamboom gewerkt hebben de afgelopen eeuwen zijn die podencootjes best behoorlijk raszuiver gefokt altijd. Het is ook een heel gezond ras gebleven al die eeuwen. De gemiddelde spaanse plattelandskneuter weet echt wel wat goeie honden zijn.
- Podenji
- Zeer actief
- Contacteer:
ik ook , ik wil heus ook wel mee kletsen over podencos raszuiver of niet, maar o pde een of andere manier zijn er elke keer mensen die het nodig vinden om mij te gaan afkraken of de dingen die ik weerleg in twijfel te trekken terwijl het gewoon feiten zijn, waarom vraag ik me dan af, ik heb nooit iemand of zijn honden persoonlijk afgekraakt maar als ik dan zeg dat de honden in spanje veelal niet meer zuiver zijn en ik beargumenteer dat word het door anderen gelijk over een andere boeg gegooid en dan word mij verweten dat ik verkeerd bezig ben, nou sorry hoor maar das niet bepaald terecht ik deel gewoon mijn kennisEline* schreef:Ik heb al die discussie's uit het verleden niet gevolgd. Hier wordt gewoon een vraag gesteld over de podenco andaluz. Raszuiverheid wordt door Yamie ter sprake gebracht, daar ging het hele topic niet over. Laat het rusten. Wat kan jou het schelen.
Ik vind het oprecht jammer dat er iedere keer dit soort gewauwel ontstaat.

- Kit
- Erelid
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco
mercedes2803 schreef:En hoe lang was je hier ook alweer actief?kitty2 schreef:hey dames, ga lekker op google of zo naar rasbeschrijvingen zoeken in plaats van Podenji en Yamie attacken, of ga naar een pakwerkers forum, jullie lijken wel een stel engepolitiehedders ofzo, discusieren is leuk en leerzaam maar jullie gedragen je wel heeeeeeeeel erg kinderachtig vind ik.
Podenji doet aan rasverbetering, net als Yamie en niet aan ras vermeerdering zoals sommigen hier wel doen, ze heeft zeker kennis van zaken en als je dat niet kunt hebben moet je helemaal niet zo'n topic plaatsen.
beide dames hebben zeer veel liefde voor het ras dat ze fokken en als we zo op de barricades staan omdat het woord stamboom genoemd word vind ik dat heel erg, ik heb toevallig een mix, ja een rasechte Boomer hoorwaar ik stapel gek op ben en hoor nooit commentaar van ze, dat kan ik over jullie niet zeggen
pffffffffff kleuters![]()
![]()
Ga jij eerste even een tijdje meelezenvoordat je zo achter uit je keel haalt
ik heb het eerste en het tweede topic helemaal gevolgt hoor, en moet ik uit jouw woorden begrijpen dat ik mn mond moet houden omdat ik nog niet zolang actief ben hier????
zoals iedereen hier doet reageer ik op voorgaande berichten en als ik zo vrij mag zijn om te zeggen dat bepaalde reacties mn nekharen overeind lieten staan? daar mag ik dacht ik rustig iets over zeggen....
-
- Zeer actief
Eline* schreef:Yep, mee eens!Tamara en Bowie schreef: Ik denk dat we het nog dichter bij huis kunnen zoeken. De Jack Russel.
De naam Jack Russel vertegenwoordigd een bepaald beeld van een hondje, waar je er 1000 van in een dozijn hebt met allemaal verschillen. Maar iedereen weet wel wat voor TYPE hond het is.De jack is ook nog niet zo bar lang echt een erkend ras als ik me niet vergis. Maar inderdaad zie je ook daar erg veel verschillen, lelijke honden en mooie, rastypische en scharminkels.
Gut, ik ben blij dat jij ieder geval gewoon snapt wat we bedoelen, want ik begon bijna aan mezelf te twijfelen.
Nou blijf dan toch nog maar twijfelen, want Tamara's antwoord raakt ook alleen maar lucht, wat zei aankaart heeft dus ook niets met een ras te maken, maar dat heet met volksmondpraat over een hondje wat maar ergens een beetje op lijkt, zoals er heeeeeel veel mensen een staffie of bullterrier, een pitbull noemen, snappen die het nu ook dan?
- Podenji
- Zeer actief
- Contacteer:
dat is waar maar wat je zegt dat de eersten die geregistreerd werden nu niet meer voor het ras door mogen gaan is pertinent niet waar en had je kunnen weten als je je meer verdiept had in het ontstaan van het ras en de huidige fokkerijMARC_S schreef:Er staat niks meer dan dat de eerste basenji en de eerste podenco geen officiele stamboom hadden voor ze in onze stamboomregistratie werden opgenomen. Waar of niet?Podenji schreef:1.jammer dat je de basenji er nu ineens bij moet halenMARC_S schreef: De eerste hond op de stamboom van een podenco of basenji was gewoon een hondje uit Spanje/Afrika wat nu geen podenco of basenji meer mag heten hoor.
2. hieruit blijkt dat je dus niets weet over de geschiedenis en de hudieige stand van zaken van zowel de ibicenco als de basenji![]()

- Eline*
- Zeer actief
- Contacteer:
Start dan eens anders als het je werkelijk uitmaakt. In deze discussie spring je ook als een bok op de haverkist en kom je metPodenji schreef:ik ook , ik wil heus ook wel mee kletsen over podencos raszuiver of niet, maar o pde een of andere manier zijn er elke keer mensen die het nodig vinden om mij te gaan afkraken of de dingen die ik weerleg in twijfel te trekken terwijl het gewoon feiten zijn, waarom vraag ik me dan af, ik heb nooit iemand of zijn honden persoonlijk afgekraakt maar als ik dan zeg dat de honden in spanje veelal niet meer zuiver zijn en ik beargumenteer dat word het door anderen gelijk over een andere boeg gegooid en dan word mij verweten dat ik verkeerd bezig ben, nou sorry hoor maar das niet bepaald terecht ik deel gewoon mijn kennisEline* schreef:Ik heb al die discussie's uit het verleden niet gevolgd. Hier wordt gewoon een vraag gesteld over de podenco andaluz. Raszuiverheid wordt door Yamie ter sprake gebracht, daar ging het hele topic niet over. Laat het rusten. Wat kan jou het schelen.
Ik vind het oprecht jammer dat er iedere keer dit soort gewauwel ontstaat.maar dat word blijkbaar niet gewaardeerd

Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

- Podenji
- Zeer actief
- Contacteer:
Wil de hond schreef:Het is pertinent niet waar dat hier in AndalucÃa Podenco Andaluz gekruist wordt met Bull en andere rassen.
wie heeft het hier over het kruizen van bullies met andaluzen?? beter lezen Wil maar daar heb je vaker moeite mee geloof ik

- Eline*
- Zeer actief
- Contacteer:
je grote vriend Rob, maar die snapt het wel vaker niet.Podenji schreef:Wil de hond schreef:Het is pertinent niet waar dat hier in AndalucÃa Podenco Andaluz gekruist wordt met Bull en andere rassen.
wie heeft het hier over het kruizen van bullies met andaluzen?? beter lezen Wil maar daar heb je vaker moeite mee geloof ik

Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

- Podenji
- Zeer actief
- Contacteer:
ik loop nergens te pochen of te zeggen dat mijn honden beter zijn, dat is een gedachte die jullie jezelf hebben opgelegd net als die BMWEline* schreef:Start dan eens anders als het je werkelijk uitmaakt. In deze discussie spring je ook als een bok op de haverkist en kom je met-smilie's. In het eerste topic brak je gelijk hevig je nek omdat ik Kiki een pittige podenco andaluz noemde zonder daarbij duidelijk te vermelden dat het een mix was. Het is ook de manier waarop jijzelf het gesprek instapt. Hier werd niet gepocht of wat dan ook; hier werd gewoon getokkeld over de stamboomloze podenco's van het spaanse platteland. Als je mee wil tokkelen zul je eerst moeten snappen dat we gewoon praten over een type hond. Hanneke vermeldt het duidelijk , Martijn verwoordt netjes dat het nu even niet gaan om raszuiverheid, maar er moet een punt van gemaakt worden. Dat is geen blijk van enthousiasme voor mij, maar blijk van statusgevoelige zeikerigheid..en dan kom ik verdorie toch weer op je bmw!

Laatst gewijzigd door Podenji op 01 nov 2005 10:24, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Zeer actief
MARC_S schreef:Wederom een fabel. De JR is net erkend en in de periode dat het ras erkend werd konden gewoon alle hondjes met JR kenmerken opgenomen worden in het stamboek. De mensen die er niet aan meededen hebben exact die hondjes en misschien wel hun broers en zussen gebruikt om stamboomloos mee verder te fokken.Angel-eyes schreef:Dat mensen die hondjes dan Jackies noemen heeft meer met onwetendheid te maken dan raskennis.
Wat is het verschil tussen die hondjes dan? Dat de ene wel opgenomen is in het stamboek en de andere niet?
Als mijn moeder die geen ene ruk van honden weet, op straat loopt en ze ziet een klein hondje wat kleurtjes heeft van een jackie en een wat spitse bek dan noemt ze het al een jackies, er wordt zoveel mee gerommelt dat mensen niet eens meer zien of het nu wel of geen jackie is
En ja een jackie met stamboom weet je voor 100% dat het een jackie is en geen jackie/tekkel kruising, maar toch noemen veel mensen die kruising een Jackie en dat is gewoon onwetendheid.
- Podenji
- Zeer actief
- Contacteer:
die heeft nergens gezegt dat het over andaluzen gaat wel dan?Eline* schreef:je grote vriend Rob, maar die snapt het wel vaker niet.Podenji schreef:Wil de hond schreef:Het is pertinent niet waar dat hier in AndalucÃa Podenco Andaluz gekruist wordt met Bull en andere rassen.

- Eline*
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja, ik weet dat het niet zo bedoeld is en ik snap ook wat je probeert te zeggen. Ik vind het alleen ook gewoon leuk om over mijn hondje te lullen en alle jezus, hoe moeten we het type hond waar ze mee gemixed zijn dan in godsnaam noemen? In spanje noemen ze het podenco's , laat ons dat dan ook doen, zonder op welke manier dan ook het geheel te vervormen tot standaard.Podenji schreef:ik loop nergens te pochen of te zeggen dat mijn honden beter zijn, dat is een gedachte die jullie jezelf hebben opgelegd net als die BMWEline* schreef:Start dan eens anders als het je werkelijk uitmaakt. In deze discussie spring je ook als een bok op de haverkist en kom je met-smilie's. In het eerste topic brak je gelijk hevig je nek omdat ik Kiki een pittige podenco andaluz noemde zonder daarbij duidelijk te vermelden dat het een mix was. Het is ook de manier waarop jijzelf het gesprek instapt. Hier werd niet gepocht of wat dan ook; hier werd gewoon getokkeld over de stamboomloze podenco's van het spaanse platteland. Als je mee wil tokkelen zul je eerst moeten snappen dat we gewoon praten over een type hond. Hanneke vermeldt het duidelijk , Martijn verwoordt netjes dat het nu even niet gaan om raszuiverheid, maar er moet een punt van gemaakt worden. Dat is geen blijk van enthousiasme voor mij, maar blijk van statusgevoelige zeikerigheid..en dan kom ik verdorie toch weer op je bmw!
ik geef alleen de feiten weer en dat zal ik blijven doen als jullie die opvatten als status moeten jullie weten maar je weet ook heus wel dat het niet zo bedoeld is dus LLL

Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

- Eline*
- Zeer actief
- Contacteer:
Het topic ging over andaluzen, dus ik ging ervan uit dat Rob Andaluzen bedoelde. Is het een idee als jullie je eigen topic openen over de raszuiverheid van de podenco in Spanje? Dan kunnen wij op huisvrouwenniveau kletsen over onze hondjes. ZuchtPodenji schreef:die heeft nergens gezegt dat het over andaluzen gaat wel dan?Eline* schreef:je grote vriend Rob, maar die snapt het wel vaker niet.Podenji schreef:Wil de hond schreef:Het is pertinent niet waar dat hier in AndalucÃa Podenco Andaluz gekruist wordt met Bull en andere rassen.
wie heeft het hier over het kruizen van bullies met andaluzen?? beter lezen Wil maar daar heb je vaker moeite mee geloof ikjij moet ook beter lezen dus
Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

-
- Zeer actief
Eline* schreef:Ja, ik weet dat het niet zo bedoeld is en ik snap ook wat je probeert te zeggen. Ik vind het alleen ook gewoon leuk om over mijn hondje te lullen en alle jezus, hoe moeten we het type hond waar ze mee gemixed zijn dan in godsnaam noemen? In spanje noemen ze het podenco's , laat ons dat dan ook doen, zonder op welke manier dan ook het geheel te vervormen tot standaard.Podenji schreef:ik loop nergens te pochen of te zeggen dat mijn honden beter zijn, dat is een gedachte die jullie jezelf hebben opgelegd net als die BMWEline* schreef:Start dan eens anders als het je werkelijk uitmaakt. In deze discussie spring je ook als een bok op de haverkist en kom je met-smilie's. In het eerste topic brak je gelijk hevig je nek omdat ik Kiki een pittige podenco andaluz noemde zonder daarbij duidelijk te vermelden dat het een mix was. Het is ook de manier waarop jijzelf het gesprek instapt. Hier werd niet gepocht of wat dan ook; hier werd gewoon getokkeld over de stamboomloze podenco's van het spaanse platteland. Als je mee wil tokkelen zul je eerst moeten snappen dat we gewoon praten over een type hond. Hanneke vermeldt het duidelijk , Martijn verwoordt netjes dat het nu even niet gaan om raszuiverheid, maar er moet een punt van gemaakt worden. Dat is geen blijk van enthousiasme voor mij, maar blijk van statusgevoelige zeikerigheid..en dan kom ik verdorie toch weer op je bmw!
ik geef alleen de feiten weer en dat zal ik blijven doen als jullie die opvatten als status moeten jullie weten maar je weet ook heus wel dat het niet zo bedoeld is dus LLL
Dus noem je het topic Podenco??...en geen Podenco Andaluz

Jaaaaaaaaaaa....goezoooooooo Elientje

- Eline*
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik noem het topic niks, want ik heb het niet geopend.Angel-eyes schreef:Eline* schreef:Ja, ik weet dat het niet zo bedoeld is en ik snap ook wat je probeert te zeggen. Ik vind het alleen ook gewoon leuk om over mijn hondje te lullen en alle jezus, hoe moeten we het type hond waar ze mee gemixed zijn dan in godsnaam noemen? In spanje noemen ze het podenco's , laat ons dat dan ook doen, zonder op welke manier dan ook het geheel te vervormen tot standaard.Podenji schreef:ik loop nergens te pochen of te zeggen dat mijn honden beter zijn, dat is een gedachte die jullie jezelf hebben opgelegd net als die BMWEline* schreef:Start dan eens anders als het je werkelijk uitmaakt. In deze discussie spring je ook als een bok op de haverkist en kom je met-smilie's. In het eerste topic brak je gelijk hevig je nek omdat ik Kiki een pittige podenco andaluz noemde zonder daarbij duidelijk te vermelden dat het een mix was. Het is ook de manier waarop jijzelf het gesprek instapt. Hier werd niet gepocht of wat dan ook; hier werd gewoon getokkeld over de stamboomloze podenco's van het spaanse platteland. Als je mee wil tokkelen zul je eerst moeten snappen dat we gewoon praten over een type hond. Hanneke vermeldt het duidelijk , Martijn verwoordt netjes dat het nu even niet gaan om raszuiverheid, maar er moet een punt van gemaakt worden. Dat is geen blijk van enthousiasme voor mij, maar blijk van statusgevoelige zeikerigheid..en dan kom ik verdorie toch weer op je bmw!
Dus noem je het topic Podenco??...en geen Podenco Andaluz![]()
Jaaaaaaaaaaa....goezoooooooo Elientje

Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

-
- Zeer actief
-
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik heb het hier samen me wat andere liefhebbers over een ras, de Podenco Andaluz. Daar kom jij tussendoor kakken met gezeur over een heel ander ras. Ik maak mijn opmerking gewoon voor andere geïnteresseerden die meelezen zodat men begrijpt dat het ras waar deze topic over gaat raszuiver en zonder stamboom het zuidspaanse platteland bewoont, sinds eeuwen. Kijk maar eens naar bvb. Rob, die begint nav. jouw opmerkingen over inkruisen al gelijk met je mee te blaten over al dat vreselijke gekruis.Podenji schreef:Wil de hond schreef:Het is pertinent niet waar dat hier in AndalucÃa Podenco Andaluz gekruist wordt met Bull en andere rassen.
wie heeft het hier over het kruizen van bullies met andaluzen??
Maar goed, jij bent wat de Podenco hier op het forum betreft de kluts al kwijt sinds mensen boos op je zijn geworden toen je vertelde dat je op je dooie gemakkie over de stamboomloze podenco´s die hier bij bosjes in de goot liggen heenstappend naar je raszuivere stamboompodenco-fokker toestapte om tegen een fors bedrag een puppie aan te schaffen waarmee je in Nederland het ras wilde gaan redden. En ik heb ook helemaal niet de behoefte jou iets wijzer te maken in deze.
Maar ik vind het wél prettig om anderen naast jouw overspannen prutpraat nog wat anders te laten horen.