Stang schreef:Yep, ik weet er alles van.
Mijn ervaring met Kaya is dat de schijnzwangerschap bij iedere loopsheid erger wordt. Ze is inmiddels 7 keer (geloof ik) loops geweest en de laatste keer was echt een ramp.
Geen idee trouwens of dat standaard is dat schijnzwangerschappen altijd of bijna altijd erger worden hoor.
Kaya wordt dus nu uiteindelijk wel gesteriliseerd as vrijdag
Het is geen doen meer, in de eerste plaats voor haarzelf natuurlijk, maar ook heeft ze hele sterkte tot verdediging van 'haar nest' tegenover de katten en ook dat wordt inmiddels echt gevaarlijk.
Sterkte!
Marouck verandert verder nauwelijks qua gedrag, het enige is dat ze een aantal weken na de loopsheid nauwelijks eet en dat ze dan pinniger is naar Nika. Nu niet meer. Ze verzamelt geen spullen als vervanging van pups (behalve dan vanmiddag dat piepbeestje maar dat was voor het eerst). Wel hijgt ze dus en "graaft" in de bank, haar vetbed moet op een hoopje liggen.

Ze slaapt wel iets meer, buiten is ze echter net als anders, ook naar andere honden toe.
Dat pinnige naar Nika is wel geëscaleerd hier. Met Nika ging het behoorlijk slecht en Marouck reageerde daar (waarschijnlijk mede door die schijnzwangerschap) heftig op, wat een aantal keren kleine knokpartijen heeft gegeven. Omdat Nika pijn had vocht ze ineens terug, met een beschadigd oor als resultaat.
Tussen Rouck en Nika gaat het ondertussen weer prima, de spanning is helemaal weg, maar dat melk geven is gewoon vervelend. Vooral ook omdat ze het zelf in stand houdt.
3 loopsheden geleden was de eerste maal dat ik gemerkt heb dat ze melk gaf doordat ze dus een melkklierontsteking had.
De loopsheid daarna heb ik eerst met ablavetsem en kampferspiritus geprobeerd het te onderdrukken maar uiteindelijk dus toch contralac gehaald omdat de melk eruit spoot, was toen ook zo over.
Nu dus gelijk galastop gegeven toen ze melk begon te geven (had ik van Peter meegekregen, had ie over van toen ie Aki, de moeder van Biène had afgespeend), daarna weer contralac gehaald maar ze geeft dus nog steeds melk en behoorlijk ook. En dus wederom een verdikking dus ik denk weer een melkklierontsteking.
Als dat er maandag nog zit dus maar weer naar de dierenarts.
Eigenlijk wil ik haar absoluut niet castreren, maar dit brengt me dus wel aan het twijfelen. Fokplannen zijn zowiezo van de baan dus wat dat betreft zou het weinig uitmaken.
Hoe "slecht" is dit melkgeven voor haar?
Ze is nu 5 of 6x loops geweest waarvan dus 3x met melkgift daarna (wellicht daarvoor ook maar toen heb ik daar niets van gemerkt).